Ana sayfa
Forumlar
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Blog
Neler yeni
Yeni mesajlar
Son aktiviteler
Giriş yap
Kayıt ol
Neler yeni
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Install the app
Yükle
Forumlar
Eğitim ve Kültür
Aile ve Yaşam
Kişisel Gelişim
arada bir bunaldıgımızda
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap cer
Mesaj
<blockquote data-quote="ziyakarababa" data-source="post: 196425" data-attributes="member: 8628"><p><span style="font-family: 'Times New Roman'"><span style="font-size: 15px">Arada bir bunaldıgınızda</span></span></p><p><span style="font-family: 'Times New Roman'"><span style="font-size: 15px">Bir zamanlar bir psikoloji kitabında okuduğum bir bölüm vardı…</span></span></p><p><span style="font-family: 'Times New Roman'"><span style="font-size: 15px">Hayatın ve getirilerinin kıymetini anlamak için tavsiye edilen bir metod vardı içinde… Deniyordu ki;</span></span></p><p><span style="font-family: 'Times New Roman'"><span style="font-size: 15px">“<strong>arada bir, çok bunaldığınızda, hayatın sizin için çekilmez hale geldiğini düşündüğünüzde kendinize 10 dakika ayırın ve kendi cenaze töreninizi düşünün”…</strong></span></span></p><p><span style="font-family: 'Times New Roman'"><span style="font-size: 15px">Cümleyi ilk okuduğumda çarpılmıştım…</span></span></p><p><span style="font-family: 'Times New Roman'"><span style="font-size: 15px">Ben girişin akabinde pozitif bir gelişme ve tavsiye bekliyordum…</span></span></p><p><span style="font-family: 'Times New Roman'"><span style="font-size: 15px">Ama “kendi ölümümüzü ve cenazemizi” düşünmemiz tavsiye ediliyordu…</span></span></p><p><span style="font-family: 'Times New Roman'"><span style="font-size: 15px">Tüylerim diken diken oldu ve yazarın saçmaladığını düşündüm o an…</span></span></p><p><span style="font-family: 'Times New Roman'"><span style="font-size: 15px">Ama önyargı düşmanı biri olarak okumaya devam ettim… Diyordu ki; “bunları düşündüğünüzde dünyadaki yerinizi, dünyayı terkettiğinizde oluşacak boşluğu, sevdikleriniz ve sizi sevenler için öneminizi anlayacaksınız…</span></span></p><p><span style="font-family: 'Times New Roman'"><span style="font-size: 15px">Özellikle insanların sizin için neler söyleyeceklerini, onlar için ne ifade ettiğinizi hissetmeye çalışın…”</span></span></p><p><span style="font-family: 'Times New Roman'"><span style="font-size: 15px">O andan geriye dönme şansınız olmadığını, hayat denen kredinizin bittiğini ve onlara yanıt verme şansınız olmadığını düşünün… Tekrar sarılma, bir kez daha öpme ihtimalinizin bittiğini hissedin… Dünyadaki küslüklerin, ayrılıkların, kavgaların yanında bu acının ve geri dönülmezliğin korkunç çaresizliğini yaşayın…</span></span></p><p><span style="font-family: 'Times New Roman'"><span style="font-size: 15px">Bırakın canınız yansın, bırakın alevler içinde kavrulsun tüm ruhunuz… Orada, o musalla taşında düşünün kendinizi… Seyredin şu an çevrenizde olanların yüz ifadelerini… Akıllarından ve yüreklerinden geçen cümleleri hayal edin…</span></span></p><p><span style="font-family: 'Times New Roman'"><span style="font-size: 15px">**************</span></span></p><p><span style="font-family: 'Times New Roman'"><span style="font-size: 15px">Kitaba devam etmeden bıraktım kenara ve gözlerimi kapatıp aynen düşünmeye başladım…</span></span></p><p><span style="font-family: 'Times New Roman'"><span style="font-size: 15px">Eşimi, oğlumu, annemi, babamı, kardeşlerimi ve diğer tüm çevremi oturttum tek tek kendi cenaze törenimdeki yerlerine…</span></span></p><p><span style="font-family: 'Times New Roman'"><span style="font-size: 15px">Birer birer yerleştirdim tabutumun çevresine hepsini… Hayatımda çok nadir bu kadar canım yanmıştı…</span></span></p><p><span style="font-family: 'Times New Roman'"><span style="font-size: 15px">Görüyordum işte “babaaaa…” diye ağlayan biricik oğlumu…</span></span></p><p><span style="font-family: 'Times New Roman'"><span style="font-size: 15px">Eşim kucağında “ağlayan emanetimle” ayakta durmaya çalışıyordu perperişan…</span></span></p><p><span style="font-family: 'Times New Roman'"><span style="font-size: 15px">Koca çınar babacığım, belli belirsiz dualar okuyordu, o gözümden hala gitmeyen vakur duruşuyla…</span></span></p><p><span style="font-family: 'Times New Roman'"><span style="font-size: 15px">Annem, ciğerinden bir parça canlı canlı koparılmış gibi hem içine hem dışına akıtıyordu gözyaşlarını…</span></span></p><p><span style="font-family: 'Times New Roman'"><span style="font-size: 15px">Kardeşlerim, akrabalarım “çok erken gitti, doyamadı oğluna..” diyordu acıyan ses tonlarıyla…</span></span></p><p><span style="font-family: 'Times New Roman'"><span style="font-size: 15px">Ve dostlarım… Onlar da şaşkındı… Bazısı “daha dün birlikteydik, nasıl olur..” diyordu…</span></span></p><p><span style="font-family: 'Times New Roman'"><span style="font-size: 15px">Bunları seyredip onlara “hayır ölmedim, burdayım..” demek istedim hayal olduğunu unutup…</span></span></p><p><span style="font-family: 'Times New Roman'"><span style="font-size: 15px">Sonra anladım yazarın ne demek istediğini daha devamını okumadan kitabın…</span></span></p><p><span style="font-family: 'Times New Roman'"><span style="font-size: 15px">*************</span></span></p><p><span style="font-family: 'Times New Roman'"><span style="font-size: 15px">Farkındalık önemli bir kavramdır psikolojide… Belki de hiç aklımıza gelmeyen ve gelmeyecek bir farkındalığı göstermek istemişti yazar… Kitabı okumaya ne gücüm kalmıştı, ne de isteğim… Almam gereken dersi ve mesajı almıştım… Şimdi ne kitabın adını ne de yazarı hatırlamıyorum… Şu an bunları yazarken bile çok kötü oldum… Bu olayda tek farkındalık da yok üstelik… Biraz kendime geldikten sonra devam ettim hayatımın en zor hayaline… Sırada evremdekilerin ölümümün akabinde neler söyleyecekleri vardı… Usulen ve nezaketen söylenenlerin dışında… Onlarda bıraktığım izleri, yaşananları ve yaşanamayanları elden geçirerek ben konuşturacaktım hayalimde…</span></span></p><p><span style="font-family: 'Times New Roman'"><span style="font-size: 15px">İçlerini kuyacaktım, senaryo bana ait olarak…</span></span></p><p><span style="font-family: 'Times New Roman'"><span style="font-size: 15px">Yaşarken neler yazmıştım, ölümümle neler okuyacaktım… Gerçek duygularıydı ulaşmaya çalıştığım, ölüm acısının etkisiyle girilen duygusal mod değildi, deşifre etmem ereken metin…</span></span></p><p><span style="font-family: 'Times New Roman'"><span style="font-size: 15px">Diğerlerine geçmiyorum… Bu yazıyı şu an yazıp sizlerle paylaştığıma göre “diğerlerine” artık sizler de dahilsiniz…</span></span></p><p><span style="font-family: 'Times New Roman'"><span style="font-size: 15px">Düşünün, bir gün bir mail ulaşıyor mail-boxınıza “ölmüş” diye… Sizler kimbilir neler düşünür ve yazardınız… Eşim şu an yanımda ağlıyor, sanki gerçekmiş gibi…</span></span></p><p><span style="font-family: 'Times New Roman'"><span style="font-size: 15px">Oysa ki yazarın amacı “Yaşamanın ve hala nefes alıyor almanın kıymetini göstermekti…” Benim de öyle…</span></span></p><p><span style="font-family: 'Times New Roman'"><span style="font-size: 15px">Lafı çok uzattım farkındayım… Ama hayat dediğimiz çözümü zor süreç 2 satırla özetlenemeyecek kadar girintili çıkıntılı…</span></span></p><p><span style="font-family: 'Times New Roman'"><span style="font-size: 15px">Ben o gün kurduğum o hayalle, canımın tüm yanmasına rağmen YENİDEN DOĞDUM…</span></span></p><p><span style="font-family: 'Times New Roman'"><span style="font-size: 15px">Bilgisayar diliyle “format attım hayatıma”…</span></span></p><p><span style="font-family: 'Times New Roman'"><span style="font-size: 15px">Sahip olduklarımın farkına vardım ve hala nefes alıyor olduğum için şükrettim…</span></span></p><p><span style="font-family: 'Times New Roman'"><span style="font-size: 15px">Gözlerimi açtığım anda o kötü ve acı sahne bitmiş, oyun perde demişti…</span></span></p><p><span style="font-family: 'Times New Roman'"><span style="font-size: 15px">Peki ya hayal değil de, gerçek olsaydı ve perde bir daha açılmamak üzere kapansaydı…</span></span></p><p><span style="font-family: 'Times New Roman'"><span style="font-size: 15px">İşte bu final bu yazıyı buraya kadar okumanıza değmiş olmalı…</span></span></p><p><span style="font-family: 'Times New Roman'"><span style="font-size: 15px">Belki gerildiniz, kötü oldunuz ama devamını getirirseniz buna değer bence…</span></span></p><p><span style="font-family: 'Times New Roman'"><span style="font-size: 15px">Ben bu akşam melankoliğim ve biraz abartmış olabilirim…</span></span></p><p><span style="font-family: 'Times New Roman'"><span style="font-size: 15px">Hani sanatçı ve şairiz ya ondandır belki…</span></span></p><p><span style="font-family: 'Times New Roman'"><span style="font-size: 15px">Bence bu yazıyı sadece okuyarak bırakmayın…</span></span></p><p><span style="font-family: 'Times New Roman'"><span style="font-size: 15px">LÜTFEN ARADA BİR, BURADAN ALDIKLARINIZI TARTIN,DÜŞÜNÜN VE HAYATINIZI GÖZDEN GEÇİRİN…</span></span></p><p><span style="font-family: 'Times New Roman'"><span style="font-size: 15px">Ölümün kime ve ne zaman geleceğini Yüce Allah’tan başka bilen yok… İşte bu yüzden hazır yaşıyorken ve nefes alıyorken yapabileceklerinizi yapın, ertelemeyin…</span></span></p><p><span style="font-family: 'Times New Roman'"><span style="font-size: 15px">Bilerek – bilmeyerek kırdığınız kalpleri tamir edin…</span></span></p><p><span style="font-family: 'Times New Roman'"><span style="font-size: 15px">Sizi sevenlere ve sevdiklerinize daha fazla zaman ayırın…</span></span></p><p><span style="font-family: 'Times New Roman'"><span style="font-size: 15px">Biraz Hıncal abi tarzı olacak ama, sevginizi ve verdiğiniz değeri haykırın onlara iş işten geçmeden…</span></span></p><p><span style="font-family: 'Times New Roman'"><span style="font-size: 15px">Ve en önemlisi;</span></span></p><p><span style="font-family: 'Times New Roman'"><span style="font-size: 15px">VERDİĞİ -VERMEDİĞİ, ALDIĞI – ALMADIĞI HERŞEY İÇİN, TEKRAR TEKRAR ŞÜKREDİN YÜCELER YÜCESİ YARADAN’A…</span></span></p><p><span style="color: #888888"><span style="font-family: 'Times New Roman'"><span style="font-size: 15px">Yazar : bilinmiyor</span></span></span></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="ziyakarababa, post: 196425, member: 8628"] [FONT=Times New Roman][SIZE=4]Arada bir bunaldıgınızda[/SIZE][/FONT] [FONT=Times New Roman][SIZE=4]Bir zamanlar bir psikoloji kitabında okuduğum bir bölüm vardı…[/SIZE][/FONT] [FONT=Times New Roman][SIZE=4]Hayatın ve getirilerinin kıymetini anlamak için tavsiye edilen bir metod vardı içinde… Deniyordu ki;[/SIZE][/FONT] [FONT=Times New Roman][SIZE=4]“[B]arada bir, çok bunaldığınızda, hayatın sizin için çekilmez hale geldiğini düşündüğünüzde kendinize 10 dakika ayırın ve kendi cenaze töreninizi düşünün”…[/B][/SIZE][/FONT] [FONT=Times New Roman][SIZE=4]Cümleyi ilk okuduğumda çarpılmıştım…[/SIZE][/FONT] [FONT=Times New Roman][SIZE=4]Ben girişin akabinde pozitif bir gelişme ve tavsiye bekliyordum…[/SIZE][/FONT] [FONT=Times New Roman][SIZE=4]Ama “kendi ölümümüzü ve cenazemizi” düşünmemiz tavsiye ediliyordu… Tüylerim diken diken oldu ve yazarın saçmaladığını düşündüm o an…[/SIZE][/FONT] [FONT=Times New Roman][SIZE=4]Ama önyargı düşmanı biri olarak okumaya devam ettim… Diyordu ki; “bunları düşündüğünüzde dünyadaki yerinizi, dünyayı terkettiğinizde oluşacak boşluğu, sevdikleriniz ve sizi sevenler için öneminizi anlayacaksınız…[/SIZE][/FONT] [FONT=Times New Roman][SIZE=4]Özellikle insanların sizin için neler söyleyeceklerini, onlar için ne ifade ettiğinizi hissetmeye çalışın…”[/SIZE][/FONT] [FONT=Times New Roman][SIZE=4]O andan geriye dönme şansınız olmadığını, hayat denen kredinizin bittiğini ve onlara yanıt verme şansınız olmadığını düşünün… Tekrar sarılma, bir kez daha öpme ihtimalinizin bittiğini hissedin… Dünyadaki küslüklerin, ayrılıkların, kavgaların yanında bu acının ve geri dönülmezliğin korkunç çaresizliğini yaşayın…[/SIZE][/FONT] [FONT=Times New Roman][SIZE=4]Bırakın canınız yansın, bırakın alevler içinde kavrulsun tüm ruhunuz… Orada, o musalla taşında düşünün kendinizi… Seyredin şu an çevrenizde olanların yüz ifadelerini… Akıllarından ve yüreklerinden geçen cümleleri hayal edin…[/SIZE][/FONT] [FONT=Times New Roman][SIZE=4]**************[/SIZE][/FONT] [FONT=Times New Roman][SIZE=4]Kitaba devam etmeden bıraktım kenara ve gözlerimi kapatıp aynen düşünmeye başladım…[/SIZE][/FONT] [FONT=Times New Roman][SIZE=4]Eşimi, oğlumu, annemi, babamı, kardeşlerimi ve diğer tüm çevremi oturttum tek tek kendi cenaze törenimdeki yerlerine…[/SIZE][/FONT] [FONT=Times New Roman][SIZE=4]Birer birer yerleştirdim tabutumun çevresine hepsini… Hayatımda çok nadir bu kadar canım yanmıştı…[/SIZE][/FONT] [FONT=Times New Roman][SIZE=4]Görüyordum işte “babaaaa…” diye ağlayan biricik oğlumu…[/SIZE][/FONT] [FONT=Times New Roman][SIZE=4]Eşim kucağında “ağlayan emanetimle” ayakta durmaya çalışıyordu perperişan…[/SIZE][/FONT] [FONT=Times New Roman][SIZE=4]Koca çınar babacığım, belli belirsiz dualar okuyordu, o gözümden hala gitmeyen vakur duruşuyla…[/SIZE][/FONT] [FONT=Times New Roman][SIZE=4]Annem, ciğerinden bir parça canlı canlı koparılmış gibi hem içine hem dışına akıtıyordu gözyaşlarını…[/SIZE][/FONT] [FONT=Times New Roman][SIZE=4]Kardeşlerim, akrabalarım “çok erken gitti, doyamadı oğluna..” diyordu acıyan ses tonlarıyla…[/SIZE][/FONT] [FONT=Times New Roman][SIZE=4]Ve dostlarım… Onlar da şaşkındı… Bazısı “daha dün birlikteydik, nasıl olur..” diyordu…[/SIZE][/FONT] [FONT=Times New Roman][SIZE=4]Bunları seyredip onlara “hayır ölmedim, burdayım..” demek istedim hayal olduğunu unutup…[/SIZE][/FONT] [FONT=Times New Roman][SIZE=4]Sonra anladım yazarın ne demek istediğini daha devamını okumadan kitabın…[/SIZE][/FONT] [FONT=Times New Roman][SIZE=4]*************[/SIZE][/FONT] [FONT=Times New Roman][SIZE=4]Farkındalık önemli bir kavramdır psikolojide… Belki de hiç aklımıza gelmeyen ve gelmeyecek bir farkındalığı göstermek istemişti yazar… Kitabı okumaya ne gücüm kalmıştı, ne de isteğim… Almam gereken dersi ve mesajı almıştım… Şimdi ne kitabın adını ne de yazarı hatırlamıyorum… Şu an bunları yazarken bile çok kötü oldum… Bu olayda tek farkındalık da yok üstelik… Biraz kendime geldikten sonra devam ettim hayatımın en zor hayaline… Sırada evremdekilerin ölümümün akabinde neler söyleyecekleri vardı… Usulen ve nezaketen söylenenlerin dışında… Onlarda bıraktığım izleri, yaşananları ve yaşanamayanları elden geçirerek ben konuşturacaktım hayalimde…[/SIZE][/FONT] [FONT=Times New Roman][SIZE=4]İçlerini kuyacaktım, senaryo bana ait olarak…[/SIZE][/FONT] [FONT=Times New Roman][SIZE=4]Yaşarken neler yazmıştım, ölümümle neler okuyacaktım… Gerçek duygularıydı ulaşmaya çalıştığım, ölüm acısının etkisiyle girilen duygusal mod değildi, deşifre etmem ereken metin…[/SIZE][/FONT] [FONT=Times New Roman][SIZE=4]Diğerlerine geçmiyorum… Bu yazıyı şu an yazıp sizlerle paylaştığıma göre “diğerlerine” artık sizler de dahilsiniz…[/SIZE][/FONT] [FONT=Times New Roman][SIZE=4]Düşünün, bir gün bir mail ulaşıyor mail-boxınıza “ölmüş” diye… Sizler kimbilir neler düşünür ve yazardınız… Eşim şu an yanımda ağlıyor, sanki gerçekmiş gibi…[/SIZE][/FONT] [FONT=Times New Roman][SIZE=4]Oysa ki yazarın amacı “Yaşamanın ve hala nefes alıyor almanın kıymetini göstermekti…” Benim de öyle…[/SIZE][/FONT] [FONT=Times New Roman][SIZE=4]Lafı çok uzattım farkındayım… Ama hayat dediğimiz çözümü zor süreç 2 satırla özetlenemeyecek kadar girintili çıkıntılı…[/SIZE][/FONT] [FONT=Times New Roman][SIZE=4]Ben o gün kurduğum o hayalle, canımın tüm yanmasına rağmen YENİDEN DOĞDUM…[/SIZE][/FONT] [FONT=Times New Roman][SIZE=4]Bilgisayar diliyle “format attım hayatıma”…[/SIZE][/FONT] [FONT=Times New Roman][SIZE=4]Sahip olduklarımın farkına vardım ve hala nefes alıyor olduğum için şükrettim…[/SIZE][/FONT] [FONT=Times New Roman][SIZE=4]Gözlerimi açtığım anda o kötü ve acı sahne bitmiş, oyun perde demişti…[/SIZE][/FONT] [FONT=Times New Roman][SIZE=4]Peki ya hayal değil de, gerçek olsaydı ve perde bir daha açılmamak üzere kapansaydı…[/SIZE][/FONT] [FONT=Times New Roman][SIZE=4]İşte bu final bu yazıyı buraya kadar okumanıza değmiş olmalı…[/SIZE][/FONT] [FONT=Times New Roman][SIZE=4]Belki gerildiniz, kötü oldunuz ama devamını getirirseniz buna değer bence…[/SIZE][/FONT] [FONT=Times New Roman][SIZE=4]Ben bu akşam melankoliğim ve biraz abartmış olabilirim…[/SIZE][/FONT] [FONT=Times New Roman][SIZE=4]Hani sanatçı ve şairiz ya ondandır belki…[/SIZE][/FONT] [FONT=Times New Roman][SIZE=4]Bence bu yazıyı sadece okuyarak bırakmayın…[/SIZE][/FONT] [FONT=Times New Roman][SIZE=4]LÜTFEN ARADA BİR, BURADAN ALDIKLARINIZI TARTIN,DÜŞÜNÜN VE HAYATINIZI GÖZDEN GEÇİRİN…[/SIZE][/FONT] [FONT=Times New Roman][SIZE=4]Ölümün kime ve ne zaman geleceğini Yüce Allah’tan başka bilen yok… İşte bu yüzden hazır yaşıyorken ve nefes alıyorken yapabileceklerinizi yapın, ertelemeyin…[/SIZE][/FONT] [FONT=Times New Roman][SIZE=4]Bilerek – bilmeyerek kırdığınız kalpleri tamir edin…[/SIZE][/FONT] [FONT=Times New Roman][SIZE=4]Sizi sevenlere ve sevdiklerinize daha fazla zaman ayırın…[/SIZE][/FONT] [FONT=Times New Roman][SIZE=4]Biraz Hıncal abi tarzı olacak ama, sevginizi ve verdiğiniz değeri haykırın onlara iş işten geçmeden…[/SIZE][/FONT] [FONT=Times New Roman][SIZE=4]Ve en önemlisi;[/SIZE][/FONT] [FONT=Times New Roman][SIZE=4]VERDİĞİ -VERMEDİĞİ, ALDIĞI – ALMADIĞI HERŞEY İÇİN, TEKRAR TEKRAR ŞÜKREDİN YÜCELER YÜCESİ YARADAN’A…[/SIZE][/FONT] [COLOR=#888888][FONT=Times New Roman][SIZE=4]Yazar : bilinmiyor[/SIZE][/FONT][/COLOR] [FONT=Times New Roman][SIZE=4] [/SIZE][/FONT] [/QUOTE]
Adı
İnsan doğrulaması
Peygamber Efendimiz a.s.v.'ın kabri nerededir? (Sadece şehir adını küçük harfler ile giriniz)
Cevap yaz
Forumlar
Eğitim ve Kültür
Aile ve Yaşam
Kişisel Gelişim
arada bir bunaldıgımızda
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Accept
Daha fazla bilgi edin.…
Üst