Konuya cevap cer

Nebat, ağaç ve otların ipek gibi yumuşak kök, damarları nasıl "Bismillâh" tesiriyle, yer altında sert taşı toprağı delip geçiyorsa aynen onun gibi, "Bismillâh" ile mevki-i intişara vaz' olunan Sözler de, hârika bir tarzda arza yayılıyor. Ve en münevver ve mükemmel meyve olan beşerin mü'minlerinin kalblerine nüfuz ediyorlar. Bu bid'atların kesreti ve muharriblerin bolluğu devrinde "Bismillâh" ile gars olunan Nur fidanının yaprakları olan diğer Sözler ve Mektublarla, bu kudsî fidanın dal ve budakları olan Hizb-ül Kur’ân ve bu hizbin esası ve seyyidi olan muhterem Üstad da bir hıfz-ı gaybîye mazhar bulunuyorlar.” (Hulusi Ağabey)


Evet şayet öyle değilmidir. Bir ağaç elma verebildiği gibi armuta verebiliyor narda veriyor ve hakeza.. Ama kökü birdir hepsi ağacın ürünü . İşde ölede Tarikat ve cemaatler meyve gibidir. Kökü bir olan yerin ürünüdür. Ve herbirinin ayrı bir lezzeti vardır. Herbirinden Allaha gidilebilen  yollar vardır.. Elmaya sorsan sen kimin ürünüsün desen ineğin demez dimi ağacın der yine armuta sorsan öle der. Demekki onlar köklerini inkar etmiyorlar.


Peki yine o meyvelere sorsan sen neye hizmet ediyorsun desen .Sana derki bu kainatın meyvesi olan insana hizmet etmek .


Meyveye desen senin gayen nedir ? Lisanı haliyle halıkımı tanıttırmak ve ona şükretmek der. Bir elmaya bakınız rengi ile şekliyle tadıyla duruşuyla herşeyi ile bir intizamı var..Her biride aynı cevap verecekdir.


İşde ölede tarikat ve cemaatler. İnsana hizmet ediyorlar ve onlara halıkını tanıttırıyorlar.


Hulasa ehli sünnet vel cemaat tarikat ve cemaatlerin varlığı ayrılık değil kuvvettir zenginlikdir..


Peygamber Efendimiz a.s.v.'ın kabri nerededir? (Sadece şehir adını küçük harfler ile giriniz)
Üst