Dövme Yaptırmak
Dövme, vücuda batırılan iğnelerin açtıkları boşluklara değişik renklerde mürekkep akıtılmasıyla vücudun herhangi bir yerine kalıcı şekilde işlenen nakışlara denir. Deri altına zerk edilen bu boyaların kurumasıyla deride kalıcı olarak şekil ve resimler oluşturulur. Dövme, insan tabiîliğini bozar ve fıtrat-ı asliyeyi tahrip eder. Dövme yaptırmak, hadis-i şeriflerde şüpheye mahal kalmayacak şekilde yasaklanmıştır.
Peygamber Efendimiz (s.a.s): “İğreti saç takana da, taktırana da, bedene dövme yapana da, yaptırana da Allah lânet etsin!” buyurmak suretiyle dövme yapmanın ve yaptırmanın dinen caiz olmadığını ifade etmiştir. (Buhârî, Libas 86, Tıbb 36; Müslim, Libas 119). Dövme yapmanın nehyedildiği bir diğer hadis de şu şekildedir: Ebu Cuheyfe rivayet etmiştir: “Resûlullah (s.a.s) kan mukabilinde alınan paradan, köpek semeninden, fuhuş kazancından men etti. Dövme yapanı, dövme yaptıranı, faiz yiyeni, faiz yedireni ve musavvirleri lanetledi.” (Buhârî, Büyû 113; Ebu Davud, Büyû 65). Dövme yapmayı yasaklayan daha başka hadisler de vardır. (Bkz: Ebû Dâvud, Libâs 11; Nesâî, Zînet 20; Ebû Dâvud, Tereccül 5).
Dövme yaparken vücuda batırılan iğnelerin çıkardığı kan, orada kuruduğundan dolayı, dövme mahalli de dinen necis sayılır.
Dövme, vücuda batırılan iğnelerin açtıkları boşluklara değişik renklerde mürekkep akıtılmasıyla vücudun herhangi bir yerine kalıcı şekilde işlenen nakışlara denir. Deri altına zerk edilen bu boyaların kurumasıyla deride kalıcı olarak şekil ve resimler oluşturulur. Dövme, insan tabiîliğini bozar ve fıtrat-ı asliyeyi tahrip eder. Dövme yaptırmak, hadis-i şeriflerde şüpheye mahal kalmayacak şekilde yasaklanmıştır.
Peygamber Efendimiz (s.a.s): “İğreti saç takana da, taktırana da, bedene dövme yapana da, yaptırana da Allah lânet etsin!” buyurmak suretiyle dövme yapmanın ve yaptırmanın dinen caiz olmadığını ifade etmiştir. (Buhârî, Libas 86, Tıbb 36; Müslim, Libas 119). Dövme yapmanın nehyedildiği bir diğer hadis de şu şekildedir: Ebu Cuheyfe rivayet etmiştir: “Resûlullah (s.a.s) kan mukabilinde alınan paradan, köpek semeninden, fuhuş kazancından men etti. Dövme yapanı, dövme yaptıranı, faiz yiyeni, faiz yedireni ve musavvirleri lanetledi.” (Buhârî, Büyû 113; Ebu Davud, Büyû 65). Dövme yapmayı yasaklayan daha başka hadisler de vardır. (Bkz: Ebû Dâvud, Libâs 11; Nesâî, Zînet 20; Ebû Dâvud, Tereccül 5).
Dövme yaparken vücuda batırılan iğnelerin çıkardığı kan, orada kuruduğundan dolayı, dövme mahalli de dinen necis sayılır.