Konuya cevap cer

Muhterem kardesım, yazımın en basında da belırttım zaten bu yazdıklarımın kişisel görüşlerim olmadığını.. Selefi Salihin üzerine Akaid hükümlerince yazılmış delilli yazılardır.. tabiki islam teslimiyettir, zira kelimenin köken anlamı budur. fakat teslimiyet amel değil itikat noktasında olmalıdır. örneğin insan Allah'ın varlığına ve birliğine delilsiz ıspatsız iman etmeli ki salih ihlaslı amele kavuşabilsin. kelam ilminde de olduğu gibi kişiye Allah'ın varlığını ıspatlayarak iman ettirmek mümkündür fakat bu insanın ihlasına mal olabilir. zira Allah'ı görerek herkes iman eder, önemli olan O'nu görmeden iman etmektir. zaten buna istinaden İmam-ı Azam Fıkıh-ül Ekber kitabında kelam ilminin risklerinden ve sakıncalarından da geniş bir şekilde bahsetmiştir. evet 10 yıl medrese hayatı yaşamış ve sonrasında da 4-5 yıl kişisel araştırmalarla vaktini geçirmiş biri olarak birçok kaynağı görme olanağı buldum. başka Kitabullahın tefsirlerinden olan ibn-i Kesir, Kurtubi'yi, Kütüb-ü Sitte'nin 6 imamı olan sahih hadis imamlarının eserleri, İmam-ı Azam'ın Fıkıh-ül Ekber'i, İmam Gazali'nin İhya-i Ulumüd din'i, İmam Rabbani'nin Mektubat-ı Şerifi'ni.. vsvs.. şu bir gerçek ki, Türkiye dünyada en çok bidatlara bulanmış Müslüman ülke.. hergün rutin olarak yapılan birçok bidatlar var. işin vahim kısmı insanlar bunu hak sanarak uyguluyor.. ben Rabıta konusunda bu eserlerin hiçbirinde geçerliliğini savunan bilgilere rastlamadım. ayrıca rabıta'nın bidat olduğunu benim ıspatlamam değil, bunun bidat olmadıgını, bunu savunanların ıspatlaması gerekir. islam hukukunda da meydana gelen bir durumun ıspatını ortaya cıkaranlar yapar, onu reddedenler değil.. düşünsenize olmayan birşeyin olmadığını ıspatlamak sizce de mantık işimidir!! ama varsa bunun ıspatı elbet mümkündür..


Peygamber Efendimiz a.s.v.'ın kabri nerededir? (Sadece şehir adını küçük harfler ile giriniz)
Üst