• Bu konu 45 yanıt içerir, 15 izleyen vardır ve en son Anonim tarafından güncellenmiştir.
15 yazı görüntüleniyor - 16 ile 30 arası (toplam 47)
  • Yazar
    Yazılar
  • #743379
    Anonim

      Allah razı olsun TARİHCİ gerçekten de çok gerekli bi konu günümüzde insanların çok aklına takılıyo bunlar sanki Cenab-ı Hak bizim nasıl yaşayacağımızı belirlemiş bizde o doğrultuda gidiyoruz kötü bişey olsa kader diyip çıkılıyo işin içinden ama bunların kaynağı genel de olduğu gibi iman zaafı…

      #743425
      Anonim
        GÖNÜLSIZIM;128723 wrote:
        Allah razı olsun TARİHCİ gerçekten de çok gerekli bi konu günümüzde insanların çok aklına takılıyo bunlar sanki Cenab-ı Hak bizim nasıl yaşayacağımızı belirlemiş bizde o doğrultuda gidiyoruz kötü bişey olsa kader diyip çıkılıyo işin içinden ama bunların kaynağı genel de olduğu gibi iman zaafı…

        ecmain olsun kardeşim, evet çok çok gerekli konular bunlar.. malesef insanımızda bu yönde çok eksiklik var. kendimiz bile kendi dinimizin kader anlayışını net bilmiyoruz..

        bir hristiyan sorsa sizin dininizin kader anlayışı nedir anlatırmısn dese insanımızın çoğu bocalar malesef. hatta öyleki kendi mensubu olduğu itikadi mezhebi bilmeyenler bile var.. işte ben bazen diyorum her kitap okunmaz.. beni yadırgıyorlar.. roman okumayın bir yazarın hayal dünyasında yaşattığı karakterlerin davranışlarını okumaya sıra gelene kadar bu gibi bocalanan en temel itikadi konular var.. biraz daha ağır biraz daha ufuk genişletici şeyler okuyun..

        #744230
        Anonim

          Yok mu bu konularda bir kelam edecek konuyu açacak ilgili bir kimse..

          #744251
          Anonim
            Tarihci;130331 wrote:
            Yok mu bu konularda bir kelam edecek konuyu açacak ilgili bir kimse..

            şimdi desem ki yaa gördünüz mü benim yazmamı istemezsiniz birde…:005:
            ama neyse demiyorum…:028:

            #744258
            Anonim
              ebrar172;130385 wrote:
              şimdi desem ki yaa gördünüz mü benim yazmamı istemezsiniz birde…:005:
              ama neyse demiyorum…:028:

              iyi ki demedin yahu 🙂

              #744264
              Anonim
                Tarihci;130401 wrote:
                iyi ki demedin yahu 🙂

                demedim işte….:031:
                sesli düşündüm sadece siz duymamazlıktan gelin mübarek…icon6.gif

                #744267
                Anonim
                  ebrar172;130411 wrote:
                  demedim işte….:031:
                  sesli düşündüm sadece siz duymamazlıktan gelin mübarek…icon6.gif

                  ben de öyle diyorumya iyi ki demedin, sadece düşündün bu kadar oldu bir de desen ne olurdu 🙂

                  #776152
                  Anonim

                    Konu güncelleme…

                    #776172
                    Anonim

                      allahrazı olsun abi
                      cok güzel anlatılmış.
                      ellerinize saglık

                      #776253
                      Anonim

                        @ziyakarababa 209336 wrote:

                        allahrazı olsun abi
                        cok güzel anlatılmış.
                        ellerinize saglık

                        Ecmain olsun.. okuduğun için teşekkür ederim..

                        #782033
                        Anonim

                          Allah razı olsun, bunları okurken aklıma Mesnevi’den (Mevlana’nın (ks)) bir hikaye geldi.

                          Adem (as) ile ilgili:

                          Hak’kın yaptıklarını da gör, bizim yaptıklarımızı da. Her ikisini de gör ve bizim yaptığımız işler olduğunu bil, zaten bu meydanda. Ortada halkın yaptığı işler yoksa, her şeyi Hak yapıyorsa, şu halde kimseye “bunu niye böyle yaptın” deme!
                          Allah’ın yaratması, bizim yaptığımız işleri meydana getirmektedir. Bizim işlerimiz Allah işinin eseridir.

                          Söz söyleyen kimse, ya harfleri görür, yahut manayı. Bir anda her ikisini birden nasıl görebilir? İnsan konuşurken manayı düşünür, onu kastederse harflerden gafildir. Hiçbir göz bir anda hem önünü hem ardını göremez. Şunu iyice bil! Önünü gördüğün zaman ardını nasıl görebilirsin?

                          Madem ki can, harfi manayı bir anda kavrayamıyor, nasıl olur da hem işi yapar, hem o iş yapma kudretini yaratır? Ey oğul! Allah, her şeye muhittir. Bir işi yapması, o anda diğer bir işi yapmasına mani olamaz.

                          Şeytan, “Bima ağveyteni” (Beni sen azdırdın) dedi; o alçak ifrit, kendi fii’lini gizledi.

                          Adem ise “Zalemna enfüsena” (Ben nefsime Zülmettim) dedi; bizim gibi Hak’kın fiilinden gafil değildir.

                          Günah ettiği halde edebe riayet ederek Allah’a isnad etmedi. Allah’ın halk ettiğini gizledi. O suçu kendine atfettiğinden ihsana nail oldu.

                          Adem, tövbe ettikten sonra Allah, “Ey Adem! O suçu, o mihnetleri, sen de ben yaratmadım mı?” O benim taktirim benim kazam değil miydi; özür getirirken niye onu gizledin?” dedi.

                          Adem “Korktum, edebi terk etmedim” deyince Allah, “İşte ben de onun için seni kayırdım” dedi.

                          Hürmet eden hürmet görür. Şeker getiren badem şekeri yer. Temiz şeyler temizler içindir; sevgiliyi hoş tut, hoşluk gör; incit, incin!

                          Ey gönül! Cebirle ihtiyarı birbirinden ayırt etmek için bir misal getir ki ikisini de anlayasın:

                          Titreme illetinden dolayı titreyen bir el, bir de senin titrettiğin el… her iki hareketi de bil ki Allah yaratmıştır; fakat bu hareketi onunla mukayeseye imkan yoktur. İhtiyarınla el oynatmadan pişman olabilirsin; fakat titreme illetine müptela bir adamın pişman olduğunu ne vakit gördün?

                          Anlayışı kıt biriside şu cebir ve ihtiyar meselesine yol bulsun, bu işi anlasın diye söylediğimiz bu söz, akli bir söz, akli bir bahistir. Fakat zaten bu hilekar akıl, akıl değildir ki.

                          Akli bahis, inci ve mercan bile olsa can bahsi, başka bir bahistir. Can bahsi başka bir makamdır, can şarabının başka bir kıvamı vardır. Akıl bahisleri hüküm sürdüğü sırada Ömer’le Ebülhakem sırdaştı. Fakat Ömer, akıl aleminden can alemine gelince can bahsinde Ebülhakem, Ebucehil oldu. Ebucehil, cana nispetle esasen cahil olmakla beraber his ve akıl bakımından kamildi.

                          Akıl ve bahsi, bil ki eser, yahut sebeptir (onunla müessir ve müsebbip anlaşılır). Can bahsi ise büsbütün şaşılacak bir şeydir.

                          Ey nur isteyen! Can ziyası parladı; lazım, mülzem, nafi, muktazi kalmadı. Bir gören kişinin. Nuru doğmuş parlamaktayken sopa gibi bir delilden vazgeçeceği meydandadır.

                          Yine hikayeye geldik; zaten ne zaman hikayeden ayrıldık ki?

                          Cehil bahsine gelirsek o Allah’ın zindanıdır; ilim bahsine gelirsek onun bağı ve sayvanı. Uyarsak onun sarhoşlarıyız; uyanık olursak onun hikayesinden bahsetmekteyiz. Ağlarsak rızıklarla dolu bulutuyuz; gülersek şimşek!

                          Kızar, savaşırsak bu, kahrının aksidir, barışır, özür serdedersek muhabbetinin aksidir.

                          Bu dolaşık ve karmakarışık alemde biz kimiz? Elif gibiyiz. Elif’inse esasen, hiç ama hiçbir şeyi yoktur!

                          #782035
                          Anonim

                            Şeytan, “Bima ağveyteni” (Beni sen azdırdın) dedi; o alçak ifrit, kendi fii’lini gizledi.

                            İşte bu meselede Şeytan yanılmış ve Allah’a iftira etmiştir. Nitekim “Allah’a” SEN YAPTIN demesiyle birlikte, aslında işin Allah’ın ilminde mevcut olduğunu bilememiş ve bu yanılgıyla birlikte “herşeyi Allah” yapıyor demiştir. Halbuki Allah herşeyi ilmiyle bilmektedir, Allah’ın günah işlemesi nasıl düşünülebilir, O’nun bir işi yapması değil ilmiyle bilmesi gerçeği göz önüne alınmalıdır.

                            Yoksa Allah muhafaza, Allah yaptı demek, insanı dinden çıkarır.

                            Allah razı olsun.

                            #782043
                            Anonim

                              @Muhakk 224751 wrote:

                              İşte bu meselede Şeytan yanılmış ve Allah’a iftira etmiştir. Nitekim “Allah’a” SEN YAPTIN demesiyle birlikte, aslında işin Allah’ın ilminde mevcut olduğunu bilememiş ve bu yanılgıyla birlikte “herşeyi Allah” yapıyor demiştir. Halbuki Allah herşeyi ilmiyle bilmektedir, Allah’ın günah işlemesi nasıl düşünülebilir, O’nun bir işi yapması değil ilmiyle bilmesi gerçeği göz önüne alınmalıdır.

                              Yoksa Allah muhafaza, Allah yaptı demek, insanı dinden çıkarır.

                              Allah razı olsun.

                              Ecmain olsun Allah ın yapması/oldurmasıyla ilgili şu iki kısa konuyu da okumanızı istirham ederim..

                              http://www.risaleforum.net/islamiyet/islam-akaidi-ve-fikih/1218-cuz-i-irade-kulli-irade.html

                              http://www.risaleforum.net/islamiyet/islam-akaidi-ve-fikih/18009-allah-dilemedikce-biz-dileyemeyiz-o-halde-benim-gunahlarimi-allah-mi-diliyor.html

                              #782045
                              Anonim

                                Selamın Aleyküm;

                                @Muhakk 224749 wrote:

                                Söz söyleyen kimse, ya harfleri görür, yahut manayı. Bir anda her ikisini birden nasıl görebilir? İnsan konuşurken manayı düşünür, onu kastederse harflerden gafildir. Hiçbir göz bir anda hem önünü hem ardını göremez. Şunu iyice bil! Önünü gördüğün zaman ardını nasıl görebilirsin?

                                Madem ki can, harfi manayı bir anda kavrayamıyor, nasıl olur da hem işi yapar, hem o iş yapma kudretini yaratır? Ey oğul! Allah, her şeye muhittir. Bir işi yapması, o anda diğer bir işi yapmasına mani olamaz.

                                Sayın Muhakk kardeş, güzel demişsiniz. Alıntı yazıdaki ilk paragrafın sordurduğu soruyu ikinci paragraf yanıtlıyor. Ancak şu var; tüm işlerin oluşların tek sahibi Yüce Allah teala dır. — İyi bilin ki, bütün işler sonunda Allah’a döner. (Şura 53) — — Canımı kudret elinde tutan Allah’a yemin ederim onun izni olmadan bir adım dahi atamayız.– Yada bir yaprak yere düşemez. — Onun izni le yaşar onun izni ile ölürüz. —

                                Kader insanın elinde olmayan seçme özgürlüğü bulunmayan şeylerdir. Gerisi insanın özgür iradesi ile dilediğini seçmesidir. İnsan bu bakımdan tam serbestlik ile yazılan arasında bir konumdadır. İşte bu durum yazdığım yukarıdaki paragrafa ters değildir. Çünkü Yüce Allah’ın cüz-i irade bahşettiği yaratık iyi yada kötü bir işe niyet eder. Allah subhanehu ve teala da o işi yaratır. Dilerse MANİ olan Allah (c.c.) o işe engel olur. (Örn; Hz. Muhammed (s.a.v.) efendimiz o mağaraya arkadaşıyla saklandığında örümcek ağ örmüş, kötü niyetli kişiler niyetlerine ulaşamamışlardır.) Ancak Allah (c.c.) olmasına MANİ olmadığı kötü niyete dayalı işlerde, kulunun küfür eyleminde bulunmasına da razı olmaz. Bu durumda bu dünya hayatının sınav niteliğinden dolayıdır. Sonuçta yaratılan hakkında Vaad yada Vaid hak olur.

                                Ayrıca Yüce Allah sonsuz bilgisiyle tüm olmuş ve olacakları bilir. Bu bakımdan da Tüm olmuş ve olacaklar Hükmü ilahidir.

                                @Muhakk 224749 wrote:

                                Şeytan, “Bima ağveyteni” (Beni sen azdırdın) dedi; o alçak ifrit, kendi fii’lini gizledi.

                                @Muhakk 224749 wrote:

                                İşte bu meselede Şeytan yanılmış ve Allah’a iftira etmiştir.

                                Sadece iftira diyemeyiz. Yüce Allah yarattığıma secde edin diyerek kendi eserine yani kendi Yüce Zatına secde edilmesini dilemiştir. Yoksa Adem (a.s.)’a secde edildiğinin düşünülmesi Tevhid ilkesine aykırıdır. Yüce Allah teala Hakkı yani iyiliği emretmiş O ise bu iyilik emrine hemde Gururlanarak, Büyüklük taslayarak isyan etmiştir.

                                Aceleyle yazdım umarım düşündüklerimi tam açıklayıcı yazabilmişimdir. Saygılar hayırlı günler..

                                #782059
                                Anonim

                                  @Tarihci 224769 wrote:

                                  Ecmain olsun Allah ın yapması/oldurmasıyla ilgili şu iki kısa konuyu da okumanızı istirham ederim..

                                  http://www.risaleforum.net/islamiyet/islam-akaidi-ve-fikih/1218-cuz-i-irade-kulli-irade.html

                                  http://www.risaleforum.net/islamiyet/islam-akaidi-ve-fikih/18009-allah-dilemedikce-biz-dileyemeyiz-o-halde-benim-gunahlarimi-allah-mi-diliyor.html

                                  Allah razı olsun, bunları ben dün okudum, word dokumanlarıma ekledim, teşekkür ederim.

                                15 yazı görüntüleniyor - 16 ile 30 arası (toplam 47)
                                • Bu konuyu yanıtlamak için giriş yapmış olmalısınız.