Bayanların baş ve kolları açık Kur'an okumaları caizdir deniliyor. Doğruluğu nedir?

Kýrýk Testi

Well-known member
Cevap: Bayanların baş ve kolları açık Kur'an okumaları caizdir deniliyor. Doğruluğu nedir?

Büyüklerimiz illa da edep edep demişler..
Ançak hiç okumamaktan daha iyidir zannımca, birşey bütün bütün elde edilmezse bütün bütün birakılmaz misali..
 

LamElif1

Well-known member
Cevap: Bayanların baş ve kolları açık Kur'an okumaları caizdir deniliyor. Doğruluğu nedir?

Kardeşim edebi geçtim ben mekruh diye biliyorum saçı açık okumakta dinlemekte ama işte dinimizle ilgili birçok konuda olduğu gibi kulakdan dolma bilgilere sahibiz malesef.. biri böyle birşey sorduğunda kaynağını göstererek cevap veremiyoruz.
 

Kýrýk Testi

Well-known member
Cevap: Bayanların baş ve kolları açık Kur'an okumaları caizdir deniliyor. Doğruluğu nedir?

Kardeşim edebi geçtim ben mekruh diye biliyorum saçı açık okumakta dinlemekte


ama işte dinimizle ilgili birçok konuda olduğu gibi kulakdan dolma bilgilere sahibiz malesef.. biri böyle birşey sorduğunda kaynağını göstererek cevap veremiyoruz.

Bilmiyorum kardeşim, mekruh oluşu hangi kaynağa dayanıyor ?

Evet anlıyorum haklısınız cahilce cevap verebiliyoruz Allah affetsin, o halde böyle durumlarda dört meshep imaminin görüşlerine başvurmanız gerekli.

Vesselam
 

TaLHa

Nur-u Aynım
Yönetici
Cevap: Bayanların baş ve kolları açık Kur'an okumaları caizdir deniliyor. Doğruluğu nedir?

Kardeşim edebi geçtim ben mekruh diye biliyorum saçı açık okumakta dinlemekte ama işte dinimizle ilgili birçok konuda olduğu gibi kulakdan dolma bilgilere sahibiz malesef.. biri böyle birşey sorduğunda kaynağını göstererek cevap veremiyoruz.

Kur'an okuma ve namaz kılma fiileri birbiri ile karıştırılmakta. Namaz kılma fiilleri kaynaklar ile farz olarak nasıl olacağı emredilmiş. Ancak Kur'an okuma hususunda bir bayanın başı kapalı olarak kur'an okuması hususunda bir farz bulunmamakta. Ancak şart vardır. O ise sesini ve kendisini görecek ve duyacak bir erkeğin bulunmaması. O zaman mesuliyet ortaya çıkmakta. Kısacası başı açık olarak kur'an okuma hususunda kaynak göstermek yerine okunmayacağını söyleyenler için bu farz nerede geçiyor diye kaynak isteme hakkımız vardır.. Başı açık olarak kur'an okunacağını söyleyen sadece Sorularla İslamiyet sitesi değil bir çok din adamı mevcut, ki bu kişiler ise böyle bir farzı islam kaynaklarında bulamadıklarından bunu bir ruhsat olarak ifade etmişler. Yoksa zati tesettürlü olan bir bayanın başını aç kur'anı okuyabiliyorsun diye bir cevaz için bunu ifade etmemekteler. Bilakis başını kapatma gibi bir durumları yoksa mesela çalıştıkları ortamda başı açık olarak çalışmak zorunda olduklarında kur'an ve çevşenin ibadetinden mahrum kalmamaları için bir ruhsat niteliği taşımakta. Yoksa başı açık olma zorunluluğu olmadığı durumlarda zati başı açıkta okunabiliyor diyerek okumak doğru olmadığını ifade etmekdeler. Ama ibadetin esaslarından biride ahlak olduğundan elimizden geldiğince sui edep etmemek edep ve adaba elimizden ve şartlar gerektirdiğince uymak gerekmektedir. Başını açık olması sui edep gösterebileceğin anlamına gelmediği gibi başının kapalı olmasıda sui edep yapabileceğin anlamına gelmez. Özetleyecek olursak başı kapalı olarak kur'an okunmalı diye bir farz olmadığı gibi edeb ve adaba uyma farzı olduğuda unutulmamalı bunun sadece bir ruhsat olduğu bizim ise ruhsatları zorunlu olmadıkca ruhsatları kullanmaktan uzak durmalıyız. Elimizden geldiğince ruhsatsız azami gayret ve samimiyet göstermeliyiz..
 

kýrýmlý

Well-known member
Cevap: Bayanların baş ve kolları açık Kur'an okumaları caizdir deniliyor. Doğruluğu nedir?

Örtünmeden Kuran okumak daha iyidir çünkü evde örtünme zorunluluğunuz olmadığı halde namazdaymış gibi örtünerek Kuran okumak sizi Kuran okumaktan alıkoyabilir.İkincisi böyle bir emir olmadığı halde varmış gibi algılanmaya yol açabilir.Evinizdeyken namazdaymış gibi örtünmeden Kuran okumanız daha iyidir.
 

LamElif1

Well-known member
Cevap: Bayanların baş ve kolları açık Kur'an okumaları caizdir deniliyor. Doğruluğu nedir?

Örtünmeden Kuran okumak daha iyidir çünkü evde örtünme zorunluluğunuz olmadığı halde namazdaymış gibi örtünerek Kuran okumak sizi Kuran okumaktan alıkoyabilir.İkincisi böyle bir emir olmadığı halde varmış gibi algılanmaya yol açabilir.Evinizdeyken namazdaymış gibi örtünmeden Kuran okumanız daha iyidir.

bunlar sizin düşünceleriniz mi??? :dft002:
 

TaLHa

Nur-u Aynım
Yönetici
Cevap: Bayanların baş ve kolları açık Kur'an okumaları caizdir deniliyor. Doğruluğu nedir?

Örtünmeden Kuran okumak daha iyidir çünkü evde örtünme zorunluluğunuz olmadığı halde namazdaymış gibi örtünerek Kuran okumak sizi Kuran okumaktan alıkoyabilir.İkincisi böyle bir emir olmadığı halde varmış gibi algılanmaya yol açabilir.Evinizdeyken namazdaymış gibi örtünmeden Kuran okumanız daha iyidir.

Daha iyidir demek hata olacaktır. Bu sadece bir ruhsattır ve ruhsatlar evla değil birer zorluktan ileri gelir..
 

LamElif1

Well-known member
Cevap: Bayanların baş ve kolları açık Kur'an okumaları caizdir deniliyor. Doğruluğu nedir?

Daha iyidir demek hata olacaktır. Bu sadece bir ruhsattır ve ruhsatlar evla değil birer zorluktan ileri gelir..

Ben böyle bir ruhsat olduğuna da inanmıyorum kardeşim. Taviz tavizi doğuruyor görüyoruz!
 

teblið

Vefasýz
Cevap: Bayanların baş ve kolları açık Kur'an okumaları caizdir deniliyor. Doğruluğu nedir?

Açıkcası ben örtü olmadan Kur'an okumanın usulu Erkana uymadığını düşünüyor ve savunuyorum..Kur'anı Kerimde bu hususta emir olmayabilir (bilmiyorum ) ama Bazı İslami kaideler Kur'ani ruha hitaben hadis ve sünnetlerde kuralllaştırılmıştır..Mesala Kur'anı Kerim'de Nikahla ilgili ayet yoktur ,veya bir başka örnek hatırladığım kadarıyla namazın kılınış şekli tarif edilmemiştir..Ama abdestin kuralları vardır;E peki biz nikah ayeti yoksa nikahlanmayalımmı.?.Nerden öğren dik nikahı ve namazın kılınış şeklini?

Elbetteki islamın temel iki direği vardır biri Kuranı Kerim diğeri ,ise Efendimizin (sav) sünneti;

Bizler İslam dininin imanda edebin temel olduğunu bilir ve iman ederiz;Kuranı kerim yüce Allah'ın Kelamı ;en çok edep ve saygı ona olmalı..Dinimiz baştan başa edeptir ..Hz Ömer(RA) o kadar heybetli olmasına rağmen Efendimiz'in (sav) huzuruna gelince çok yavaş ve yumşak konuşurdu..Demekki haya edep usul-u erkan dinimizin güzel bir mesleğidir..Kaldı ki Yüce Allah'tan utanmak haya etmek imanın göstergesidir..

Ashab dönemine bakalım bu hususta ne kadar dikkatli olacağını görürüz..Bırakın Kuran okurken örtünmeyi; Normal günlük yaşantılarında dahi örtünün muhafazasını en güzel şekilde korudular ve yaşadılar;

Her kesin bileceği bir kıssa vardır;Dilerseniz onu hatırlayalım;Bir gün Efendimiz (sav) Hz Aişe validemizle odalarındayken Hz Aişe validemizin başı açık halde ..o sırada vahiy getiren Hz Cebaril (as) odaya girmek istemez..Ta ki hz Aişe validemiz baş örtüsünü düzeltince içeri girer ..Bu da gösterir ki Kuranı kerimi daha okuNmadan saygı ve edep gösterilmesi gerektiğinin örneğidir..

Bizler Nebevi ruhun evledlarıysak onlr gibi yaşamak zorundayız diye düşünüyorum..Sahabe-i Kiram büyük tititzlikle sünneti yaşamış ,hayatlarını sünnete göre tanzim etmiş,Hiç bir eksikliğe mahal vermeden Tabiini izama nakletmiştir;

Kişisel düşüncelirim bunlardır..KAYNAĞI VARMIDIR YOKMUDUR BİLEMEM AMA BEN KURANI KERİM OKUNURKEN USULE UYULMASI TARAFTARIYIM..EN AZINDAN SEÇİLEN YOL TAKVAYA GİRER..BUDA BİZLER İÇİN BİR KAZANIMDIR İMANİ NOKTADA İNŞL..
 

kasif1

Well-known member
Cevap: Bayanların baş ve kolları açık Kur'an okumaları caizdir deniliyor. Doğruluğu nedir?

Kadınların başı açıkken kur'an okumaları caizdir. Ama Kur'an okunan kısımda erkekler de varsa hem sesini duymalarından hem de başının açık olmasından dolayı sorumlu olurlar.
Ancak kadınların kendilerine nikah düşen erkeklerin olmadığı ortamlarda ister tek başına isterse kadınların arasında başı açık Kuran okumaları caizdir. Bununla beraber başı örtülü olarak okumaları iyi olur.

Bu fetvada şeriata aykırı bir hüküm yok. Ancak talha abinin ve tebliğ kardeşin yazdıklarınada azami dikkat etmek gerekiyor.Yukarıdaki fetva ruhsat ,diğer kardeşlerin yorumları takva bunu unutmamak gerekiyor.Biz hafızlık yaparken hocalarımız kıbleye yönelip ezber yapılırsa Allahın yardımının ezberi daha fazla kolaylaştıracağını söylerlerdi. Kuran ı Kerime liyakat kesbetmek gerekiyor ki ...
 

TaLHa

Nur-u Aynım
Yönetici
Cevap: Bayanların baş ve kolları açık Kur'an okumaları caizdir deniliyor. Doğruluğu nedir?

Bence demek idda makamına girerki burada sorumluluk başlar.. Fetva, fıkıh ve akaid hususlarında bu makamdan uzak durmak yerine tabi olmak daha doğrudur. Yukarıda ki mesajımda ifade ettiğim gibi bu ruhsatlar herkes kullanacak diye verilmemiş zorda kalanı kurtarmak için ortaya çıkmıştır. Şüphesiz ki dinimiz islam kolaylık dini olup zorlaştırmayınız kolaylaştırınız hadisi şerifine uygun olarak verilmiş fetvalardır. Yoksa benim gibi isabet etmeyen noksan aklın hedefleri değildir..
 

LamElif1

Well-known member
Cevap: Bayanların baş ve kolları açık Kur'an okumaları caizdir deniliyor. Doğruluğu nedir?

Bilakis başını kapatma gibi bir durumları yoksa mesela çalıştıkları ortamda başı açık olarak çalışmak zorunda olduklarında kur'an ve çevşenin ibadetinden mahrum kalmamaları için bir ruhsat niteliği taşımakta. QUOTE]

Talha kardeş, bir bayanın başı açık olarak çalışması bir zorunluluk mudur ki, bu fetva bir ruhsat niyeliği taşısın? Bu tamamen iradeye bağlı bir tercih meselesidir.
 
Cevap: Bayanların baş ve kolları açık Kur'an okumaları caizdir deniliyor. Doğruluğu nedir?

Açıkcası ben örtü olmadan Kur'an okumanın usulu Erkana uymadığını düşünüyor ve savunuyorum..Kur'anı Kerimde bu hususta emir olmayabilir (bilmiyorum ) ama Bazı İslami kaideler Kur'ani ruha hitaben hadis ve sünnetlerde kuralllaştırılmıştır..Mesala Kur'anı Kerim'de Nikahla ilgili ayet yoktur ,veya bir başka örnek hatırladığım kadarıyla namazın kılınış şekli tarif edilmemiştir..Ama abdestin kuralları vardır;E peki biz nikah ayeti yoksa nikahlanmayalımmı.?.Nerden öğren dik nikahı ve namazın kılınış şeklini?

Elbetteki islamın temel iki direği vardır biri Kuranı Kerim diğeri ,ise Efendimizin (sav) sünneti;

Bizler İslam dininin imanda edebin temel olduğunu bilir ve iman ederiz;Kuranı kerim yüce Allah'ın Kelamı ;en çok edep ve saygı ona olmalı..Dinimiz baştan başa edeptir ..Hz Ömer(RA) o kadar heybetli olmasına rağmen Efendimiz'in (sav) huzuruna gelince çok yavaş ve yumşak konuşurdu..Demekki haya edep usul-u erkan dinimizin güzel bir mesleğidir..Kaldı ki Yüce Allah'tan utanmak haya etmek imanın göstergesidir..

Ashab dönemine bakalım bu hususta ne kadar dikkatli olacağını görürüz..Bırakın Kuran okurken örtünmeyi; Normal günlük yaşantılarında dahi örtünün muhafazasını en güzel şekilde korudular ve yaşadılar;

Her kesin bileceği bir kıssa vardır;Dilerseniz onu hatırlayalım;Bir gün Efendimiz (sav) Hz Aişe validemizle odalarındayken Hz Aişe validemizin başı açık halde ..o sırada vahiy getiren Hz Cebaril (as) odaya girmek istemez..Ta ki hz Aişe validemiz baş örtüsünü düzeltince içeri girer ..Bu da gösterir ki Kuranı kerimi daha okuNmadan saygı ve edep gösterilmesi gerektiğinin örneğidir..

Bizler Nebevi ruhun evledlarıysak onlr gibi yaşamak zorundayız diye düşünüyorum..Sahabe-i Kiram büyük tititzlikle sünneti yaşamış ,hayatlarını sünnete göre tanzim etmiş,Hiç bir eksikliğe mahal vermeden Tabiini izama nakletmiştir;

Kişisel düşüncelirim bunlardır..KAYNAĞI VARMIDIR YOKMUDUR BİLEMEM AMA BEN KURANI KERİM OKUNURKEN USULE UYULMASI TARAFTARIYIM..EN AZINDAN SEÇİLEN YOL TAKVAYA GİRER..BUDA BİZLER İÇİN BİR KAZANIMDIR İMANİ NOKTADA İNŞL..

Allah razı olsun tebliğ hocam çok güzel izah etmişsiniz , bende acizane birşey diycem acaba hanımlar neden böyle kafa karıştırıcı boş işlerle uğraşırlar bana göre boş işler biz kimi örnek alacağımızı hala bilmiyormuyuz ecdadımız Kuran-ı Kerime saygıdan dolayı sabaha kadar saygı da kusur etmemişken başı açık okurmu okumazmı bunları konuşuyorz acaba bir başörtüsü almak takma zormu geliyor herşey,n adabı vardır Kuran okumanın adabıda onu saygı ve tazimle okumaktır.
 

kýrýmlý

Well-known member
Cevap: Bayanların baş ve kolları açık Kur'an okumaları caizdir deniliyor. Doğruluğu nedir?

Dinimizin hiçbir hükmünü (farzları,sünnetleri,haramları,mekruhları,müstehapları,eftalleri,adabı vb.) biz koymadık.Dinimizin emir ve yasaklarını uygulamamaya,kabul etmemeye yetkili olmadığımız gibi dinimize birşeyler eklemeyede yetkli değiliz.Kuran ve Sünnette o konu yoksa yoktur,bu konu hakkında söyleyeceğimiz her görüş kendimizi bağlar.Başkasınında buna uymasını bekleyemeyiz ancak fikir beyan ederek tavsiye edebiliriz.Uymadıklarında kabul etmediklerinde kimseye kızmak yada kınamak gibi bir hakkımız yoktur.

Benim başı açık Kuran okumak daha iyidir dememdeki sebeb şudur.Dinin içinde bulunmayan birşeyi hüküm vererek şudur demek yanlış anlamalara sebep olabilir bu hüküm dinin içinde olan bir emirmiş gibi algılanır.Halbuki bu sadece bizim fikrimizdir.Zira Lamelif kardeşimiz bahsettiğimiz konunun mekruh olduğunu biliyormuş.

"Ruhsattır,adabtır,usuldür" yada "başörtüsü almak takmak zormu geliyor" demek hepsi kendi görüşlerimizdir.Kimseden bunlara uymasını bakliyemeyiz.Uymayanlarıda kınayamayız.Allah ın bizden istemediği bir davranışta bulunmakta Kuran a saygı göstermek değildir.
 

LamElif1

Well-known member
Cevap: Bayanların baş ve kolları açık Kur'an okumaları caizdir deniliyor. Doğruluğu nedir?

"Kim benim bir sünnetimi ihya ederek insanların onunla amel etmelerine vesile olursa, o insanların kazanacağı sevaplardan hiçbir şey eksiltmeden onların sevaplarının bir katını almış olacaktır. Kim de bir bid'at icat ederek onunla amel edilmesine sebep olursa, o bid'at ile amel edenlerin yüklenecekleri günahlardan hiçbir şey eksiltmeden onların günahlarının bir katını yüklenmiş olacaktır." (İbn Mâce, Mukaddime, 15)

Mevla istikametten ayırmasın..
 

memluk

Hatim Sorumlusu
Cevap: Bayanların baş ve kolları açık Kur'an okumaları caizdir deniliyor. Doğruluğu nedir?

Dinimizin hiçbir hükmünü (farzları,sünnetleri,haramları,mekruhları,müstehapları,eftalleri,adabı vb.) biz koymadık.Dinimizin emir ve yasaklarını uygulamamaya,kabul etmemeye yetkili olmadığımız gibi dinimize birşeyler eklemeyede yetkli değiliz.Kuran ve Sünnette o konu yoksa yoktur,bu konu hakkında söyleyeceğimiz her görüş kendimizi bağlar.Başkasınında buna uymasını bekleyemeyiz ancak fikir beyan ederek tavsiye edebiliriz.Uymadıklarında kabul etmediklerinde kimseye kızmak yada kınamak gibi bir hakkımız yoktur.

Benim başı açık Kuran okumak daha iyidir dememdeki sebeb şudur.Dinin içinde bulunmayan birşeyi hüküm vererek şudur demek yanlış anlamalara sebep olabilir bu hüküm dinin içinde olan bir emirmiş gibi algılanır.Halbuki bu sadece bizim fikrimizdir.Zira Lamelif kardeşimiz bahsettiğimiz konunun mekruh olduğunu biliyormuş.

"Ruhsattır,adabtır,usuldür" yada "başörtüsü almak takmak zormu geliyor" demek hepsi kendi görüşlerimizdir.Kimseden bunlara uymasını bakliyemeyiz.Uymayanlarıda kınayamayız.Allah ın bizden istemediği bir davranışta bulunmakta Kuran a saygı göstermek değildir.

krımlı hocam kitab ve sünnette yok diye kişinin kendi reyine bırakılmaz hükümler bu taviz vermek olur ,kınamak değil amacım .
delil bulunmayınca kıyas yolu ile çoğu meseleyi halletmiş neticelendirmiş ictihat alimleri;

İmam-ı a’zam hazretleri ,
(Nass [yani âyet, hadis] olan yerde kıyas yapılmaz.
Biz, zaruret olmadıkça kıyas yapmayız.
Bir sual karşısında kalınca, önce Kur'an-ı kerimde ararız.
Bulamazsak, hadis-i şeriflerde ararız.
Yine bulamazsak, Eshab-ı kiramın herhangi birinin sözlerinde ararız.
Bu sualin cevabını bunlarda da bulamazsak, kıyas yaparak cevabını buluruz.)

İmam-ı Rabbani hazretleri, (İctihad ve kıyas bid'at değildir.
Nassların manasını ortaya koyarlar. Bu manalara başka bir şey eklemezler) buyuruyor.




 

TaLHa

Nur-u Aynım
Yönetici
Cevap: Bayanların baş ve kolları açık Kur'an okumaları caizdir deniliyor. Doğruluğu nedir?

"Kim benim bir sünnetimi ihya ederek insanların onunla amel etmelerine vesile olursa, o insanların kazanacağı sevaplardan hiçbir şey eksiltmeden onların sevaplarının bir katını almış olacaktır. Kim de bir bid'at icat ederek onunla amel edilmesine sebep olursa, o bid'at ile amel edenlerin yüklenecekleri günahlardan hiçbir şey eksiltmeden onların günahlarının bir katını yüklenmiş olacaktır." (İbn Mâce, Mukaddime, 15)

Mevla istikametten ayırmasın..

Bid'at iki çeşittir biri iyi diğeri kötü. Hepsini aynı kefeye koymamak gerekir değil mi?
 

kýrýmlý

Well-known member
Cevap: Bayanların baş ve kolları açık Kur'an okumaları caizdir deniliyor. Doğruluğu nedir?

Estafurullah Memluk Kardeşim sen kusura bakma kimse için söylemedim o sözü genel manada kullandım.Bu tip konularda herkes bir görüşü tercih edebilir.Farklı görüşler olmasıda çok normaldir.İtikadi bir mevzuda olmadığı için kim nasıl isterse öyle uygulama yapabilir.
 
Üst