Ene ile rûh arasindaki fark

  • Konbuyu başlatan Tevhid_Nur
  • Başlangıç tarihi
T

Tevhid_Nur

Misafir
ENE İLE RÛH ARASINDAKİ FARK
Kılıflı rûh ve kılıflı ene, yâni vücûd-i hâricî giydirilmiş rûh ve enenin her ikisi“müttehidân-ı bizzât, muhtelifân-ı bi’l-i’tibârdır”. Yâni mâhiyetleri bir olmakla berâber, yaptıkları vazîfe i’tibâriyle aralarında şöyle ince bir fark mevcûddur: Ene, kànûndan ziyâde, esmâ ve sıfât-ı İlâhiyyeyi gösteren bir âyinedir. Rûh ise, esmâ ve sıfât-ı İlâhiyyeye âyinedârlıktan ziyâde, cesede âit bir kànûndur.

Kaynak:Tahşiye yayınları;Ene risâlesi ve şerhi
 
T

Tevhid_Nur

Misafir
ENE NEDİR?

Ene: Gizli esmâ ve sıfât-ı İlâhiyyeyi gösteren bir âyine, bir vâhid-i kıyâsîdir. Ene, vâhid-i kıyâsî olmakla berâber, aynı zamanda teklîf yeridir. Müellif (ra), eneyi şöyle ta’rîf eder: Enenin vücûdunun iki vechi vardır:
Biri: Mücerred (kılıfsız) ene, yâni “min haysü hüve” cihetidir. Mücerred ene, mahlûk değildir. Vücûd-i i’tibârîsi vardır. Fakat vücûd-i hâricîsi yoktur. İllet-i nâkısası mevcûd olduğu, yâni madde ve sûreti olmayıp fâil ve gàyesi bulunduğu için varlığı, vicdânen inkâr edilemiyor.
Diğeri: Kılıflı ene cihetidir. Kılıflı ene ise, mahlûktur.

Kaynak:Tahşiye yayınları;Ene risâlesi ve şerhi
 
T

Tevhid_Nur

Misafir
RÛH NEDİR?

Rûh: Cesedin kànûnudur. Müellif (ra), rûhu şöyle ta’rîf eder:

“Rûh: zîhayât, zîşuûr, nûrânî, vücûd-i hâricî giydirilmiş, câmi’, hakìkattâr, külliyyet kesbetmeğe müstaid bir kànûn-i emrîdir.”

Rûhun vücûdunun iki vechi vardır:
Biri: Mücerred (kılıfsız) rûh, yâni “min haysü hüve” cihetidir. Mücerred rûh, mahlûk değildir. Vücûd-i i’tibârîsi vardır. Fakat vücûd-i hâricîsi yoktur. İllet-i nâkısası mevcûd olduğu, yâni madde ve sûreti olmayıp fâil ve gàyesi bulunduğu için varlığı, vicdânen inkâr edilemiyor.
Diğeri: Kılıflı rûh cihetidir. Kılıflı rûh ise, mahlûktur.

Kaynak:Tahşiye yayınları;Ene risâlesi ve şerhi
 
Üst