Konuya cevap cer

Kur’ân’a Bakışlar, Prof. Dr. Suat Yıldırım’ın  yaklaşık otuz yıla yayılan ve farklı mecralarda yayımlanan makalelerini  bir araya getiriyor. Üç cilde tamamlanması düşünülen kitap serisi için  bir bakıma ‘Suat Yıldırım külliyatı’ da denilebilir.




                
                            

                                      AHMET DOĞRU                
                 Kur’ân’a Bakışlar, Prof. Dr. Suat  Yıldırım’ın yaklaşık otuz yıla yayılan ve farklı mecralarda yayımlanan  makalelerini bir araya getiriyor. Üç cilde tamamlanması düşünülen kitap  serisi için bir bakıma ‘Suat Yıldırım külliyatı’ da denilebilir. KUR’ÂN’A BAKIŞLAR-1, PROF. DR. SUAT YILDIRIM, IŞIK AKADEMİ YAYINLARI, 475 SAYFA, 15.20 TL

"İkinci kişiye geçen her sır ifşa olmuştur, kâğıda geçmeyen her ilim  zayi olmuştur.” derler. Bu sözün ikinci kısmına kâğıda geçen ilimleri  tedvin etmeyi,  kütüphane raflarında yer alacak şekilde derleyip  toplamayı da ekleyebilirsiniz. Adları maziden bugüne kalan ilim erbabını  çoğu zaman ya kendilerinin iki kapak arasında topladıklarıyla ya da  yetiştirdikleri talebelerin onlardan naklen kitaplaştırdıklarıyla  biliyoruz. Zamanın akışında nelerin üzerinin örtüldüğü ise ancak gayb  hazinesinin sahibince malumdur. Prof. Dr. Suat Yıldırım’ın Kur’ân’a  Bakışlar adıyla yayımlanmaya başlayan kitap serisi, bir ilim adamının  farklı yerlerde yayımlanmış makalelerinin külliyat halinde toplanması  açısından hem güzel hem de örnek bir çalışma.
    Suat Yıldırım  Hoca, Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi’nden 1964 yılında mezun  olmuş. Tefsir konusunda ihtisas yapan Hoca’nın Erzurum’dan Bağdat’a,  Ankara’dan Paris’e, Medine’den İstan-bul’a, Sakarya’dan Malezya’ya  üniversitelerde araştırmalar ve hocalıkla geçen akademik hayatı aşağı  yukarı yarım asırlık. 2008 yılında resmen emekli olsa da ilimden  emekliye ayrılmak mümkün değil. İlim yolunda geçen yılların kağıt  üzerindeki hasılası ise telif ve tercüme olarak 20 kitap, 200 kadar ilmî  inceleme, makale, tebliğ ve ansiklopedi maddesi.
30 YILIN BİRİKİMİ
Kur’ân’a  Bakışlar, Suat Yıldırım’ın yaklaşık otuz yıla yayılan makalelerini bir  araya getiriyor. Önce Yeni Ümit dergisinde yayımlanan makalelelerin  toplanması için yola çıkılmış. Daha sonra farklı yerlerde bulunan  yazıların da kitaba dâhil edilmesine karar verilmiş. Sonuçta üç cilt  halinde yayımlanması planlanan “Kur’ân’a Bakışlar” serisi meydana  gelmiş. Işık Akademi Yayınları’ndan çıkan kitabın arka kapağına,  yayınevinin bu derlemeyi önemsediği notu düşülmüş.
    Birinci  cildi okurla buluşan Kur’ân’a Bakışlar, Kur’an ikliminde nefeslenmekle  birlikte farklı konulardaki yazılardan oluşuyor. Kitap hazırlanırken  yazılar, şu yedi ana başlık altında toplanmış:
    1- Kur’an ilimleri ve tefsir usûlüne dair makaleler…
     2- Tefsire dair yazılar, Kur’an-ı Kerim’in üslup özellikleri, Kur’an  mealleri, Risale-i Nur külliyatının Kur’ân tefsirindeki yeri…
    3- Kur’an-ı Hakim ve fennî keşifler, bazı müfessirlerimizin tefsir ilmindeki yerleri.
    4- İbadetlere dair yazılar.
    5- Kur’an-ı Kerim’in ehl-i Kitaba bakışı.
    6- Oryantalistlerin çalışmaları hakkında değerlendirmeler.
     7- Müteferrik konular. 
    Kur’ân’a Bakışlar’ın ilk cildi  tefsir usûlü ve Kur’an ilimleriyle alâkalı yazılara ayrılmış. Kitap,  Suat Yıldırım’ın kırk yıl kadar önce Ali Tantavî’den çevirdiği “İşte  Kitap!” başlıklı yazıyla açılıyor. Yıldırım, dipnotta kitabın maksadına  uygun düştüğü için tercümenin yeniden yayımlandığıni belirtmiş. “Bugün  insanlığın elinde, çeşitli dil ve yazılarla, yirmi milyondan fazla kitap  bulunmaktadır. Bana ‘Bunlardan hangisi daha üstün, daha tam, daha güzel  ve daha şümullüdür?’ diye sorulsaydı ‘Kur’an’dır’ derdim.” cümlesiyle  başlayan yazıda Tantavî, neden bu cevabı vereceğini izah ediyor,  Kur’an’ı ashab gibi okuyamadığımıza hayıflanıyor.
       Prof. Dr.  Suat Yıldırım, “Kur’ân Beşer Sözü Olamaz” başlıklı bildirisinde ise  kitab-ı kerimimizi şöyle anlatıyor: “Bugün bir milyardan fazla insan  tarafından yüceliği kabul edilen Kur’an, bu İslam ümmetinin güneşidir.  İslam medeniyetinin ve birçok İslamî ilimlerin bânisi O’dur. Sadece  muayyen bir iki sahada değil; inanç, düşünce, ibadet, ahlâk, hukuk,  içtimaiyat, eğitim, öğretim, irşad gibi birçok sahada insanlığı  yüceltmiş ve bunu on dört asır boyunca defalarca tekrarlamıştır.  Kur’an’a bir Müslüman gibi inanmayan pek çok gayrimüslim, yakından  tanımakla, onun güçlü ifadesini, edebî değerini, muhtevasının ve  prensiplerinin üstünlüğünü dile getiren övgülerde bulunmuşlardır. Ne var  ki gayrimüslimler O’nun Allah tarafından vahyedildiği gerçeğini mesele  edinmez, şu veya bu sebeple buna inanmazlar.”
    Suat Yıldırım,  şahsen tanıyanların ‘ulema-i amilînden’ gördükleri bir ilim ehli. Hilim  ve tevazuu şahsiyetinin en bariz özelliklerinden. Kitabın önsözünde de  okura bu vasfıyla hitap ediyor ve diyor ki: “Yazdıklarımda iddialı  olamam. Tevazu ilim ehli için bir meziyet değil, bir mahkûmiyettir. Zira  o, yaptığı işin eksik olabileceğini en iyi takdir etme durumundadır. Bu  külliyata verdiğim isim, ister istemez mütevazı oldu. Bu makalelerde  çeşitli meselelere dair Kur’an-ı Hakîm’in verdiği saf bakışlar olduğunu  öne sürmem doğru olmayacağı için benim bakışlarım ve anlayışlarım  olduğunu belirtmek üzere Kur’ân’a Bakışlar adını uygun buldum.” 
        “Manendi şecer nâbit olur sâbit olanlar/ Her kangı işin ehli isen anda  devam et/ Noksanını bil ya bir işe başlama evvel/ Ya başladığın kârı  pezîrâ-yi hitâm et.” Kur’ân’a Bakışlar, mesleğinde sabit bir ilim  adamının semerelerini derliyor. Bu açıdan yazarının ilmî çizgisini de  görünür kılıyor.


Peygamber Efendimiz a.s.v.'ın kabri nerededir? (Sadece şehir adını küçük harfler ile giriniz)
Üst