Ana sayfa
Forumlar
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Blog
Neler yeni
Yeni mesajlar
Son aktiviteler
Giriş yap
Kayıt ol
Neler yeni
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Install the app
Yükle
Forumlar
Eğitim ve Kültür
Aile ve Yaşam
Çocuğunuzu kıyaslamada mihenk taşı bir başkası olmamalı!
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap cer
Mesaj
<blockquote data-quote="mihrimah" data-source="post: 28159" data-attributes="member: 656"><p><strong><span style="color: green">YAKLAŞIM NASIL OLMALI?</span></strong> </p><p>* Çocuğunuzla ilgili değerlendirmelerinizde mihenk taşı bir başkası değil yine çocuğunuz olmalıdır. Değerlendireceğiniz konu ne ise çocuğunuzda önceki durumu ve son hali değerlendirilmelidir. Örnek olarak; “geçen deneme sınavında şu kadar puan aldın. Bu denemede ise bu kadar aldın. Tebrik ederim veya biraz daha gayret etmen gerekli” gibi geribildirimler verilebilir. Çocuğunuzun durumunu bir başka öğrenciyle kıyaslamak amacınıza hizmet etmeyeceği gibi çocuğunuzda hasetlik, kıskançlık gibi duyguların anormal boyutlarda yaşanmasına sebep olur. </p><p>* Çocuklarınızın yanlışlarıyla ilgili geribildirimlerde bulunacağınız zaman izleyeceğiniz yol; önce çocuğunuzun beğendiğiniz iyi ve güzel bir yönünü, sonra düzeltmesini istediğiniz davranışını, en sonunda ise hoşlandığınız başka bir yönünü söylemek şeklinde olursa eleştiriniz daha ılımlı ve yapıcı olur. </p><p>* Kıyaslama, genelde kendi beklentilerine cevap bulamayan bireyler tarafından yapılır. Çocuklarımızın ilgi ve yeteneklerini göz önüne alarak gerçekçi beklentiler içinde olmak bizi daha tatminkâr yapar ve çocuğumuzla çatışma riskini azaltır. * İnsan, fark edilmek, takdir edilmek ve onay görmek ister. Bunu, işyerinde personel amirinden, bayanlar eşlerinden, çocuklar ve gençler de ebeveynlerinden beklerler. Bir nevi bu bir ihtiyaçtır. Kimi ebeveynler çocuklarının yapamadıklarını ve yanlışlarını ön plana çıkartarak, doğruyu göstermeye çalışmaktadır. Bu yaklaşım hem ebeveynlerde hem de çocuklarında hayal kırıklığı ve umutsuzluk oluşturabilir. Oysaki genci, olduğu gibi kabullenmek ve toplum içinde küçük düşürücü yaklaşımlardan sakınmak, küçük dahi olsa onun olumlu davranışlarının ve başarılarının da farkına varmak ve onları takdir etmek kimlik oluşturma çabalarını destekler. Yaklaşımlarımızda temel nokta; ergene aynen arkadaşlarımıza davrandığımız gibi davranmaktır. Arkadaşımıza, “Neden ağabeyine benzemedin?” ya da “Saçını ablan gibi kestirseydin daha iyi olurdu” diyebilir misiniz?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="mihrimah, post: 28159, member: 656"] [B][COLOR=green]YAKLAŞIM NASIL OLMALI?[/COLOR][/B] * Çocuğunuzla ilgili değerlendirmelerinizde mihenk taşı bir başkası değil yine çocuğunuz olmalıdır. Değerlendireceğiniz konu ne ise çocuğunuzda önceki durumu ve son hali değerlendirilmelidir. Örnek olarak; “geçen deneme sınavında şu kadar puan aldın. Bu denemede ise bu kadar aldın. Tebrik ederim veya biraz daha gayret etmen gerekli” gibi geribildirimler verilebilir. Çocuğunuzun durumunu bir başka öğrenciyle kıyaslamak amacınıza hizmet etmeyeceği gibi çocuğunuzda hasetlik, kıskançlık gibi duyguların anormal boyutlarda yaşanmasına sebep olur. * Çocuklarınızın yanlışlarıyla ilgili geribildirimlerde bulunacağınız zaman izleyeceğiniz yol; önce çocuğunuzun beğendiğiniz iyi ve güzel bir yönünü, sonra düzeltmesini istediğiniz davranışını, en sonunda ise hoşlandığınız başka bir yönünü söylemek şeklinde olursa eleştiriniz daha ılımlı ve yapıcı olur. * Kıyaslama, genelde kendi beklentilerine cevap bulamayan bireyler tarafından yapılır. Çocuklarımızın ilgi ve yeteneklerini göz önüne alarak gerçekçi beklentiler içinde olmak bizi daha tatminkâr yapar ve çocuğumuzla çatışma riskini azaltır. * İnsan, fark edilmek, takdir edilmek ve onay görmek ister. Bunu, işyerinde personel amirinden, bayanlar eşlerinden, çocuklar ve gençler de ebeveynlerinden beklerler. Bir nevi bu bir ihtiyaçtır. Kimi ebeveynler çocuklarının yapamadıklarını ve yanlışlarını ön plana çıkartarak, doğruyu göstermeye çalışmaktadır. Bu yaklaşım hem ebeveynlerde hem de çocuklarında hayal kırıklığı ve umutsuzluk oluşturabilir. Oysaki genci, olduğu gibi kabullenmek ve toplum içinde küçük düşürücü yaklaşımlardan sakınmak, küçük dahi olsa onun olumlu davranışlarının ve başarılarının da farkına varmak ve onları takdir etmek kimlik oluşturma çabalarını destekler. Yaklaşımlarımızda temel nokta; ergene aynen arkadaşlarımıza davrandığımız gibi davranmaktır. Arkadaşımıza, “Neden ağabeyine benzemedin?” ya da “Saçını ablan gibi kestirseydin daha iyi olurdu” diyebilir misiniz? [/QUOTE]
Adı
İnsan doğrulaması
Peygamber Efendimiz a.s.v.'ın kabri nerededir? (Sadece şehir adını küçük harfler ile giriniz)
Cevap yaz
Forumlar
Eğitim ve Kültür
Aile ve Yaşam
Çocuğunuzu kıyaslamada mihenk taşı bir başkası olmamalı!
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Accept
Daha fazla bilgi edin.…
Üst