Ana sayfa
Forumlar
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Blog
Neler yeni
Yeni mesajlar
Son aktiviteler
Giriş yap
Kayıt ol
Neler yeni
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Install the app
Yükle
Forumlar
Bediüzzaman Said Nursi ve Risale-i Nur Cemaati
Bediüzzaman Said Nursi
Hatıralar
Bediüzzaman'a karakolun karşısında bir ev tuttuk
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap cer
Mesaj
<blockquote data-quote="FaKiR" data-source="post: 160960" data-attributes="member: 10"><p><strong>"<span style="color: red"><u>Bediüzzaman'la uğraşanlar belâsını bulurdu"</u></span></strong></p><p> </p><p> </p><p><em><strong><span style="color: navy">"Bediüzzaman iyiydi, hoştu, onunla uğraşmaya gelmezdi. Onunla uğraşanlar, ona zulmedenler, belâsını görürdü. Ya ortalıktan kaybolur ya da kudura kudura, delire delire ölür giderdi.</span></strong></em></p><p><em><strong><span style="color: navy">"O evi hükûmet tarafından tuttuktan sonra, ben de kapısının önünde nöbet bekledim. İçeriye kimseyi sokmayacaktım. İnönü hükûmetinin emrine göre. Ama ben ara sıra kaçamak olarak Üstadın bazı talebelerini yanına koyardım.</span></strong></em></p><p><em><strong><span style="color: navy">"Zengin bir halıcı vardı. Üstadın talebelerinden idi. Birgün Üstadı dağlarda, tek başına, yaya, düşüne düşüne gezinirken görüyor, hemen yanına yaklaşıyor. </span></strong></em></p><p><em><strong><span style="color: navy">"Üstadım, ne yapıyorsunuz? Böyle olmaz, yaya niye geziyorsunuz?' diyor. Ve ona bir taksi alıyor.</span></strong></em></p><p><em><strong><span style="color: navy">"Bu zâtın Bediüzzaman'a taksi alması mahkemeye aksediyor. Efendim, neymiş? Bu zengin adam Üstada taksi almış da, bu da çok büyük suçmuş!</span></strong></em></p><p><em><strong><span style="color: navy">"Mahkemede o zâta sordu:</span></strong></em></p><p><em><strong><span style="color: navy">"Bu taksiyi sen mi aldın?'</span></strong></em></p><p><em><strong><span style="color: navy">"Eveeet, aldııım... Sen benim gönlümü fethet, sana da tayyare alayım, efendim. Sana milyonlarımı vereyim' dedi.</span></strong></em></p><p><em><strong><span style="color: navy">"Sonra Üstad ayağa kalktı. Başladı konuşmaya. Derken, iki saat oldu. Hakim,</span></strong></em></p><p><em><strong><span style="color: navy">"Yeter' dedi. O zaman Üstad celâllendi, eliyle bir daire çizdi ve işaret parmağını hâkime doğru uzattı,</span></strong></em></p><p><em><strong><span style="color: navy">"Benim sekiz saat söz söyleme hakkım var. İstediğim kadar konuşurum' dedi.</span></strong></em></p><p><em><strong><span style="color: navy">"Bediüzzaman'ın herşeyi doğruydu, haktı. Hiçbir konuda yalpa yaptığını görmedik.</span></strong></em></p><p><em><strong><span style="color: navy">"Üstad hakikaten İslâmı muhafazaya çalışıyordu. Hiçbir kötülüğü görülmediği halde, senelerce hapislere atılıyor, zulmediliyor, hattâ zehirleniyordu.</span></strong></em></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="FaKiR, post: 160960, member: 10"] [B]"[COLOR=red][U]Bediüzzaman'la uğraşanlar belâsını bulurdu"[/U][/COLOR][/B] [I][B][COLOR=navy]"Bediüzzaman iyiydi, hoştu, onunla uğraşmaya gelmezdi. Onunla uğraşanlar, ona zulmedenler, belâsını görürdü. Ya ortalıktan kaybolur ya da kudura kudura, delire delire ölür giderdi.[/COLOR][/B][/I] [I][B][COLOR=navy]"O evi hükûmet tarafından tuttuktan sonra, ben de kapısının önünde nöbet bekledim. İçeriye kimseyi sokmayacaktım. İnönü hükûmetinin emrine göre. Ama ben ara sıra kaçamak olarak Üstadın bazı talebelerini yanına koyardım.[/COLOR][/B][/I] [I][B][COLOR=navy]"Zengin bir halıcı vardı. Üstadın talebelerinden idi. Birgün Üstadı dağlarda, tek başına, yaya, düşüne düşüne gezinirken görüyor, hemen yanına yaklaşıyor.[COLOR=blue] [/COLOR][/COLOR][/B][/I] [I][B][COLOR=navy]"Üstadım, ne yapıyorsunuz? Böyle olmaz, yaya niye geziyorsunuz?' diyor. Ve ona bir taksi alıyor.[/COLOR][/B][/I] [I][B][COLOR=navy]"Bu zâtın Bediüzzaman'a taksi alması mahkemeye aksediyor. Efendim, neymiş? Bu zengin adam Üstada taksi almış da, bu da çok büyük suçmuş![/COLOR][/B][/I] [I][B][COLOR=navy]"Mahkemede o zâta sordu:[/COLOR][/B][/I] [I][B][COLOR=navy]"Bu taksiyi sen mi aldın?'[/COLOR][/B][/I] [I][B][COLOR=navy]"Eveeet, aldııım... Sen benim gönlümü fethet, sana da tayyare alayım, efendim. Sana milyonlarımı vereyim' dedi.[/COLOR][/B][/I] [I][B][COLOR=navy]"Sonra Üstad ayağa kalktı. Başladı konuşmaya. Derken, iki saat oldu. Hakim,[/COLOR][/B][/I] [I][B][COLOR=navy]"Yeter' dedi. O zaman Üstad celâllendi, eliyle bir daire çizdi ve işaret parmağını hâkime doğru uzattı,[/COLOR][/B][/I] [I][B][COLOR=navy]"Benim sekiz saat söz söyleme hakkım var. İstediğim kadar konuşurum' dedi.[/COLOR][/B][/I] [I][B][COLOR=navy]"Bediüzzaman'ın herşeyi doğruydu, haktı. Hiçbir konuda yalpa yaptığını görmedik.[/COLOR][/B][/I] [I][B][COLOR=navy]"Üstad hakikaten İslâmı muhafazaya çalışıyordu. Hiçbir kötülüğü görülmediği halde, senelerce hapislere atılıyor, zulmediliyor, hattâ zehirleniyordu.[/COLOR][/B][/I] [/QUOTE]
Adı
İnsan doğrulaması
Peygamber Efendimiz a.s.v.'ın kabri nerededir? (Sadece şehir adını küçük harfler ile giriniz)
Cevap yaz
Forumlar
Bediüzzaman Said Nursi ve Risale-i Nur Cemaati
Bediüzzaman Said Nursi
Hatıralar
Bediüzzaman'a karakolun karşısında bir ev tuttuk
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Accept
Daha fazla bilgi edin.…
Üst