Gaziantep Üniversitesi Öğretim Üyesi Doç. Dr. Hasan Herken, 3-6 yaş grubundaki çocukların evde anne-baba okul öncesi eğitim kurumlarında öğretmenler tarafından koşmasına ve oynamasına izin verilmesi gerektiğini belirterek, “Çocukta, ancak bu şekilde girişkenlik duygusu gelişir” dedi.
Doğal merakından dolayı annesi, babası ya da öğretmeni tarafından sık sık azarlanan ve engellenen çocukta suçluluk duygusu gelişeceğini kaydeden Gaziantep Üniversitesi Tıp Fakültesi Psikiyatri Anabilim Dalı Öğretim Üyesi Doç. Dr. Hasan Herken, şöyle devam etti: “Çocuğun yaptığı her şeyin onaylanması da ahlâk gelişimini olumsuz etkiler. Evin tek çocuğu ve evin son çocuğu gibi sözler ile benim çocuğuma dokunmayın anlayışı da doğru değil. Doğrusu, çocuğun yapması ve yapmaması gerekenler konusunda denge kurulması ve girişkenliğinin desteklenmesidir. Aynı harekete annenin güldüğüne baba kızmamalı. Yasaklar makul olmalı. Özellikle 6-12 yaş grubundaki çocukların çabaları desteklenmeli. Bu yapıldığında çalışma ve başarılı olma davranışları gelişir. Aksi takdirde, sürekli yaptıkları eleştirilen, desteklenmeyen, beğenilmeyen çocuklar, yaptıklarının değersizliğine inanarak, aşağılık duygusu geliştirebilir. Aşağılık duygusu da ciddi ruh hastalıkları için bir başlangıçtır.”
Doğal merakından dolayı annesi, babası ya da öğretmeni tarafından sık sık azarlanan ve engellenen çocukta suçluluk duygusu gelişeceğini kaydeden Gaziantep Üniversitesi Tıp Fakültesi Psikiyatri Anabilim Dalı Öğretim Üyesi Doç. Dr. Hasan Herken, şöyle devam etti: “Çocuğun yaptığı her şeyin onaylanması da ahlâk gelişimini olumsuz etkiler. Evin tek çocuğu ve evin son çocuğu gibi sözler ile benim çocuğuma dokunmayın anlayışı da doğru değil. Doğrusu, çocuğun yapması ve yapmaması gerekenler konusunda denge kurulması ve girişkenliğinin desteklenmesidir. Aynı harekete annenin güldüğüne baba kızmamalı. Yasaklar makul olmalı. Özellikle 6-12 yaş grubundaki çocukların çabaları desteklenmeli. Bu yapıldığında çalışma ve başarılı olma davranışları gelişir. Aksi takdirde, sürekli yaptıkları eleştirilen, desteklenmeyen, beğenilmeyen çocuklar, yaptıklarının değersizliğine inanarak, aşağılık duygusu geliştirebilir. Aşağılık duygusu da ciddi ruh hastalıkları için bir başlangıçtır.”