• Bu konu 21 yanıt içerir, 16 izleyen vardır ve en son Anonim tarafından güncellenmiştir.
8 yazı görüntüleniyor - 16 ile 23 arası (toplam 23)
  • Yazar
    Yazılar
  • #783180
    Anonim

      nişanlı çiftin nikahları kıyılmış yalnız aralarında zifaf vaki olmadan evvel bir talak ile boşanan çiftin arasında dinen beynunet vaki olur.ricatın yapılmasıda mümkün değildir.yani zifaftan önce olduğundan iddet söz konusu değildir ve artık kadın yabancı bir kadındır.ancak üç talak ile boşama vuku bulmadığından her iki taraf arzu ederlerse yeni bir nikah ile birbiriyle biraraya gelebilirler.bu durumda sadece iki talakları olacaktır.yalnız üç talak vuku bulmuş ise kadın başka bir erkekle evlenmeden onunla zifaf olmadan ve aralarındaki evlilik bağı normal şartlarda sonlanmadan evvelki eşiyle evlenemez.günümüz meselelerine fetvalar,halil günenç,c.2,sh.111,c.2,sh.133….selam ve dua ile

      #783324
      Anonim

        @Müekked 228269 wrote:

        görüşme hakkı kaçsa odur. 1-3 defa görüşür kararını istişareyle verirsin. bu kadar açıktır. artık nişanlıyken evlenilmez diyemeyiz. nişanlıyken evli olunması gerekli olabiliyor.nişana gerekte yok bence. görüşme istişare belki istihare. sonra ya he ya da yok. demeliyiz. bu kadar. 🙂 fazla uzayan ve cıvıyan nişanlar hoş olmayabiliyor!!!

        Haklısınız Kardeş Gerek Bile Yok Ya Nişana, Nişan Maduru Olan Çok Tanıdığım Var.

        Feza abinin Tabiriyle “O kadar.”

        Ya Şimdi Tezat Bi Durum Var Bu Olay Yaklaşık 3 Ay Önce Vuku Buldu.İki Nişanlı Çift Her Ne Kadar Dediysekte Nişanlılık Döneminde İmam Nikahıyla Nikahlanıyolar.Sonra Bayan Kardeşimiz Erkeğin Kötü Huylarını Görüyo Ve Ayrılmak İstiyo Ve Ayrılıyoda.Erkek te İmam Nikahını Bırakmıyo.Kız Tarafından 10.000.tl Para Taleb Ediyo Nikah Karşılığında.Şimdi Bu Durumdan Bu Kardeşimiz Nasıl Kurtulacak.Bi Kaç Hocaya Sorduk İlla Erkek Bırakcak Nikahı Yoksa Olmaz Diyo.Erkek Nikahı Parayla Veriyosa O Nikah Zaten Zarar Görmüş Olmuyomu Yahu.
        Not:Erkek Nikah Kıyılırken Bayan Kardeşimize Talak Hakkını Vermemiş.Zaten Kızda İstememiş.
        Kaynaklarıyla Beraber Cevaplarınızı Bekliyoruz İnş
        Saygılarımla

        #783352
        Anonim

          soru:koca karısına boşanma yetkisi verebilir mi?yetkiyi geri alabilir mi?bu yetkiyle kadın kocasını boşayabilir mi?
          cevap:islam dininde boşama yetkisi kocanın hakkıdır.yalnız ona selahiyet verilmiştir.(istenirse sebeb ve hikmetlerini yazabilirim)fakat koca bu yetkiyi kısa ve uzun süreli karısına verebilir.mesela karısına,bir sene veya on seneye kadar boşama yetkisine sahipsin,der.bu yetkiyi kendisine verdikten sonra kadın o süre içerisinde isterse kendini boşar.isterse de boşanmaz.(ibn abidin c.2,sh.481)
          koca,boşama yetkisini karısına verdikten sonra geri alıp alamayacağı hususunda ihtilaf vardır.racih kavle göre geri alamaz.(ibn abidin c.2,sh.476)
          günümüz meselelerine fetvalar,halil günenç,c.2,sh.148
          bahsi geçen durumlar olmaması için….
          cevap:bir kadın birisiyle evlenmek istiyor.ama karektersiz olduğundan kendisiyle evlenmeye cesaret edemediği için ihtiyaten boşanma yetkisine sahip olmak isterse hanefi olan kimse şöyle yapsın:akit esnasında koca olacak kimseye;boşama yetkisi elimde olmak şartıyla kendimi seninle evlendiririm,desin.adamda aynı minval üzere kabul etsin.yani boşama yetkisi senin elinde olmak şartıyla seninle evlendim,desin.akit böyle icra edildiği taktirde yetki kadına verilmiş olur.ve istediği zaman da boşanabilir.
          (al-durru’l-muntaka,c.1,sh.440)
          günümüz meselelerine fetvalar,halil günenç,c.2,sh.118
          ayrıca….
          koca karısına:sana verdiğim mehri bana geri verirsen ben seni boşarım dese o da getirir ve bunun üzerine o da ona mukabil onu boşarsa,boşanır ve koca o mihre müstehak olur.
          günümüz meselelerine fetvalar,halil günenç,c.2,sh.149

          #783353
          Anonim

            Böyle bir durumda erkeğin, sırf kadına zarar vermek amacıyla kadını boşamamakta ısrar etmesi dinen doğru değildir (Bakara, 2/231)

            Dolayısıyla söz konusu olayda öncelikle sözü dinlenir ilim ve fazilet sahibi bir aracı, erkeğe giderek kendisine hiç de yarar sağlamayan böyle bir nikaha son vermesi gerektiğini, dini nikahın karşı tarafa zarar vermek amacıyla nefsi bir tatmin aracı yapılamayacağını, bunun İslâm’ın ruhuna aykırı olduğunu anlatmalı ve erkeğin boşamasını sağlamalıdır

            Erkek boşamamakta ısrar ederse, resmi nikah bulunmadığı için mahkemeye de başvurulmayacağına göre, kadın ve erkeğin aileleri bu konuda bir sonuca varmak üzere birer hakem seçerler Ailelerden biri direnir, hakem seçmezse karşı taraf onun yerine adil ve tarafsız bir hakem seçebilir

            Seçilen hakemler öncelikle arabuluculuk yaparlar Lüzûm ve zarûret bulunduğunda eşlerin rızası olmasa bile bu kişileri boşamaya da karar verebilirler

            Böyle bir boşama gerçekleştikten ve boşanan kadın iddetini bitirdikten sonra nikah kıyarak yeni bir evlilik yapabilir

            Bu tür olayların yaşanmaması için yapılan akitlerin mutlaka kayıt altına alınıp hukuki güvenceye kavuşturulması elzemdir Çünkü dindar olduğunu söyleyen gençler ve/veya aileleri resmen tescilin olmadığı durumlarda aralarında akdedildiği ifade edilen akitleri inkar etmekte ve taraflardan biri ve genellikle kız tarafı mağdur duruma düşmektedir.

            Böylece, dinimizin nikahtan gözettiği ulvi gaye gerçekleşmek şöyle dursun, insanlar din adına birbirlerine zulmeder hale gelmektedirler

            Diyanet İşleri Başkanlığı
            Selam ve dua ile
            Sorularla İslamiyet Editör

            #793707
            Anonim

              Allah Razı Olsun..Çok Güzel Bilgiler Verilmiş..

              #793773
              Anonim

                allahrazı olsun…günümüzde cok rastlanan bi durum…

                #794906
                Anonim

                  Nişanlılar yalnız kalırsa 3.leri şeytan olur.

                  #824188
                  Anonim

                    bencede dogru öle olması gerekir

                  8 yazı görüntüleniyor - 16 ile 23 arası (toplam 23)
                  • Bu konuyu yanıtlamak için giriş yapmış olmalısınız.