Ana sayfa
Forumlar
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Blog
Neler yeni
Yeni mesajlar
Son aktiviteler
Giriş yap
Kayıt ol
Neler yeni
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Install the app
Yükle
Forumlar
Eğitim ve Kültür
Kütüphane
Makale - Menkıbe ve Denemeler
Batanları, kaybolup gidenleri sevmem!
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap cer
Mesaj
<blockquote data-quote="GuLSerbeti" data-source="post: 9961" data-attributes="member: 19"><p style="margin-left: 20px"></p> <p style="margin-left: 20px"></p> <p style="margin-left: 20px"><span style="color: black"><em><span style="color: red"><strong>Batanları, kaybolup gidenleri sevmem!</strong></span></em></span></p> <p style="margin-left: 20px"><span style="color: black"><em><span style="color: red"><strong></strong></span></em></span></p> <p style="margin-left: 20px"><span style="color: black"><em>Hayatın İçinden</em></span></p> <p style="margin-left: 20px"><span style="color: black"><em></em></span></p> <p style="margin-left: 20px"><span style="color: black"><em><span style="color: darkred">(Bir genç kızın, kalbindeki sevgilerin olması gereken konumları üzerine yaptığı bir tefekkür, fikir jimnastiği, beyin fırtınası. Mal-mülk sevgisi, ana-baba sevgisi ve bir ömür boyu beraberlik istediği kişinin sevgisi...)</span></em></span></p> <p style="margin-left: 20px"><span style="color: black"><em><span style="color: darkred"></span></em></span></p> <p style="margin-left: 20px"><span style="color: black"><em>Hz. İbrahim, kavminin tapmakta olduğu putların gerçek birer ilah olmadığını anlayınca tefekküre daldı bir gece vakti...</em></span></p> <p style="margin-left: 20px"><span style="color: black"><em>Gökte bir yıldız gördü ve “Rabbim budur” dedi. </em></span></p> <p style="margin-left: 20px"><span style="color: black"><em>Ama sabah olunca o yıldız kaybolup gitti... Battı...</em></span></p> <p style="margin-left: 20px"><span style="color: black"><em>O yıldız, gerçek bir ilah olsaydı böyle olmazdı!</em></span></p> <p style="margin-left: 20px"><span style="color: black"><em>Bunun üzerine Hz. İbrahim; “LA UHİBBUL AFİLİN” dedi...</em></span></p> <p style="margin-left: 20px"><span style="color: black"><em>Ben batanları, kaybolup gidenleri sevmem... (En’am 76)</em></span></p> <p style="margin-left: 20px"><span style="color: black"><em></em></span></p> <p style="margin-left: 20px"><span style="color: black"><em>Kaybolup giden bir şey, varlığını kendisi idame ettiremiyor demektir.</em></span></p> <p style="margin-left: 20px"><span style="color: black"><em>Varlığı kendinden değildir.</em></span></p> <p style="margin-left: 20px"><span style="color: black"><em>Başkası sayesinde var oluyordur ve Ona muhtaçtır.</em></span></p> <p style="margin-left: 20px"><span style="color: black"><em>Öyleyse ilah değildir, olamaz, olmamalıdır!</em></span></p> <p style="margin-left: 20px"><span style="color: black"><em>Bırak tapınmayı; onda gördüğüm özelliklerin kaynağı da kendisi değildir!</em></span></p> <p style="margin-left: 20px"><span style="color: black"><em>O özelliklerden dolayı asıl övülmesi ve yüceltilmesi gereken kaybolup gidenin kendisi değildir. </em></span></p> <p style="margin-left: 20px"><span style="color: black"><em>Ona bunları veren asıl sahiptir.</em></span></p> <p style="margin-left: 20px"><span style="color: black"><em>...</em></span></p> <p style="margin-left: 20px"><span style="color: black"><em>Hz. İbrahim kendi sınavını hakkıyla verdi</em></span></p> <p style="margin-left: 20px"><span style="color: black"><em>Ben kendime bakayım.</em></span></p> <p style="margin-left: 20px"><span style="color: black"><em>Kıssadan hissemi almaya çalışayım!</em></span></p> <p style="margin-left: 20px"><span style="color: black"><em>...</em></span></p> <p style="margin-left: 20px"><span style="color: black"><em>Para kazanmak, nüfuz elde etmek, takdir edilmek, makam-mevki sahibi olmak, rahat bir hayat yaşamak...</em></span></p> <p style="margin-left: 20px"><span style="color: black"><em>Bunları kim istemez ki?</em></span></p> <p style="margin-left: 20px"><span style="color: black"><em>Ama ne kadar sevmeliyim bunları?</em></span></p> <p style="margin-left: 20px"><span style="color: black"><em>Kalbimde kapladıkları hacim, en fazla yüzde kaç olmalı?</em></span></p> <p style="margin-left: 20px"><span style="color: black"><em>KOTA KOYMALIYIM!</em></span></p> <p style="margin-left: 20px"><span style="color: black"><em>Sınıra dayanan veya geçen olursa, hemen olaya müdahale etmeli, nefsime zor gelse de o sevgiyi olması boyutlarına geri çekmeliyim.</em></span></p> <p style="margin-left: 20px"><span style="color: black"><em>...</em></span></p> <p style="margin-left: 20px"><span style="color: black"><em>Çünkü o da kaybolacak, batıp gidecek!</em></span></p> <p style="margin-left: 20px"><span style="color: black"><em>Gerçi ölünceye kadar yanı başımda!</em></span></p> <p style="margin-left: 20px"><span style="color: black"><em>Ama son nefesimi verince; “batmayan ve kaybolmayan mutlak varlık”la, Rabbimle baş başa kalacağım...</em></span></p> <p style="margin-left: 20px"><span style="color: black"><em>Yaptıklarımın hesabını Ona vereceğim.</em></span></p> <p style="margin-left: 20px"><span style="color: black"><em>Malım da beni terk edecek, mülküm de makamım da!</em></span></p> <p style="margin-left: 20px"><span style="color: black"><em>BENİ YARI YOLDA BIRAKACAK BİR ŞEYE NEDEN RABBİMİN SEVGİSİNDEN ÇOK YER AYIRAYIM Kİ?</em></span></p> <p style="margin-left: 20px"><span style="color: black"><em>...</em></span></p> <p style="margin-left: 20px"><span style="color: black"><em>Ailem ne olacak?</em></span></p> <p style="margin-left: 20px"><span style="color: black"><em>Annem, babam, abim, kız kardeşim?</em></span></p> <p style="margin-left: 20px"><span style="color: black"><em>Kan bağım var onlarla!</em></span></p> <p style="margin-left: 20px"><span style="color: black"><em>Onların bir parçasıyım ben!</em></span></p> <p style="margin-left: 20px"><span style="color: black"><em>Onlar da benim parçalarım!</em></span></p> <p style="margin-left: 20px"><span style="color: black"><em>Onları çok seviyorum, canlarım onlar benim!</em></span></p> <p style="margin-left: 20px"><span style="color: black"><em>...</em></span></p> <p style="margin-left: 20px"><span style="color: black"><em>Ama kalbimin asıl sahibi onlar olmamalı!</em></span></p> <p style="margin-left: 20px"><span style="color: black"><em>Ne Allah’ın cenneti ayaklarının altına serdiği anam,</em></span></p> <p style="margin-left: 20px"><span style="color: black"><em>Ne de gerek benim ve gerekse ailesi için hiçbir fedakarlıktan kaçınmayan babam...</em></span></p> <p style="margin-left: 20px"><span style="color: black"><em>"Eğer babalarınız, oğullarınız, kardeşleriniz, eşleriniz, hısım akrabanız kazandığınız mallar, kesada uğramasından korktuğunuz ticaret, hoşlandığınız meskenler size Allah'tan, Resûlünden ve Allah yolunda cihad etmekten daha sevgili ise, artık Allah emrini getirinceye kadar bekleyin. Allah fâsıklar topluluğunu hidayete erdirmez.” (Tevbe 24)</em></span></p> <p style="margin-left: 20px"><span style="color: black"><em>...</em></span></p> <p style="margin-left: 20px"><span style="color: black"><em>Kıyamet günü onlar benden kaçacak...</em></span></p> <p style="margin-left: 20px"><span style="color: black"><em>Üzerimde titreyen ailem beni görmeyecek bile! </em></span></p> <p style="margin-left: 20px"><span style="color: black"><em>Hatta görmezlikten gelecek!</em></span></p> <p style="margin-left: 20px"><span style="color: black"><em>Unutacaklar ciğerparelerini o dehşetli günde!</em></span></p> <p style="margin-left: 20px"><span style="color: black"><em>...</em></span></p> <p style="margin-left: 20px"><span style="color: black"><em>Ya o sevdiğim kişi?</em></span></p> <p style="margin-left: 20px"><span style="color: black"><em>EL OĞLU!</em></span></p> <p style="margin-left: 20px"><span style="color: black"><em>Onu çok seviyorum.</em></span></p> <p style="margin-left: 20px"><span style="color: black"><em>Devamlı yanımda olsun istiyorum.</em></span></p> <p style="margin-left: 20px"><span style="color: black"><em>Her şeyimi paylaşayım, başımı omzuna koyup saatlerce ağlayayım istiyorum.</em></span></p> <p style="margin-left: 20px"><span style="color: black"><em>Dualarını hep yanı başımda hissediyorum.</em></span></p> <p style="margin-left: 20px"><span style="color: black"><em>Bilhassa zor anlarımda manevi olarak hep yanımda.</em></span></p> <p style="margin-left: 20px"><span style="color: black"><em>Hem de tamamen karşılıksız!</em></span></p> <p style="margin-left: 20px"><span style="color: black"><em>Kalbimdeki en büyük yeri belki de o kaplıyor!</em></span></p> <p style="margin-left: 20px"><span style="color: black"><em>Bazen öyle oluyor ki, onun sevgisi büyüyor, büyüyor...</em></span></p> <p style="margin-left: 20px"><span style="color: black"><em>kalbimde sanki başka sevgiye yer kalmıyor!</em></span></p> <p style="margin-left: 20px"><span style="color: black"><em>....</em></span></p> <p style="margin-left: 20px"><span style="color: black"><em>O da beni çok seviyor!</em></span></p> <p style="margin-left: 20px"><span style="color: black"><em>Onun göz bebeğiyim ben, en büyük parçası!</em></span></p> <p style="margin-left: 20px"><span style="color: black"><em>Üzerimde titriyor!</em></span></p> <p style="margin-left: 20px"><span style="color: black"><em>Beni incitmekten Allah’a sığınıyor.</em></span></p> <p style="margin-left: 20px"><span style="color: black"><em>Samimi ve yalan söyleme özürlü.</em></span></p> <p style="margin-left: 20px"><span style="color: black"><em>Dünyada bana zararı dokunabilecek en son kişi O!</em></span></p> <p style="margin-left: 20px"><span style="color: black"><em>Beni, bırakın dünyalık bir beklentiyi, Allah için, sevap kazanmak maksadıyla bile sevmiyor.</em></span></p> <p style="margin-left: 20px"><span style="color: black"><em>Beni ben olduğum için seviyor.</em></span></p> <p style="margin-left: 20px"><span style="color: black"><em>Daha ne isteyebilirim ki?</em></span></p> <p style="margin-left: 20px"><span style="color: black"><em>Bu, sevginin en üst basamağı ve nasıl bir şey olduğu sadece yaşanarak anlaşılabiliyor. </em></span></p> <p style="margin-left: 20px"><span style="color: black"><em>Kelimelere hapsedilemiyor, tarifi imkansız.</em></span></p> <p style="margin-left: 20px"><span style="color: black"><em>...</em></span></p> <p style="margin-left: 20px"><span style="color: black"><em>Ama o da fani!</em></span></p> <p style="margin-left: 20px"><span style="color: black"><em>Batacak!</em></span></p> <p style="margin-left: 20px"><span style="color: black"><em>Kaybolup gidecek!</em></span></p> <p style="margin-left: 20px"><span style="color: black"><em>Mahşer gününün şiddetinden gözbebeğini bile unutacak!</em></span></p> <p style="margin-left: 20px"><span style="color: black"><em>Annem gibi!</em></span></p> <p style="margin-left: 20px"><span style="color: black"><em>Babam gibi!</em></span></p> <p style="margin-left: 20px"><span style="color: black"><em>Tüm sevdiklerim gibi o da kendi başının derdine düşecek!</em></span></p> <p style="margin-left: 20px"><span style="color: black"><em>...</em></span></p> <p style="margin-left: 20px"><span style="color: black"><em>O halde, onun sevgisini de zapt-u rapt altına almalıyım!</em></span></p> <p style="margin-left: 20px"><span style="color: black"><em>Kalbimde, Rabbimin sevgisine ayırdığım hacmi %51’in altına düşürmemeliyim.</em></span></p> <p style="margin-left: 20px"><span style="color: black"><em>Diğer sevgilerin toplamı %49’u aşmamalı kesinlikle!</em></span></p> <p style="margin-left: 20px"><span style="color: black"><em>Aksi halde Rabbimin yüzüne bakamam ki!</em></span></p> <p style="margin-left: 20px"><span style="color: black"><em>Şükretmiş olmam ki verdiği nimetlere!</em></span></p> <p style="margin-left: 20px"><span style="color: black"><em>Hesabını veremem ki!</em></span></p> <p style="margin-left: 20px"><span style="color: black"><em>Hem yapmamam gerektiği halde yaptıklarımın,</em></span></p> <p style="margin-left: 20px"><span style="color: black"><em>hem de yapmam gerektiği halde yapmadıklarımın...</em></span></p> <p style="margin-left: 20px"><span style="color: black"><em></em></span></p> <p style="margin-left: 20px"></p> <p style="margin-left: 20px"></p> <p style="margin-left: 20px">alıntı</p> <p style="margin-left: 20px"></p> <p style="margin-left: 20px"></p> <p style="margin-left: 20px"></p> <p style="margin-left: 20px"></p> <p style="margin-left: 20px"></p> <p style="margin-left: 20px"><span style="font-size: 9px"><span style="color: red"><strong>Rabbim Kalbimizi Senin ve Habibinin Sevgisiyle Oyle Doldur ki, baska Malayani hic bir Sevgiye Yer Kalmasin....aminnn</strong></span></span></p> <p style="margin-left: 20px"></p> <p style="margin-left: 20px"></p> <p style="margin-left: 20px"></p> <p style="margin-left: 20px"></p> <p style="margin-left: 20px"></p> <p style="margin-left: 20px"><span style="font-size: 9px">.</span></p> <p style="margin-left: 20px"></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="GuLSerbeti, post: 9961, member: 19"] [INDENT] [COLOR=black][I][COLOR=red][B]Batanları, kaybolup gidenleri sevmem! [/B][/COLOR] Hayatın İçinden [COLOR=darkred](Bir genç kızın, kalbindeki sevgilerin olması gereken konumları üzerine yaptığı bir tefekkür, fikir jimnastiği, beyin fırtınası. Mal-mülk sevgisi, ana-baba sevgisi ve bir ömür boyu beraberlik istediği kişinin sevgisi...) [/COLOR] Hz. İbrahim, kavminin tapmakta olduğu putların gerçek birer ilah olmadığını anlayınca tefekküre daldı bir gece vakti... Gökte bir yıldız gördü ve “Rabbim budur” dedi. Ama sabah olunca o yıldız kaybolup gitti... Battı... O yıldız, gerçek bir ilah olsaydı böyle olmazdı! Bunun üzerine Hz. İbrahim; “LA UHİBBUL AFİLİN” dedi... Ben batanları, kaybolup gidenleri sevmem... (En’am 76) Kaybolup giden bir şey, varlığını kendisi idame ettiremiyor demektir. Varlığı kendinden değildir. Başkası sayesinde var oluyordur ve Ona muhtaçtır. Öyleyse ilah değildir, olamaz, olmamalıdır! Bırak tapınmayı; onda gördüğüm özelliklerin kaynağı da kendisi değildir! O özelliklerden dolayı asıl övülmesi ve yüceltilmesi gereken kaybolup gidenin kendisi değildir. Ona bunları veren asıl sahiptir. ... Hz. İbrahim kendi sınavını hakkıyla verdi Ben kendime bakayım. Kıssadan hissemi almaya çalışayım! ... Para kazanmak, nüfuz elde etmek, takdir edilmek, makam-mevki sahibi olmak, rahat bir hayat yaşamak... Bunları kim istemez ki? Ama ne kadar sevmeliyim bunları? Kalbimde kapladıkları hacim, en fazla yüzde kaç olmalı? KOTA KOYMALIYIM! Sınıra dayanan veya geçen olursa, hemen olaya müdahale etmeli, nefsime zor gelse de o sevgiyi olması boyutlarına geri çekmeliyim. ... Çünkü o da kaybolacak, batıp gidecek! Gerçi ölünceye kadar yanı başımda! Ama son nefesimi verince; “batmayan ve kaybolmayan mutlak varlık”la, Rabbimle baş başa kalacağım... Yaptıklarımın hesabını Ona vereceğim. Malım da beni terk edecek, mülküm de makamım da! BENİ YARI YOLDA BIRAKACAK BİR ŞEYE NEDEN RABBİMİN SEVGİSİNDEN ÇOK YER AYIRAYIM Kİ? ... Ailem ne olacak? Annem, babam, abim, kız kardeşim? Kan bağım var onlarla! Onların bir parçasıyım ben! Onlar da benim parçalarım! Onları çok seviyorum, canlarım onlar benim! ... Ama kalbimin asıl sahibi onlar olmamalı! Ne Allah’ın cenneti ayaklarının altına serdiği anam, Ne de gerek benim ve gerekse ailesi için hiçbir fedakarlıktan kaçınmayan babam... "Eğer babalarınız, oğullarınız, kardeşleriniz, eşleriniz, hısım akrabanız kazandığınız mallar, kesada uğramasından korktuğunuz ticaret, hoşlandığınız meskenler size Allah'tan, Resûlünden ve Allah yolunda cihad etmekten daha sevgili ise, artık Allah emrini getirinceye kadar bekleyin. Allah fâsıklar topluluğunu hidayete erdirmez.” (Tevbe 24) ... Kıyamet günü onlar benden kaçacak... Üzerimde titreyen ailem beni görmeyecek bile! Hatta görmezlikten gelecek! Unutacaklar ciğerparelerini o dehşetli günde! ... Ya o sevdiğim kişi? EL OĞLU! Onu çok seviyorum. Devamlı yanımda olsun istiyorum. Her şeyimi paylaşayım, başımı omzuna koyup saatlerce ağlayayım istiyorum. Dualarını hep yanı başımda hissediyorum. Bilhassa zor anlarımda manevi olarak hep yanımda. Hem de tamamen karşılıksız! Kalbimdeki en büyük yeri belki de o kaplıyor! Bazen öyle oluyor ki, onun sevgisi büyüyor, büyüyor... kalbimde sanki başka sevgiye yer kalmıyor! .... O da beni çok seviyor! Onun göz bebeğiyim ben, en büyük parçası! Üzerimde titriyor! Beni incitmekten Allah’a sığınıyor. Samimi ve yalan söyleme özürlü. Dünyada bana zararı dokunabilecek en son kişi O! Beni, bırakın dünyalık bir beklentiyi, Allah için, sevap kazanmak maksadıyla bile sevmiyor. Beni ben olduğum için seviyor. Daha ne isteyebilirim ki? Bu, sevginin en üst basamağı ve nasıl bir şey olduğu sadece yaşanarak anlaşılabiliyor. Kelimelere hapsedilemiyor, tarifi imkansız. ... Ama o da fani! Batacak! Kaybolup gidecek! Mahşer gününün şiddetinden gözbebeğini bile unutacak! Annem gibi! Babam gibi! Tüm sevdiklerim gibi o da kendi başının derdine düşecek! ... O halde, onun sevgisini de zapt-u rapt altına almalıyım! Kalbimde, Rabbimin sevgisine ayırdığım hacmi %51’in altına düşürmemeliyim. Diğer sevgilerin toplamı %49’u aşmamalı kesinlikle! Aksi halde Rabbimin yüzüne bakamam ki! Şükretmiş olmam ki verdiği nimetlere! Hesabını veremem ki! Hem yapmamam gerektiği halde yaptıklarımın, hem de yapmam gerektiği halde yapmadıklarımın... [/I][/COLOR] alıntı [SIZE=1][COLOR=red][B]Rabbim Kalbimizi Senin ve Habibinin Sevgisiyle Oyle Doldur ki, baska Malayani hic bir Sevgiye Yer Kalmasin....aminnn[/B][/COLOR][/SIZE] [SIZE=1].[/SIZE] [/INDENT] [/QUOTE]
Adı
İnsan doğrulaması
Peygamber Efendimiz a.s.v.'ın kabri nerededir? (Sadece şehir adını küçük harfler ile giriniz)
Cevap yaz
Forumlar
Eğitim ve Kültür
Kütüphane
Makale - Menkıbe ve Denemeler
Batanları, kaybolup gidenleri sevmem!
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Accept
Daha fazla bilgi edin.…
Üst