Ana sayfa
Forumlar
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Blog
Neler yeni
Yeni mesajlar
Son aktiviteler
Giriş yap
Kayıt ol
Neler yeni
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Install the app
Yükle
Forumlar
Bediüzzaman Said Nursi ve Risale-i Nur Cemaati
Bediüzzaman Said Nursi
Hatıralar
Benim Doktorum
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap cer
Mesaj
<blockquote data-quote="Ali Said" data-source="post: 182910" data-attributes="member: 8283"><p><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 12px"></span></span></p><p><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 12px"><span style="font-size: 15px"><strong>Benim Doktorum</strong></span></span></span></p><p><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 12px"></span></span><img src="http://img2.blogcu.com/images/k/u/r/kurtulusmumkun/637_buyuk.jpg" alt="" class="fr-fic fr-dii fr-draggable " style="" /></p><p><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 12px"></span></span></p><p><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 12px">Eğer yara derin ve geniş ise, bu yara nasıl tedavi edilecek? Hangi ilaçlar kullanılacak? Normal bir yara için kullanılan ilaç, bu yaraya hiçbir fayda vermeyecektir.</span></span></p><p><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 12px"></span></span></p><p><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 12px">Hepimiz biliyoruz başımız ağrıyorsa, Novalgin tablet bu ağrının üstesinden gelir. Bir tane attın mı ağrısı kesilir.</span></span></p><p><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 12px"></span></span></p><p><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 12px">Böbrek taşı sancısı çeken birisine Novalgin hiç kar etmez, çünkü ben çekmişim, ona Baralgin iğne lazım.</span></span></p><p><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 12px"></span></span></p><p><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 12px">Ameliyat olunca da, Baralgin iğne kar etmez, narkoz ve değişik ağır iğneler gerekir.</span></span></p><p><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 12px"></span></span></p><p><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 12px">Bu kaide böyle yürürken, birinin kalkıp ısrarla, çok derin ve geniş olan yarasını, normal bir tabletle veya normal bir merhemle tedaviye kalkışması onu o dertten kurtarmayacaktır.</span></span></p><p><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 12px"></span></span></p><p> <span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 12px">Asrımıza bakınca geçmiş asırlara nazaran insanımız ağır hastadır… Yarası hem derin, hem de geniştir… Tabiri caiz ise, manen ölmüş bedenen yaşamaktadır.</span></span></p><p><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 12px"></span></span></p><p><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 12px">Böyle bir hastayı, geçmişin kendi hastalıklarına tesirli olan ilaçları ile tedaviye kalkışmak, en azından yeterli değildir.</span></span></p><p><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 12px"></span></span></p><p><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 12px">Maddi ilaçlar, hergün değişerek ve tesirleri artarak bir tekamül gösteriyorsa, manevi ilaçların da Allah’ın merhametiyle zamanın hastalıklarına göre değişeceği ve tesirlerinin arttırılacağını akıl kabul eder, vicdan dahi tasdik eder.</span></span></p><p><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 12px"></span></span></p><p><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 12px">O geniş ve derin olan yaraları tedavi etmek için; Eczane-i Kur’aniye den alınan ilaçlar hakkında bakın Bediüzzaman ne diyor: “Bin tiryak hasiyetin de mücerreb ilaçlar, hadsiz edviyeler bulunmak gerektir.” (Kastamonu Lahikası)</span></span></p><p><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 12px"></span></span></p><p><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 12px">Bu ne demektir? Yani bin defa daha güçlendirilmiş ilaçlar lazımdır.</span></span></p><p><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 12px"></span></span></p><p><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 12px">Demek manevi hastalıkların manevi ilaçları olan Risale-i Nur’lar; bin defa daha güçlendirilmişlerdir. Onun için bir çok insan merak edip sormuşlardır: “Risale-i Nurlardaki tesir, niçin başka eserlerde görülmüyor.”</span></span></p><p><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 12px"></span></span></p><p><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 12px">Evet yüz derece güçlü olan ilaçları kullanmak meşrudur. Fakat eğer Allah, bin defa güçlendirilmiş ilaçlar göndermiş ise, bu ilaçları kullanmak, elbette bu ilaçları veren Allah’ın da muradıdır denilebilir.</span></span></p><p><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 12px"></span></span></p><p><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 12px">Herkes doktorunu ve ilacını anlatır ya, ben manen ölmüş iken, bu ilaçları kullanarak sağlığıma büyük ölçüde kavuştuğumu tahdis-i nimet olarak söylemeliyim. Risale-i Nur’lar tıpkı serum gibi, incitmeden, vücuduma yayılarak, manevi yaralarımı tek tek iyileştirdiğine kendim bizzat şahidim. Üstad dahi: “ Said bir meyyit hükmünde idi, onunla ihya edildi” demiyor mu?</span></span></p><p><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 12px"></span></span></p><p><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 12px">Bu ilaçlardan beni haberdar eden, O Rahim ve Kerim Zat’a hep şükür etmişim. Bu ilaçları ve bu doktoru diğer hastalara da söylemeyi, haber vermeyi en büyük vazife olarak kendime seçmişim.</span></span></p><p><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 12px"></span></span></p><p><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 12px">Bu doktordan bahsederken, niye falan doktordan bahsetmiyorsun diyen adama, bir şey söylemiyorum. Çünkü onun söylediği o doktoru da çok seviyorum, o doktora da büyük saygım ve muhabbetim vardır. Ama benim tercihimdir. Tercihe karışılmamalı.</span></span></p><p><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 12px"></span></span></p><p> <span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 12px"></span></span></p><p><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 12px"></span></span></p><p><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 12px">Bu meseleye çok benzeyen bir başka mesele vardır. Onu da aktararak bu yazıyı tamamlamak istiyorum.</span></span></p><p><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 12px"></span></span></p><p><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 12px">Zifiri karanlığın istilası zamanın da, bu da yine manevidir, yitmiş iki fırkanın yaydıkları karanlık için de, otuz üç ayet’ten birisi olan: “Karanlıklar için de size bir nur göndereceğim” müjdesi ile o nur olan Risale-i Nur; bizi aydınlatmış, bizim gibi asrımızı dahi tenvir etmiştir.</span></span></p><p><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 12px"></span></span></p><p><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 12px">Bakın Hafız Ali (Rahmetullahi Aleyh) Ağabey ne güzel söylemiş: “Biner mumluk elektrik lambaları”, “Nur fabrikasının elektrik lambaları” (Barla Lahikası)</span></span></p><p><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 12px"></span></span></p><p><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 12px">Geçmiş zamanlarda karanlık fazla koyu olmadığı için, normal elektrik lambaları gönderilirken, zifiri karanlığımıza biner mumluk elektrik lambaları gönderilmiştir.</span></span></p><p><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 12px"></span></span></p><p><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 12px">Şimdi; insanlar; gelin evlerinize, kalblerinize, ruhlarınıza bu biner mumluk elektrik lambalarını döşeyin dediğimiz zaman, yine aynı adam, niye diğer elektrik lambalarından bahsetmiyorsunuz derse, yine birşey söylemiyorum… Çünkü onlar da elektrik lambaları… Çünkü onlar da karanlığı izale etmişlerdir.</span></span></p><p><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 12px"></span></span></p><p> <span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 12px"></span></span></p><p><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 12px"></span></span></p><p><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 12px">Ama iyi niyetle çok rica ediyorum; kaç mumluk olursa olsun, bütün bu nurların Kur’an santralından geldiğini bilelim, o nurları bize ulaştıran kablolar hükmündeki o muhterem büyüklerimize sadece ve sadece muhabbet duyalım .</span></span></p><p><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 12px"></span></span></p><p><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 12px">Birbirimizin tercihlerine ise asla karışmayalım.</span></span></p><p><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 12px"></span></span></p><p><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 12px"><a href="http://vanasyanur.net/haberdetay.asp?ID=1637" target="_blank">Köşe Yazısı - Benim Doktorum - VanAsyaNur</a></span></span></p><p><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 12px"></span></span></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Ali Said, post: 182910, member: 8283"] [FONT=Comic Sans MS][SIZE=3] [SIZE=4][B]Benim Doktorum[/B][/SIZE] [/SIZE][/FONT][IMG]http://img2.blogcu.com/images/k/u/r/kurtulusmumkun/637_buyuk.jpg[/IMG] [FONT=Comic Sans MS][SIZE=3] Eğer yara derin ve geniş ise, bu yara nasıl tedavi edilecek? Hangi ilaçlar kullanılacak? Normal bir yara için kullanılan ilaç, bu yaraya hiçbir fayda vermeyecektir. Hepimiz biliyoruz başımız ağrıyorsa, Novalgin tablet bu ağrının üstesinden gelir. Bir tane attın mı ağrısı kesilir. Böbrek taşı sancısı çeken birisine Novalgin hiç kar etmez, çünkü ben çekmişim, ona Baralgin iğne lazım. Ameliyat olunca da, Baralgin iğne kar etmez, narkoz ve değişik ağır iğneler gerekir. Bu kaide böyle yürürken, birinin kalkıp ısrarla, çok derin ve geniş olan yarasını, normal bir tabletle veya normal bir merhemle tedaviye kalkışması onu o dertten kurtarmayacaktır. Asrımıza bakınca geçmiş asırlara nazaran insanımız ağır hastadır… Yarası hem derin, hem de geniştir… Tabiri caiz ise, manen ölmüş bedenen yaşamaktadır. Böyle bir hastayı, geçmişin kendi hastalıklarına tesirli olan ilaçları ile tedaviye kalkışmak, en azından yeterli değildir. Maddi ilaçlar, hergün değişerek ve tesirleri artarak bir tekamül gösteriyorsa, manevi ilaçların da Allah’ın merhametiyle zamanın hastalıklarına göre değişeceği ve tesirlerinin arttırılacağını akıl kabul eder, vicdan dahi tasdik eder. O geniş ve derin olan yaraları tedavi etmek için; Eczane-i Kur’aniye den alınan ilaçlar hakkında bakın Bediüzzaman ne diyor: “Bin tiryak hasiyetin de mücerreb ilaçlar, hadsiz edviyeler bulunmak gerektir.” (Kastamonu Lahikası) Bu ne demektir? Yani bin defa daha güçlendirilmiş ilaçlar lazımdır. Demek manevi hastalıkların manevi ilaçları olan Risale-i Nur’lar; bin defa daha güçlendirilmişlerdir. Onun için bir çok insan merak edip sormuşlardır: “Risale-i Nurlardaki tesir, niçin başka eserlerde görülmüyor.” Evet yüz derece güçlü olan ilaçları kullanmak meşrudur. Fakat eğer Allah, bin defa güçlendirilmiş ilaçlar göndermiş ise, bu ilaçları kullanmak, elbette bu ilaçları veren Allah’ın da muradıdır denilebilir. Herkes doktorunu ve ilacını anlatır ya, ben manen ölmüş iken, bu ilaçları kullanarak sağlığıma büyük ölçüde kavuştuğumu tahdis-i nimet olarak söylemeliyim. Risale-i Nur’lar tıpkı serum gibi, incitmeden, vücuduma yayılarak, manevi yaralarımı tek tek iyileştirdiğine kendim bizzat şahidim. Üstad dahi: “ Said bir meyyit hükmünde idi, onunla ihya edildi” demiyor mu? Bu ilaçlardan beni haberdar eden, O Rahim ve Kerim Zat’a hep şükür etmişim. Bu ilaçları ve bu doktoru diğer hastalara da söylemeyi, haber vermeyi en büyük vazife olarak kendime seçmişim. Bu doktordan bahsederken, niye falan doktordan bahsetmiyorsun diyen adama, bir şey söylemiyorum. Çünkü onun söylediği o doktoru da çok seviyorum, o doktora da büyük saygım ve muhabbetim vardır. Ama benim tercihimdir. Tercihe karışılmamalı. Bu meseleye çok benzeyen bir başka mesele vardır. Onu da aktararak bu yazıyı tamamlamak istiyorum. Zifiri karanlığın istilası zamanın da, bu da yine manevidir, yitmiş iki fırkanın yaydıkları karanlık için de, otuz üç ayet’ten birisi olan: “Karanlıklar için de size bir nur göndereceğim” müjdesi ile o nur olan Risale-i Nur; bizi aydınlatmış, bizim gibi asrımızı dahi tenvir etmiştir. Bakın Hafız Ali (Rahmetullahi Aleyh) Ağabey ne güzel söylemiş: “Biner mumluk elektrik lambaları”, “Nur fabrikasının elektrik lambaları” (Barla Lahikası) Geçmiş zamanlarda karanlık fazla koyu olmadığı için, normal elektrik lambaları gönderilirken, zifiri karanlığımıza biner mumluk elektrik lambaları gönderilmiştir. Şimdi; insanlar; gelin evlerinize, kalblerinize, ruhlarınıza bu biner mumluk elektrik lambalarını döşeyin dediğimiz zaman, yine aynı adam, niye diğer elektrik lambalarından bahsetmiyorsunuz derse, yine birşey söylemiyorum… Çünkü onlar da elektrik lambaları… Çünkü onlar da karanlığı izale etmişlerdir. Ama iyi niyetle çok rica ediyorum; kaç mumluk olursa olsun, bütün bu nurların Kur’an santralından geldiğini bilelim, o nurları bize ulaştıran kablolar hükmündeki o muhterem büyüklerimize sadece ve sadece muhabbet duyalım . Birbirimizin tercihlerine ise asla karışmayalım. [url=http://vanasyanur.net/haberdetay.asp?ID=1637]Köşe Yazısı - Benim Doktorum - VanAsyaNur[/url] [/SIZE][/FONT] [/QUOTE]
Adı
İnsan doğrulaması
Peygamber Efendimiz a.s.v.'ın kabri nerededir? (Sadece şehir adını küçük harfler ile giriniz)
Cevap yaz
Forumlar
Bediüzzaman Said Nursi ve Risale-i Nur Cemaati
Bediüzzaman Said Nursi
Hatıralar
Benim Doktorum
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Accept
Daha fazla bilgi edin.…
Üst