Ana sayfa
Forumlar
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Blog
Neler yeni
Yeni mesajlar
Son aktiviteler
Giriş yap
Kayıt ol
Neler yeni
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Install the app
Yükle
Forumlar
Bediüzzaman Said Nursi ve Risale-i Nur Cemaati
Bediüzzaman Said Nursi
Hatıralar
Bediüzzaman'a karakolun karşısında bir ev tuttuk
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap cer
Mesaj
<blockquote data-quote="FaKiR" data-source="post: 160955" data-attributes="member: 10"><p><strong><em>"Ben jandarmaydım. Beni, bir oraya bir buraya tayin edip duruyorlardı. Bir ara Emirdağ'a tayin ettiler. Oraya gittim. Bir-iki hafta sonra beni bölük komutanı yanına çağırdı. Gittim. Komutanın yanında Osmanlı kıyafetinde, cübbeli, sarıklı, ayakta dim dik duran birisi vardı. Komutan bana,</em></strong></p><p> </p><p><strong><em>"Gel, gel, neredesin sen?' dedi.</em></strong></p><p> </p><p><strong><em>"Buradayım. Hayrola, birşey mi var, ne oldu?' dedim.</em></strong></p><p> </p><p><strong><em>"Komutan yanındaki adamı bana gösterdi.</em></strong></p><p> </p><p><strong><em>"Kim bu, biliyor musun sen?'</em></strong></p><p> </p><p><strong><em>"Osmanlı kıyafetli, cübbeli ve sarıklı adamı görünce aklıma o zaman çok meşhur olan din âlimi geldi. Fakat söylemedim.</em></strong></p><p> </p><p><strong><em>"Kim bu yahu?' dedim.</em></strong></p><p> </p><p><strong><em>"Bediüzzaman' dedi.</em></strong></p><p> </p><p><strong><em>"Neee?' diye bağırdım. Hemen Bediüzzaman'ın ellerine sarıldım. Şap şup öpmeye başladım. Herkes bana bakıyordu.</em></strong></p><p> </p><p><strong><em>"Komutan 'Said Nursî'ye bir ev tutulacak. Sen ev tutuver. Senin tanıdığın vardır' dedi. 'Yalnız, ev muhakkak karakolun karşısında olacak.'</em></strong></p><p> </p><p><strong><em>"Çarşıda karakolun karşısında bir Bakırcı Hasan vardı. Altı dükkân, üstü evdi. Orası kiralıktı. Bakırcı Hasan akşam sabah içerdi. Ona, ara sıra ben de katılırdım. Hasan sarhoştu. İçmeden edemezdi. İyice alkolikti. Aslen Trabzonluydu.</em></strong></p><p> </p><p><strong><em>"Çarşıya gittim. Bakırcı Hasan'ın dükkânına vardım. Ona, 'Hasan Usta, şu üst katı kiraya ver de Hoca Efendiyi oraya koyalım' dedim. </em></strong></p><p> </p><p><strong><em>"Kardeşim, ben sarhoşum,' dedi. 'O ise hoca. Nasıl geçiniriz?'</em></strong></p><p> </p><p><strong><em>"Öyle ya, haklıydı. Sarhoşun yanında hoca ne arasındı? 'Niçin sarhoşa kiralık ev teklif ettin?' diye bir de Üstad beni azarlarsa, diye düşündüm. Az sonra Üstadın yanına geldim. 'Mesele böyle böyle' dedim. 'Ev var, fakat sahibi zil zurna sarhoş' dedim. Tabiî, ona benim de içtiğimi ve onun kadeh arkadaşı olduğumu söylemiyordum. 'Ev sahibi sarhoş' deyince Üstad kızacak zanettim, ama hiç kızmadı. Onda o his sanki yoktu.</em></strong></p><p> </p><p><strong><em>"Peki kardeş, varsın sarhoş olsun' dedi.</em></strong></p><p> </p><p> </p><p style="text-align: right">İBRAHİM MENGÜVERLİ</p><p></p><p> </p><p> </p><p style="text-align: right">1912'de Simav'da doğdu. Çeşitli yerlerde, Emirdağ'da ve Afyon'da on altı sene uzatmalı jandarmalık yaptı.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="FaKiR, post: 160955, member: 10"] [B][I]"Ben jandarmaydım. Beni, bir oraya bir buraya tayin edip duruyorlardı. Bir ara Emirdağ'a tayin ettiler. Oraya gittim. Bir-iki hafta sonra beni bölük komutanı yanına çağırdı. Gittim. Komutanın yanında Osmanlı kıyafetinde, cübbeli, sarıklı, ayakta dim dik duran birisi vardı. Komutan bana,[/I][/B] [B][I]"Gel, gel, neredesin sen?' dedi.[/I][/B] [B][I]"Buradayım. Hayrola, birşey mi var, ne oldu?' dedim.[/I][/B] [B][I]"Komutan yanındaki adamı bana gösterdi.[/I][/B] [B][I]"Kim bu, biliyor musun sen?'[/I][/B] [B][I]"Osmanlı kıyafetli, cübbeli ve sarıklı adamı görünce aklıma o zaman çok meşhur olan din âlimi geldi. Fakat söylemedim.[/I][/B] [B][I]"Kim bu yahu?' dedim.[/I][/B] [B][I]"Bediüzzaman' dedi.[/I][/B] [B][I]"Neee?' diye bağırdım. Hemen Bediüzzaman'ın ellerine sarıldım. Şap şup öpmeye başladım. Herkes bana bakıyordu.[/I][/B] [B][I]"Komutan 'Said Nursî'ye bir ev tutulacak. Sen ev tutuver. Senin tanıdığın vardır' dedi. 'Yalnız, ev muhakkak karakolun karşısında olacak.'[/I][/B] [B][I]"Çarşıda karakolun karşısında bir Bakırcı Hasan vardı. Altı dükkân, üstü evdi. Orası kiralıktı. Bakırcı Hasan akşam sabah içerdi. Ona, ara sıra ben de katılırdım. Hasan sarhoştu. İçmeden edemezdi. İyice alkolikti. Aslen Trabzonluydu.[/I][/B] [B][I]"Çarşıya gittim. Bakırcı Hasan'ın dükkânına vardım. Ona, 'Hasan Usta, şu üst katı kiraya ver de Hoca Efendiyi oraya koyalım' dedim. [/I][/B] [B][I]"Kardeşim, ben sarhoşum,' dedi. 'O ise hoca. Nasıl geçiniriz?'[/I][/B] [B][I]"Öyle ya, haklıydı. Sarhoşun yanında hoca ne arasındı? 'Niçin sarhoşa kiralık ev teklif ettin?' diye bir de Üstad beni azarlarsa, diye düşündüm. Az sonra Üstadın yanına geldim. 'Mesele böyle böyle' dedim. 'Ev var, fakat sahibi zil zurna sarhoş' dedim. Tabiî, ona benim de içtiğimi ve onun kadeh arkadaşı olduğumu söylemiyordum. 'Ev sahibi sarhoş' deyince Üstad kızacak zanettim, ama hiç kızmadı. Onda o his sanki yoktu.[/I][/B] [B][I]"Peki kardeş, varsın sarhoş olsun' dedi.[/I][/B] [RIGHT]İBRAHİM MENGÜVERLİ[/RIGHT] [RIGHT]1912'de Simav'da doğdu. Çeşitli yerlerde, Emirdağ'da ve Afyon'da on altı sene uzatmalı jandarmalık yaptı.[/RIGHT] [/QUOTE]
Adı
İnsan doğrulaması
Peygamber Efendimiz a.s.v.'ın kabri nerededir? (Sadece şehir adını küçük harfler ile giriniz)
Cevap yaz
Forumlar
Bediüzzaman Said Nursi ve Risale-i Nur Cemaati
Bediüzzaman Said Nursi
Hatıralar
Bediüzzaman'a karakolun karşısında bir ev tuttuk
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Accept
Daha fazla bilgi edin.…
Üst