Ana sayfa
Forumlar
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Blog
Neler yeni
Yeni mesajlar
Son aktiviteler
Giriş yap
Kayıt ol
Neler yeni
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Install the app
Yükle
Forumlar
Bediüzzaman Said Nursi ve Risale-i Nur Cemaati
Bediüzzaman Said Nursi
Hatıralar
Abilerimden Hizmet Önerileri İstiyorum....
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap cer
Mesaj
<blockquote data-quote="Zuhr" data-source="post: 211428" data-attributes="member: 8625"><p><span style="font-family: 'Trebuchet MS'">Ustad Hazretleri, ey kardeş benden bir kaç nasihat istedin diye başlar külliyata,</span></p><p><span style="font-family: 'Trebuchet MS'">ve arkasından şimdi nefsime anlatacağım kim isterse beraber dinlesin diye devam eder.</span></p><p> </p><p><span style="font-family: 'Trebuchet MS'">bu iki ifade bile aslında nasıl olmamız gerektiği konusunda bize büyük dersler veriyor.</span></p><p><span style="font-family: 'Trebuchet MS'">muhatab sormadan söze başlamıyor, konuyu açmıyor, <strong>anlatmak için uğraşmıyor</strong></span></p><p><span style="font-family: 'Trebuchet MS'">ve <strong>muhatabın anlaması için değil, kendisine anlatıyor herşeyi</strong>, kendi nefsine ders veriyor, kendi nefsini ıslah etmeye çalışıyor</span></p><p> </p><p><span style="font-family: 'Trebuchet MS'">lahika mektuplarında ve külliyatda sair yerlerde hizmet ile alakalı çokca ifadeler düsturlar anlatılmış, en evvel dikkat etmemiz gereken yukarıdaki bu hususları aklımızdan çıkarmadığımız müddetçe, oradaki düsturlara uygun hizmet edebilmeyi de Cenab-ı Hak da nasib eder inşallah.</span></p><p> </p><p><span style="font-family: 'Trebuchet MS'">güzel bir söz var; " bu zamanda insanların kulakları tok, gözleri aç". insanlar hangi yaş gurubunda olursa olsun, anlatan insanları dinlemekden ziyade, yaşayan insanları görmek istiyor. </span></p><p> </p><p><span style="font-family: 'Trebuchet MS'">içinde bulunduğumuz ortam ne kadar kötü olursa olsun, eğer Cenab-ı Hak bizi o ortamın içine koydu ise, en evvel bu bizim kendi sınavımızdır. kendi imanımızı muhafaza etme sınavımızdır.</span></p><p><span style="font-family: 'Trebuchet MS'">sonrasında çevremize tebliğ gelir ki bunun en güzel ifadesi hal dili ile olandır. siz yaşarsınız, çevrenizdeki insanların dikkatini çeker ve <strong>nasibi olan</strong> size gelir sorar veya sizinle arkadaşlık kurmak sizi bu hale getirenin ne olduğunu anlamak ister.</span></p><p> </p><p><span style="font-family: 'Trebuchet MS'">bir hadiseyi anlatayım,ihtimal biliyorsunuzdur ama hatırlayalım inşallah,</span></p><p><span style="font-family: 'Trebuchet MS'">olayların hararetli olduğu zamanlarda, bir çok nur talebesi gibi Hüsrev Üstadımızda hapse girer. ve özellikle en azıllı mahkumların bulunduğu koğuşa koyarlar kendisini ki, sözüm ona mahkumlar onun hakkından gelebilsin. koğuşda yataklar doludur, ve kendisine bir yatak verilmez. ustad sesini çıkarmaz, üç gün taş zeminde namazını kılar, ibadetini yapar, uyur. kimseye de bir şey söylemez. üç gün sonra, hali artık koğuştakilerin iyice ilgisini çeker ve koğuşun ağası kendisine sorular soracaklarını söyler ve ey hoca efendi gel bakalım, sorularımıza cevap ver diyerek kendisini çağırır. ve başlarlar sormaya, biz bu kadar suç işledik şimdi biz cehennemlikmiyiz, cehennemliksek neden ibadet edelim den şeytan nedir namaz nedir e kadar bir sürü soru sorarlar. inayet-i ilahi ve nurlardan aldığı feyz ile bütün sorularına cevab verir ustad. ve sonunda koğuş ağası bütün koğuşun namaza başlamasını emreder <img src="data:image/gif;base64,R0lGODlhAQABAIAAAAAAAP///yH5BAEAAAAALAAAAAABAAEAAAIBRAA7" class="smilie smilie--sprite smilie--sprite1" alt=":)" title="Smile :)" loading="lazy" data-shortname=":)" /> ve bütün yatakları toplatıp üst üste yığarak ustadı yataklar üzerine oturtur. sen üç gün bu taşlar üzerinde yattın şimdi sıra bizde der.</span></p><p> </p><p><span style="font-family: 'Trebuchet MS'">bunlar gibi daha nice örnekler var yaşanmış. en kötü yerlerde en zor şartlarda bile, nurlar imadada yetişmiş elhamdulillah. biz onlara sarıldıkça onlar da bizi muhafaza edecek inşallah. amelimizde Rıza-i İlahi oldukca, ve düsturlara dikkat edip ihlas ile çalıştıkça, bizim istememize gerek olmadan Cenab-ı Hak halkları çevremize toplayacaktır.</span></p><p> </p><p><span style="font-family: 'Trebuchet MS'">bulunduğumuz ortamlarda kendimizi muhafaza edebilmek için, bizim de bir cemaate dahil olmamız, yaşayan insanlarla birlikte olmamız gerektir ki, çevreden gelen etkilere karşı daha dayanıklı olabilelim.</span></p><p> </p><p><span style="font-family: 'Trebuchet MS'">namazı ve tesbhatı sakın aksatmayın diyor, siz de aksatmayınız inşallah</span></p><p><span style="font-family: 'Trebuchet MS'">bulunduğunuz yerde abilerimizle iletişimi koparmamaya azami gayret sarf ediniz inşallah. ve ilerleyen zamanda okul çevrenizde, iman hakikatlerini paylaşma hususunda iletişim kurabildiğiniz arkadaşlarınızı da bu abiler ile tanıştırmayı deneyiniz, onların deneyimlerinden istifade ediniz.</span></p><p> </p><p><span style="font-family: 'Trebuchet MS'">Cenab-ı Hak şevkinizi, iştiyakınızı daim kılsın muhterem, ömür sermayenizi hizmete hadim eylesin inşallah</span></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Zuhr, post: 211428, member: 8625"] [FONT=Trebuchet MS]Ustad Hazretleri, ey kardeş benden bir kaç nasihat istedin diye başlar külliyata,[/FONT] [FONT=Trebuchet MS]ve arkasından şimdi nefsime anlatacağım kim isterse beraber dinlesin diye devam eder.[/FONT] [FONT=Trebuchet MS]bu iki ifade bile aslında nasıl olmamız gerektiği konusunda bize büyük dersler veriyor.[/FONT] [FONT=Trebuchet MS]muhatab sormadan söze başlamıyor, konuyu açmıyor, [B]anlatmak için uğraşmıyor[/B][/FONT] [FONT=Trebuchet MS]ve [B]muhatabın anlaması için değil, kendisine anlatıyor herşeyi[/B], kendi nefsine ders veriyor, kendi nefsini ıslah etmeye çalışıyor[/FONT] [FONT=Trebuchet MS]lahika mektuplarında ve külliyatda sair yerlerde hizmet ile alakalı çokca ifadeler düsturlar anlatılmış, en evvel dikkat etmemiz gereken yukarıdaki bu hususları aklımızdan çıkarmadığımız müddetçe, oradaki düsturlara uygun hizmet edebilmeyi de Cenab-ı Hak da nasib eder inşallah.[/FONT] [FONT=Trebuchet MS]güzel bir söz var; " bu zamanda insanların kulakları tok, gözleri aç". insanlar hangi yaş gurubunda olursa olsun, anlatan insanları dinlemekden ziyade, yaşayan insanları görmek istiyor. [/FONT] [FONT=Trebuchet MS]içinde bulunduğumuz ortam ne kadar kötü olursa olsun, eğer Cenab-ı Hak bizi o ortamın içine koydu ise, en evvel bu bizim kendi sınavımızdır. kendi imanımızı muhafaza etme sınavımızdır.[/FONT] [FONT=Trebuchet MS]sonrasında çevremize tebliğ gelir ki bunun en güzel ifadesi hal dili ile olandır. siz yaşarsınız, çevrenizdeki insanların dikkatini çeker ve [B]nasibi olan[/B] size gelir sorar veya sizinle arkadaşlık kurmak sizi bu hale getirenin ne olduğunu anlamak ister.[/FONT] [FONT=Trebuchet MS]bir hadiseyi anlatayım,ihtimal biliyorsunuzdur ama hatırlayalım inşallah,[/FONT] [FONT=Trebuchet MS]olayların hararetli olduğu zamanlarda, bir çok nur talebesi gibi Hüsrev Üstadımızda hapse girer. ve özellikle en azıllı mahkumların bulunduğu koğuşa koyarlar kendisini ki, sözüm ona mahkumlar onun hakkından gelebilsin. koğuşda yataklar doludur, ve kendisine bir yatak verilmez. ustad sesini çıkarmaz, üç gün taş zeminde namazını kılar, ibadetini yapar, uyur. kimseye de bir şey söylemez. üç gün sonra, hali artık koğuştakilerin iyice ilgisini çeker ve koğuşun ağası kendisine sorular soracaklarını söyler ve ey hoca efendi gel bakalım, sorularımıza cevap ver diyerek kendisini çağırır. ve başlarlar sormaya, biz bu kadar suç işledik şimdi biz cehennemlikmiyiz, cehennemliksek neden ibadet edelim den şeytan nedir namaz nedir e kadar bir sürü soru sorarlar. inayet-i ilahi ve nurlardan aldığı feyz ile bütün sorularına cevab verir ustad. ve sonunda koğuş ağası bütün koğuşun namaza başlamasını emreder :) ve bütün yatakları toplatıp üst üste yığarak ustadı yataklar üzerine oturtur. sen üç gün bu taşlar üzerinde yattın şimdi sıra bizde der.[/FONT] [FONT=Trebuchet MS]bunlar gibi daha nice örnekler var yaşanmış. en kötü yerlerde en zor şartlarda bile, nurlar imadada yetişmiş elhamdulillah. biz onlara sarıldıkça onlar da bizi muhafaza edecek inşallah. amelimizde Rıza-i İlahi oldukca, ve düsturlara dikkat edip ihlas ile çalıştıkça, bizim istememize gerek olmadan Cenab-ı Hak halkları çevremize toplayacaktır.[/FONT] [FONT=Trebuchet MS]bulunduğumuz ortamlarda kendimizi muhafaza edebilmek için, bizim de bir cemaate dahil olmamız, yaşayan insanlarla birlikte olmamız gerektir ki, çevreden gelen etkilere karşı daha dayanıklı olabilelim.[/FONT] [FONT=Trebuchet MS]namazı ve tesbhatı sakın aksatmayın diyor, siz de aksatmayınız inşallah[/FONT] [FONT=Trebuchet MS]bulunduğunuz yerde abilerimizle iletişimi koparmamaya azami gayret sarf ediniz inşallah. ve ilerleyen zamanda okul çevrenizde, iman hakikatlerini paylaşma hususunda iletişim kurabildiğiniz arkadaşlarınızı da bu abiler ile tanıştırmayı deneyiniz, onların deneyimlerinden istifade ediniz.[/FONT] [FONT=Trebuchet MS]Cenab-ı Hak şevkinizi, iştiyakınızı daim kılsın muhterem, ömür sermayenizi hizmete hadim eylesin inşallah[/FONT] [/QUOTE]
Adı
İnsan doğrulaması
Peygamber Efendimiz a.s.v.'ın kabri nerededir? (Sadece şehir adını küçük harfler ile giriniz)
Cevap yaz
Forumlar
Bediüzzaman Said Nursi ve Risale-i Nur Cemaati
Bediüzzaman Said Nursi
Hatıralar
Abilerimden Hizmet Önerileri İstiyorum....
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Accept
Daha fazla bilgi edin.…
Üst