Bir Aczimendi kardeşle yapılan röportajdan

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Hakikat

Well-known member
Röportaj: hoş geldiniz..bizimle bu ropörtajı kabul ettiğiniz için teşekkürler öncelikle

-Aczmendi: hoş bulduk..rica ederim..

- Röportaj:hemen sorularıma geçeyim..öncelıkle Aczmendilik nedir?kısaca diyebilir misiniz?

-Aczmendi: Evet,Aczmendilik Üstad Bediüzzaman hz lerinin 1926-26 senelerinde küfre karşı başlatmış olduğu imani-islami olan irşad hareketinin devamıdır..Aczmendi Risale-i Nur un diğer bir ismidir .Risale –i Nur dan ayrı bişey değildir yani..

- Röportaj: Peki malum olduğu üzere birçok Risale-i Nur cemaatleri var.Aczmendiliği diğer nurcu cemaatlardan ayıran nedir?

-Aczmendi:şimdi aslında hepimizin kaynağı aynı ve .aynı eserleri okuyoruz.peki aradakı fark ne ..fark şu:eek:nlar risaleyı okur anlar başkalarına anlatmak için..bizde risaleyi okuruz anlarız ama yaşamak için..

- Röportaj:ıslami cemaatler tarikatler arasında ihtilaflar var..anlaşmazlıklar var..cemaatların birleşmesi bir araya gelmesini mümkün görüyor musunuz?

Aczmendi:Vaka ortada.malesef.şuanda öyle bir ittifakın sağlanması zor görünüyor.ben ittifakı ihtilaf etmemekde görüyorum.. yani herkes kendi cemaatındekı vazifesine baksın.en iyi nasıl hizmet edebilirim onu düşünsün..başka meslekleri tenkıd etmesin ve onlarla uğraşmasın.aleyhde bir vaziyet almasın..eğer bu yapılabilirse inanıyorum ki ilerde ittifakda olacakdır..Ortada birde şöyle bir sorun daha var..her cemaat efendim gelin bir araya gelelim…birleşelim.kuvvetlı olalım vs.der..ama parantez içerisinde der ki: birleşelim ama benim hizmetimin çatısı altında birleşelim..böyle oluncada bir araya gelinemiyor..20.lema çok iyi tetkık edilmeli.ordakı hakıkatlar tatbık edilirse çok büyük fütuhatlar olacakdır inş.

- Röportaj:Bazı kesimlerde sadece risale i nur okunuyor..baska eserler fazla okunmuyor.tetkik edilmiyor..?

-Aczmendi...sadece risale i nur olmaz..risalei nur kelam ilmidir.iman hakıkatlarının izahıdır..hadis kitabı değildir.fıkıh kitabı değildir..o yüzden hususan hadis ve fıkıh kitablarınında çok okunması gerek..risalede sünnetten bahsedilir.sünnetin ehemmıyetine dair risaleler vardır..ama neler sünnettir ..onlardan bahsetmez.onları siyer kitablarına hadis kıtablarına havale eder.fıkıh bilmeden insan nasıl amel yapabilir. Değim mi ya..mesela bizde dersler hadis-ilmihal ve risalei nur şeklinde yapılır..Üstad hz leının ilk talebesi Hulusi Bey in ders metodudur bu aynı zamanda..

- Röportaj:Toplum içinde hususan kılık-kıyafetinizle çok dikkat çekdiniz.siyah sarık-cüppe vs..bu konuda diyeceğiniz var mı?

-Aczmendi:Evet ..sarık sarmak bildiğiniz gibi sünnetdir..biz bu sünnetide ihya etmeye çalışıyoruz..dikkat çekmek .insanların gözüne batmak gibi bir düşünce kesinlıkle olamaz.ALLAH için elimizden geldiği kadar islamı hayatımıza tatbik etmek istiyoruz.sünneti senıyeye ittiba etmek istiyoruz..sarık sarmakda binlerce sünnet içerisinden şeairle alakalı bir sünnettir.-

- Röportaj...Cemaatinize dahil olanlarin sarık sarma mecburiyeti var mı?

-Aczmendi:Hayır tabiî ki..öyle bir mecburiyet yok..cemaatimizde her türlü insan var..esnafı ile devlet memuruyla talebesiyle..sarık sarmak sünnettir..saran sevabını alır..sarmayana herhangi bir şey yokdur..sevabından mahrum olur.

- Röportaj...diğer ıslami cemaatlara bakış açınız nasıl?
-
-Aczmendi:Bakış açımız müsbet..her kim ALLAH için ıslam için bir şey yapıyorsa onu seviyoruz ve ona tarafdarız..mesleğimizde hüsn-ü zandır..tenkid etmek eleştirmek değil..bütün
Müminler madem kardeşdir..kardeş kardeşi sever.yardımcı olmaya çalışır..ben şimdi bir kayanın altına el atmışım .kaldırmak istiyorum.baska bir insanda gelse o kayanın altına el atsa ben memnun olurum..çünkü işimi kolaylaşdırır.yükümü hafifleşdirir değil mi..ona kızmak olurmu.çek elini yardım etme .tek basıma yapacam olur mu..


-- Röportaj:evet son olarak söylemek istediğiniz bişey var mı?

-Aczmendi ...on olarak sunu diyeyım..her zamanda olduğu gibi bu zamandada iman-küfür mücadelesi devam ediyor.hatta şu dönemde çok şiddetlenmiş..aradakı ufak tefek ihtilafları hataları görmeden bir vücudun azaları gibi elele vererek kalp birliğiyle sahsi menfaatlarımızı göz ardı ederek islamın ülkemizde ve tüm dünyada hakim olması için mücadele etmeliyiz..Rabbim muvaffakıyetler versin..bizleri sırat-i müstakımden ayırmasın..

-- Röportaj...amin..ALLAH razı olsun ..
 

Sirac

Well-known member
Saçını sakalını uzatıp, sallaya sallaya zikredenlerin değil Nurculukla tarikatle bile alâkası yok!

Ehl-i tarik bunların hâllerinden münezzehtir!
 

Eclairs

Active member
"Kılık Kıyafetleri Ürkütücü"

Nur Cemaati liderlerinden Fethullah Gülen, "Aczimendi Olayı" konusundaki sorularımız üzerine, konuyu şöyle değerlendirdi:


Hulûsi Turgut: Günümüzde, bir "Aczimendi Olayı" var. Medyadaki görüntüsü ve siyasilerin beyanları ile bu konuyu nasıl değerlendiriyorsunuz?


Fethullah Gülen: "Aczimendi", çok hassas bir konu. Bunlar, yeni çıktılar, yani üç-beş senelik ömürleri var.


Hulûsi Turgut: Bunların, Nur Cemaati ile bir alakaları var mı?


Fethullah Gülen: Bunlardan bazıları, belki Nur Cemaati ile çok ciddi alakası olan bazı zat'ların yanına gidip gelmiş olabilirler. Ben, başlarındaki zat'ı şahsen görmedim, ama kardeşini tanırım. Kardeşi veya ağabeyi, Elazığ'daki Albay Hulûsi Bey'in (Hulûsi Yahyagil) yanına gidip gelen, Hulûsi Efendi'ye çok yakın bir zat.


Ama Üstad Bediüzzaman, yani sistem, hizmet olarak, klasik manada, kendi tarifi içinde tarikatçı olmadığı gibi, Hulûsi Efendi tarikatçı değildir. Hiç kimseye tarikat vermesi de mümkün değildir. "Nur"a gönül vermiş insanlar arasında "Hulûsi Ağabey" diye anılırdı. O bir gazi Türk subayı idi. Kendisi, mübarek bir zat'tı. Nur'ları okur, izah eder, anlatırdı.
O'nun vefatından sonra, bunlar ortaya çıktılar. Sanki o ocak, bir tekkeymiş gibi. Hulûsi Efendi'nin, bunlara böyle ders vermesi mümkün değil. Böyle tarikatçılık olmaz. Yani, tarikatçılık değildir bu. Hulûsi Efendi'nin, bunlara böyle ders vermesi mümkün olmadığına göre, başka kimden almışlarsa, tabii onu söylemeleri lazım.


Hulûsi Turgut: Aczimendi'nin Anlamı Nedir?

Fethullah Gülen: Bediüzzaman, "Aczimendi"yi ifade olarak kullanmış. Yani, "aciz kul", "fakir kul" anlamına. Yani, kudret sahibi, "Allah"tır. O'na göre, biz aciziz, demektir. "Aczimendi" tabiri, bir tarikat ismi olarak tuhafıma gidiyor. Aslında "aczi" bizim bildiğimiz anlamda "acizlik" demektir. "Mend" kelimesi ise, Farsça "li-lı" takısıdır. Kısacası "aczimendi", "acizliler" karşılığında kullanılır. Yani, "aciz".


Onların kılık kıyafeti ürkütücü, ürpertici. Bu kılık kıyafet, bilmem detaya girer mi? Usule girmediği muhakkak. Usul, erkan-ı imamiye gibi, İslam'ın esasları gibi hususlardır. Allah'ın farz kıldığı, vacib kıldığı şeylerdir. Ve bunlar içinde de, usuller usulü, Allah'a imandır. Bir kere Efendimizin (sav) siyah giydiğine dair ben hiçbir rivayet bilmiyorum. Aksine, O'nun bazı hadislerinden mülhem, koskoyu, siyah giymenin tenzihen (eksiksiz) mekruh (yapılması istenmeyen) olduğuna dair fıkıhta rivayet vardır.

Efendimiz (sav) öyle kostüme çok önem vermedi yani. Neyi bulduysa, onu giydi. Bir defasında Efendimiz'in sırtında kırmızı bir gömlek gördüler. Çok da yakışıyordu. Hatta Cabir diyor ki: "Bir defasında ay'ın ondördüydü. Bir ay'a baktım, bir de O'na baktım. Vallahi söyleyemem ben, ay mı daha güzeldi, O'mu daha güzeldi?" Elbise, kendisine o kadar yakışmıştı. O kadar güzel yakışan elbiseyi görünce, "Ya Resulüllah, o elbiseyi bana versene" diyor, O da çıkarıp veriyor. Yani, şöyle hülasa (özet) edebiliriz:

Efendimiz (sav) hususi böyle terzilere gidip, hususi elbise yaptırmıyordu. Kostüme, hususi önem vermiyordu. Ama, giydiği şeylerin hepsini, çok güzel giyiyordu. Çok temiz giyiyordu, pırıl pırıldı. Güzel kokular sürünüyor, imrendiriyordu.
Evet, bu açıdan kıyafet, detaya ait bir mes'eledir. O mes'ele ile bence ne kimseyi küstürmeli, ne de böyle yapmayan çizgi dışındadır, şeklinde görülmeli, telakki edilmeli. Bana göre, onlara da bir şey denmemeli. Yani öyle yapıyorlar, ediyorlar ama, fakat tabii, gönülleri Allah bilir. İnşaallah öyle değildir. Dilerim ben, şov yapıyor olmasınlar. Bir de "asa" vardı. Efendimiz'in, öyle yanında sürekli "asa" taşıdığına dair mevsuk (inanılır), muteber (itibarlı) kitaplarda ciddi birşey yok. Tabii harbe giderken, silahı vardı muhakkak.


Hulûsi Turgut: Tekvando gösterilerine ne dersiniz?


Fethullah Gülen: Vallahi onu hiç bilmiyorum. Biz, muhabbet fedaileriyiz. Öyle harb-ı darb'e, kine, kavgaya niyetimiz yok. Biz, binlerce ordu ile, binlerce yeri fethetmekten, beş-on insanın gönlüne girmeyi, onun ruhunu fethetmeyi yeğler ve tercih ederiz.
 

Huseyni

Müdavim
Röportaj: hoş geldiniz..bizimle bu ropörtajı kabul ettiğiniz için teşekkürler öncelikle

-Aczmendi: hoş bulduk..rica ederim..

- Röportaj:hemen sorularıma geçeyim..öncelıkle Aczmendilik nedir?kısaca diyebilir misiniz?

-Aczmendi: Evet,Aczmendilik Üstad Bediüzzaman hz lerinin 1926-26 senelerinde küfre karşı başlatmış olduğu imani-islami olan irşad hareketinin devamıdır..Aczmendi Risale-i Nur un diğer bir ismidir .Risale –i Nur dan ayrı bişey değildir yani..

- Röportaj: Peki malum olduğu üzere birçok Risale-i Nur cemaatleri var.Aczmendiliği diğer nurcu cemaatlardan ayıran nedir?

-Aczmendi:şimdi aslında hepimizin kaynağı aynı ve .aynı eserleri okuyoruz.peki aradakı fark ne ..fark şu:onlar risaleyı okur anlar başkalarına anlatmak için..bizde risaleyi okuruz anlarız ama yaşamak için..


Şu 2 paragraf neyin ne olduğunu gösteriyor. Bunu buraya neden koyduğumuzu da anlayalım inşaallah. Bu zihniyette olanları şirin göstermek için mi ? Yoksa Risale-i Nur hizmeti için mi ?
 

age

Active member
Dördüncü Hastalık: "Sû'-i zan"dır.

Evet insan hüsn-ü zanna memurdur.
İnsan, herkesi kendisinden üstün bilmelidir.

Kendisinde bulunan sû'-i ahlâkı, sû'-i zan saikasıyla başkalara teşmil etmesin.
Ve başkaların bazı harekâtını, hikmetini bilmediğinden, takbih etmesin.
Binaenaleyh eslaf-ı izamın hikmetini bilmediğimiz bazı hallerini beğenmemek, sû'-i zandır. Sû'-i zan ise, maddî ve manevî içtimaiyatı zedeler.
(Mesnevi-i Nuriye - 67)




(Mesnevi-i Nuriye - 66)
 

aczmendi reþha

Well-known member
ve bihi nesteinu

Evvela bir hususu beyan edelimki insaf dusturu işlesin..

aczmendileri mihenge vuranlar kendilerinide ,aczmendileri vurdukları mihenge kendilerinide aynı tarz ve usulle vursunlar bakalım..!!

Risale-i nur dairesinde söz ve selahiyyet risale-i nur talebelerinindir..

Risale-i nur talebeleri o kimselerdirki, mümkün mertebe her işleri ve hareketleri risale-i nurdan ve risale-i nura uygun olur..

Yani 20. lem'a ve UHUVVET RİSALELERİ esaslarla ve emirlerle doludur..

Bizler her ehl-i imanı kendimizden biliriz, kendimizide onlardan..

Bizler asrı saadette saçların uzun olduğuna ya tam salındığına veya aynı ölçüler ile kısaltıladığıan deliller bulmuşuz..yaptıklarımızıda, kafasını kaldırıp osmanlıya ve daha ilerilerine bakanlar görür asrı saadette olanlarıda görür..
hatta saçların asrı saadette uzun olduğuna dair delilleri, saçları en çok kısaltan nakşibendi tarikinin ..CÜBBELİ AHMED EFENDİNİN ve nakşi alimlerinin yazdığı RUHUL FURKAN tefsirine saç bölümüne baksınlar orda ihtiyactan fazlası ile delillerde mevcuddur..
Artık asayı ve cübbeyi ve şalvarı sormassınız..!! onuda osmanlıya bakın..!! Üstad r.a bakın diyecem onu gördüğünüz için demiyeyim..!!

Burda garib olan şu, islamdan olan bazı şeairleri ve alemetleri ve işleri sanki islamda yokmuş gibi dışlamak, ehl-i imanı BİRLEŞTİRMEKLE UHUVVET İLE ALEM-İ İSLAMI TEK VUCUD YAPMAKLA VAZİFEDAR ESERLERİ OKUDUĞUNU İDDA EDENLERİN, ONLAR BİZDEN DEĞİL, FALANLAR BİZDEN DEĞİL, ONLAR VARYA diye başlayanlar, acaba HİÇMİ UHUVVET RİSALESİNİ VE 20. LEM2AYI OKUMAMIŞ VEYA ANLAMAMIŞ VEYA NASIL OLURDA O EMİRLERE UYMAZ da tam tersine kelamlar edebilir..!!

kalbinde zerre kadar ameli olan herkes bizdendir bizde onlardanız..!!
Ehl-i imanın hepside risale-i nur dairesini kendi dairesi bilir ve girer, birilerini ENGELLEMEYE KALKAN DİKKAT ETSİN KAPIDA KALMASIN SONRA..
Bir desti gaybi, gavsı azam r.a,imam ali r.a,ZECR TOKADINI KULAĞININ DİBİNE BİNDİRMESİN..

Kimsede risale-İ NUR DAİRESİNİ BABASININ ÇİFTLİĞİ ZANNETMESİN..!!

Tasarruf kimlerdedir, ehli gerekeni yaparsa HERKES OTURUR, BU NASIL OLDU, DER DURUR, SONRA demediler, bilmiyorduk ,uyarılmadık denilmesin, denilsede bir işe yaramaz o vakit..!!
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Üst