Normal
Yanlış hatırlamıyorsam Şaban ağabeyin sohbetinde dinlemiştim. Ustadımız Bediüzzaman r.a. bir gün Zübeyir ağabeye "Ya Zübeyir ben Risale-i Nur haricinde ayrı bir yol göstersem benimle gelir misin?" mealinde sorar Zübeyir Ağabey "Risale-i Nurun bize gösterdiği yoldan ayrılmayız" diye mukabelede bulunur. Ustad r.a. Zübeyir Gündüzalp için çok iltifatkar davrandığını ve Risale-i Nur davasındaki kıymeti ise pek yüksektir. Bu mesele beni çok hayrete düşürmüştü. Ustad r.a. bana bir yol gösterecek ben nasıl o yoldan gitmezdim. Demek ki dava Risale-i Nurun kıymetleri ve beyanatlarıdır. Ustad r.a. onları beyan etmekle vazifeli imiş. Yeni bir yol açsa hata edecekmiş.. İşte o meseleyi dinledikten sonra Risale-i Nur mesleğinin ehemmiyetini ve kıymetini o zaman anladım o zamana kadar sadece hakikat olduğunu biliyormuşum..Yani kısa ve öz herşey güneş gibi ortada başta Ustad r.a. başta olmak üzere varis ağabeylerde dahil Risale-i Nuru neşreden açıklayan anlatan ancak o hakikatleri ifade etmekle vazifeli birer memurdur. Haricinde yeni bir yol açmak Risale-i Nur mesleğine zıddır. Her meşrep kendi mesleğine göre okuyup yazabilir ancak benim yazdığım ve okuduğum Risale-i Nurdur derse hata eder hatta çok büyük hata eder ve onu dinleyenlerde; dinlediklerine tabi olurlarsa oraya şeyh ve murid ilişkisi girer bunun da yine sınırları bellidir bu sınırlar dışına çıksa bozulur.. Nasıl ki bizler Ustad r.a. ve Talebelerini Risale-i Nurdaki hakikatlerin ışığındaki tavsiyelerini dinliyorsak bu meslekte ancak buna yer vardır. Harici bir daire çizmek bu dairenin dışına çıkmak olur..Ve şunuda izah edeyim tarihde hiçbir tarikat ve cemaat yoktur ki nuzulunde bozuk ve fasid olsun. Zamanın eşyayı tahrip etmesi gibi zamanla insanlar o tarikat ve cemaatleri menbaından koparıp farklı dairelere kaydırmışlardır. Bakınız bektaşilik, alevilik ve keza daha bir çok meslek hakikatten hakikatsizliğe doğru suluk etmiştir.Şimdi birileri çıkmış diyor ki sizin ilminiz felanca hocadan daha mı çok ki onu eleştiriyorsun. Bir bildiği vardır de bırak. Ustad yukarıda bunu açıklamış benim bir bildiğim dahi olsa size Risale-i Nur dışında bir yol göstersem bana değil bu Risale-i Nurlar ile nurlanınız.
Yanlış hatırlamıyorsam Şaban ağabeyin sohbetinde dinlemiştim. Ustadımız Bediüzzaman r.a. bir gün Zübeyir ağabeye "Ya Zübeyir ben Risale-i Nur haricinde ayrı bir yol göstersem benimle gelir misin?" mealinde sorar Zübeyir Ağabey "Risale-i Nurun bize gösterdiği yoldan ayrılmayız" diye mukabelede bulunur. Ustad r.a. Zübeyir Gündüzalp için çok iltifatkar davrandığını ve Risale-i Nur davasındaki kıymeti ise pek yüksektir. Bu mesele beni çok hayrete düşürmüştü. Ustad r.a. bana bir yol gösterecek ben nasıl o yoldan gitmezdim. Demek ki dava Risale-i Nurun kıymetleri ve beyanatlarıdır. Ustad r.a. onları beyan etmekle vazifeli imiş. Yeni bir yol açsa hata edecekmiş.. İşte o meseleyi dinledikten sonra Risale-i Nur mesleğinin ehemmiyetini ve kıymetini o zaman anladım o zamana kadar sadece hakikat olduğunu biliyormuşum..
Yani kısa ve öz herşey güneş gibi ortada başta Ustad r.a. başta olmak üzere varis ağabeylerde dahil Risale-i Nuru neşreden açıklayan anlatan ancak o hakikatleri ifade etmekle vazifeli birer memurdur. Haricinde yeni bir yol açmak Risale-i Nur mesleğine zıddır. Her meşrep kendi mesleğine göre okuyup yazabilir ancak benim yazdığım ve okuduğum Risale-i Nurdur derse hata eder hatta çok büyük hata eder ve onu dinleyenlerde; dinlediklerine tabi olurlarsa oraya şeyh ve murid ilişkisi girer bunun da yine sınırları bellidir bu sınırlar dışına çıksa bozulur.. Nasıl ki bizler Ustad r.a. ve Talebelerini Risale-i Nurdaki hakikatlerin ışığındaki tavsiyelerini dinliyorsak bu meslekte ancak buna yer vardır. Harici bir daire çizmek bu dairenin dışına çıkmak olur..
Ve şunuda izah edeyim tarihde hiçbir tarikat ve cemaat yoktur ki nuzulunde bozuk ve fasid olsun. Zamanın eşyayı tahrip etmesi gibi zamanla insanlar o tarikat ve cemaatleri menbaından koparıp farklı dairelere kaydırmışlardır. Bakınız bektaşilik, alevilik ve keza daha bir çok meslek hakikatten hakikatsizliğe doğru suluk etmiştir.
Şimdi birileri çıkmış diyor ki sizin ilminiz felanca hocadan daha mı çok ki onu eleştiriyorsun. Bir bildiği vardır de bırak. Ustad yukarıda bunu açıklamış benim bir bildiğim dahi olsa size Risale-i Nur dışında bir yol göstersem bana değil bu Risale-i Nurlar ile nurlanınız.