NuruAhsen
Sonsuz Temâþâ
1.İlköğretim yaşlarında Nurların sevdirilmesi, iman fedailerinin örnek hayatlarına özendirme, hizmetinin ulviyetinin kalplerde yerleştirilmesi daha faydalı olur.
2- Nazik ve latif ruhları ağır ve ciddi şeylere dayanamayacağından dolayı sevince, şevke ve zevke medar şeyler daha faydalı olur.
3- Çok önemli konular örneklerle açıklanmalı, seviyelerine uygun şekilde anlatılmalıdır.
4- Hakikatleri, ülfet ettikleri anne, baba ve akrabalarının dışındaki kimselerden dinlemeleri daha faydalıdır.
5- Eğitimi verecek şahsın pedagojik formasyonunun olması önemlidir.
6- Çok yükleme yapmadan tenezzüh ve oyun ağırlıklı olarak konular serpiştirilmelidir.
7- Hikaye, çizgili roman ve görsel olarak faydalı şeyler ön plana alınmalı.
8- Risaleler en yüksek seviyede marifet dersi olduğundan, ehliyetli biri tarafından onların seviyelerine indirgeyerek günde, azami bir saatlik program düzenlenebilir. Fazlası ülfet ve alışkanlık meydana getireceğinden, ileride hizmete ve risalelere karşı ciddi bir soğukluk meydana getirebilir.
9- Çocukların arzu ve hayal güçleri diğer yeteneklerine göre daha ön planda olduğundan, o duygularını tatmin edecek konular anlatılmalı, programlar uygulanmalıdır.
10- Mümkünse çevre faktörü göz önüne alınarak ferah tenezzüh yerler seçilmeli, kapalı alanlarda fazla tutulmamalı, mümkünse çocukların program yapacağı yerlere oyun alanları ihdas edilmelidir
2- Nazik ve latif ruhları ağır ve ciddi şeylere dayanamayacağından dolayı sevince, şevke ve zevke medar şeyler daha faydalı olur.
3- Çok önemli konular örneklerle açıklanmalı, seviyelerine uygun şekilde anlatılmalıdır.
4- Hakikatleri, ülfet ettikleri anne, baba ve akrabalarının dışındaki kimselerden dinlemeleri daha faydalıdır.
5- Eğitimi verecek şahsın pedagojik formasyonunun olması önemlidir.
6- Çok yükleme yapmadan tenezzüh ve oyun ağırlıklı olarak konular serpiştirilmelidir.
7- Hikaye, çizgili roman ve görsel olarak faydalı şeyler ön plana alınmalı.
8- Risaleler en yüksek seviyede marifet dersi olduğundan, ehliyetli biri tarafından onların seviyelerine indirgeyerek günde, azami bir saatlik program düzenlenebilir. Fazlası ülfet ve alışkanlık meydana getireceğinden, ileride hizmete ve risalelere karşı ciddi bir soğukluk meydana getirebilir.
9- Çocukların arzu ve hayal güçleri diğer yeteneklerine göre daha ön planda olduğundan, o duygularını tatmin edecek konular anlatılmalı, programlar uygulanmalıdır.
10- Mümkünse çevre faktörü göz önüne alınarak ferah tenezzüh yerler seçilmeli, kapalı alanlarda fazla tutulmamalı, mümkünse çocukların program yapacağı yerlere oyun alanları ihdas edilmelidir