Ynt: Risale-i Nur Talebeleri Neden?
ve aleykumselam ve rahmetullah ...
Evet sizi tebrik ederim cok guzel bir soru ...
Ancak sorunuza zaten biz burada değinmişdik isterseniz bu linke bir göz atabilirsiniz ?
http://www.saidnur.org/forum/index.php?topic=443.msg1328#msg1328
Eğer sorunuza bir cevap verilecek olsa dörde ayırırdık
İlkinde Neden Bediüzzaman?
İkincisinde Neden Resülü Zişan a.s.v dan cok Bediüzzzaman Said Nursi?
Ücüncüsünde Hadis-i Şerifden cok Neden Risale-i Nurdan ?
Dördüncüsünde ise nasıl bir cözüme ulasabiliriz?
bir acıklama yapmak gerekirse söle olabilir :
Bir önsöz ile sorularınıza teker teker acizen cevap değil ancak cevap niteliğinde bir acıklama yapıp aklımızda ve kalbimizdeki karanlık kısımları aydınlatabilelim . Bizler Resulu zişan a.s.v. efendimizi neden severiz ? Neden O nun (asv) sünneti seniyyesine uyarız ? Ben acizen bunada cevap vereyim: Cünkü Resülü zişan a.s.v. efendimiz bize bizi anlatıyor kim olduğumuzu nereden geldiğimizi ve nereye gittiğimizi anlatıyor salisen l Hak tan halka bir elci bir risalet makamında bulunması ve halktan , Hakk'a bir ubudiyet, velayet makamında bulunmasından dolayı sever ve ona ittiba ederiz.. Bir yerde deniliyor ya Eğer Allah'a muhabbetiniz varsa Muhammede (asv) ittiba ediniz manasında..
İlk soruya cevaben denilebilirki :
Dunyayı aydınlatan ışık kaynakları arasında aynadan söz edilebilir mi ? Elbette edilemez.Çünkü ayna ancak yansıtma özelliğine sahipdir işde guneşden gelen ışığı ayna yansıtıyorsa biz ayna ışık kaynağıdır dersek hata etmiş oluruz.Velhasıl Ustad Bediüzzaman da o ayna misali gibidir basta Resülü zişan a.s.v. Efendimiz olmak üzere 14 asırdır gelmiş butun alim ve evliyalardan gelen ısığı yansıtan ayna misalidir. Halıkımızı bize anlatan cümle alimleri sever ve onlara ittiba ederiz aksihalde baska bir menfaat olması gerekir bu da imkansızdır..
Salisen encok Ustad Bediüzzamandan acıklamalar getirmemizin nedenlerinden bir kacı ise : zamanımıza en yakın şahsiyetlerden olması salisen Sünneti Seniyyeye ittibasından saniyen Kuranı Azimüşşana olan hakimiyetinden velhasıl zamanımızda yasadığı ve bu zamanın sorunlarını ve dertlerini en iyi müşahade ettiğinden Ustad Bediüzzamandan örneklendirmeler veriyoruz...
İkinci sorunuzada denilebilirki : Ustad Bediüzzaman bize kendisini değil bilakis Resülü zişan a.s.v. ı anlatmakdadır velakin onun sözlerini bizim anlıyacağımız ve kavrıyabileceğimiz tarzda acıklamakdadır.İşde o ayna misali gibi Ustad Bediüzzaman sözleri ile ışık kaynağı değil ancak Resülü zişan a.s.v. ı yansıtan olabilir...
ücüncü sorunuzada denilebilir ki : Risale-i Nur Külliyatı kendisini anlatmıyor bilakis O ayna gibi Kuran-ı azimüşşanı bize yansıtıyor.Nasıl ki cok kıymettar eserlerin ve sanatların olduğu bir müzeye girsek velakin eserler ve sanatlar hakkında bir malumatımız olmazsa ancak maddiyatına ve görselliğine önem veririz kıymeti yuz iken bire indirmiş oluruz. Ancak o müzede o sanatlardan ve eserlerden anlayan bir anlatıcı olsa o zaman o eserlerin kıymeti sadece maddiyatta kalmaz manevi kıymeti ilede o bir olan değeri yuze cıkar..Bir baska değişle bir antikayı demirciler carsıssında satmaya calıssırsanız ancak ağırlığına mukabil kımetlidir ve karsılığıda ağırlığı kadardır.Halbuki : antikacılar carsısısana götürseniz kıymeti sadece ağırlığı ile değil manevi guzelliği ve sanatıyla yuz misli artar .İşde Risale-i Nur Külliyatı Bize Hadisi şerifleri ve Kuranı azimüşşandaki ayeti kerimeleri kendinde has usubu ve tarzıyla anlatmasıyla onlardaki kıymetin paha bicilmez olduğunu göstermekde..
Dördüncü sorunuzada değinirsek diyebilirizki : Ancak ve ancak okuyarak.. Hani bir tabir vardır anlatılmaz ancak yasanır