Ana sayfa
Forumlar
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Blog
Neler yeni
Yeni mesajlar
Son aktiviteler
Giriş yap
Kayıt ol
Neler yeni
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Install the app
Yükle
Forumlar
Eğitim ve Kültür
Bunları Biliyormusunuz
Tarihden Bir Yaprak
bu bir osmanlı savaş fermanıdır!!!!
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap cer
Mesaj
<blockquote data-quote="ARİF" data-source="post: 26388" data-attributes="member: 536"><p><strong>Bu bir Osmanlı savaş fermanıdır</strong></p><p><strong></strong></p><p><strong></strong><span style="font-size: 12px"><span style="color: black"><span style="color: darkgreen"><span style="font-family: 'Verdana'"><strong>Yıl 1912. İngilizler Hindistan’</strong></span></span><span style="color: darkgreen"><span style="font-family: 'Verdana'">ı işgal eder. Raca, Osmanlı’dan yardım ister. Yıllardır savaş içinde olan <strong>Osmanlı</strong> bu yardımı karşılıksız bırakmamakla birlikte ancak <strong>350 kişilik bir birliği Hindistan’a gönderebilir.</strong> Bu askerlerden <strong>20 kadarı yolda hastalanarak şehid olur.</strong> Kalanlar <strong>Hindistan’</strong>a çıkarlar ve savaşmaya başlarlar. Mühimmat açısından sınırlı olan <strong>Osmanlı askerleri,</strong> sonuçta İngilizler’e yenik ve esir düşerler. Kalanı da <strong>şehid olur.</strong></span></span></span></span><span style="color: darkgreen"><span style="font-family: 'Verdana'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: black">Savaş bittikten sonra kalan <strong>40 askerimizi İngilizler gemilerde</strong> çalıştırmaya başlarlar. Bir İngiliz gemisi, <strong>Avustralya’</strong>ya geldiğinde iki askerimiz <strong>gemiden kaçarak Avustralya’ya çıkar. Biri Karadenizli Menteşoğlu Abdullah, baba mesleği olan dondurmacılığa; öbürü de Karahisarlı Tarakçıoğlu Mehmet’tir, o da babası gibi kasaplığa başlar.</strong></span></span></span></span><span style="color: darkgreen"><span style="font-family: 'Verdana'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: black">Şimdi hikâyeye devam edeceğim ama dikkatimi ve hayranlığımı çeken bir şeye de parmak basmadan edemiyeceğim. Bu askerler dil bilmez, uzaktadırlar, pasaportları veya başka kimlik belgeleri yoktur. Nasıl olup da bu işlere girişip üstelik başarılı da olurlar. Gerçek bir “Dondurmam Gaymak” hikâyesi yani. Niye filmcilerimiz bu güzel hikâyeleri film yapmazlar bilmem!</span></span></span></span><span style="color: darkgreen"><span style="font-family: 'Verdana'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: black">*</span></span></span></span><span style="font-size: 12px"><span style="color: black"><strong><span style="color: darkgreen"><span style="font-family: 'Verdana'">1918’de Avustralya Çanakkale’ye asker çıkarır.</span></span></strong><span style="color: darkgreen"><span style="font-family: 'Verdana'"> Bizim askerler bu işi duyar ve birbirlerini ararlar.</span></span></span></span><span style="color: darkgreen"><span style="font-family: 'Verdana'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: black">“Biz Osmanlı askeriyiz ve ülkenizde yaşıyoruz. Avustralya devleti bizim devlete savaş ilan etmiş. Çanakkale’ye asker göndermiş. Biz de Avustralya devletine savaş açalım” derler ve şu istidayı yazarlar:</span></span></span></span><strong><span style="color: darkgreen"><span style="font-family: 'Verdana'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: black">“Sayın Avustralya Başkanı Ekselans Hz.</span></span></span></span></strong><span style="color: darkgreen"><span style="font-family: 'Verdana'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: black">“Biz iki Osmanlı askeri, ülkenizde bulunuyoruz. Duyduk ki devletiniz Osmanlı’ya savaş açmış ve Çanakkale’ye asker göndermiş.Bundan dolayı biz de iki Osmanlı askeri olarak Avustralya devletine savaş açmış bulunuyoruz. <strong>Bu bir Osmanlı savaş fermanıdır.</strong> Ekselanslarının bilgilerine sunulur.”</span></span></span></span><span style="color: darkgreen"><span style="font-family: 'Verdana'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: black">Sonra, <strong>Sidney’in 250 km. uzağında Karlıdağlar</strong> denilen bölgede, önce virajlarda tren raylarını sökerek üç tren devirirler. Üçüncü trende <strong>askeri mühimmat</strong> vardır, onlarla silahlanırlar, <strong>8 karakol basarlar.</strong></span></span></span></span><span style="color: darkgreen"><span style="font-family: 'Verdana'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: black">Ne olduğunu bir türlü anlayamayan Avustralya’nın aklına sonradan, iki Osmanlı askerinin yazdığı mektup gelir. Mektubun atıldığı bölgeye <strong>250 asker</strong> yollarlar. Birkaç günlük araştırmadan sonra<strong> çıkan sıcak çatışmada iki Osmanlı askeri Karlı Avustralya dağlarında şehid düşer.</strong></span></span></span></span><span style="color: darkgreen"><span style="font-family: 'Verdana'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: black">Şehidlerin mezarı halen orada. Fotoğraf çekmek yasak. Avustralya’ya <strong>“iki Osmanlı askeriyle savaştık”</strong> demek ağır geldiği için, bunlara Hindistanlı derler. Bu bilgi, Hindistan büyükelçiliğinin açıklamasından alınmıştır.</span></span></span></span></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="ARİF, post: 26388, member: 536"] [B]Bu bir Osmanlı savaş fermanıdır [/B][SIZE=3][COLOR=black][COLOR=darkgreen][FONT=Verdana][B]Yıl 1912. İngilizler Hindistan’[/B][/FONT][/COLOR][COLOR=darkgreen][FONT=Verdana]ı işgal eder. Raca, Osmanlı’dan yardım ister. Yıllardır savaş içinde olan [B]Osmanlı[/B] bu yardımı karşılıksız bırakmamakla birlikte ancak [B]350 kişilik bir birliği Hindistan’a gönderebilir.[/B] Bu askerlerden [B]20 kadarı yolda hastalanarak şehid olur.[/B] Kalanlar [B]Hindistan’[/B]a çıkarlar ve savaşmaya başlarlar. Mühimmat açısından sınırlı olan [B]Osmanlı askerleri,[/B] sonuçta İngilizler’e yenik ve esir düşerler. Kalanı da [B]şehid olur.[/B][/FONT][/COLOR][/COLOR][/SIZE][COLOR=black][/COLOR][COLOR=darkgreen][FONT=Verdana][SIZE=3][COLOR=black]Savaş bittikten sonra kalan [B]40 askerimizi İngilizler gemilerde[/B] çalıştırmaya başlarlar. Bir İngiliz gemisi, [B]Avustralya’[/B]ya geldiğinde iki askerimiz [B]gemiden kaçarak Avustralya’ya çıkar. Biri Karadenizli Menteşoğlu Abdullah, baba mesleği olan dondurmacılığa; öbürü de Karahisarlı Tarakçıoğlu Mehmet’tir, o da babası gibi kasaplığa başlar.[/B][/COLOR][/SIZE][/FONT][/COLOR][COLOR=black][/COLOR][COLOR=darkgreen][FONT=Verdana][SIZE=3][COLOR=black]Şimdi hikâyeye devam edeceğim ama dikkatimi ve hayranlığımı çeken bir şeye de parmak basmadan edemiyeceğim. Bu askerler dil bilmez, uzaktadırlar, pasaportları veya başka kimlik belgeleri yoktur. Nasıl olup da bu işlere girişip üstelik başarılı da olurlar. Gerçek bir “Dondurmam Gaymak” hikâyesi yani. Niye filmcilerimiz bu güzel hikâyeleri film yapmazlar bilmem![/COLOR][/SIZE][/FONT][/COLOR][COLOR=black][/COLOR][COLOR=darkgreen][FONT=Verdana][SIZE=3][COLOR=black]*[/COLOR][/SIZE][/FONT][/COLOR][COLOR=black][/COLOR][SIZE=3][COLOR=black][B][COLOR=darkgreen][FONT=Verdana]1918’de Avustralya Çanakkale’ye asker çıkarır.[/FONT][/COLOR][/B][COLOR=darkgreen][FONT=Verdana] Bizim askerler bu işi duyar ve birbirlerini ararlar.[/FONT][/COLOR][/COLOR][/SIZE][COLOR=black][/COLOR][COLOR=darkgreen][FONT=Verdana][SIZE=3][COLOR=black]“Biz Osmanlı askeriyiz ve ülkenizde yaşıyoruz. Avustralya devleti bizim devlete savaş ilan etmiş. Çanakkale’ye asker göndermiş. Biz de Avustralya devletine savaş açalım” derler ve şu istidayı yazarlar:[/COLOR][/SIZE][/FONT][/COLOR][COLOR=black][/COLOR][B][COLOR=darkgreen][FONT=Verdana][SIZE=3][COLOR=black]“Sayın Avustralya Başkanı Ekselans Hz.[/COLOR][/SIZE][/FONT][/COLOR][/B][COLOR=black][/COLOR][COLOR=darkgreen][FONT=Verdana][SIZE=3][COLOR=black]“Biz iki Osmanlı askeri, ülkenizde bulunuyoruz. Duyduk ki devletiniz Osmanlı’ya savaş açmış ve Çanakkale’ye asker göndermiş.Bundan dolayı biz de iki Osmanlı askeri olarak Avustralya devletine savaş açmış bulunuyoruz. [B]Bu bir Osmanlı savaş fermanıdır.[/B] Ekselanslarının bilgilerine sunulur.”[/COLOR][/SIZE][/FONT][/COLOR][COLOR=black][/COLOR][COLOR=darkgreen][FONT=Verdana][SIZE=3][COLOR=black]Sonra, [B]Sidney’in 250 km. uzağında Karlıdağlar[/B] denilen bölgede, önce virajlarda tren raylarını sökerek üç tren devirirler. Üçüncü trende [B]askeri mühimmat[/B] vardır, onlarla silahlanırlar, [B]8 karakol basarlar.[/B][/COLOR][/SIZE][/FONT][/COLOR][COLOR=black][/COLOR][COLOR=darkgreen][FONT=Verdana][SIZE=3][COLOR=black]Ne olduğunu bir türlü anlayamayan Avustralya’nın aklına sonradan, iki Osmanlı askerinin yazdığı mektup gelir. Mektubun atıldığı bölgeye [B]250 asker[/B] yollarlar. Birkaç günlük araştırmadan sonra[B] çıkan sıcak çatışmada iki Osmanlı askeri Karlı Avustralya dağlarında şehid düşer.[/B][/COLOR][/SIZE][/FONT][/COLOR][COLOR=black][/COLOR][COLOR=darkgreen][FONT=Verdana][SIZE=3][COLOR=black]Şehidlerin mezarı halen orada. Fotoğraf çekmek yasak. Avustralya’ya [B]“iki Osmanlı askeriyle savaştık”[/B] demek ağır geldiği için, bunlara Hindistanlı derler. Bu bilgi, Hindistan büyükelçiliğinin açıklamasından alınmıştır.[/COLOR][/SIZE][/FONT][/COLOR][COLOR=black][/COLOR] [/QUOTE]
Adı
İnsan doğrulaması
Peygamber Efendimiz a.s.v.'ın kabri nerededir? (Sadece şehir adını küçük harfler ile giriniz)
Cevap yaz
Forumlar
Eğitim ve Kültür
Bunları Biliyormusunuz
Tarihden Bir Yaprak
bu bir osmanlı savaş fermanıdır!!!!
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Accept
Daha fazla bilgi edin.…
Üst