Ana sayfa
Forumlar
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Blog
Neler yeni
Yeni mesajlar
Son aktiviteler
Giriş yap
Kayıt ol
Neler yeni
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Install the app
Yükle
Forumlar
Eğitim ve Kültür
Kütüphane
Makale - Menkıbe ve Denemeler
Bir Bade Sun Saki!..
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap cer
Mesaj
<blockquote data-quote="nur_" data-source="post: 19622" data-attributes="member: 732"><p style="text-align: center"><img src="http://www.havuz.de/YAPITLARIMIZ/MARTILAR_MAVi_UCAR__ilk_sayfa_/Yoklugun_Sesi_-siir-/martilar.jpg" alt="" class="fr-fic fr-dii fr-draggable " style="" /> </p> <p style="text-align: left">Sizler, <img src="http://www.minare.net/forum/Smileys/default/alak.gif" alt="" class="fr-fic fr-dii fr-draggable " style="" /> a gereği gibi tevvekkül etseydiniz, (sabahleyin ) aç olarak gidip (akşam) tok olarak dönen kuşu rızıklandırdığı gibi, elbette sizi de rızıklandırırdı..(hadisi şerif) </p><p></p><p> </p><p style="text-align: center">Seherde aç havalanıp akşama tok olarak dönen kuşların yuvaları adına...... </p><p></p><p style="text-align: center">Saki! badeni dolu tutmak için bir kefil bul kendine. Can u gönülde bağlandığın ve güvendiğin bir kefil... gözünü yumduğunda düşüncelerinden sıyrılma huzuru veren bir kefil.. </p><p></p><p style="text-align: center">Tarladan mahsül alabilmek için tohum ek, meyve devşirmek üzere ağaç dik. Ağını dolu çıkarmak için bağla düğümlerini. maksat için esbaba sarıl. Yuvasına tok dönen kuş bütün gün nasıl dolaşırsa öyle ele zamanı ve öyle adımla sokaklarını kentin.. Arayışta olmak, bulduğunu sanmaktan yeğdir saki bilirsin; ve tembellik ancak nefsindendir!... </p><p></p><p style="text-align: center">Sen gayretini gösterde varsın emel serriştesi eline girmesin; sen çalışmanı tamamla da varsın kar gelmesin gayretlerinden. Sen O na dost ol da isterse bütün alemö düşman olsun sana...... İbrahim ol da sen, serin ve selamet ateşlere atıl isterse. Zırhını kuşan da, gerekiyorsa sonra bir mezarlık sessizliğine bürün. içine çekil de kuru emeller yurdunda savaşmaktan geç. Derunundan bilinsin zahirinde ki güzellik ve O ndan ötesi zillettir saki, bilirsin!.. </p><p></p><p style="text-align: center">Baki ne diyordu saki: </p><p></p><p style="text-align: center">Baş eğmeziz edaniye dünya-yı dun içün </p><p></p><p style="text-align: center"><img src="http://www.minare.net/forum/Smileys/default/alak.gif" alt="" class="fr-fic fr-dii fr-draggable " style="" /> adır tevekkülümüz, i timadımız.. </p><p></p><p style="text-align: center">İşte en açık tebliğ!... </p><p></p><p style="text-align: center">Tevekkülümüzü yitirdik bir cemre zamanı saki; varlığımızı dayanıksız bıraktık. Kederlerimizin saçları sürekli uzamaya başladı sonra ve açık denizlerde yunuslar avuçlarımızdan kaydı bir bir. Kırık kapılardan geceler sızdı odalarımıza; ölümün kimliksiz gezdiği geceler bürüdü mehtabımızı. Kaş ile göz arasında can ipliklerimiz çekilince uçtan uca, toplayıp pılısını pırtısını, azim, veda etti medeniyetimize... Yol yordamı kaybettik; yoldan çıkarıldık saki!.... </p><p></p><p style="text-align: center">Tevekkülü yitirdik ya saki, aslında biz çalışmayı yitirmiştik. Miskinlik değildi oysa tevekkül, yan gelip yatmak değildi. Sebeplere sımsıkı sarılmaktı emir; derin vadilerde unuttuk koşumlarımızı... Koşmaktı tevekkül; susuz çöllerde takatleri kesildi dizlerimizin... Nice aylar ne uzun yıllar geçti hep haylazlıktı karımız. herkes koşarken bize; </p><p></p><p style="text-align: center">Erişir menzil-i maksuduna aheste giden </p><p></p><p style="text-align: center">Tiz -reftar olanın payına damen dolaşır </p><p></p><p style="text-align: center">dediler. Oysa aheste gidilmiyordu menzile, koşmak gerekiyordu; ve etekler ayağa dolaşmasın diye toplamak.... Zifiri düşüncelerle zehirlendi çarşılşarımız, kepenklere çarpılar konuldu bir bir....</p> <p style="text-align: center">Tevekkülü yitirdik ya Saki şimdi sürmeden gözler ağızdan özler çalınmakta,çok bilmiş şairlerin dizeleri mil çekiyor gözlere.Bir ayağı sek sek oynayan çockların diğer ayağından kan sızıyor toprağa.Kapı önlerinde dizi dizi avcılar bekliyor güvercinleri vurmak için.Biçim biçim lodoslar ağlıyor sahillerimizde,öğütülmüş buğdaylar yanık kokuyor Saki,taşlık bi tevekkül vadisinde hamuş olduk Saki. </p> <p style="text-align: left">Yahya Kemal'in dediğine geldik;mecrası seng-sara dönen cuylar gibi </p><p></p><p style="text-align: left">Vadi-i uzletinde hamuşuz tevekkülün </p><p></p><p style="text-align: left">Evvel baharlarımıza sarı yapraklarla dökülüyor artık Saki!...Kaybettiğimiz renkleri aramak ve bulmak kalıyor bizlere,yedi kat yerin altında da olsa bir kara çelenk taziyeler mihrapta kabul ediliyor....Ağla Saki bugün tevekkülü uğurladık!....</p><p></p><p style="text-align: left">İSKENDER PALA</p> <p style="text-align: center"><img src="http://www.minare.net/forum/Themes/dilbermc/images/icons/modify_inline.gif" alt="" class="fr-fic fr-dii fr-draggable " style="" /> </p></blockquote><p></p>
[QUOTE="nur_, post: 19622, member: 732"] [CENTER][IMG]http://www.havuz.de/YAPITLARIMIZ/MARTILAR_MAVi_UCAR__ilk_sayfa_/Yoklugun_Sesi_-siir-/martilar.jpg[/IMG] [/CENTER] [LEFT]Sizler, [IMG]http://www.minare.net/forum/Smileys/default/alak.gif[/IMG] a gereği gibi tevvekkül etseydiniz, (sabahleyin ) aç olarak gidip (akşam) tok olarak dönen kuşu rızıklandırdığı gibi, elbette sizi de rızıklandırırdı..(hadisi şerif) [/LEFT] [CENTER]Seherde aç havalanıp akşama tok olarak dönen kuşların yuvaları adına...... [/CENTER] [CENTER]Saki! badeni dolu tutmak için bir kefil bul kendine. Can u gönülde bağlandığın ve güvendiğin bir kefil... gözünü yumduğunda düşüncelerinden sıyrılma huzuru veren bir kefil.. [/CENTER] [CENTER]Tarladan mahsül alabilmek için tohum ek, meyve devşirmek üzere ağaç dik. Ağını dolu çıkarmak için bağla düğümlerini. maksat için esbaba sarıl. Yuvasına tok dönen kuş bütün gün nasıl dolaşırsa öyle ele zamanı ve öyle adımla sokaklarını kentin.. Arayışta olmak, bulduğunu sanmaktan yeğdir saki bilirsin; ve tembellik ancak nefsindendir!... [/CENTER] [CENTER]Sen gayretini gösterde varsın emel serriştesi eline girmesin; sen çalışmanı tamamla da varsın kar gelmesin gayretlerinden. Sen O na dost ol da isterse bütün alemö düşman olsun sana...... İbrahim ol da sen, serin ve selamet ateşlere atıl isterse. Zırhını kuşan da, gerekiyorsa sonra bir mezarlık sessizliğine bürün. içine çekil de kuru emeller yurdunda savaşmaktan geç. Derunundan bilinsin zahirinde ki güzellik ve O ndan ötesi zillettir saki, bilirsin!.. [/CENTER] [CENTER]Baki ne diyordu saki: [/CENTER] [CENTER]Baş eğmeziz edaniye dünya-yı dun içün [/CENTER] [CENTER][IMG]http://www.minare.net/forum/Smileys/default/alak.gif[/IMG] adır tevekkülümüz, i timadımız.. [/CENTER] [CENTER]İşte en açık tebliğ!... [/CENTER] [CENTER]Tevekkülümüzü yitirdik bir cemre zamanı saki; varlığımızı dayanıksız bıraktık. Kederlerimizin saçları sürekli uzamaya başladı sonra ve açık denizlerde yunuslar avuçlarımızdan kaydı bir bir. Kırık kapılardan geceler sızdı odalarımıza; ölümün kimliksiz gezdiği geceler bürüdü mehtabımızı. Kaş ile göz arasında can ipliklerimiz çekilince uçtan uca, toplayıp pılısını pırtısını, azim, veda etti medeniyetimize... Yol yordamı kaybettik; yoldan çıkarıldık saki!.... [/CENTER] [CENTER]Tevekkülü yitirdik ya saki, aslında biz çalışmayı yitirmiştik. Miskinlik değildi oysa tevekkül, yan gelip yatmak değildi. Sebeplere sımsıkı sarılmaktı emir; derin vadilerde unuttuk koşumlarımızı... Koşmaktı tevekkül; susuz çöllerde takatleri kesildi dizlerimizin... Nice aylar ne uzun yıllar geçti hep haylazlıktı karımız. herkes koşarken bize; [/CENTER] [CENTER]Erişir menzil-i maksuduna aheste giden [/CENTER] [CENTER]Tiz -reftar olanın payına damen dolaşır [/CENTER] [CENTER]dediler. Oysa aheste gidilmiyordu menzile, koşmak gerekiyordu; ve etekler ayağa dolaşmasın diye toplamak.... Zifiri düşüncelerle zehirlendi çarşılşarımız, kepenklere çarpılar konuldu bir bir.... Tevekkülü yitirdik ya Saki şimdi sürmeden gözler ağızdan özler çalınmakta,çok bilmiş şairlerin dizeleri mil çekiyor gözlere.Bir ayağı sek sek oynayan çockların diğer ayağından kan sızıyor toprağa.Kapı önlerinde dizi dizi avcılar bekliyor güvercinleri vurmak için.Biçim biçim lodoslar ağlıyor sahillerimizde,öğütülmüş buğdaylar yanık kokuyor Saki,taşlık bi tevekkül vadisinde hamuş olduk Saki. [/CENTER] [LEFT]Yahya Kemal'in dediğine geldik;mecrası seng-sara dönen cuylar gibi [/LEFT] [LEFT]Vadi-i uzletinde hamuşuz tevekkülün [/LEFT] [LEFT]Evvel baharlarımıza sarı yapraklarla dökülüyor artık Saki!...Kaybettiğimiz renkleri aramak ve bulmak kalıyor bizlere,yedi kat yerin altında da olsa bir kara çelenk taziyeler mihrapta kabul ediliyor....Ağla Saki bugün tevekkülü uğurladık!....[/LEFT] [LEFT]İSKENDER PALA[/LEFT] [CENTER][IMG]http://www.minare.net/forum/Themes/dilbermc/images/icons/modify_inline.gif[/IMG] [/CENTER] [/QUOTE]
Adı
İnsan doğrulaması
Peygamber Efendimiz a.s.v.'ın kabri nerededir? (Sadece şehir adını küçük harfler ile giriniz)
Cevap yaz
Forumlar
Eğitim ve Kültür
Kütüphane
Makale - Menkıbe ve Denemeler
Bir Bade Sun Saki!..
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Accept
Daha fazla bilgi edin.…
Üst