Cevap: "...Bazan de o kadar haddini tecavüz eder, yükseğe çıkar ki; Vâcib-ü
Tabi insandaki bu genişlik ve ihata iman ve ibadet ile merbut olup, onun terbiye ve idaresinde hareket ederse böyle olur. Yoksa potansiyel olarak insanda bulunan bu geniş mahiyet ve kuşatıcı fıtrat, küfür ve günah hesabına çalışırsa, o zaman da alabildiğine daralır, alabildiğine alçalır. İman rehberliğinde kainatı eline alan akıl, küfür rehberliğinde bir iğne deliğine sıkışıp kalır. Marifet penceresi ile gaybi alemleri seyreden basiret, gaflet örtüsü yüzünden küçük bir zerrede boğulur. Maddeci akil filozofların atomda boğulup onun arkasında işleyen isim ve sıfatları göremediklerinden inkar etmeleri buna güzel bir misaldir. Yani kainatta olan biten harika sanatları atomdan bilmek, bir zerrede boğulmak değil de nedir.
ÇOK GÜZEL OLMUŞ ALLAH RAZI OLSUN