Elhasıl: Madem mevcudat var. Madem On Altıncı Notanın başında denildiği gibi, mevcudun vücuduna, taksim-i aklî ile, dört yoldan başka yol tahayyül edilmez. O dört cihetten üçünün-herbirinin üç zâhir muhallerle-butlanı(BATIL OLDUĞU) katî(KESİN) bir surette ispat edildi. Elbette, bizzarure(ZARURETEN) ve bilbedâhe(AÇIKÇA), dördüncü yol olan vahdet(BİRLİK) yolu, katî (KESİN) bir surette ispat olunuyor.
O dördüncü yol ise, baştaki 
"Gökleri ve yeri yoktan var eden Allah hakkında şüphe olur mu?" İbrahim Sûresi: 14:10.
-âyeti, şeksiz ve şüphesiz, bedâhet(AÇIK) derecesinde, Zât-ı Vâcibü'l-Vücudun uluhiyetini ve herşey doğrudan doğruya dest-i kudretinden çıktığını ve semâvat ve arz kabza-i tasarrufunda bulunduğunu gösteriyor.