Ana sayfa
Forumlar
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Blog
Neler yeni
Yeni mesajlar
Son aktiviteler
Giriş yap
Kayıt ol
Neler yeni
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Install the app
Yükle
Forumlar
Bediüzzaman Said Nursi ve Risale-i Nur Cemaati
Bediüzzaman Said Nursi
Hatıralar
Bediuzzaman Said Nursi’den Hatıralar
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap cer
Mesaj
<blockquote data-quote="CeMre1" data-source="post: 209655" data-attributes="member: 1005799"><p>1. Bir mecliste miracı muhal ve imkansız görmüşlerdi. Ben bunu Üstad’a anlattığım zaman “Al kalemi yaz” demişti. İlk defa Mi’raç Risalesi’ni (31. Söz) yazmıştım.</p><p>Üstad yazdıracağı zaman biraz durur, “bağladım, tuttum veya yakaladım” derdi. Bir hamlede 72 sayfa yazmıştım.</p><p>Üstad Barla’da bir gün bana hazırlan gideceğiz, dedi. Bir uçurumun kenarına vardık. </p><p> </p><p> </p><p>İnna a’tayna’nın sırrını yazmaya başladık. Yanımdan uzaklaştı. Sesi uzaktan sanki göklerden geliyordu. Yağmur yağmaya başladı. “Üstad’ım ıslanacağız.” deyince “öyle mi?” diyerek ellerini iki yana açıp dua etti. Yağmur etrafımıza yağdığı halde biz ıslanmadık. “Biz senden korktuk” deyince “Hayır bu benden değil, hizmet ettiğim makamdan geliyor” dedi. (Son Şahitler-4, s. 211) </p><p>2. Mustafa Karapınar anlatıyor:</p><p>1947 senesi Ramazan ayı Kadir Gecesi’nde Osman Çalışkan beni çağırdı, Üstad rahatsız olduğundan Kadir Gecesi’ni ihya etmek için ikiyüz defa Üstad adına Kelime-i Tevhid okumamı istedi. Ben de okudum.</p><p>Gece rüyada kapımızın zili çaldı. Kapıyı açtığımda Üstad karşımda “Teşekkür ederim kardeşim” dedi. (Son Şahitler-5, s. 162) </p><p>3. Jandarma Hasan Ergen anlatıyor:</p><p>Afyon hapisinde Üstad’a şöyle sordum:</p><p>“Hocam çok afedersiniz, sizi niçin hapsediyorlar?”</p><p>Üstad aynen şöyle dedi:</p><p>“Zaferden sonra Mustafa Kemal bana milletvekilliği, Şark umum vaizliği, bir köşk ve bir çiftlik vermek istedi.</p><p> </p><p> </p><p> </p><p>Ben kabul etmedim. ‘Ben Allah için Ruslara karşı silahla, İngilizlere karşı kitapla savaştım. Ben çiftlik almak değil Allah için savaştım’ dedim. Daha sonra Mustafa Kemal bana “Ben bazı yenilikler yapacağım, size ihtiyacım var, içki içmek, açık gezmek gibi konuları hafifleteceğim” dedi. Ben de kendisine: “Kur’an’a dokunma… İslamiyete ilişme… Fen ve sanata dair yenilikler yap” dedim. Bunun üzerine M. Kemal hiddetlendi ve bana:</p><p>“Hayatının sonuna kadar sürgün yaşayacaksın.” dedi. </p><p> </p><p> </p><p> </p><p>4. Bayram Yüksel anlatıyor:</p><p>”Bir Gün Barlada mutfakta çalışırken aklıma geldiki: ‘Ben mutfakta çalışıyorum.Halbuki içeride ağabeyler,kardeşler okumakla,yazmakla meşgul oluyorlar…’ Birden Üstad Hazretleri mutfağa geldi ve:</p><p>”Evladım senin aklına böyle şeyler gelebilir.Fakat sen bu hizmetinle,içerdekilerin hepsinin yaptığı hizmetten hisse alıyorsun’dedi.”</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="CeMre1, post: 209655, member: 1005799"] 1. Bir mecliste miracı muhal ve imkansız görmüşlerdi. Ben bunu Üstad’a anlattığım zaman “Al kalemi yaz” demişti. İlk defa Mi’raç Risalesi’ni (31. Söz) yazmıştım. Üstad yazdıracağı zaman biraz durur, “bağladım, tuttum veya yakaladım” derdi. Bir hamlede 72 sayfa yazmıştım. Üstad Barla’da bir gün bana hazırlan gideceğiz, dedi. Bir uçurumun kenarına vardık. İnna a’tayna’nın sırrını yazmaya başladık. Yanımdan uzaklaştı. Sesi uzaktan sanki göklerden geliyordu. Yağmur yağmaya başladı. “Üstad’ım ıslanacağız.” deyince “öyle mi?” diyerek ellerini iki yana açıp dua etti. Yağmur etrafımıza yağdığı halde biz ıslanmadık. “Biz senden korktuk” deyince “Hayır bu benden değil, hizmet ettiğim makamdan geliyor” dedi. (Son Şahitler-4, s. 211) 2. Mustafa Karapınar anlatıyor: 1947 senesi Ramazan ayı Kadir Gecesi’nde Osman Çalışkan beni çağırdı, Üstad rahatsız olduğundan Kadir Gecesi’ni ihya etmek için ikiyüz defa Üstad adına Kelime-i Tevhid okumamı istedi. Ben de okudum. Gece rüyada kapımızın zili çaldı. Kapıyı açtığımda Üstad karşımda “Teşekkür ederim kardeşim” dedi. (Son Şahitler-5, s. 162) 3. Jandarma Hasan Ergen anlatıyor: Afyon hapisinde Üstad’a şöyle sordum: “Hocam çok afedersiniz, sizi niçin hapsediyorlar?” Üstad aynen şöyle dedi: “Zaferden sonra Mustafa Kemal bana milletvekilliği, Şark umum vaizliği, bir köşk ve bir çiftlik vermek istedi. Ben kabul etmedim. ‘Ben Allah için Ruslara karşı silahla, İngilizlere karşı kitapla savaştım. Ben çiftlik almak değil Allah için savaştım’ dedim. Daha sonra Mustafa Kemal bana “Ben bazı yenilikler yapacağım, size ihtiyacım var, içki içmek, açık gezmek gibi konuları hafifleteceğim” dedi. Ben de kendisine: “Kur’an’a dokunma… İslamiyete ilişme… Fen ve sanata dair yenilikler yap” dedim. Bunun üzerine M. Kemal hiddetlendi ve bana: “Hayatının sonuna kadar sürgün yaşayacaksın.” dedi. 4. Bayram Yüksel anlatıyor: ”Bir Gün Barlada mutfakta çalışırken aklıma geldiki: ‘Ben mutfakta çalışıyorum.Halbuki içeride ağabeyler,kardeşler okumakla,yazmakla meşgul oluyorlar…’ Birden Üstad Hazretleri mutfağa geldi ve: ”Evladım senin aklına böyle şeyler gelebilir.Fakat sen bu hizmetinle,içerdekilerin hepsinin yaptığı hizmetten hisse alıyorsun’dedi.” [/QUOTE]
Adı
İnsan doğrulaması
Peygamber Efendimiz a.s.v.'ın kabri nerededir? (Sadece şehir adını küçük harfler ile giriniz)
Cevap yaz
Forumlar
Bediüzzaman Said Nursi ve Risale-i Nur Cemaati
Bediüzzaman Said Nursi
Hatıralar
Bediuzzaman Said Nursi’den Hatıralar
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Accept
Daha fazla bilgi edin.…
Üst