yozgati kardeşim risalelerin orjinalini değiştirmek, tasarrufta bulunmak tabiki doğru değil. Yalnız sohbet tarzındaki derslerde, hiç anlamayan birine, kendi anladığınızı anlatmanın, risaleler üzerinde kalem oynatmak anlamına gelmediğini düşünüyorum. Mesela Lahikalardaki mektupların birçoğunda da Risale-i Nur talebeleri, istifadelerini, Ondan aldıkları feyizleri Üstada yazmışlardır. İlk verdiğiniz cümledeki "mükemmel bir izah ve bir haşiye ve bir şerh olabilir." sözünden de şunu anlıyorum. Ne kadar izah ederseniz edin, orjinali sizin anladığınızdan daha geniş bir mana teşkil eder. O yüzden risaleyi daima okuyanlar arasında sohbetler belki yüzünden okunarak yapılabilir ya da şerhleriyle izah yapılabilir.
Amma ilk defa sohbete gelmiş ya da yeni yeni bu ortamlara girenlere, kendi istifadenizi sakıncası konusunda emin değilim. Öyle olsaydı Lahikalarda külliyatta yer almazdı. Mesela ben ilk cümleyi nasıl anlıyacağız diye sordum siz de anladığınız şekilde izah ettiniz, bunun gibi..
Herkes istidadı nisbetinde kendi kendine istifade eder. Aklınız herbir mes'eleyi tam anlamasa da, ruh, kalb ve vicdanınız hissesini alır. Ne kadar istifade etseniz, büyük bir kazançtır."
Okunan Türkçe veya Arabça bir risalenin izahı, başka bir risalede varsa, onu getirip okuyor. Risale-i Nur'daki gayet ince nükteleri derkeden basiretli âlimler de der ki: Bir âlimin yüksek bir ilmi olabilir fakat Risale-i Nur'u cemaata okurken tafsilâta girişip eski malûmatlarıyla açıklarsa; bu izahatı, Risale-i Nur'un beyan ettiği, asrımızın fehmine uygun ve ihtiyacına tam cevab veren hakikatların anlaşılmasında ve tesiratında ve Risale-i Nur'un mahiyetinin derkine bir perde olabilir.
Bunun için, bazı lügatların manalarını söyleyerek aynen okumak daha müessir ve daha efdaldir.
Sözler ( 772 )
DERSTEKİ İZAHATINDA SÖZLER MECMUASINDA NASIL OLACAĞINI İZAH EDİLDİĞİNİ DE GENE BİZLER NURLARDAN OKUYORUZ.
AMA KARDEŞİM ŞU DA VARKİ DERSTEKİ İZAHAT SÖZLÜ BİR İFADEDİR. KİTABİ İFADE İSE KALICIDIR. BİZLER DE DERSLERDE İZAHATLI OKUMAKTAYIZ. GEREKENLERİ İZAH ETMEKTEYİZ. HATTA BU KONUDA 2 DERLEME ÇALIŞMAMA DA VAR. BİRİSİ AİLE HAYATI DİĞERİ NAMAZ BU 2 ESERİ KİTAB OLARAK NEŞRETTİK ŞÜKÜR.
BUNUN HARİCİNDE: DUA, HAC, ÖLÜM, MEHDİYET, TERÖR VE ANARŞİYE RİSALE-İ NURLA ÇÖZÜM GİBİ ESERLERİMİZDE VAR AMA MAALESEF TABEDİLMEDİ HALEN.
BİRDE SMZLER NEŞRİYAT MEVZU FİHRİSTİ DE SÖZLER NEŞRİYAT TARAFINDAN TABEDİLDİ.
ZATEN DERSTEKİ O İZAHATA KARŞI DEĞİLİZ. BAZI KİMSELER SADECE OKUMAYI TERCİH EDİYOR.
bu da güzel ama yeni gelenler ise sıkılmaktadır. belkide tekrar gelmemekteler. bu sebeble izahat olmalı. mesele ders okuduğum zaman süre 45dk ise çok rahat blog ders okuyup75-80 dk okumaktayım izahat verildiği zaman sıkılmamakta derse gelenler.
haksız mıyım?