Ana sayfa
Forumlar
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Blog
Neler yeni
Yeni mesajlar
Son aktiviteler
Giriş yap
Kayıt ol
Neler yeni
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Install the app
Yükle
Forumlar
Bediüzzaman Said Nursi ve Risale-i Nur Cemaati
Bediüzzaman Said Nursi
Hatıralar
Eskişehir Hayatından İzler
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap cer
Mesaj
<blockquote data-quote="Sergerdan" data-source="post: 86794" data-attributes="member: 2492"><p></p><p><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: teal">Burada, harika bir hadiseyi nakletmeden geçemeyeceğiz. Şöyle ki: </span></span></span></p><p></p><p><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: teal">Bediüzzaman hapiste iken, birgün o zamanın Eskişehir müdde-i umûmisi Üstadı çarşıda görür. Hayret ve taaccüble ve vazifesine son vereceği ihtarıyla, hapishane müdürüne: </span></span></span></p><p></p><p><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: teal">"Ne için Bediüzzaman'ı çarşıya çıkardınız? Şimdi çarşıda gördüm." Müdür de: </span></span></span></p><p><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: teal">"Hayır, efendim. Bediüzzaman hapishanede, hatta tecriddedir; bakınız" diye cevap verir. </span></span></span></p><p></p><p><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: teal">Bakarlar ki, Üstad yerindedir. Bu harika vakıa adliyede şayi olur. Hakimler, "Bu hale akıl erdiremiyoruz" diye birbirlerine naklederler. Haşiye </span></span></span></p><p></p><p></p><p><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: teal">Haşiye </span></span></span></p><p></p><p><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: teal">Aynen bunun gibi bir vakıa da, Bediüzzaman Denizli hapsinde iken olmuştur. Üstadı, halk, iki-üç defa muhtelif camilerde sabah namazında görür. Savcı işitir; hapishane müdürüne pürhiddet, "Bediüzzaman'ı sabah namazında dışarıya, camie çıkarmışsınız" der. Tahkîkat yapar ki, Üstad hapishaneden dışarıya katiyen çıkarılmamış. </span></span></span></p><p></p><p><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: teal">Eskişehir Hapishanesinde iken de, bir Cuma günü, hapishane müdürü, katip ile otururken bir ses duyuyor: </span></span></span></p><p></p><p><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: teal">"Müdür Bey! Müdür Bey!" </span></span></span></p><p></p><p><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: teal">Müdür bakıyor; Bediüzzaman yüksek bir sesle: </span></span></span></p><p></p><p><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: teal">"Benim mutlaka bugün Ak Camide bulunmam lazım." </span></span></span></p><p></p><p><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: teal">Müdür, "Peki Efendi Hazretleri" diye cevap veriyor. Kendi kendine, "Herhalde Hoca Efendi kendisinin hapiste olduğunu ve dışarıya çıkamayacağını bilemiyor" diye söylenir ve odasına çekilir. </span></span></span></p><p></p><p><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: teal">Öğle vakti, Bediüzzaman'ın gönlünü alayım, Ak Camie gidemeyeceğini izah edeyim düşüncesiyle Üstadın koğuşuna gider. Koğuş penceresinden bakar ki, Bediüzzaman içeride yok! Hemen jandarmaya sorar. </span></span></span></p><p></p><p><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: teal">"İçeride idi; hem, kapı kilitli" cevabını alır. </span></span></span></p><p></p><p><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: teal">Derhal camie koşar. Bediüzzaman'ın ileride, birinci safta, sağ tarafta namaz kıldığını görür. Namazın sonlarında Bediüzzaman'ı yerinde göremeyip, hemen hapishaneye döner; Hazret-i Üstadın "Allahü Ekber" diyerek secdeye kapandığını hayretler içerisinde görür. (Bu hadîseyi bizzat o zamanki hapishane müdürü anlatmıştır.</span></span></span></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Sergerdan, post: 86794, member: 2492"] [FONT=Comic Sans MS][SIZE=3][/SIZE][/FONT] [FONT=Comic Sans MS][SIZE=3][COLOR=teal]Burada, harika bir hadiseyi nakletmeden geçemeyeceğiz. Şöyle ki: [/COLOR][/SIZE][/FONT] [COLOR=teal][/COLOR] [FONT=Comic Sans MS][SIZE=3][COLOR=teal]Bediüzzaman hapiste iken, birgün o zamanın Eskişehir müdde-i umûmisi Üstadı çarşıda görür. Hayret ve taaccüble ve vazifesine son vereceği ihtarıyla, hapishane müdürüne: [/COLOR][/SIZE][/FONT] [COLOR=teal][/COLOR] [FONT=Comic Sans MS][SIZE=3][COLOR=teal]"Ne için Bediüzzaman'ı çarşıya çıkardınız? Şimdi çarşıda gördüm." Müdür de: [/COLOR][/SIZE][/FONT] [FONT=Comic Sans MS][SIZE=3][COLOR=teal]"Hayır, efendim. Bediüzzaman hapishanede, hatta tecriddedir; bakınız" diye cevap verir. [/COLOR][/SIZE][/FONT] [COLOR=teal][/COLOR] [FONT=Comic Sans MS][SIZE=3][COLOR=teal]Bakarlar ki, Üstad yerindedir. Bu harika vakıa adliyede şayi olur. Hakimler, "Bu hale akıl erdiremiyoruz" diye birbirlerine naklederler. Haşiye [/COLOR][/SIZE][/FONT] [COLOR=teal][/COLOR] [COLOR=teal][/COLOR] [FONT=Comic Sans MS][SIZE=3][COLOR=teal]Haşiye [/COLOR][/SIZE][/FONT] [COLOR=teal][/COLOR] [FONT=Comic Sans MS][SIZE=3][COLOR=teal]Aynen bunun gibi bir vakıa da, Bediüzzaman Denizli hapsinde iken olmuştur. Üstadı, halk, iki-üç defa muhtelif camilerde sabah namazında görür. Savcı işitir; hapishane müdürüne pürhiddet, "Bediüzzaman'ı sabah namazında dışarıya, camie çıkarmışsınız" der. Tahkîkat yapar ki, Üstad hapishaneden dışarıya katiyen çıkarılmamış. [/COLOR][/SIZE][/FONT] [COLOR=teal][/COLOR] [FONT=Comic Sans MS][SIZE=3][COLOR=teal]Eskişehir Hapishanesinde iken de, bir Cuma günü, hapishane müdürü, katip ile otururken bir ses duyuyor: [/COLOR][/SIZE][/FONT] [COLOR=teal][/COLOR] [FONT=Comic Sans MS][SIZE=3][COLOR=teal]"Müdür Bey! Müdür Bey!" [/COLOR][/SIZE][/FONT] [COLOR=teal][/COLOR] [FONT=Comic Sans MS][SIZE=3][COLOR=teal]Müdür bakıyor; Bediüzzaman yüksek bir sesle: [/COLOR][/SIZE][/FONT] [COLOR=teal][/COLOR] [FONT=Comic Sans MS][SIZE=3][COLOR=teal]"Benim mutlaka bugün Ak Camide bulunmam lazım." [/COLOR][/SIZE][/FONT] [COLOR=teal][/COLOR] [FONT=Comic Sans MS][SIZE=3][COLOR=teal]Müdür, "Peki Efendi Hazretleri" diye cevap veriyor. Kendi kendine, "Herhalde Hoca Efendi kendisinin hapiste olduğunu ve dışarıya çıkamayacağını bilemiyor" diye söylenir ve odasına çekilir. [/COLOR][/SIZE][/FONT] [COLOR=teal][/COLOR] [FONT=Comic Sans MS][SIZE=3][COLOR=teal]Öğle vakti, Bediüzzaman'ın gönlünü alayım, Ak Camie gidemeyeceğini izah edeyim düşüncesiyle Üstadın koğuşuna gider. Koğuş penceresinden bakar ki, Bediüzzaman içeride yok! Hemen jandarmaya sorar. [/COLOR][/SIZE][/FONT] [COLOR=teal][/COLOR] [FONT=Comic Sans MS][SIZE=3][COLOR=teal]"İçeride idi; hem, kapı kilitli" cevabını alır. [/COLOR][/SIZE][/FONT] [COLOR=teal][/COLOR] [FONT=Comic Sans MS][SIZE=3][COLOR=teal]Derhal camie koşar. Bediüzzaman'ın ileride, birinci safta, sağ tarafta namaz kıldığını görür. Namazın sonlarında Bediüzzaman'ı yerinde göremeyip, hemen hapishaneye döner; Hazret-i Üstadın "Allahü Ekber" diyerek secdeye kapandığını hayretler içerisinde görür. (Bu hadîseyi bizzat o zamanki hapishane müdürü anlatmıştır.[/COLOR][/SIZE][/FONT] [/QUOTE]
Adı
İnsan doğrulaması
Peygamber Efendimiz a.s.v.'ın kabri nerededir? (Sadece şehir adını küçük harfler ile giriniz)
Cevap yaz
Forumlar
Bediüzzaman Said Nursi ve Risale-i Nur Cemaati
Bediüzzaman Said Nursi
Hatıralar
Eskişehir Hayatından İzler
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Accept
Daha fazla bilgi edin.…
Üst