Leyli_Efruz
Well-known member
Türk bayrağı rengini şehitlerin
Kanından , ilhamını da kan gölüne yansıyan
ay ve yıldızdan aldığı biliyoruz.Fakat bayrak
hakkındaki bu bilgi, bayrağın taşıdığı kutsal
anlamı, o anlamdaki sembolizmi, ondaki
derinliği ve yüceliği anlatmaya yetmez…
Bilindiği gibi, genellikle Hıristiyan milletler
Bayraklarına Hac şeklinde semboller yer al-
Maktadır.Müslüman milletlerde ise Hilal
görünmektedir.Haç’ın anlamı Hazreti İsa
(a.s.)’nın çarmıha gerilerek haç şeklinde şehit
edildiğine inandıkları için Hıristiyanlar onu
sembol olarak alırlar.Peki ya Hilal? Müsliman-
larca sembol olarak kabul edildiğini biliyoruz.
Ancak bunun sembolik değeri nereden gelmek-
tedir? Dolunay(Bedir) ayın ondördüncü gece-
sindeki haliyle daha parlak olmasına rağmen
niçin ayın en az ışık verdiği yay şeklindeki za-
yıf şekil sembol almıştır? İşte burada Hilal’in
gücü burada çıkmaktadır.Çünkü Hilal, Haç
gibi doğrudan şekil alarak alınsaydı dolun ay.
kullanmak daha uygun olurdu.Halbuki
“HİLAL” şekli dolayısıyla değil, ismi dolayı-
sıyla sembol olmuştur.Bu anlamı da “Allah
(c.c)” isminden alınmıştır.Bilindiği gibi Arap-
ça aslında Hilal kelimesinde ; 1 “HE” ,
1 “LAM” , 1 “ELİF” ve yine 1 “LAM” harf-
leri bulunmaktadır.Yani 1 “HE” , 1 “ELİF” ve
2 tane “LAM” bulunmaktadır.Bu harflerin
ebced hesabıyla rakam değeri de: Toplam
olarak= 99 Allah (c.c) kelimesinde yine bir
“ELİF” , iki “LAM” ve bir “HE” ile yazılmak-
tadır.Bu harflerinde değeri yine ebced hesabı
ile toplandığında yine 99 rakamını verir.Her
iki kelimede harfler değişmediği için rakam
değerleri de değişmiyor.Yani Hilal yazarken
Allah (c.c) isminin harflerini kullanıyoruz,
99’da eEsma-ul Hüsna’yı temsil eder.öyleyse
bu iki kelimeyi bilhassa sembolik olarak birbi-
rinin yerine kullanmak mümkündür.O halde-
bayrak üzerine Allah(c.c) yazacak yerde aynen
ismin eş değerlisi olan Hilali koymak hem
anlamlı, hem inançlarımıza daha uygundur.
Çünkü inancımıza göre “Allah (c.c.)” ı sembol
olarak ile ifade etmek mümkün değildir.Aksi
halde putperes lerin düştüğü hatayı tekrarlamış
oluruz.Bu sakıncadan dolayı Allah(c.c.) ‘ın zatı
ve ismi temzih edilerek , o ismin harf ve Ebcedi
bakımından eş değerlisi olan “Hilal” sembol
yapıl-mıştır. Mademki sembolik anlam taşıyacaktır
OhaldeHilal yazınaktansa o Hilalin şeklini
yapmak arasında hiç fark yoktur aksine sembol
olarak Hilal şekli daha uygun , daha anlamlı dır.
böylece Hilalin , sembol olarak seçilmesinde şu
mantık sisilesi görülmektedir.Allah(c.c) ‘a Hilal
(isim)a Hilal (şekil) Allah(c.c)’ın birliği (tevhid)
inancı ve bu inancın la ilahe illAllah formulu ile
ifade edilen manası böylece Hilal şeklinin İçinde
sembol olarak ifadesini bulunmuştur.Bilindiği
gibi bazı İslam ülkeleri bayrağında, özellikle
Suudi Arabistan doğrudan doğruya kelime-i
tevhid’i yazarak sembole edilmeden bayrağına
koymuştur.ancak birtakım manaların sembol
ile ifadesi, sözle ifadesinden daha derin ve
anlamlıdır.Hilalin kucağındaki yıldız, Hilalde
olduğunun aksine doğrudan doğruya şeklinden
alınmıştır.Ancak bu şekil yine Arapça Muhammed”
yazısının şeklidir.peygamberimiz Hz.Muhammed
(s.a.v.) efendimizin ismi yazıldığı zaman 1.
“mim” in başı, “ha” harfinin dirseği, 2.”mim” in
kıvrımı ve “dal” harfinin alt ve üst kanadı beş
tane çıkıntı meydana getirir.ve tam bir şekli alır.
Zaten İslam’ın şartları da 5 tanedir.Hilal Allah(c.c.)
inancını yıldız peygambere bağlılığı dile getirir.
Allah(c.c.) inancı, amentu ile bildirilen iman
şartların temeli olduğu için iman esaslarının hepsi
bu sembolle ifadesi bulunmuş olur.o zaman Hilal
İman şartlarını yıldızda İslam ın şartlarını sembol
olarak dile getirir ki ,bayraktaki bu iki sembol ay
ile yıldızda İslam dini bütün yönleriyle ifade
edilmiş olur.Claude Farrere dilimize “Türklerin
manevi gücü” adıyla çevrelen eserinde Hilal şekli
üzerinde durarak bu şeklin Türklerin hayatında
nasıl bir önem taşıdığını anlatmaya çalışır: “En
mükemmel gemiler yarım ay şeklinde amiral
gemisinin etrafına sıralanmıştı.Evet Yarım ay
şeklinde… Ve hilal şekli gerçekten Müslüman,
gerçekten Türk olan herkesi heyecandan
titretmeye yeter!...”diyerek Türk toplumunun
hayatında örf ve geleneklerin ne kadar köklü bir
yeri olduğunu anlatır.Hilal sadece bayrağımızda
değil , kandil geceleri yapılan dağıtılan ay çöreğinde
de götürülür.Camide ve kışladaki ders nizamıda
mehter takımın nöbet vurma sırasında aldığı şekil
de hep Hilal Şeklidir……………