Ana sayfa
Forumlar
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Blog
Neler yeni
Yeni mesajlar
Son aktiviteler
Giriş yap
Kayıt ol
Neler yeni
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Install the app
Yükle
Forumlar
Eğitim ve Kültür
Aile ve Yaşam
Kişisel Gelişim
Açık olamamak
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap cer
Mesaj
<blockquote data-quote="müdavim" data-source="post: 157734" data-attributes="member: 5987"><p><img src="http://www.buyukkeyif.com/uploads/images/5000000000029081.gif" alt="" class="fr-fic fr-dii fr-draggable " style="" /></p><p><span style="color: teal"><span style="font-family: 'Verdana'"><span style="color: teal"><span style="font-family: 'Verdana'"><strong>Berna Sağlam Naipoğlu</strong></span></span></span></span></p><p></p><p><span style="color: #333333"><span style="font-family: 'Verdana'"><span style="color: #333333"><span style="font-family: 'Verdana'">Neden insanlar birbirlerine karşı açık olmaktan korkarlar? </span></span></span></span></p><p><span style="color: #333333"><span style="font-family: 'Verdana'"><span style="color: #333333"><span style="font-family: 'Verdana'">Neden paylaşılabilecekken hisler, düşünceler, duygular derinlerde saklanır?</span></span></span></span></p><p><span style="color: #333333"><span style="font-family: 'Verdana'"><span style="color: #333333"><span style="font-family: 'Verdana'">Neden eksik diyaloğu, yüzeysel kalmayı seçerler, aslında bir çırpıda dökülebilecekken dudaklardan duyguları?</span></span></span></span></p><p><span style="color: #333333"><span style="font-family: 'Verdana'"><span style="color: #333333"><span style="font-family: 'Verdana'">Genellikle yanlış anlaşılma korkusu. “Aman karşımdakini üzmeyeyim” hassasiyeti. Kendini açıp insanların aynı fikirde olmamasının yaratacakları. Hep bu korkular, “aman aman”lar, içe atmaları, içte büyütmeleri, soluk kesilmesini, kanın damarlardaki doğal akışının bloke olmasını sağlıyor.</span></span></span></span></p><p><span style="color: #333333"><span style="font-family: 'Verdana'"><span style="color: #333333"><span style="font-family: 'Verdana'">Yaşanabilecekken yaşanamayan anlar oluşuyor.</span></span></span></span></p><p><span style="color: #333333"><span style="font-family: 'Verdana'"><span style="color: #333333"><span style="font-family: 'Verdana'">Sebepler, korkular, tereddütler, küçücükken kolayca yutulur ve içe atılmış daha doğrusu içimize girmiş olur. Ama ne hikmetse bu hap kadar küçücük şeyler, insanın içinde öyle bir beslenir ki bir bakarız kocaman oluvermiş. İçimize sığmamaya, nefesimizi kesmeye, içimizi daraltmaya başlamış, ilgili ilgisiz birçok konuya ve kişiye sıçramış, yansıtmalara sebep olmuştur. Aslında içimizde büyüyen bu isimsiz veya tarifsiz sıkıntıya takılmıştır aklımız. Ama suçu olmayanlar da nasibini almıştır. Çünkü hassasiyetimiz bizi yanlış anlamalara, alınganlıklara, kızgınlıklara ve öfkeye meyilli kılmıştır.</span></span></span></span></p><p><u><span style="color: #660066"><span style="font-family: 'Verdana'"><span style="color: #660066"><span style="font-family: 'Verdana'"><strong>Halbuki baştan açık olabilsek bunca zarar vermeden ve zarar görmeden terkedeceğiz sorunumuzu. Dışarı attığımızda beslenemeyecek ve kendini önemsiz görüp eriyip gidecek. Kimseyi üzemeyecek.</strong></span></span></span></span></u></p><p><span style="color: #333333"><span style="font-family: 'Verdana'"><span style="color: #333333"><span style="font-family: 'Verdana'">Biz açık olmayı, doğru ve net konuşmayı alışkanlık haline getirelim en iyisi. Ama ya açık olmak da zarar verirse. Karşımızdakine ne kadar açık olsak da o bizi doğru algılamazsa? Gizemimiz yitip giderse? İçimizi açtığımız için derdimizi bilir ama umursamazsa? Biz onu kapı gibi arkamızda sanarken ya o kapı yüzümüze çarparsa? Ya bizi yanlış anlayıp uzaklaşırsa? Birçok “se” ve “sa”lar.</span></span></span></span></p><p><span style="color: #333333"><span style="font-family: 'Verdana'"><span style="color: #333333"><span style="font-family: 'Verdana'">Varsın bütün bu “se” ve “sa”lar gerçek olsun. Bütün bunların yine de içe atmak kadar zarar veremeyeceğini düşünüyorum. Eğer biz paylaşırken kalbimizle konuşuyorsak, mantık ve çıkarlar arkada kalıyorsa, işin temelinde insan sevgisi varsa iş bitmiştir. En azından sonraları keşke demeyeceğiz. Açık olmamaktan kaynaklandı diye dertlenmeyeceğiz.</span></span></span></span></p><p><span style="color: #a50021"><span style="font-family: 'Verdana'"><span style="color: #a50021"><span style="font-family: 'Verdana'"><strong>Biz doğru bildiğimizi kalbimizin sesini de dinleyerek yapmış olacağız. Gerisi ya karşımızdakilerin anlayışsızlığı, ya ilgisizliği ya da sığlığıdır. Durum böyle olunca da onlar için yapabileceğimiz tek şey Allah’a havale etmektir.</strong></span></span></span></span></p><p><span style="color: #4d4d4d"><span style="font-family: 'Verdana'"><span style="color: #4d4d4d"><span style="font-family: 'Verdana'"><strong>Yaşanan ve başımıza gelen iyi ya da kötü her olayın hayatımıza katkısı vardır. Tecrübe hanesine girdi, bir daha hatayı tekrarlamama adına çıktı sağlar. Acıysa olgunlaştırır. Tatlıysa keyif katar. Paylaşımsa yüreklendirir, paylaşılamıyorsa yol değiştirtir ve vakitten kazanç sağlar.</strong></span></span></span></span></p><p></p><p><u><span style="color: #333399"><span style="font-family: 'Verdana'"><span style="color: #333399"><span style="font-family: 'Verdana'"><strong>Konu ile ilgili kaynağını bilmediğim çok hoş bir yazı:</strong></span></span></span></span></u></p><p></p><p><span style="color: #333333"><span style="font-family: 'Verdana'"><span style="color: #333333"><span style="font-family: 'Verdana'">“.Belki, ALLAH yanlış insanlarla tanışmamızı istedi; doğru insanı tanımadan önce. Böylece en sonunda doğru insanla tanıştığımızda, bu hediyenin ne yüce olduğunu anlamamız için.</span></span></span></span></p><p><span style="color: #333333"><span style="font-family: 'Verdana'"><span style="color: #333333"><span style="font-family: 'Verdana'">.Belki, bir kapı kapandığında, başkası açılıyordur, fakat böyle zamanlarda kapanan kapıya öyle uzun bakarız ki, bizim için açılan diğer kapıyı görmeyiz bile.</span></span></span></span></p><p><span style="color: #333333"><span style="font-family: 'Verdana'"><span style="color: #333333"><span style="font-family: 'Verdana'">.Belki, elimizde olanın kıymetini kaybettiğimizde anladığımız doğru olabilir, fakat elimize gelene kadar neler kaçırdığımızın farkına varamadığımız da doğrudur.</span></span></span></span></p><p><span style="color: #333333"><span style="font-family: 'Verdana'"><span style="color: #333333"><span style="font-family: 'Verdana'">.Hayal etmek istediğiniz şeyi hayal edin. Gitmek istediğiniz yere gidin. Olmak istediğiniz kişi olun, çünkü yaşayabileceğiniz tek bir hayatınız var ve tüm bunları yapabilmek için tek bir şansınız. Sizi tatlı kılacak kadar yeterli mutluluğunuz olsun, güçlü kılacak kadar acı deneyiminiz, insan kılacak kadar üzüntünüz ve sizi mutlu kılmaya yetecek kadar umudunuz olsun.”</span></span></span></span></p><p><span style="color: #333333"><span style="font-family: 'Verdana'"><span style="color: #333333"><span style="font-family: 'Verdana'">Açık olabilmeye doğru… Sevgiyle.</span></span></span></span></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="müdavim, post: 157734, member: 5987"] [IMG]http://www.buyukkeyif.com/uploads/images/5000000000029081.gif[/IMG] [COLOR=teal][FONT=Verdana][COLOR=teal][FONT=Verdana][B]Berna Sağlam Naipoğlu[/B][/FONT][/COLOR][/FONT][/COLOR] [COLOR=teal][FONT=Verdana][COLOR=teal][FONT=Verdana][B][/B][/FONT][/COLOR][/FONT][/COLOR] [COLOR=#333333][FONT=Verdana][COLOR=#333333][FONT=Verdana]Neden insanlar birbirlerine karşı açık olmaktan korkarlar? [/FONT][/COLOR][/FONT][/COLOR] [COLOR=#333333][FONT=Verdana][COLOR=#333333][FONT=Verdana]Neden paylaşılabilecekken hisler, düşünceler, duygular derinlerde saklanır?[/FONT][/COLOR][/FONT][/COLOR] [COLOR=#333333][FONT=Verdana][COLOR=#333333][FONT=Verdana]Neden eksik diyaloğu, yüzeysel kalmayı seçerler, aslında bir çırpıda dökülebilecekken dudaklardan duyguları?[/FONT][/COLOR][/FONT][/COLOR] [COLOR=#333333][FONT=Verdana][COLOR=#333333][FONT=Verdana]Genellikle yanlış anlaşılma korkusu. “Aman karşımdakini üzmeyeyim” hassasiyeti. Kendini açıp insanların aynı fikirde olmamasının yaratacakları. Hep bu korkular, “aman aman”lar, içe atmaları, içte büyütmeleri, soluk kesilmesini, kanın damarlardaki doğal akışının bloke olmasını sağlıyor.[/FONT][/COLOR][/FONT][/COLOR] [COLOR=#333333][FONT=Verdana][COLOR=#333333][FONT=Verdana]Yaşanabilecekken yaşanamayan anlar oluşuyor.[/FONT][/COLOR][/FONT][/COLOR] [COLOR=#333333][FONT=Verdana][COLOR=#333333][FONT=Verdana]Sebepler, korkular, tereddütler, küçücükken kolayca yutulur ve içe atılmış daha doğrusu içimize girmiş olur. Ama ne hikmetse bu hap kadar küçücük şeyler, insanın içinde öyle bir beslenir ki bir bakarız kocaman oluvermiş. İçimize sığmamaya, nefesimizi kesmeye, içimizi daraltmaya başlamış, ilgili ilgisiz birçok konuya ve kişiye sıçramış, yansıtmalara sebep olmuştur. Aslında içimizde büyüyen bu isimsiz veya tarifsiz sıkıntıya takılmıştır aklımız. Ama suçu olmayanlar da nasibini almıştır. Çünkü hassasiyetimiz bizi yanlış anlamalara, alınganlıklara, kızgınlıklara ve öfkeye meyilli kılmıştır.[/FONT][/COLOR][/FONT][/COLOR] [U][COLOR=#660066][FONT=Verdana][COLOR=#660066][FONT=Verdana][B]Halbuki baştan açık olabilsek bunca zarar vermeden ve zarar görmeden terkedeceğiz sorunumuzu. Dışarı attığımızda beslenemeyecek ve kendini önemsiz görüp eriyip gidecek. Kimseyi üzemeyecek.[/B][/FONT][/COLOR][/FONT][/COLOR][/U] [COLOR=#333333][FONT=Verdana][COLOR=#333333][FONT=Verdana]Biz açık olmayı, doğru ve net konuşmayı alışkanlık haline getirelim en iyisi. Ama ya açık olmak da zarar verirse. Karşımızdakine ne kadar açık olsak da o bizi doğru algılamazsa? Gizemimiz yitip giderse? İçimizi açtığımız için derdimizi bilir ama umursamazsa? Biz onu kapı gibi arkamızda sanarken ya o kapı yüzümüze çarparsa? Ya bizi yanlış anlayıp uzaklaşırsa? Birçok “se” ve “sa”lar.[/FONT][/COLOR][/FONT][/COLOR] [COLOR=#333333][FONT=Verdana][COLOR=#333333][FONT=Verdana]Varsın bütün bu “se” ve “sa”lar gerçek olsun. Bütün bunların yine de içe atmak kadar zarar veremeyeceğini düşünüyorum. Eğer biz paylaşırken kalbimizle konuşuyorsak, mantık ve çıkarlar arkada kalıyorsa, işin temelinde insan sevgisi varsa iş bitmiştir. En azından sonraları keşke demeyeceğiz. Açık olmamaktan kaynaklandı diye dertlenmeyeceğiz.[/FONT][/COLOR][/FONT][/COLOR] [COLOR=#a50021][FONT=Verdana][COLOR=#a50021][FONT=Verdana][B]Biz doğru bildiğimizi kalbimizin sesini de dinleyerek yapmış olacağız. Gerisi ya karşımızdakilerin anlayışsızlığı, ya ilgisizliği ya da sığlığıdır. Durum böyle olunca da onlar için yapabileceğimiz tek şey Allah’a havale etmektir.[/B][/FONT][/COLOR][/FONT][/COLOR] [COLOR=#4d4d4d][FONT=Verdana][COLOR=#4d4d4d][FONT=Verdana][B]Yaşanan ve başımıza gelen iyi ya da kötü her olayın hayatımıza katkısı vardır. Tecrübe hanesine girdi, bir daha hatayı tekrarlamama adına çıktı sağlar. Acıysa olgunlaştırır. Tatlıysa keyif katar. Paylaşımsa yüreklendirir, paylaşılamıyorsa yol değiştirtir ve vakitten kazanç sağlar.[/B][/FONT][/COLOR][/FONT][/COLOR] [U][COLOR=#333399][FONT=Verdana][COLOR=#333399][FONT=Verdana][B][/B][/FONT][/COLOR][/FONT][/COLOR][/U] [U][COLOR=#333399][FONT=Verdana][COLOR=#333399][FONT=Verdana][B]Konu ile ilgili kaynağını bilmediğim çok hoş bir yazı:[/B][/FONT][/COLOR][/FONT][/COLOR][/U] [U][COLOR=#333399][FONT=Verdana][COLOR=#333399][FONT=Verdana][B][/B][/FONT][/COLOR][/FONT][/COLOR][/U] [COLOR=#333333][FONT=Verdana][COLOR=#333333][FONT=Verdana]“.Belki, ALLAH yanlış insanlarla tanışmamızı istedi; doğru insanı tanımadan önce. Böylece en sonunda doğru insanla tanıştığımızda, bu hediyenin ne yüce olduğunu anlamamız için.[/FONT][/COLOR][/FONT][/COLOR] [COLOR=#333333][FONT=Verdana][COLOR=#333333][FONT=Verdana].Belki, bir kapı kapandığında, başkası açılıyordur, fakat böyle zamanlarda kapanan kapıya öyle uzun bakarız ki, bizim için açılan diğer kapıyı görmeyiz bile.[/FONT][/COLOR][/FONT][/COLOR] [COLOR=#333333][FONT=Verdana][COLOR=#333333][FONT=Verdana].Belki, elimizde olanın kıymetini kaybettiğimizde anladığımız doğru olabilir, fakat elimize gelene kadar neler kaçırdığımızın farkına varamadığımız da doğrudur.[/FONT][/COLOR][/FONT][/COLOR] [COLOR=#333333][FONT=Verdana][COLOR=#333333][FONT=Verdana].Hayal etmek istediğiniz şeyi hayal edin. Gitmek istediğiniz yere gidin. Olmak istediğiniz kişi olun, çünkü yaşayabileceğiniz tek bir hayatınız var ve tüm bunları yapabilmek için tek bir şansınız. Sizi tatlı kılacak kadar yeterli mutluluğunuz olsun, güçlü kılacak kadar acı deneyiminiz, insan kılacak kadar üzüntünüz ve sizi mutlu kılmaya yetecek kadar umudunuz olsun.”[/FONT][/COLOR][/FONT][/COLOR] [COLOR=#333333][FONT=Verdana][COLOR=#333333][FONT=Verdana]Açık olabilmeye doğru… Sevgiyle.[/FONT][/COLOR][/FONT][/COLOR] [/QUOTE]
Adı
İnsan doğrulaması
Peygamber Efendimiz a.s.v.'ın kabri nerededir? (Sadece şehir adını küçük harfler ile giriniz)
Cevap yaz
Forumlar
Eğitim ve Kültür
Aile ve Yaşam
Kişisel Gelişim
Açık olamamak
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Accept
Daha fazla bilgi edin.…
Üst