Bilgi, İmân ve İnanç
Îmân ve İnanç, genel olarak, tamamiyle eşanlamda ve "tartışmasız bir şekilde dogru olarak kabul edilen, dogruluguna tamamiyle güvenilen, dogrulugu başka birşeyden elde edilmeyen, başka bir şeyden türetilmeyen, kendisi diger dogruların temeli olan cevher bilgi" şeklinde tanımlanabilir.6 Daha umumî mânâsıyla, tartışmasız olarak kesin dogru kabul edilen, doğruluğu içe-doğma (kalb gözü) ile açık ve seçik olarak görülen, intüitiv (hadsî) olarak kavranan, başka birşeyden çıkarılmaksızın elde edilmiş olan, kendisinden diger dogrular türetilen veya bu imkânı veren, en temel, cevher bilgi; hâlis apriorik bilgi. Aşagıda, inanç veİmân arasındaki kavramsal benzerlik ve farka kısaca temas edilecektir.
İmân / inanç ister umumî ve isterse hususî mânâda her hal ve kârda, "kesin doğru" olarak kabul edilmek durumundadır. Eğer bu ön-kabulde herhangi sûrette bir muvakkatlık söz konusu ise, bu, sadece pratik olarak faydalı bir muvakkat aprioridir.