Ana sayfa
Forumlar
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Blog
Neler yeni
Yeni mesajlar
Son aktiviteler
Giriş yap
Kayıt ol
Neler yeni
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Install the app
Yükle
Forumlar
Eğitim ve Kültür
Kütüphane
Makale - Menkıbe ve Denemeler
Arzu hale arzlıktır dünya…Azlık ta bir rüyadır…
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap cer
Mesaj
<blockquote data-quote="m_safiturk" data-source="post: 18139" data-attributes="member: 183"><p><span style="font-family: 'Arial'"><span style="font-size: 15px">Hayat bir tecdit yenilenmektir… Manzara gözüne ne kadar sabit görünse de bu önceki sabah o dünkü akşam değildir…Bir adım daha bir şeylere yaklaşmışsındır..</span></span></p><p></p><p><span style="font-family: 'Arial'"><span style="font-size: 15px">Biraz daha olgunlaşır meyveler biraz daha..Ufuk daha bir kızarır…Hücrelerin biraz daha yaşlanır..zaman seni netice imbiklerine taşır…hasat gibi…sapın samanın bir birinden ayrıldığı meydan gibi…Rüzgara kaldırırlar nihayeni..ayıklanırsın…Buğday gibi…Başak kadar mütevekkil..darı kadar gayeli…Ateşe kadar razı…Yanmakla olmak..olmakla ölmek..Ölmekle dirilmek gibi…</span></span></p><p></p><p><span style="font-family: 'Arial'"><span style="font-size: 15px">Her şeyi ile içinde olmak manzaranın..Manzara her şeyi ile içine alırken seni..Çekerken çekilmek resimleri..habersiz haberli…Bir gidiş öyküsü kaldığın anlara hatıra…Yoğrulmakla yorulmak arası bişey bu..Bir varsın bir yoksun..ha varsın ha yoksun gibi..Bir zenginlik başına serpuş olmuş..bir yel esmiş..kendini bulduğun yoksulluk gibi…Gidiyorlar işte seninle beraber..Yıldızlarda dahil…</span></span></p><p></p><p><span style="font-family: 'Arial'"><span style="font-size: 15px">Yeni bir şeyler söylemek için yeni bir şeyler yaşamak lazım herhalde..Bir farklılığı fark etmek..Belki fark ettiğin farklılığı devamlı gözlemek..fark edilmek belki..yerden bir ekmek parçasını kaldırırken…Kimsenin görmediği bir yerde düşürdüğün beş kuruşu almak gibi..Bir takvim yaprağını ..Bişr hürmetinde kalbinin üstünde taşımak gibi…</span></span></p><p></p><p><span style="font-family: 'Arial'"><span style="font-size: 15px">Yapabildiğinin en güzelini yapmak belki..Büyük düşlerin ağırlığından kurtararak kendini..Vehmin yeisinden çekip alıp emellerini..Minicik adımlar atmak..Ağır aksak koşmak..eskimiş dününe yeni bir gün olmak belki…</span></span></p><p></p><p><span style="font-family: 'Arial'"><span style="font-size: 15px">Takatlerini toparla..Son ferinle bak bi…hangi bulut aynı…Bir ak daha düşmemiş anı var mı düşlerinin…ve düşüncelerin biraz daha ızdırablı değimli…Ve şu misafir lahzalar gayet ciddi..şu getirdikleri şakaya benzemiyor öylemi…bir şeyler değişiyor..Değişti de..değişecekte…</span></span></p><p></p><p><span style="font-family: 'Arial'"><span style="font-size: 15px">Bu tebeddül, tahavvül ettirdiğinde ahvali..tagayyür sığınacak yer baktırdığında..İnkılap başına buyruk kasd ile seni de çarklar içine aldığında..Razılık bir köşede rızalık dur…kasırgayı dinle..her senden alıp kendini gidenin yerine bırakılan hep bir anlamdır..İnsan her şeyini büyük firakta bıraktığında kendiyle getirdiği sadece..şu alemi zailden tahsil ettiği manadır…</span></span></p><p></p><p><span style="font-family: 'Arial'"><span style="font-size: 15px">Elbisesini çıkarıp müzeyyenatı terke uğradığında..âlem ona yabancılaştığında..hevesler solgun..emeller hayalleri karşılayamadığında..Masraf artıp gelir yetmediğinde bir şeyler büs bütün değişir…Gelir yerine uyuşmuş bir kış çiçeği yerleşir…</span></span></p><p></p><p><span style="font-family: 'Arial'"><span style="font-size: 15px">Ömür peteğinde..Fiil balları yapan nasip arıları gibi dakikalar..netice nurdan nura taşınan semerelerdir..Karınlarında çekirdek yükleriyle çektiğin çekilerin hakiki geleceğindir…Gözüne gözlük olsa uyanmışlığın..Geç kalmanın melali saatini yakalasa..kordon nabzını sıksa..Pişmanlık camlarını boyasa..nedenler canını yaksa..duvarlarına çarpa çarpa dışarı çıkıp nesime kavuşsan nesirsiz..Tutsaklığın esirsiz..zabtın zabitan yok..Şaşkın saçak kaldığında..”Ey yaşamışlıklarım yekün bana bu yalnızlığı söyleyin”…!desen…</span></span></p><p></p><p><span style="font-family: 'Arial'"><span style="font-size: 15px">Rengarenk haliçesiyle bir ihtiyar çıkıp gelse..Sabır çehreli mütevekkil bir davetle telaşına dur dese…Eğilsen eğilesiliğinle…sana bir sayfa uzatsa..Bütün çektiğin resimler ve çekildiklerin orada..Bütün bir gözle baksan ve görsen ki..Her şey ne kadar harikaymış..Yazılan ne güzel yapılmış…İçinde her şeyi gösteren bir damla düşse kirpiklerinden”Allah” desen..Belki kurtulacaksın...Şuur başına kamil bir felekle gelmiş..Ömrün işlenmiş nakşından artık görünen kır bir tebessüm..acımtırak bir gülümseme..Mayhoş bir kabul…Ama olsun..Daha hava var..nefeste var ..yarında varsa var olana..var olup bugünü kavrayanlar..Yarına kelimeler dizecek yeni bir şeyleri bilmek için söyleyecekler…</span></span></p><p></p><p><span style="font-family: 'Arial'"><span style="font-size: 15px">Yenilenende yenilendiğin kaçınılmazlığı var..Sabır belki halden hale giriftar bir muamelenin mütebakisinden bir nur çıkartmaktır..Hayat eşyasıyla sessizliğini korur..Unsurlar sağırdır..Esbab kör..Ve öyle muntazam bir ihatadır bir o kadar hissiz ve umursamaz…Ve içindesin ..alil ve çaresiz…</span></span></p><p></p><p><span style="font-family: 'Arial'"><span style="font-size: 15px">Bütün bu yeknesak kanunlar sahibine aciz…değişim onları da başkalaştırır..Onların bu istihalesi bir başkasının onlardan muradıdır..Bir şeyler kalb olmaya başladığında..mukabilinde ne varsa oda mütebeddil itaatle malemaldir…Ala külli hal emre amadedir…Emir her şeye emirdir…</span></span></p><p></p><p><span style="font-family: 'Arial'"><span style="font-size: 15px">Ve insan kainatta büyük bir marziyat için ekilmiştir..O marziyat İnsanı ektiği gibi biçecektir…Mükemmelliğe hazırlanmış bu mezradan ebedi mülke amelleri niyetleriyle yazılmış bir kitap gidecektir…</span></span></p><p></p><p><span style="font-family: 'Arial'"><span style="font-size: 15px">Tebdili zaman ve tebdili mekan iç içe içerikleriyle ve dahilindekilerle batnı geniş menzili dar..firari matlablarıyla fıtratı arzu hale arzlıktır dünya…Azlık ta bir rüyadır… </span></span></p><p></p><p><span style="font-family: 'Arial'"><span style="font-size: 15px">Selam ve dua</span></span></p><p></p><p></p><p><span style="font-family: 'Arial'"><span style="font-size: 15px">Seherlerde eser bâd-ı tecellî</span></span></p><p><span style="font-family: 'Arial'"><span style="font-size: 15px">Uyan ey gözlerim vakt-i seherde.</span></span></p><p><span style="font-family: 'Arial'"><span style="font-size: 15px">İnâyethah zidergâh-ı İlâhi</span></span></p><p><span style="font-family: 'Arial'"><span style="font-size: 15px">Seherdir ehl-i zenbin tevbegâhı,</span></span></p><p><span style="font-family: 'Arial'"><span style="font-size: 15px">Uyan ey kalbim vakt-i fecirde,</span></span></p><p><span style="font-family: 'Arial'"><span style="font-size: 15px">Begün tevbe, becû gufran, zidergâh-ı İlâhî.</span></span></p><p></p><p><span style="font-family: 'Arial'"><span style="font-size: 15px">Sözler/18…</span></span></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="m_safiturk, post: 18139, member: 183"] [FONT=Arial][SIZE=4]Hayat bir tecdit yenilenmektir… Manzara gözüne ne kadar sabit görünse de bu önceki sabah o dünkü akşam değildir…Bir adım daha bir şeylere yaklaşmışsındır..[/SIZE][/FONT] [FONT=Arial][/FONT] [FONT=Arial][SIZE=4]Biraz daha olgunlaşır meyveler biraz daha..Ufuk daha bir kızarır…Hücrelerin biraz daha yaşlanır..zaman seni netice imbiklerine taşır…hasat gibi…sapın samanın bir birinden ayrıldığı meydan gibi…Rüzgara kaldırırlar nihayeni..ayıklanırsın…Buğday gibi…Başak kadar mütevekkil..darı kadar gayeli…Ateşe kadar razı…Yanmakla olmak..olmakla ölmek..Ölmekle dirilmek gibi…[/SIZE][/FONT] [FONT=Arial][/FONT] [FONT=Arial][SIZE=4]Her şeyi ile içinde olmak manzaranın..Manzara her şeyi ile içine alırken seni..Çekerken çekilmek resimleri..habersiz haberli…Bir gidiş öyküsü kaldığın anlara hatıra…Yoğrulmakla yorulmak arası bişey bu..Bir varsın bir yoksun..ha varsın ha yoksun gibi..Bir zenginlik başına serpuş olmuş..bir yel esmiş..kendini bulduğun yoksulluk gibi…Gidiyorlar işte seninle beraber..Yıldızlarda dahil…[/SIZE][/FONT] [FONT=Arial][/FONT] [FONT=Arial][SIZE=4]Yeni bir şeyler söylemek için yeni bir şeyler yaşamak lazım herhalde..Bir farklılığı fark etmek..Belki fark ettiğin farklılığı devamlı gözlemek..fark edilmek belki..yerden bir ekmek parçasını kaldırırken…Kimsenin görmediği bir yerde düşürdüğün beş kuruşu almak gibi..Bir takvim yaprağını ..Bişr hürmetinde kalbinin üstünde taşımak gibi…[/SIZE][/FONT] [FONT=Arial][/FONT] [FONT=Arial][SIZE=4]Yapabildiğinin en güzelini yapmak belki..Büyük düşlerin ağırlığından kurtararak kendini..Vehmin yeisinden çekip alıp emellerini..Minicik adımlar atmak..Ağır aksak koşmak..eskimiş dününe yeni bir gün olmak belki…[/SIZE][/FONT] [FONT=Arial][/FONT] [FONT=Arial][SIZE=4]Takatlerini toparla..Son ferinle bak bi…hangi bulut aynı…Bir ak daha düşmemiş anı var mı düşlerinin…ve düşüncelerin biraz daha ızdırablı değimli…Ve şu misafir lahzalar gayet ciddi..şu getirdikleri şakaya benzemiyor öylemi…bir şeyler değişiyor..Değişti de..değişecekte…[/SIZE][/FONT] [FONT=Arial][/FONT] [FONT=Arial][SIZE=4]Bu tebeddül, tahavvül ettirdiğinde ahvali..tagayyür sığınacak yer baktırdığında..İnkılap başına buyruk kasd ile seni de çarklar içine aldığında..Razılık bir köşede rızalık dur…kasırgayı dinle..her senden alıp kendini gidenin yerine bırakılan hep bir anlamdır..İnsan her şeyini büyük firakta bıraktığında kendiyle getirdiği sadece..şu alemi zailden tahsil ettiği manadır…[/SIZE][/FONT] [FONT=Arial][/FONT] [FONT=Arial][SIZE=4]Elbisesini çıkarıp müzeyyenatı terke uğradığında..âlem ona yabancılaştığında..hevesler solgun..emeller hayalleri karşılayamadığında..Masraf artıp gelir yetmediğinde bir şeyler büs bütün değişir…Gelir yerine uyuşmuş bir kış çiçeği yerleşir…[/SIZE][/FONT] [FONT=Arial][/FONT] [FONT=Arial][SIZE=4]Ömür peteğinde..Fiil balları yapan nasip arıları gibi dakikalar..netice nurdan nura taşınan semerelerdir..Karınlarında çekirdek yükleriyle çektiğin çekilerin hakiki geleceğindir…Gözüne gözlük olsa uyanmışlığın..Geç kalmanın melali saatini yakalasa..kordon nabzını sıksa..Pişmanlık camlarını boyasa..nedenler canını yaksa..duvarlarına çarpa çarpa dışarı çıkıp nesime kavuşsan nesirsiz..Tutsaklığın esirsiz..zabtın zabitan yok..Şaşkın saçak kaldığında..”Ey yaşamışlıklarım yekün bana bu yalnızlığı söyleyin”…!desen…[/SIZE][/FONT] [FONT=Arial][/FONT] [FONT=Arial][SIZE=4]Rengarenk haliçesiyle bir ihtiyar çıkıp gelse..Sabır çehreli mütevekkil bir davetle telaşına dur dese…Eğilsen eğilesiliğinle…sana bir sayfa uzatsa..Bütün çektiğin resimler ve çekildiklerin orada..Bütün bir gözle baksan ve görsen ki..Her şey ne kadar harikaymış..Yazılan ne güzel yapılmış…İçinde her şeyi gösteren bir damla düşse kirpiklerinden”Allah” desen..Belki kurtulacaksın...Şuur başına kamil bir felekle gelmiş..Ömrün işlenmiş nakşından artık görünen kır bir tebessüm..acımtırak bir gülümseme..Mayhoş bir kabul…Ama olsun..Daha hava var..nefeste var ..yarında varsa var olana..var olup bugünü kavrayanlar..Yarına kelimeler dizecek yeni bir şeyleri bilmek için söyleyecekler…[/SIZE][/FONT] [FONT=Arial][/FONT] [FONT=Arial][SIZE=4]Yenilenende yenilendiğin kaçınılmazlığı var..Sabır belki halden hale giriftar bir muamelenin mütebakisinden bir nur çıkartmaktır..Hayat eşyasıyla sessizliğini korur..Unsurlar sağırdır..Esbab kör..Ve öyle muntazam bir ihatadır bir o kadar hissiz ve umursamaz…Ve içindesin ..alil ve çaresiz…[/SIZE][/FONT] [FONT=Arial][/FONT] [FONT=Arial][SIZE=4]Bütün bu yeknesak kanunlar sahibine aciz…değişim onları da başkalaştırır..Onların bu istihalesi bir başkasının onlardan muradıdır..Bir şeyler kalb olmaya başladığında..mukabilinde ne varsa oda mütebeddil itaatle malemaldir…Ala külli hal emre amadedir…Emir her şeye emirdir…[/SIZE][/FONT] [FONT=Arial][/FONT] [FONT=Arial][SIZE=4]Ve insan kainatta büyük bir marziyat için ekilmiştir..O marziyat İnsanı ektiği gibi biçecektir…Mükemmelliğe hazırlanmış bu mezradan ebedi mülke amelleri niyetleriyle yazılmış bir kitap gidecektir…[/SIZE][/FONT] [FONT=Arial][/FONT] [FONT=Arial][SIZE=4]Tebdili zaman ve tebdili mekan iç içe içerikleriyle ve dahilindekilerle batnı geniş menzili dar..firari matlablarıyla fıtratı arzu hale arzlıktır dünya…Azlık ta bir rüyadır… [/SIZE][/FONT] [FONT=Arial][/FONT] [FONT=Arial][SIZE=4]Selam ve dua[/SIZE][/FONT] [FONT=Arial][/FONT] [FONT=Arial][/FONT] [FONT=Arial][SIZE=4]Seherlerde eser bâd-ı tecellî Uyan ey gözlerim vakt-i seherde. İnâyethah zidergâh-ı İlâhi Seherdir ehl-i zenbin tevbegâhı, Uyan ey kalbim vakt-i fecirde, Begün tevbe, becû gufran, zidergâh-ı İlâhî.[/SIZE][/FONT] [FONT=Arial][/FONT] [FONT=Arial][SIZE=4]Sözler/18…[/SIZE][/FONT] [/QUOTE]
Adı
İnsan doğrulaması
Peygamber Efendimiz a.s.v.'ın kabri nerededir? (Sadece şehir adını küçük harfler ile giriniz)
Cevap yaz
Forumlar
Eğitim ve Kültür
Kütüphane
Makale - Menkıbe ve Denemeler
Arzu hale arzlıktır dünya…Azlık ta bir rüyadır…
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Accept
Daha fazla bilgi edin.…
Üst