Ana sayfa
Forumlar
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Blog
Neler yeni
Yeni mesajlar
Son aktiviteler
Giriş yap
Kayıt ol
Neler yeni
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Install the app
Yükle
Forumlar
Risale Analiz ve Çalışmalar
Vecize Analizi
"Bil, ey nefsim, şu mübarek kelime, İslâm nişanı olduğu gibi, bütün..."
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap cer
Mesaj
<blockquote data-quote="Huseyni" data-source="post: 218091" data-attributes="member: 27"><p><strong>Cevap: Vecize Analizi - 2 - "Şu mübarek kelime, İslâm nişanı olduğu gibi,..</strong></p><p></p><p><strong><span style="color: blue">"Başta demiştik: Bütün mevcudat lisan-ı hâl ile “Bismillâh” der. Öyle mi?"</span></strong></p><p><strong></strong></p><p><strong><u><strong><span style="color: blue">Birinci Söz</span></strong></u></strong></p><p><strong><u><strong><span style="color: blue"></span></strong></u></strong></p><p><strong><u><strong><span style="color: blue"></span></strong></u></strong><span style="color: blue"><span style="color: black">Bu sözün ardından bir kaç misal veriliyor lisan-ı hal ile mevcudatın Bismillah deyişine. </span></span></p><p><span style="color: blue"><span style="color: black"></span></span></p><p><span style="color: blue"><span style="color: black">Birincisi: bir tek adamın bir şehir ahalisini cebren (zorlamayla) bazı işlerde çalıştırması onun o şehir ahalisinin gücünün çok üzerinde bir güce isnad ettiğini ve bu misal gibi tohumlarında kendilerinden çok büyük ağaç ve meyvelerini kendi üzerlerine bina edişinin kendi güçsüzlükleriyle olamıyacağına ve o ağaç ve meyvelerinden çok daha kudretli bir dayanak noktası olduğuna işaret ediyor. Bu da her bir ağacın Bismillah demesi manasına gelir ki başka hiç bir kudret ve ilim o ağacı meydana getirmeye güç yetiremez.</span></span></p><p><span style="color: blue"><span style="color: black"></span></span></p><p><span style="color: blue"><span style="color: black">İkincisi: Her bir bostan Bismillah demesi; Bir bostanda yetişen sebzeler ve meyveler insanı tanımaz ve bilmez. Oysa hepsi şuurlu gibi tam bizim ihtiyacımız olan mevsimde ortaya çıkar. Kışın insanın canı karpuz istemez ama yazın ister karpuzda zaten ışın değil yazın çıkar. Karpuzda böyle bir zeka olmadığına göre insandaki o hissi bilenle karpuzu o mevsimde yaratan aynı kudrettir, aynı ilimdir. Ve o bostandaki bütün yetişen her şey böyledir. Her birinin yetişme zamanı insanın ihtiyaçlarına uygundur. Herbiri tat olarak, görsel olarak ve şekilsel olarak dilimize, gözümüze ve sair hislerimize hitap etmektedir. Bu da dünya bostanında ihtiyaçlarımıza karşılık gelen herşeyin Bismillah dediğini gösterir ki onları bu şekilde uygun ortam ve zamanlarda vücuda getirmeye Allahtan başkası muktedir değildir.</span></span></p><p><span style="color: blue"><span style="color: black"></span></span></p><p><span style="color: blue"><span style="color: black">Üçüncüsü: İnek, deve koyun ve keçi gibi mübarek hayvanların Bismillah demesi: Evet bu hayvanlar mübarektir. Çünkü bunların her birinin etinden, sütünden, yününden, derisinden ve hatta dışkılarından bile faydalanılacak kadar bereketlidirler. Bu yüzden mübarek denilmesi çok yerinde bir ifadedir. Ve bu hayvanlarda da insanların ihtiyacını bilecek şuur ve kapasite yoktur. Kendileri ot yer süt verir. Bizim süt ihtiyacımızdan bihaber bi şekilde. Ve o süt ayette de denildiği gibi kan ve pislik arasından en saf bir besin olaark vücuda gelir. Bu mucizeyi de biz inekten bekleyemeyiz. Öyleyse ineğin o şekilde süt vermesi ve o sütün insanların en muhtaç oldukları bir besin kaynağı olması bunu Allahın adıyla yapıyor olması demektir. </span></span></p><p><span style="color: blue"><span style="color: black"></span></span></p><p><span style="color: blue"><span style="color: black">Dördüncüsü: Ağaç köklerinin, bitki ve otların ipek gibi yumuşak olmasıyla birlikte kayaların ve sert taşların içinde bile bitebilmesi ve o kayayı delmesini otun kudretinden bilemeyiz çünkü o otu kayadan taştan daha güçsüz olan biz elimizle koparabiliyoruz veya o ağaç köküne elimizle bile zarar verebiliyoruz. Demek otta, bitkilerde ve ağaçların köklerinde o güç ve kuvvet yoktur. O gücü ve kuvveti veren Allahtır. Bu da gösterir ki; <span style="color: blue">"her bir nebat ve ağaç ve otların ipek gibi yumuşak kök ve damarları Bismillah der; sert olan taş ve toprağı deler, geçer."</span></span></span></p><p><span style="color: blue"><span style="color: black"><span style="color: blue"></span> </span></span></p><p><span style="color: blue"><span style="color: black">Bunun gibi gözümüz önündeki her mevcudata tefekkür ederek baksak herbirinin kendinde olmayan güç, ilim, irade gerektiren hallere imza attığını görürüz. </span></span><strong><span style="color: blue"><span style="color: black"></span></span></strong></p><p><strong><span style="color: blue"><span style="color: black"></span></span></strong></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Huseyni, post: 218091, member: 27"] [b]Cevap: Vecize Analizi - 2 - "Şu mübarek kelime, İslâm nişanı olduğu gibi,..[/b] [B][COLOR=blue]"Başta demiştik: Bütün mevcudat lisan-ı hâl ile “Bismillâh” der. Öyle mi?"[/COLOR] [U][B][COLOR=blue]Birinci Söz [/COLOR][/B][/U][/B][COLOR=blue][COLOR=black]Bu sözün ardından bir kaç misal veriliyor lisan-ı hal ile mevcudatın Bismillah deyişine. Birincisi: bir tek adamın bir şehir ahalisini cebren (zorlamayla) bazı işlerde çalıştırması onun o şehir ahalisinin gücünün çok üzerinde bir güce isnad ettiğini ve bu misal gibi tohumlarında kendilerinden çok büyük ağaç ve meyvelerini kendi üzerlerine bina edişinin kendi güçsüzlükleriyle olamıyacağına ve o ağaç ve meyvelerinden çok daha kudretli bir dayanak noktası olduğuna işaret ediyor. Bu da her bir ağacın Bismillah demesi manasına gelir ki başka hiç bir kudret ve ilim o ağacı meydana getirmeye güç yetiremez. İkincisi: Her bir bostan Bismillah demesi; Bir bostanda yetişen sebzeler ve meyveler insanı tanımaz ve bilmez. Oysa hepsi şuurlu gibi tam bizim ihtiyacımız olan mevsimde ortaya çıkar. Kışın insanın canı karpuz istemez ama yazın ister karpuzda zaten ışın değil yazın çıkar. Karpuzda böyle bir zeka olmadığına göre insandaki o hissi bilenle karpuzu o mevsimde yaratan aynı kudrettir, aynı ilimdir. Ve o bostandaki bütün yetişen her şey böyledir. Her birinin yetişme zamanı insanın ihtiyaçlarına uygundur. Herbiri tat olarak, görsel olarak ve şekilsel olarak dilimize, gözümüze ve sair hislerimize hitap etmektedir. Bu da dünya bostanında ihtiyaçlarımıza karşılık gelen herşeyin Bismillah dediğini gösterir ki onları bu şekilde uygun ortam ve zamanlarda vücuda getirmeye Allahtan başkası muktedir değildir. Üçüncüsü: İnek, deve koyun ve keçi gibi mübarek hayvanların Bismillah demesi: Evet bu hayvanlar mübarektir. Çünkü bunların her birinin etinden, sütünden, yününden, derisinden ve hatta dışkılarından bile faydalanılacak kadar bereketlidirler. Bu yüzden mübarek denilmesi çok yerinde bir ifadedir. Ve bu hayvanlarda da insanların ihtiyacını bilecek şuur ve kapasite yoktur. Kendileri ot yer süt verir. Bizim süt ihtiyacımızdan bihaber bi şekilde. Ve o süt ayette de denildiği gibi kan ve pislik arasından en saf bir besin olaark vücuda gelir. Bu mucizeyi de biz inekten bekleyemeyiz. Öyleyse ineğin o şekilde süt vermesi ve o sütün insanların en muhtaç oldukları bir besin kaynağı olması bunu Allahın adıyla yapıyor olması demektir. Dördüncüsü: Ağaç köklerinin, bitki ve otların ipek gibi yumuşak olmasıyla birlikte kayaların ve sert taşların içinde bile bitebilmesi ve o kayayı delmesini otun kudretinden bilemeyiz çünkü o otu kayadan taştan daha güçsüz olan biz elimizle koparabiliyoruz veya o ağaç köküne elimizle bile zarar verebiliyoruz. Demek otta, bitkilerde ve ağaçların köklerinde o güç ve kuvvet yoktur. O gücü ve kuvveti veren Allahtır. Bu da gösterir ki; [COLOR=blue]"her bir nebat ve ağaç ve otların ipek gibi yumuşak kök ve damarları Bismillah der; sert olan taş ve toprağı deler, geçer." [/COLOR] Bunun gibi gözümüz önündeki her mevcudata tefekkür ederek baksak herbirinin kendinde olmayan güç, ilim, irade gerektiren hallere imza attığını görürüz. [/COLOR][/COLOR][B][COLOR=blue][COLOR=black] [/COLOR][/COLOR][/B] [/QUOTE]
Adı
İnsan doğrulaması
Peygamber Efendimiz a.s.v.'ın kabri nerededir? (Sadece şehir adını küçük harfler ile giriniz)
Cevap yaz
Forumlar
Risale Analiz ve Çalışmalar
Vecize Analizi
"Bil, ey nefsim, şu mübarek kelime, İslâm nişanı olduğu gibi, bütün..."
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Accept
Daha fazla bilgi edin.…
Üst