Ana sayfa
Forumlar
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Blog
Neler yeni
Yeni mesajlar
Son aktiviteler
Giriş yap
Kayıt ol
Neler yeni
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Install the app
Yükle
Forumlar
Eğitim ve Kültür
Kütüphane
Makale - Menkıbe ve Denemeler
Ağlamaktan Korkma Gözüm!
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap cer
Mesaj
<blockquote data-quote="huve" data-source="post: 5943" data-attributes="member: 41"><p><strong><span style="color: red"><span style="font-family: 'Verdana'">Gözyaşım, </span></span></strong></p><p> </p><p><strong><span style="font-family: 'Verdana'"><span style="color: red"><strong><span style="font-family: 'Verdana'">Dizeler güzeli dedim sana inci inci, ve güzeller incisi koydum adını dizi dizi… Yabanlara gönderdiğimsin hem akın akın, hem canımı verdiğimsin uzak yakın… Sevgilinin geleceği yolları sulayıp süpürmek için sakladım seni… Kirpiklerimi süpürge ettim; sultanlar ayağına düşürmek için tuttum ve bırakmadım seni. </span></strong></span></span></strong></p><p><strong><span style="color: red"><span style="font-family: 'Verdana'"><strong><span style="font-family: 'Verdana'">Gözyaşım, </span></strong></span></span></strong><span style="font-family: 'Verdana'"></span></p><p> <span style="font-family: 'Verdana'"></span></p><p><span style="font-family: 'Verdana'"><strong><span style="color: red"><strong><span style="font-family: 'Verdana'">Bütün boşluklarını sen doldurdun ömrümün… Söylenmedik sözler yerine sen vardın yanımda. Sevdaya dair yeminlerden sonra sen vardın. Köhne zamanın direnci adına, acı çağların yaşlısı ve genci adına yine sen vardın. Dikenler gülden habersiz iken, gözler dilden de fersiz iken; zamanından geriye düşmüş acılar için, mânâda biçimleri yitiren sancılar için; aynalarda eriyen sırlardan taşarak, ucu kıyamete çıkan asırları aşarak; gerçekten daha gerçek kelamlarda ve Güzeller Güzeli’nden vuslat müjdeli selamlarda sen vardın… Hep sen vardın... </span></strong></span></strong></span></p><p> <span style="font-family: 'Verdana'"></span></p><p><span style="font-family: 'Verdana'"><strong><span style="color: red"><strong><span style="font-family: 'Verdana'">* * * </span></strong></span></strong></span></p><p> <span style="font-family: 'Verdana'"></span></p><p><span style="font-family: 'Verdana'"><strong><span style="color: red"><strong><span style="font-family: 'Verdana'">Bir gözyaşı, gül mevsiminde güle karşı akarsa aşk olur adı; sevgiyi damıtır en derin yerinden. Suçlardan sonra tenha gecelerde akarsa tevbedir tadı; gönülleri arıtır en kara kirinden. <span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 15px">Madem ki gözyaşı bir kutlu demdir, elbette bir erdemdir. </span></span></span></strong></span></strong></span></p><p> <span style="font-family: 'Verdana'"></span></p><p><span style="font-family: 'Verdana'"><strong><span style="color: red"><strong><span style="font-family: 'Verdana'">Bir gözyaşı, bir cevherdir ateşten kaynayan ve alev gibi yanan. Özü sudur ama avuçta bir yalım, gönülde bir yangın olur. Bir ateş düşünün, dumanı âh ile çıkar da külleri göz yaşına karışır ya… Hayat bir mum alegorisidir hani, mumun başındaki yanış gözde yaş olur da gözyaşı alevle barışır ya…Alev can ipliğini yakınca, acıdır ki, bedenini eritir de mumun, su ile alev birbiriyle yarışır ya… Aşıka göre cennet olur cinnet ve kendi gözyaşında boğulur akıbet... </span></strong></span></strong></span></p><p> <span style="font-family: 'Verdana'"></span></p><p><span style="font-family: 'Verdana'"><strong><span style="color: red"><strong><span style="font-family: 'Verdana'">Gözyaşıdır ki yıkayarak yakar, yakarak yıkar. Arıtır ve eritir; temizler ve gizler… Fazilettir, diyettir… Bu yüzden denilir ki gözyaşı yiğitler kârıdır ve civanmertler vakarıdır. </span></strong></span></strong></span></p><p> <span style="font-family: 'Verdana'"></span></p><p><span style="font-family: 'Verdana'"><strong><span style="color: red"><strong><span style="font-family: 'Verdana'">Şaire unuttuğu mısrayı bir gözyaşı hatırlatır, şehrazad üveyikler uçuran acıları bir gözyaşı anlatır. Sancılı damarlarda ölümcül çılgınlıkları gözyaşıdır okuyan satır satır. Toplasan gözyaşlarını âşıkın, dalgalı bir deniz olur; süzülürken bağrından, yakar geçer iz olur. Yalnız doğar gibi her insan, yalnız akar her damla ve yağmur yağmur gözyaşıyla ıslanır nisan. Bir kere ölür de kahır yüklü savaşlarda nice aylar batar ve Filistin’de sapanlar çakıl taşları, takaroflar kurşun yerine gözyaşı atar. Ceylanları âmâ düşürünce avcılar, avcıları ceylanlar vurur, ve hamuru sevdaların, gözyaşıyla yoğrulur. En son, yağmur kuşları konar kuşpalazı çocukların salıncaklarına, gözyaşı şefkat olur. </span></strong></span></strong></span></p><p> <span style="font-family: 'Verdana'"></span></p><p><span style="font-family: 'Verdana'"><strong><span style="color: red"><strong><span style="font-family: 'Verdana'">Gözyaşı ki, kişinin kendisiyle kavgasının sonunda akarsa tomur tomur mercandır; ve eğer pişmanlıklarla tartılırsa mübarek bir heyecandır. </span></strong></span></strong></span></p><p> <span style="font-family: 'Verdana'"></span></p><p><span style="font-family: 'Verdana'"><strong><span style="color: red"><strong><span style="font-family: 'Verdana'">Gül yüzlülerin kirini gülsuyu kokan gözyaşları alır…Ve damla damla gül dökülen ellerde gül kokusu kalır. </span></strong></span></strong></span></p><p> <span style="font-family: 'Verdana'"></span></p><p><span style="font-family: 'Verdana'"><strong><span style="color: red"><strong><span style="font-family: 'Verdana'">Tohumu eken bilir </span></strong></span></strong></span></p><p> <span style="font-family: 'Verdana'"></span></p><p><span style="font-family: 'Verdana'"><strong><span style="color: red"><strong><span style="font-family: 'Verdana'">Göz yaşın döken bilir </span></strong></span></strong></span></p><p> <span style="font-family: 'Verdana'"></span></p><p><span style="font-family: 'Verdana'"><strong><span style="color: red"><strong><span style="font-family: 'Verdana'">Gül kadrin diken değil </span></strong></span></strong></span></p><p> <span style="font-family: 'Verdana'"></span></p><p><span style="font-family: 'Verdana'"><strong><span style="color: red"><strong><span style="font-family: 'Verdana'">Çileyi çeken bilir </span></strong></span></strong></span></p><p> <span style="font-family: 'Verdana'"></span></p><p><span style="font-family: 'Verdana'"><strong><span style="color: red"><strong><span style="font-family: 'Verdana'">Ve ey gözyaşım, </span></strong></span></strong></span></p><p> <span style="font-family: 'Verdana'"></span></p><p><span style="font-family: 'Verdana'"><strong><span style="color: red"><strong><span style="font-family: 'Verdana'">Bulutuna sadık yağmurlar gibi gel, ve kadim bir dostu uğurlar gibi git… Bir atımlık mesafede yalnızlığın kurşunlanan coşkusuyla gel, geleceği savaşa mecbur annelerin korkusuyla git… Geceyi içine döken tomurcukların yeşiliyle gel; goncayı açılsın diye bekleyen bülbülün diliyle git…Bülbüller konan dallarda yaprak gibi gel, ve derinlerde bendini yıkan bir ırmak gibi git. Yalınkalem savaşlara meftun acılarla gel, pişmanlık dolu yüreklerden sancılarla git… </span></strong></span></strong></span></p><p> <span style="font-family: 'Verdana'"></span></p><p><span style="font-family: 'Verdana'"><strong><span style="color: red"><strong><span style="font-family: 'Verdana'">Ve ağlamaktan korkma gözüm!.. </span></strong></span></strong></span></p><p> <span style="font-family: 'Verdana'"></span></p><p><span style="font-family: 'Verdana'"><strong><span style="color: red"><strong><span style="font-family: 'Verdana'">İskender PALA</span></strong></span></strong></span></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="huve, post: 5943, member: 41"] [B][COLOR=red][FONT=Verdana]Gözyaşım, [/FONT][/COLOR][/B] [B][FONT=Verdana][COLOR=red][B][FONT=Verdana]Dizeler güzeli dedim sana inci inci, ve güzeller incisi koydum adını dizi dizi… Yabanlara gönderdiğimsin hem akın akın, hem canımı verdiğimsin uzak yakın… Sevgilinin geleceği yolları sulayıp süpürmek için sakladım seni… Kirpiklerimi süpürge ettim; sultanlar ayağına düşürmek için tuttum ve bırakmadım seni. [/FONT][/B][/COLOR][/FONT][/B] [B][COLOR=red][FONT=Verdana][B][FONT=Verdana]Gözyaşım, [/FONT][/B][/FONT][/COLOR][/B][FONT=Verdana] [B][COLOR=red][B][FONT=Verdana]Bütün boşluklarını sen doldurdun ömrümün… Söylenmedik sözler yerine sen vardın yanımda. Sevdaya dair yeminlerden sonra sen vardın. Köhne zamanın direnci adına, acı çağların yaşlısı ve genci adına yine sen vardın. Dikenler gülden habersiz iken, gözler dilden de fersiz iken; zamanından geriye düşmüş acılar için, mânâda biçimleri yitiren sancılar için; aynalarda eriyen sırlardan taşarak, ucu kıyamete çıkan asırları aşarak; gerçekten daha gerçek kelamlarda ve Güzeller Güzeli’nden vuslat müjdeli selamlarda sen vardın… Hep sen vardın... [/FONT][/B][/COLOR][/B] [B][COLOR=red][B][FONT=Verdana]* * * [/FONT][/B][/COLOR][/B] [B][COLOR=red][B][FONT=Verdana]Bir gözyaşı, gül mevsiminde güle karşı akarsa aşk olur adı; sevgiyi damıtır en derin yerinden. Suçlardan sonra tenha gecelerde akarsa tevbedir tadı; gönülleri arıtır en kara kirinden. [FONT=Comic Sans MS][SIZE=4]Madem ki gözyaşı bir kutlu demdir, elbette bir erdemdir. [/SIZE][/FONT][/FONT][/B][/COLOR][/B] [B][COLOR=red][B][FONT=Verdana]Bir gözyaşı, bir cevherdir ateşten kaynayan ve alev gibi yanan. Özü sudur ama avuçta bir yalım, gönülde bir yangın olur. Bir ateş düşünün, dumanı âh ile çıkar da külleri göz yaşına karışır ya… Hayat bir mum alegorisidir hani, mumun başındaki yanış gözde yaş olur da gözyaşı alevle barışır ya…Alev can ipliğini yakınca, acıdır ki, bedenini eritir de mumun, su ile alev birbiriyle yarışır ya… Aşıka göre cennet olur cinnet ve kendi gözyaşında boğulur akıbet... [/FONT][/B][/COLOR][/B] [B][COLOR=red][B][FONT=Verdana]Gözyaşıdır ki yıkayarak yakar, yakarak yıkar. Arıtır ve eritir; temizler ve gizler… Fazilettir, diyettir… Bu yüzden denilir ki gözyaşı yiğitler kârıdır ve civanmertler vakarıdır. [/FONT][/B][/COLOR][/B] [B][COLOR=red][B][FONT=Verdana]Şaire unuttuğu mısrayı bir gözyaşı hatırlatır, şehrazad üveyikler uçuran acıları bir gözyaşı anlatır. Sancılı damarlarda ölümcül çılgınlıkları gözyaşıdır okuyan satır satır. Toplasan gözyaşlarını âşıkın, dalgalı bir deniz olur; süzülürken bağrından, yakar geçer iz olur. Yalnız doğar gibi her insan, yalnız akar her damla ve yağmur yağmur gözyaşıyla ıslanır nisan. Bir kere ölür de kahır yüklü savaşlarda nice aylar batar ve Filistin’de sapanlar çakıl taşları, takaroflar kurşun yerine gözyaşı atar. Ceylanları âmâ düşürünce avcılar, avcıları ceylanlar vurur, ve hamuru sevdaların, gözyaşıyla yoğrulur. En son, yağmur kuşları konar kuşpalazı çocukların salıncaklarına, gözyaşı şefkat olur. [/FONT][/B][/COLOR][/B] [B][COLOR=red][B][FONT=Verdana]Gözyaşı ki, kişinin kendisiyle kavgasının sonunda akarsa tomur tomur mercandır; ve eğer pişmanlıklarla tartılırsa mübarek bir heyecandır. [/FONT][/B][/COLOR][/B] [B][COLOR=red][B][FONT=Verdana]Gül yüzlülerin kirini gülsuyu kokan gözyaşları alır…Ve damla damla gül dökülen ellerde gül kokusu kalır. [/FONT][/B][/COLOR][/B] [B][COLOR=red][B][FONT=Verdana]Tohumu eken bilir [/FONT][/B][/COLOR][/B] [B][COLOR=red][B][FONT=Verdana]Göz yaşın döken bilir [/FONT][/B][/COLOR][/B] [B][COLOR=red][B][FONT=Verdana]Gül kadrin diken değil [/FONT][/B][/COLOR][/B] [B][COLOR=red][B][FONT=Verdana]Çileyi çeken bilir [/FONT][/B][/COLOR][/B] [B][COLOR=red][B][FONT=Verdana]Ve ey gözyaşım, [/FONT][/B][/COLOR][/B] [B][COLOR=red][B][FONT=Verdana]Bulutuna sadık yağmurlar gibi gel, ve kadim bir dostu uğurlar gibi git… Bir atımlık mesafede yalnızlığın kurşunlanan coşkusuyla gel, geleceği savaşa mecbur annelerin korkusuyla git… Geceyi içine döken tomurcukların yeşiliyle gel; goncayı açılsın diye bekleyen bülbülün diliyle git…Bülbüller konan dallarda yaprak gibi gel, ve derinlerde bendini yıkan bir ırmak gibi git. Yalınkalem savaşlara meftun acılarla gel, pişmanlık dolu yüreklerden sancılarla git… [/FONT][/B][/COLOR][/B] [B][COLOR=red][B][FONT=Verdana]Ve ağlamaktan korkma gözüm!.. [/FONT][/B][/COLOR][/B] [B][COLOR=red][B][FONT=Verdana]İskender PALA[/FONT][/B][/COLOR][/B][/FONT] [/QUOTE]
Adı
İnsan doğrulaması
Peygamber Efendimiz a.s.v.'ın kabri nerededir? (Sadece şehir adını küçük harfler ile giriniz)
Cevap yaz
Forumlar
Eğitim ve Kültür
Kütüphane
Makale - Menkıbe ve Denemeler
Ağlamaktan Korkma Gözüm!
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Accept
Daha fazla bilgi edin.…
Üst