Ana sayfa
Forumlar
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Blog
Neler yeni
Yeni mesajlar
Son aktiviteler
Giriş yap
Kayıt ol
Neler yeni
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Install the app
Yükle
Forumlar
İslamiyet
İslam Akaidi ve Fıkıh
İmanın Şartları
Allah'a İman
Ehad ve Vahid kavramları...
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap cer
Mesaj
<blockquote data-quote="Hadim" data-source="post: 968" data-attributes="member: 43"><p><span style="font-size: 12px">'De ki O Allah...' diye başlayan surede yüce Allah ilk önce Ehad ismiyle tanıtılır.Ehad(Tek Olan) ismi,zahiren Vahid(Bir Olan) ismi ile aynı anlamı taşıyormuş gibi gözükür.Ama ikisinin arasında ince bir nüans vardır.Vahid ismi her şeyi yaratanın Allah olduğunu ifade ederken,Ehad ismi her şeyi onda gözüken tüm özelliklerle birlikte yaratanın O olduğuna işaret etmektedir.Bu bakımdan Ehad ismi can alıcı bir öneme sahiptir.Çünkü,'Her şeyi yaratan Allah'tır.' diyen insan aklı,bütün o şeyleri birden kuşatamaz.O genel hüküm içerisinde gözünden ve dikkatinden kaçan şeyler olur.İşte dikkatten kaçan bu şeylerin,belki farkında bile olmaksızın -insanın kendiside buna dahil olmak üzere- sebeplere,tabiata,tesadüfe havale edilmesi mümkündür.Bu imkanı kullanan şeytan,bizi nefsin de işbirliğiyle,nefis yahut esbab (sebepler) şirkine düşürür.Oysa Ehad ismi her bir şeye doğrudan doğruya Allah adına bakmayı gerektirir.Tabir yerindeyse,sadece kainat fuarının girişine 'Burası Allahın mülküdür' diye yazmakla yetinmeyip,kainat isimli fuarın içindeki her şeyin üzerine tek tek O'nun mührünü,damgasını vurur,her bir şeyi O'nun namına okutturur ve kullandırır.</span></p><p><span style="font-size: 12px"></span></p><p><span style="font-size: 12px">Birinci durumda,yani,sadece genel anlamda varlığı yaratanın Allah olduğunu bilme durumunda,bu ilahi fuarın içinden,şeytanın,nefis <strong><span style="color: #ff0000">ve</span></strong> esbab hesabına hırsızlık yapması mümkündür.Allah'ın mülkü,icraatı sebeplere veya başka bir şeye verilerek farkında olunmadan tevhidden sapılabilir.İkincisinde bu imkansızdır.Bu yüzden şirkten uzak olmanın ve dolayısıyla ihlasa yaklaşmanın yegane yolu,her şeye Ehad isminin dürbünüyle bakmaktan geçer.İşte Yüce Yaratıcı İhlas Suresinin ilk ayetinde kendisi için 'O Allah Ehaddir' buyurarak bize ihlasın ilk şartını öğretir...</span></p><p> </p><p><strong><u><span style="font-size: 12px">ALINTIDIR</span></u></strong></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Hadim, post: 968, member: 43"] [SIZE=3]'De ki O Allah...' diye başlayan surede yüce Allah ilk önce Ehad ismiyle tanıtılır.Ehad(Tek Olan) ismi,zahiren Vahid(Bir Olan) ismi ile aynı anlamı taşıyormuş gibi gözükür.Ama ikisinin arasında ince bir nüans vardır.Vahid ismi her şeyi yaratanın Allah olduğunu ifade ederken,Ehad ismi her şeyi onda gözüken tüm özelliklerle birlikte yaratanın O olduğuna işaret etmektedir.Bu bakımdan Ehad ismi can alıcı bir öneme sahiptir.Çünkü,'Her şeyi yaratan Allah'tır.' diyen insan aklı,bütün o şeyleri birden kuşatamaz.O genel hüküm içerisinde gözünden ve dikkatinden kaçan şeyler olur.İşte dikkatten kaçan bu şeylerin,belki farkında bile olmaksızın -insanın kendiside buna dahil olmak üzere- sebeplere,tabiata,tesadüfe havale edilmesi mümkündür.Bu imkanı kullanan şeytan,bizi nefsin de işbirliğiyle,nefis yahut esbab (sebepler) şirkine düşürür.Oysa Ehad ismi her bir şeye doğrudan doğruya Allah adına bakmayı gerektirir.Tabir yerindeyse,sadece kainat fuarının girişine 'Burası Allahın mülküdür' diye yazmakla yetinmeyip,kainat isimli fuarın içindeki her şeyin üzerine tek tek O'nun mührünü,damgasını vurur,her bir şeyi O'nun namına okutturur ve kullandırır. Birinci durumda,yani,sadece genel anlamda varlığı yaratanın Allah olduğunu bilme durumunda,bu ilahi fuarın içinden,şeytanın,nefis [B][COLOR=#ff0000]ve[/COLOR][/B] esbab hesabına hırsızlık yapması mümkündür.Allah'ın mülkü,icraatı sebeplere veya başka bir şeye verilerek farkında olunmadan tevhidden sapılabilir.İkincisinde bu imkansızdır.Bu yüzden şirkten uzak olmanın ve dolayısıyla ihlasa yaklaşmanın yegane yolu,her şeye Ehad isminin dürbünüyle bakmaktan geçer.İşte Yüce Yaratıcı İhlas Suresinin ilk ayetinde kendisi için 'O Allah Ehaddir' buyurarak bize ihlasın ilk şartını öğretir...[/SIZE] [B][U][SIZE=3]ALINTIDIR[/SIZE][/U][/B] [/QUOTE]
Adı
İnsan doğrulaması
Peygamber Efendimiz a.s.v.'ın kabri nerededir? (Sadece şehir adını küçük harfler ile giriniz)
Cevap yaz
Forumlar
İslamiyet
İslam Akaidi ve Fıkıh
İmanın Şartları
Allah'a İman
Ehad ve Vahid kavramları...
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Accept
Daha fazla bilgi edin.…
Üst