Ana sayfa
Forumlar
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Blog
Neler yeni
Yeni mesajlar
Son aktiviteler
Giriş yap
Kayıt ol
Neler yeni
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Install the app
Yükle
Forumlar
Bediüzzaman Said Nursi ve Risale-i Nur Cemaati
Bediüzzaman Said Nursi
Hatıralar
Bediüzzaman ve Bir Rüya
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap cer
Mesaj
<blockquote data-quote="Ali Said" data-source="post: 178320" data-attributes="member: 8283"><p><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 12px"><strong>Bediüzzaman ve Bir Rüya</strong></span></span></p><p><span style="font-size: 12px"><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><img src="http://www.yeniasya.com.tr/2010/01/03/resim/medrese.jpg" alt="" class="fr-fic fr-dii fr-draggable " style="" /></span></span></p><p> </p><p><span style="font-size: 12px"><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">Üzerimde garip bir hal olduğunun farkındaydım, dersaneden eve geldim ve kendimi odama kapattım. Kimseyle konuşmak gelmiyordu içimden annem bu halimin farkındaydı. "<em>Neyin var neden bu kadar suskunsun, hasta mı oldun yoksa" </em>diyordu oysaki hasta felan değildim sadece ruhumda müthiş bir ürperti vardı nedenini ben de bilmiyordum. </span></span></p><p> </p><p> </p><p><span style="font-size: 12px"><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">Bol bol la havle vela kuvvete zikrini çekiyordum, Rabbim sen hayırlara karşı getir diyordum. Galiba derslerin vermiş olduğu rehavet ve sınavı kaybetme korkusunun vermiş olduğu bir ruh hali diyordum, geçiştiriyordum öylece. Neyse güç bela akşam etmiştim. </span></span></p><p> </p><p><span style="font-size: 12px"><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">O gün rehber hocamızla ve dersaneden bir kaç arkadaşla beraber Üstad Bediüzzaman Said Nursi'nin Risale-i Nur külliyatından ders işlemiştik. O zamana kadar ben Üstadı pek fazla tanımıyordum. Artık cehaletimden mi diyeyim ya da bulunduğum ortamdan mı diyeyim karar veremiyorum.</span></span></p><p> </p><p> </p><p><span style="font-size: 12px"><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">Ama keşke daha önce tanışsaymışım diye kendi kendime içimden geçiriyordum. Ama zararın neresinden dönersek kardır dedim ve heyecanla ve merakla gelecek hafta yapılacak olan rehberlik dersini beklemeye başladım. Saat gece yarısını geçiyordu gece namazını kılıp biraz da tesbihattan sonra artık yatayım çok farklı bir gündü dedim kendi kendime ve öylece uykuya daldım.</span></span></p><p> </p><p><span style="font-size: 12px"><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><em><span style="color: #660099">"Gece rüyamda kendimi bir deniz kıyısında gördüm. Denizin ortasında kocaman bir dağ var, öyle yükler yüklemişim ki sırtıma ağırlığından ayakta zor duruyorum. Ve o denizi aşmam gerektiğini düşünüyorum. Ben böyle kendi kendime o denizi nasıl aşacağımı düşünürken denizin ortasındaki dağdan bir ses geldi " Ne duruyorsun gel artık yeter bu kadar beklediğin diyordu" ve ben de karşılık olarak heyecanlı bir ses tonuyla "Gelmek istiyorum fakat yüküm o kadar ağır ki gelemiyorum hem denize girsem boğulurum yüzme bilmiyorum" ben diyordum. </span></em></span></span></p><p> </p><p> </p><p><span style="font-size: 12px"><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">Tekrar o ses " Sen gel Allah yardımcın olacaktır çünkü sen her işinde Allah rızasını gözeten birisin eğer ki gerçekten yapamayacağına inanırsan hem sen zarar edersin hem de seni bekleyenleri hüsrana uğratırsın" tekrar ben beni kim bekliyor diye bir soru sordum. </span></span></p><p> </p><p> </p><p><span style="font-size: 12px"><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">O da bana <em><span style="color: #6600cc">"Sen Bediüzzaman'ı merak etmiyormusun işte o seni merakla bekliyor diye cevap verdi ve ses kesildi.</span></em> O kadar heyecanlıydım ve korkuyordum ki gözümden damla damla yaşlar dökülüyordu. </span></span></p><p> </p><p> </p><p><span style="font-size: 12px"><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">Ya rabbi diyordum bana yardım et ben bu denizi aşayım üstadın yanına gideyim diyordum ve heyecanla ilk adımımı attım denize girdim. Deniz o kadar ihtişamlı görünüyordu ki sanki billurdan yapılmış gibi parlıyordu sırtımdaki yüklere rağmen bir tüy gibi hafiftim suyun üzerinde yürüyordum ve öyleyece yürüyerek denizin ortasındaki dağa ulaştım.</span></span></p><p> </p><p> </p><p><span style="font-size: 12px"><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">Ve birden ne göreyim dağın bir kenarında Bediüzzaman hazretleri bana elini uzatmış ve gülümseyerek hoşgeldin bak biz de seni bekliyorduk diyordu. O kadar heyecanlıydım ki gözümden yaşlar dökülüyordu Rabbime şükürler ediyordum bana yardımcı olduğu için. </span></span></p><p> </p><p> </p><p><span style="font-size: 12px"><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">Tekrar sordum Üstad başka kimler var burada, beni onların yanına götürebilir misin dedim o da sağ elinin işaret parmağıyla bak şu sağdaki tepeyi görüyormusun işte oradaki Sıddıklar Sıddık-ı Hz.Ebubekir'dir, dedi tekrar soldaki tepeyi işaret ederek oradaki de Hz.Ömerdir dedi ben o kadar sevinmiştim kalbim duracaktı neredeyse peki ya dedim Peygamber Efendimiz nerede bana onu da gösterebilirmisin ne olur dedim Üstad da bana başını kaldır da bak! </span></span></p><p> </p><p> </p><p><span style="font-size: 12px"><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><em><span style="color: #6600cc">"Şu güneştenparlak nuru görebiliyormusn dağın en üstündeki işte o Peygamberimiz Muhammed Mustafa'nın (s.a.v) nurudur dedi</span></em>. ve Rabbim seni iman yolundan ayırmasın eğer tam bir müslüman olursan hem kendini sevindirmiş olursun hem de Peygamberimizi sevindirmiş olursun.</span></span></p><p> </p><p> </p><p><span style="font-size: 12px"><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">Herşey senin elinde gözünü aç ve iyice bak hayatına ve yapman gerekenleri yap dedi bana üstad hazretleri. O sırada uyandım o kadar etkilenmiştim ki uyandığımda hala ağlıyordum. Rabbime sonsuz şükürlerimi ilettim bu rüya boş bir rüya olamazdı çünkü o kadar mübarek Zatları gördüm ki gerçekten Rabbime ne kadar şükretsem azdır... </span></span></p><p> </p><p> </p><p><span style="font-size: 12px"><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">Tekrar durdum ve düşündüm kendi kendime dedim ki demek ki üzerimdeki garip halin nedeni bu rüya imiş. Üstad bana gel artık diyordu üzerindeki bütün yükleri at ve gel erişeceğim güzellikleri bana göstermek istiyordu ve gösterdi de Rabbim ondan razı olsun. </span></span></p><p> </p><p> </p><p><span style="font-size: 12px"><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">Gerçekten aklı başında bir müslüman şöyle bir etrafına baksa neden bu kainatın yaratılmış olduğunu ve varlığının gayesini anlar. Ve Rabbim kendi büyüklüğünü yüceliğini şanını bizlere göstermek için kavimlere, milletlere günümüze kadar bir çok peygamber göndermiştir ki doğru yolu bulalım varlığımızın gayesini anlayalım diye. Ayrıca öyle insanlar yaratmıştır ki ehl-i kitap olan bunların başında Üstad hazretleri Bediüzzaman Said Nursi geliyor elbette Allah ondan razı olsun. Şöyle ki ;</span></span></p><p> </p><p><span style="font-size: 12px"><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">Peygamberimiz (sav) hadislerinde, her yüzyıl başında Allah'ın yeryüzüne bir müceddid (dini hakikatleri devrin ihtiyaçlarına göre izah etmek üzere gönderilen büyük alim) göndereceğini müjdelemektedir:</span></span></p><p> </p><p> </p><p><span style="font-size: 12px"><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">Bediüzzaman Said Nursi Hicri 13. asrın büyük müceddididir. Allah ona üstün bir ilim ve hikmetle lütufta bulunmuştur. Bediüzzaman, Risale-i Nur gibi önemli bir külliyat meydana getirerek Allah’ın izniyle yüzbinlerce insanın hidayetine, imanda derinleşmelerine, inkar sahiplerinin Allah’a iman etmelerine ve doğruyu görmelerine vesile olmuştur.</span></span></p><p> </p><p><span style="font-size: 12px"><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">Bizlere böyle nimetleri verdiği için Rabbime sonsuz şükürler olsun...</span></span></p><p> </p><p><span style="font-size: 12px"><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">Zuhal KAYGUSUZ / VANASYANUR</span></span></p><p><span style="font-size: 12px"><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"></span></span></p><p><span style="font-size: 12px"><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"></span></span></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Ali Said, post: 178320, member: 8283"] [FONT=Comic Sans MS][SIZE=3][B]Bediüzzaman ve Bir Rüya[/B][/SIZE][/FONT] [SIZE=3][FONT=Comic Sans MS][IMG]http://www.yeniasya.com.tr/2010/01/03/resim/medrese.jpg[/IMG][/FONT][/SIZE] [SIZE=3][FONT=Comic Sans MS]Üzerimde garip bir hal olduğunun farkındaydım, dersaneden eve geldim ve kendimi odama kapattım. Kimseyle konuşmak gelmiyordu içimden annem bu halimin farkındaydı. "[I]Neyin var neden bu kadar suskunsun, hasta mı oldun yoksa" [/I]diyordu oysaki hasta felan değildim sadece ruhumda müthiş bir ürperti vardı nedenini ben de bilmiyordum. [/FONT][/SIZE] [SIZE=3][FONT=Comic Sans MS]Bol bol la havle vela kuvvete zikrini çekiyordum, Rabbim sen hayırlara karşı getir diyordum. Galiba derslerin vermiş olduğu rehavet ve sınavı kaybetme korkusunun vermiş olduğu bir ruh hali diyordum, geçiştiriyordum öylece. Neyse güç bela akşam etmiştim. [/FONT][/SIZE] [SIZE=3][FONT=Comic Sans MS]O gün rehber hocamızla ve dersaneden bir kaç arkadaşla beraber Üstad Bediüzzaman Said Nursi'nin Risale-i Nur külliyatından ders işlemiştik. O zamana kadar ben Üstadı pek fazla tanımıyordum. Artık cehaletimden mi diyeyim ya da bulunduğum ortamdan mı diyeyim karar veremiyorum.[/FONT][/SIZE] [SIZE=3][FONT=Comic Sans MS]Ama keşke daha önce tanışsaymışım diye kendi kendime içimden geçiriyordum. Ama zararın neresinden dönersek kardır dedim ve heyecanla ve merakla gelecek hafta yapılacak olan rehberlik dersini beklemeye başladım. Saat gece yarısını geçiyordu gece namazını kılıp biraz da tesbihattan sonra artık yatayım çok farklı bir gündü dedim kendi kendime ve öylece uykuya daldım.[/FONT][/SIZE] [SIZE=3][FONT=Comic Sans MS][I][COLOR=#660099]"Gece rüyamda kendimi bir deniz kıyısında gördüm. Denizin ortasında kocaman bir dağ var, öyle yükler yüklemişim ki sırtıma ağırlığından ayakta zor duruyorum. Ve o denizi aşmam gerektiğini düşünüyorum. Ben böyle kendi kendime o denizi nasıl aşacağımı düşünürken denizin ortasındaki dağdan bir ses geldi " Ne duruyorsun gel artık yeter bu kadar beklediğin diyordu" ve ben de karşılık olarak heyecanlı bir ses tonuyla "Gelmek istiyorum fakat yüküm o kadar ağır ki gelemiyorum hem denize girsem boğulurum yüzme bilmiyorum" ben diyordum. [/COLOR][/I][/FONT][/SIZE] [SIZE=3][FONT=Comic Sans MS]Tekrar o ses " Sen gel Allah yardımcın olacaktır çünkü sen her işinde Allah rızasını gözeten birisin eğer ki gerçekten yapamayacağına inanırsan hem sen zarar edersin hem de seni bekleyenleri hüsrana uğratırsın" tekrar ben beni kim bekliyor diye bir soru sordum. [/FONT][/SIZE] [SIZE=3][FONT=Comic Sans MS]O da bana [I][COLOR=#6600cc]"Sen Bediüzzaman'ı merak etmiyormusun işte o seni merakla bekliyor diye cevap verdi ve ses kesildi.[/COLOR][/I] O kadar heyecanlıydım ve korkuyordum ki gözümden damla damla yaşlar dökülüyordu. [/FONT][/SIZE] [SIZE=3][FONT=Comic Sans MS]Ya rabbi diyordum bana yardım et ben bu denizi aşayım üstadın yanına gideyim diyordum ve heyecanla ilk adımımı attım denize girdim. Deniz o kadar ihtişamlı görünüyordu ki sanki billurdan yapılmış gibi parlıyordu sırtımdaki yüklere rağmen bir tüy gibi hafiftim suyun üzerinde yürüyordum ve öyleyece yürüyerek denizin ortasındaki dağa ulaştım.[/FONT][/SIZE] [SIZE=3][FONT=Comic Sans MS]Ve birden ne göreyim dağın bir kenarında Bediüzzaman hazretleri bana elini uzatmış ve gülümseyerek hoşgeldin bak biz de seni bekliyorduk diyordu. O kadar heyecanlıydım ki gözümden yaşlar dökülüyordu Rabbime şükürler ediyordum bana yardımcı olduğu için. [/FONT][/SIZE] [SIZE=3][FONT=Comic Sans MS]Tekrar sordum Üstad başka kimler var burada, beni onların yanına götürebilir misin dedim o da sağ elinin işaret parmağıyla bak şu sağdaki tepeyi görüyormusun işte oradaki Sıddıklar Sıddık-ı Hz.Ebubekir'dir, dedi tekrar soldaki tepeyi işaret ederek oradaki de Hz.Ömerdir dedi ben o kadar sevinmiştim kalbim duracaktı neredeyse peki ya dedim Peygamber Efendimiz nerede bana onu da gösterebilirmisin ne olur dedim Üstad da bana başını kaldır da bak! [/FONT][/SIZE] [SIZE=3][FONT=Comic Sans MS][I][COLOR=#6600cc]"Şu güneştenparlak nuru görebiliyormusn dağın en üstündeki işte o Peygamberimiz Muhammed Mustafa'nın (s.a.v) nurudur dedi[/COLOR][/I]. ve Rabbim seni iman yolundan ayırmasın eğer tam bir müslüman olursan hem kendini sevindirmiş olursun hem de Peygamberimizi sevindirmiş olursun.[/FONT][/SIZE] [SIZE=3][FONT=Comic Sans MS]Herşey senin elinde gözünü aç ve iyice bak hayatına ve yapman gerekenleri yap dedi bana üstad hazretleri. O sırada uyandım o kadar etkilenmiştim ki uyandığımda hala ağlıyordum. Rabbime sonsuz şükürlerimi ilettim bu rüya boş bir rüya olamazdı çünkü o kadar mübarek Zatları gördüm ki gerçekten Rabbime ne kadar şükretsem azdır... [/FONT][/SIZE] [SIZE=3][FONT=Comic Sans MS]Tekrar durdum ve düşündüm kendi kendime dedim ki demek ki üzerimdeki garip halin nedeni bu rüya imiş. Üstad bana gel artık diyordu üzerindeki bütün yükleri at ve gel erişeceğim güzellikleri bana göstermek istiyordu ve gösterdi de Rabbim ondan razı olsun. [/FONT][/SIZE] [SIZE=3][FONT=Comic Sans MS]Gerçekten aklı başında bir müslüman şöyle bir etrafına baksa neden bu kainatın yaratılmış olduğunu ve varlığının gayesini anlar. Ve Rabbim kendi büyüklüğünü yüceliğini şanını bizlere göstermek için kavimlere, milletlere günümüze kadar bir çok peygamber göndermiştir ki doğru yolu bulalım varlığımızın gayesini anlayalım diye. Ayrıca öyle insanlar yaratmıştır ki ehl-i kitap olan bunların başında Üstad hazretleri Bediüzzaman Said Nursi geliyor elbette Allah ondan razı olsun. Şöyle ki ;[/FONT][/SIZE] [SIZE=3][FONT=Comic Sans MS]Peygamberimiz (sav) hadislerinde, her yüzyıl başında Allah'ın yeryüzüne bir müceddid (dini hakikatleri devrin ihtiyaçlarına göre izah etmek üzere gönderilen büyük alim) göndereceğini müjdelemektedir:[/FONT][/SIZE] [SIZE=3][FONT=Comic Sans MS]Bediüzzaman Said Nursi Hicri 13. asrın büyük müceddididir. Allah ona üstün bir ilim ve hikmetle lütufta bulunmuştur. Bediüzzaman, Risale-i Nur gibi önemli bir külliyat meydana getirerek Allah’ın izniyle yüzbinlerce insanın hidayetine, imanda derinleşmelerine, inkar sahiplerinin Allah’a iman etmelerine ve doğruyu görmelerine vesile olmuştur.[/FONT][/SIZE] [SIZE=3][FONT=Comic Sans MS]Bizlere böyle nimetleri verdiği için Rabbime sonsuz şükürler olsun...[/FONT][/SIZE] [SIZE=3][FONT=Comic Sans MS]Zuhal KAYGUSUZ / VANASYANUR[/FONT][/SIZE] [SIZE=3][FONT=Comic Sans MS] [/FONT][/SIZE] [/QUOTE]
Adı
İnsan doğrulaması
Peygamber Efendimiz a.s.v.'ın kabri nerededir? (Sadece şehir adını küçük harfler ile giriniz)
Cevap yaz
Forumlar
Bediüzzaman Said Nursi ve Risale-i Nur Cemaati
Bediüzzaman Said Nursi
Hatıralar
Bediüzzaman ve Bir Rüya
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Accept
Daha fazla bilgi edin.…
Üst