Risalelere İlişmek Üzerine

ARİF

Well-known member
SORU : Bediüzzaman Hazretleri , Peygamberimiz (SAV) ‘mden nakledilen:“Dünya Sevr (Öküz) ve Hud (Balık)’ün üstündedir” Hadis-i Şerifini , 14.Lema’nın Birinci makamında Sahih kabul etmesine karşın , Muhakemat’ın İkinci meselesinde ise Hadis olarak teslim (kabul) etmediğinden bahsediyor. Burda Bediüzzamanın –haşa- bir çelişkide olduğunu iddia edenler var?

El-CEVAB : Bediüzzaman Hazretleri , 14.Lema'da "Dünya öküzün ve balığın üstündedir " Hadisi Şerifinin, İbn-i Abbas’a isnad edilen şekliyle Sahih olduğunu söylemiş ve bu mihfal üzere tefsir etmiştir .

Bazı İsrailoğulları Alimleri müslüman olduktan sonra , eski dinlerinin kaynaklarında geçen sevr ve hud ilgili hikayeleri bu Hadisi Şerife dahil ederek kabul edilemez anlamlar vermişlerdir.İşte Bediüzzamanın karşı çıktığı noktası burasıdır. Yoksa İbn-i Abbastan mervi olan şekli değil. Bunlar göz önünde bulundurularak Hadisin –Allahu Alem -şu üç manaya geldiğini tefsir etmiştir ,

1) Yeryüzü ve Gökyüzünü idare eden 4 tane Melek vardır. Yeryüzünden sorumlu olanların adları "sevr" ve "hud" dur. Bu açıdan ; Dünya sevr ve hud ‘un üstündedir ifadesi ile bu Melekler kast edilmiştir.

2) Nasılki ; “Devlet Kılınç ve kalem üstünde duruyor " dendiğinde Devletin askeri kuvvet ve adalet ile ayakta durduğunu anlatılmak isteniyor, aynen bu teşbihte olduğu üzere ; Dünya su ve topraktan müteşekkil olduğundan, suyun insanlara en büyük rızık sebebi olan balık ve toprak üstünde insanlara en faideli olanın öküz olması hasebi ile Efendimiz (SAV) bu manaya işaret etmiştir.

3) Güneşin dünya nazarındaki konumuna göre adlandırılan Burçlardan olan "balık burcu" ve "koç burcu" na işaret etmiştir. Yani Efendimiz (SAV) 'm dünya “balık burcunda” iken neyin üstünde sorusuna , “balık burcu” şeklinde ifade etmiş , bir ay sonra aynı soruya “sevr burcu” diyerek aslında kendi döneminde bukadar gelişmemiş astronomi ilmine vukufiyetini bir nevi mucize şeklinde göstermiştir.

Bediüzzaman Hazretleri , Muhakemet’în İkinci meselesinde geçen aynı konu ile ilgi kısmınde , 14.lemadaki yaklaşımların aynısını sergilediğine müşahit olmaktayız. "Sevr" ve "Hud" kıssasının İslamda hem olduğunu hemde abartıldığından bahsederek , israilliyattan İslama geçen bir takım ifratvari yaklaşımların kabul edilemezliğine vurgu yapmaktadır.

dolayısıyla üstad ve şimdilerde hocaefendiyle alakalı buna benzer konuşmaların bir başından bir sonundan ve ya bir kısmını kesmek suretiyle yapılmak istenen oyunlar olmakta buda biz leri hem üzmekte hemde o zatların aslında düştükleri durumlar bize allah ıslah eylesin diyebilmekten başkacada birşey bırakmıyor bu ve benzeri tüm konularla uğraşan arkadaşlara duyurulur güneş balçıkla sıvanamaz...
 

ARİF

Well-known member
allah razı olsun değişik sitelerde bu tarz saldırılar vardı hora geçti yazınız sadece buda yok ama birinin cevabı varsa hepsinin vardır.....allah hakikaten ıslah eylesin...

üstad zaten zihinlerdeki böylesi şüphe ve tereddütleri izale ile vazifeli bir büyük zat dolayısıyla muallak ve izahı olmayan şeyleri şahsında helede risalelerde barındırması söz konusu bile olamaz...
 
Üst