Ne tevaffuk Ses Sanatcısı Kayahan ile yapılan bir röportajda .. Kayahan ve ailesinin evhali yansıtılıyor ufak dört yada bes yaslarındaki kız cocuğuna öğrettiği din bilgileri konusulurken Kayahan söle diyor : Eğer biz evlatlarımıza hakikatlerden bahsetmezsek birileri gelir onlara batıl inancları hakikat olarak öğretir bizlerde bunlardan mesul oluruz ... Evet eğer bizler kendi genclerimize sahip cıkmazsak birileri gelir onları kendi menfi cıkarları için kullanırlar gunumuzde bunun binlerce örneğini göstermek mumkun ..
Saniyen Semavi dinlerin kitaplarında veyahut semavi dinlerdeki hukumler İslamiyetin gelmesi ile o hukumler kalkmıs ve yerine İslamiyetin hukumleri yerlesmişdir .. Ki islamiyet ilk cıkdığında icki helaldi sonradan icki ve benzeri iceceklerin haram olduğunu beyan eden ayet indikden sonra ehli iman ickiyi bırakmısdır.. Onun içindir ki incil veya diğer kutsal kitapların hukumleri İslamiyetin ve Kuranı Kerimin nazil olması ile ortadan kalkmısdır.. Bununla beraber Kuran-i Kerim dışındaki peygamberlere Allah tarafından gönderilen kutsal kitapların gerek iceriği gerekse hukumleri korunamadığından ve bozulmus olmasıda ayrı bir mevzu bahisdir..
_________________________________________________
67.
Hurma ve üzümden hem sarhoşluk veren içki, hem de güzel gıdalar elde edersiniz. Şüphesiz bunda aklını çalıştıran kimseler için alacak ibret vardır.( Nahl Süresi )
Bu âyet, hurma ve üzümden, güzel gıdadan farklı olarak sarhoşluk veren bir madde de elde edildiğini bildirmektedir. Böylece sarhoşluk veren şeylerin güzel ve makbul içecek sayılmadığı tasrih edilmekle onun ileride yasaklanacağı da ima edilmektedir. Mekke döneminde içki hakkında başka âyet yoktur. [Bkz, 2,219; 4,43; 5,90-91]
219.
Sana şarap ve kumar hakkındaki hükmü sorarlar. De ki: İkisinde de hem büyük günah, hem de insanlara bazı menfaatler vardır. Fakat günahları faydalarından daha çoktur.Bir de senden ne infak edeceklerini sorarlar.De ki: İhtiyacınızdan artanı harcayın. Böylece Allah size âyetlerini açıklıyor ki dünya ve âhiret hakkında düşünesiniz. [5,90-91; 4,43](Bakara Süresi)
sarhoş edici içkilerle kumar hakkında açık yasaklama bu âyetle başlamıştır. Daha sonra sarhoşken namaz kılma yasaklanmış (4,43), nihaî olarak da kayıtsız olarak haram kılınmıştır (5,90-91).
43.
Ey iman edenler! sarhoş iken ne söylediğinizi hakkıyla bilmedikçe namaza yaklaşmayın. Yolculuk dışında cünüp iken de gusletmedikçe namaz kılmayın. Eğer hasta veya yolculukta iseniz, veya tuvaletten gelmiş yahut hanımlarınızla yatmış olur da gusledecek su bulamazsanız, O vakit temiz toprağa teyemmüm edin, arınmak niyetiyle yüzünüze ve ellerinize meshedin. Muhakkak ki Allah afüv ve gafurdur (af ve mağfireti boldur). [2,219; 5,90-91](Nisa Süresi)
sarhoş edici içki içmek, nihaî olarak haram kılınmadan önce bu şekilde iyice kısıtlanmıştı. İçenler ancak yatsı namazını kıldıktan sonra içebiliyorlardı. 5,90-91 ile ise mutlak olarak haram kılındı.
Teyemmüm: Su bulunmaz veya hastalık sebebiyle kullanmaya mani bir durum varsa, abdest veya gusül için, mânen temizlenmek niyeti ile, el temiz toprağa vurulup yüz ve kollar meshedilerek gerçekleştirilir. Bu izin, müslümana en azından bir nizama uyma, itaat edeceği bir mercinin huzurunda olma bilinci verir. Kişinin zihninde, kendisini temizleme ve namazın kutsal olduğu fikrini canlı tutar.
_________________________________________________
Esrar, afyon gibi uyuşturucular hakkında dinî hüküm nedir? Haramlık dereceleri içki gibi midir?
Sarhoşluk veren uyuşturucuların tümü haramdır. Ancak esrar, afyon gibileri daha şiddetli haramdır. Zira bunlar içeni sadece sarhoş etmekle kalmıyor, aklî yeteneklerini zedeliyor, ruhî dengesini bozuyor, normal insanlıktan çıkarıp müzmin ve felçli hasta haline sokuyor. esrar ve afyonun meydana getirdiği bu feci neticelere bakınca haramlıklarının şaraptan da ileri derece olduğu, müsaade ve müsamahaya asla lâyık olmadığı kesinlikle anlaşılıyor.
Nitekim bütün mezhepler, bunların alım satımının yasaklığında, elde edilen paranın haramlığında ittifak etmişlerdir.
Ancak, bu maddeler hastaları tedavi kastıyla belirli ve ölçülü miktarda alınıp, bekletilebilir. Bu da uzman ve dindar bir doktorun müsaadesiyle belli olur. Bunları şahıslardan ziyade kurum ve müesseseler alırlar ve tedavi mahallinde muhafaza edip, korurlar..
Ahmed Şahin
_________________________________________________
"Çoğu sarhoş edenin azı da haramdır."
(Tirmizi, Eşribe, 3; Nesaî, Eşribe, 25; İbn Mâce, Eşribe, 10; Dârimî, Eşribe, 8; Ahmed b. Hanbel, II, 91, 167, 179, III, 343).
Buna göre az esrar zara vermiyor diye helal olmaz. Nitekim az şarap kişiyi sarhoş etmiyor diye helal olmadığı gibi.
Bazı helal otların ya da tohumlarının yemeğe katılması üzümün yenmesi gibidir. Nitekim üzüm helal olduğu halde ondan yapılan içki haramdır. Bunun gibi afyon tohumunu yemeğe katmak helal, ancak afyondan yapılan uyuşturucuyu kullanmak ise haramdır.
_________________________________________________