Ana sayfa
Forumlar
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Blog
Neler yeni
Yeni mesajlar
Son aktiviteler
Giriş yap
Kayıt ol
Neler yeni
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Install the app
Yükle
Forumlar
Bediüzzaman Said Nursi ve Risale-i Nur Cemaati
Bediüzzaman Said Nursi
Hatıralar
Bediüzzaman'la Yaşayan Öyküler
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap cer
Mesaj
<blockquote data-quote="Satuk Buðra Han" data-source="post: 111114" data-attributes="member: 292"><p><span style="font-size: 12px"><span style="color: darkslateblue">Henüz ilkokul ögrencisiydi.Okuldan kalan zamanlarında babasına yardım ediyor,onun ayak işlerine koşuyordu.</span></span></p><p><span style="font-size: 12px"><span style="color: darkslateblue"> </span></span></p><p><span style="font-size: 12px"><span style="color: darkslateblue"> Dükkanları Bediüzzaman'ın evinin hemen karşısındaydı. </span></span></p><p><span style="font-size: 12px"><span style="color: darkslateblue"></span></span></p><p><span style="font-size: 12px"><span style="color: darkslateblue"></span></span></p><p><span style="font-size: 12px"><span style="color: darkslateblue"> Bediüzzaman Emirdağ'a geldikten kısa bir süre sonra bu eve yerleşmişti. Zaman zaman pencereye çıkar, çarşıyı seyrederdi.</span></span></p><p><span style="font-size: 12px"><span style="color: darkslateblue"></span></span></p><p><span style="font-size: 12px"><span style="color: darkslateblue"></span></span></p><p><span style="font-size: 12px"><span style="color: darkslateblue"> Birgün Zeki'yle ağabeyi babalarının olmadığı bir sırada kavgaya tutuşmuşlardı.</span></span></p><p><span style="font-size: 12px"><span style="color: darkslateblue"></span></span></p><p><span style="font-size: 12px"><span style="color: darkslateblue"></span></span></p><p><span style="font-size: 12px"><span style="color: darkslateblue"> Sesleri ve gürültüleri Bediüzzaman'ın kulağına kadar gitmişti. Bunu fark ettiklerinde iş işten çoktan geçmişti.</span></span></p><p><span style="font-size: 12px"><span style="color: darkslateblue"></span></span></p><p><span style="font-size: 12px"><span style="color: darkslateblue"></span></span></p><p><span style="font-size: 12px"><span style="color: darkslateblue"> Talebesi Zübeyir'e, "Onlara söyle, çabuk benim yanıma gelsinler" dedi.</span></span></p><p><span style="font-size: 12px"><span style="color: darkslateblue"></span></span></p><p><span style="font-size: 12px"><span style="color: darkslateblue"></span></span></p><p><span style="font-size: 12px"><span style="color: darkslateblue"> Zübeyir dükkana geldi ve "Kardeşim, sizi Üstad çağırıyor" dedi.</span></span></p><p><span style="font-size: 12px"><span style="color: darkslateblue"></span></span></p><p><span style="font-size: 12px"><span style="color: darkslateblue"></span></span></p><p><span style="font-size: 12px"><span style="color: darkslateblue"> Biraz sonra dükkana gelen babası da, olayı anlamış,</span></span></p><p><span style="font-size: 12px"><span style="color: darkslateblue"></span></span></p><p><span style="font-size: 12px"><span style="color: darkslateblue"></span></span></p><p><span style="font-size: 12px"><span style="color: darkslateblue"> "Haydi şimdi ne haliniz varsa görün" diyerek onları Bediüzzaman'a havale etmişti.</span></span></p><p><span style="font-size: 12px"><span style="color: darkslateblue"></span></span></p><p><span style="font-size: 12px"><span style="color: darkslateblue"></span></span></p><p><span style="font-size: 12px"><span style="color: darkslateblue"> İkisinin de rengi atmıştı. Ne yapacaklarını bilemediler.</span></span></p><p><span style="font-size: 12px"><span style="color: darkslateblue"></span></span></p><p><span style="font-size: 12px"><span style="color: darkslateblue"></span></span></p><p><span style="font-size: 12px"><span style="color: darkslateblue"> Çabucak abdest alarak kızarmış yüzlerle Bediüzzaman'ın huzuruna çıktılar.</span></span></p><p><span style="font-size: 12px"><span style="color: darkslateblue"></span></span></p><p><span style="font-size: 12px"><span style="color: darkslateblue"></span></span></p><p><span style="font-size: 12px"><span style="color: darkslateblue"> Sessizce içeriye süzüldüler ve kapı eşiğine oturdular.</span></span></p><p><span style="font-size: 12px"><span style="color: darkslateblue"></span></span></p><p><span style="font-size: 12px"><span style="color: darkslateblue"></span></span></p><p><span style="font-size: 12px"><span style="color: darkslateblue"> Başlarını kaldırıp bakamıyorlardı.</span></span></p><p><span style="font-size: 12px"><span style="color: darkslateblue"></span></span></p><p><span style="font-size: 12px"><span style="color: darkslateblue"></span></span></p><p><span style="font-size: 12px"><span style="color: darkslateblue"> Bediüzzaman iki kardeşi göz ucuyla izledi bir süre ve "Niye kavga ediyordunuz?" diye sordu.</span></span></p><p><span style="font-size: 12px"><span style="color: darkslateblue"></span></span></p><p><span style="font-size: 12px"><span style="color: darkslateblue"></span></span></p><p><span style="font-size: 12px"><span style="color: darkslateblue"> İkisinden de çıt çıkmadı.</span></span></p><p><span style="font-size: 12px"><span style="color: darkslateblue"></span></span></p><p><span style="font-size: 12px"><span style="color: darkslateblue"></span></span></p><p><span style="font-size: 12px"><span style="color: darkslateblue"> "İkiniz kardeşsiniz. Birbirinizi sevmeniz aymanız gerekirken kavga etmeniz beni çok üzdü. Sizin adınıza ben utandım."</span></span></p><p><span style="font-size: 12px"><span style="color: darkslateblue"></span></span></p><p><span style="font-size: 12px"><span style="color: darkslateblue"></span></span></p><p><span style="font-size: 12px"><span style="color: darkslateblue"> Başları önde, sessizce dinliyorlardı. Bediüzzaman devam etti:</span></span></p><p><span style="font-size: 12px"><span style="color: darkslateblue"></span></span></p><p><span style="font-size: 12px"><span style="color: darkslateblue"></span></span></p><p><span style="font-size: 12px"><span style="color: darkslateblue"> "Ben yıllardır kardeşlerimden ve akrabalarımdan uzaktayım. Onları bir defa görmeye can atıyorum. Halbuki siz her gün berabersiniz. Buna şükretmelisiniz. Birbirinizin kıymetini bilmelisiniz. Şimdi birbirinize sarılın ve barışın. Ve bir daha sürtüşmeyeceğinize dair bana söz verin" dedi.</span></span></p><p><span style="font-size: 12px"><span style="color: darkslateblue"></span></span></p><p><span style="font-size: 12px"><span style="color: darkslateblue"></span></span></p><p><span style="font-size: 12px"><span style="color: darkslateblue"> İki kardeş kalktılar, önce Bediüzzaman'ın elini öptüler, sonra da birbirlerine sarılıp özür dilediler.</span></span></p><p><span style="font-size: 12px"><span style="color: darkslateblue"></span></span></p><p><span style="font-size: 12px"><span style="color: darkslateblue"></span></span></p><p><span style="font-size: 12px"><span style="color: darkslateblue"> Başları önde kapıdan çıktılar. Ve bu onların ölünceye kadar son kavgaları oldu.</span></span></p><p><span style="font-size: 12px"><span style="color: darkslateblue"></span></span></p><p><span style="font-size: 12px"><span style="color: darkslateblue"><strong>Kaynaklar:</strong> Bediüzzaman'la Yaşayan Öyküler (Ömer Faruk Paksu)</span></span></p><p><span style="font-size: 12px"><span style="color: darkslateblue"></span></span></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Satuk Buðra Han, post: 111114, member: 292"] [SIZE=3][COLOR=darkslateblue]Henüz ilkokul ögrencisiydi.Okuldan kalan zamanlarında babasına yardım ediyor,onun ayak işlerine koşuyordu.[/COLOR][/SIZE] [SIZE=3][COLOR=darkslateblue][SIZE=2][COLOR=#000000][/COLOR][/SIZE] Dükkanları Bediüzzaman'ın evinin hemen karşısındaydı. Bediüzzaman Emirdağ'a geldikten kısa bir süre sonra bu eve yerleşmişti. Zaman zaman pencereye çıkar, çarşıyı seyrederdi. Birgün Zeki'yle ağabeyi babalarının olmadığı bir sırada kavgaya tutuşmuşlardı. Sesleri ve gürültüleri Bediüzzaman'ın kulağına kadar gitmişti. Bunu fark ettiklerinde iş işten çoktan geçmişti. Talebesi Zübeyir'e, "Onlara söyle, çabuk benim yanıma gelsinler" dedi. Zübeyir dükkana geldi ve "Kardeşim, sizi Üstad çağırıyor" dedi. Biraz sonra dükkana gelen babası da, olayı anlamış, "Haydi şimdi ne haliniz varsa görün" diyerek onları Bediüzzaman'a havale etmişti. İkisinin de rengi atmıştı. Ne yapacaklarını bilemediler. Çabucak abdest alarak kızarmış yüzlerle Bediüzzaman'ın huzuruna çıktılar. Sessizce içeriye süzüldüler ve kapı eşiğine oturdular. Başlarını kaldırıp bakamıyorlardı. Bediüzzaman iki kardeşi göz ucuyla izledi bir süre ve "Niye kavga ediyordunuz?" diye sordu. İkisinden de çıt çıkmadı. "İkiniz kardeşsiniz. Birbirinizi sevmeniz aymanız gerekirken kavga etmeniz beni çok üzdü. Sizin adınıza ben utandım." Başları önde, sessizce dinliyorlardı. Bediüzzaman devam etti: "Ben yıllardır kardeşlerimden ve akrabalarımdan uzaktayım. Onları bir defa görmeye can atıyorum. Halbuki siz her gün berabersiniz. Buna şükretmelisiniz. Birbirinizin kıymetini bilmelisiniz. Şimdi birbirinize sarılın ve barışın. Ve bir daha sürtüşmeyeceğinize dair bana söz verin" dedi. İki kardeş kalktılar, önce Bediüzzaman'ın elini öptüler, sonra da birbirlerine sarılıp özür dilediler. Başları önde kapıdan çıktılar. Ve bu onların ölünceye kadar son kavgaları oldu. [B]Kaynaklar:[/B] Bediüzzaman'la Yaşayan Öyküler (Ömer Faruk Paksu) [/COLOR][/SIZE] [/QUOTE]
Adı
İnsan doğrulaması
Peygamber Efendimiz a.s.v.'ın kabri nerededir? (Sadece şehir adını küçük harfler ile giriniz)
Cevap yaz
Forumlar
Bediüzzaman Said Nursi ve Risale-i Nur Cemaati
Bediüzzaman Said Nursi
Hatıralar
Bediüzzaman'la Yaşayan Öyküler
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Accept
Daha fazla bilgi edin.…
Üst