Konuya cevap cer

FECR Suresi  27,28,29,30 Ayetler neden bahsediyor

 

27-Yâ eyyetuhen nefsul mutmainneh(mutmainnetu).

Ey mutmain olan nefs!

 

Açıklama:Ey Allah'a ulaşmayı dilemiş, mürşidine tâbî olmuş ve emmare, levvame, mülhime kademelerine ulaşmış sonra onları aşarak, mutmain olmuş, yani doyuma ulaşmış ve nefsinde %30 nur birikimini sağlamış olan nefs!

 

 28-İrciî ilâ rabbiki râdıyeten mardıyyeh(mardıyyeten).

Rabbine dön (Allah'tan) razı olarak ve Allah'ın rızasını kazanmış olarak!

 

Açıklama:1- "Rabbine dön" ifadesiyle Allah nefse değil Rabbine geri dönerek Rabbine ifna olacak bir varlığa, yani ruha hitap ediyor. Nefs ölümle Allah'a dönmez. 2- Kendisinden evvel ölen aile fertleriyle birlikte olmak üzere nefslerin kıyâmete kadar yaşayacakları berzah âlemine gider. 3- Allah hidayetin hayatta iken Allah'a ulaşmak olduğunu söylüyor. İnnel hudâ hudallâhi (Muhakkak ki hidayet Allah'a ulaşmaktır).

 

 29-Fedhulî fî ibâdî. 

(Ey fizik vücut!) O zaman, (nefsini tezkiye ettiğin ve ruhunu Allah'a ulaştırdığın zaman Bana kul olursun) kullarımın arasına gir.

Açıklama:Görülüyor ki fizik vücudun Allah'a kul olabilmesi, ancak nefsin tezkiyesi ve buna bağlı olarak ruhun Allah'a ulaşması ile mümkündür.

30-Vedhulî cennetî.

Ve cennetime gir.

 

Açıklama:Allah'a ulaşmayı dileyen kişi 1. kat cennete girer.

 

 

Ömer Tuğrul İNANÇER’in  sohbetinden alınmış konula ilgili bir yazı

 

        Şeri mükellefiyetler yerine getirildiğinde; insanların nefis mertebeleri, en çok kendi kendine dördüncü mertebeye kadar çıkar. Mutmainneden daha ileriye tek başına gidilmez. Oraya geldiğinin farkında olanlarda azdır zaten. Oraya gelenlerden bir kısmı, eksikliklerini hissedip; bir başka zatın terbiyesine girme ihtiyacını duyarlar. İşte kullarımın arasına gir demek o demektir. Kime hitap ediyor ayet, Kurandan ayrı değildir, Allahın genel ayetleriyle;  Efendimizin  genel hadisleriyle söz dinleyerek, bunlar öğrenilerek ve tatbik edilerek, mutmaine mertebesine yani  tatmin olmuş nefis mertebesine gelinir. Sonra;  daha yukarı gitmek için, yani radiyeye, merdiyeye   Allahtan razı olmayı öğrenmeye, ve Allahın da ondan razı olmasını  nefis mertebesine ki ondan sonraki nefis safiyyedir, bunlar umumi konuşulacak söz değildir ama  ayette adı geçiyor. 

       Bak ne diyor; ‘ Yâ eyyetuhen nefsul mutmainneh’ ircii, bu ircii yi öl emri zannediyorlar,  bana dön; ne demek bana dön; yani biz Rabbimize, mezar damı döneceğiz,  ne münasebet. Nefsin emirlerinden kurtulup, Rabbin   emirlerine tabi olmak demek.  dön demiyor, bana dön  diyor, ayrıca ilâ rabbiki râdıyeten mardıyyeh. Yani raziye ve merziyye  mertebelerini söylüyor Allah. Bunun için ne yapacağız, dahil ol, bana kul olmuşların arasına gir, ki cennete giresin demiyor bak dikkat edin, cenneti diyor cennet demiyor, benim cennetime gir.  Niye diğer Kuranı kerimdeki ayetlerde; cennet diyor da, bu ayette cenneti  (cennetim) diyor. İşte nefsi Mutmainneden yukarı gidenler,  zat cennetine girerlerde onun için.

 

             Elimizdeki bir ampulün aydınlanması için; onun fişini, pirize takmamız lazımdır. Nefsi mutmainneye la teşbih, kablosuyla, fişiyle, ampulüyle, bir abajur gibidir. Yani aydınlanmak için bir takım malzemeler elde ediyorsunuz. Bunu yapmak için gayretler sarf ediyorsunuz. Allah ve Resulünün emirlerine, yasaklarına riayet ediyorsunuz ve elinizde çok güzel bir hazır lamba var  onun fişini pirize takmadığınız zaman; O lamba sizi aydınlatmaz. İşte o fişi pirize takmak; biat müessesesidir.

         O piriz şeyhtir. Mürşittir. Çünkü o pirizde değil ki elektrik. O pirize gelen kablolarda, o kablolar nerden geliyor, diyelim ki trafo merkezinden geliyor, la teşbih  o trafo merkezi kimdir, Pirdir Hz. Abdulkadir dir, Hz. Mevlana dır, Hz. Şahı Nakşibent tir,  Hz. Ömeril halvetidir, Hz Ahmeder Rufaidir. vs. Piranı izam efendilerimizdir. Peki onların elektriği nerden geliyor, onlarında kabloları vasıtasıyla; Resurullah  Efendimizden geliyor.


Peygamber Efendimiz a.s.v.'ın kabri nerededir? (Sadece şehir adını küçük harfler ile giriniz)
Üst