Ana sayfa
Forumlar
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Blog
Neler yeni
Yeni mesajlar
Son aktiviteler
Giriş yap
Kayıt ol
Neler yeni
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Install the app
Yükle
Forumlar
Eğitim ve Kültür
Aile ve Yaşam
Kişisel Gelişim
Evlilik, ne zaman?
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap cer
Mesaj
<blockquote data-quote="nuriye" data-source="post: 106023" data-attributes="member: 9424"><p>Evlilik kararı duygu mantık dengesi içinde düşünülerek karar verilmesi gereken bir konudur. Bu dönemleri evlilik düşüncesinin gelişimi açısından değerlendirelim: </p><p></p><p>13-20 yaş arası duygusal merkezli düşünce ağırlık bastığı için bu dönemde ciddi bir ilişki geliştirmek ve evlilik hayali kurmak hüsranla neticelenebilir. Çünkü kişi karşısındakini gerçekçi olarak algılayamaz. Başkalarının o kişi hakkında gördükleri olumsuzlukları o kişi göremez. Bu yaşlarda âşık olup hayatı ile ilgili önemli kararlar veren kişilerin çoğu sonradan mutsuz olabilir. Bundan dolayı bu yaşlarda belki dıştan masumca görünen kız erkek arkadaşlıkları gençler ve aileleri için sonu çok üzücü olaylara neden olabilir. Çünkü bu yaşta dünyayı yakıp yıkmak zihinde kolaydır. Neticesini düşünmeden birçok hata yapılabilir. </p><p>Eğer bu yaş dilimi içindeyseniz, en iyisi eğitiminizle ve kişisel gelişiminizle ilgilenin. Diğer işleri zamanı gelince düşünün. </p><p>21-32 yaş arası duygu ve mantık bir arada çalışmaya başlar. Birisini çok beğenirsiniz; ama onun yaşantı tarzıyla sizinkinin arasındaki farkı görüp yeri geldiğinde “Yaa galiba yanlış yapıyorum.” diyebilirsiniz. Bu yüzden evlilik kararı vermek için en uygun yıllar özellikle bu dönemin ortası ve sonrası olan 24-29 yaşları arasıdır. Evlilik gibi önemli bir karar bu dönem içinde mantık ve duygu dengesi içinde verilmelidir. </p><p>33 yaş ve sonrası dönem halk arasında “Armudun sapı, üzümün çöpü” olarak bilinen dönemdir. Yani mantıksallığın yoğunlaştığı ve duygusallığın geri planda kalması nedeniyle kişinin karşısındakini fazlaca objektif algılama, bütün kusurlarını görebilme ve bu yüzden de duygusal olarak bağlanmada zorluklar yaşadığı dönemdir. Bu yaşa kadar evlenmediyseniz acele edin; her geçen gün duygusallığınızdan bir şeyler kaybedecek, çok mantıklı düşünen biri olacaksınız. Ama evlilik sadece mantıkla yapılacak bir iş değildir. </p><p></p><p></p><p></p><p>[SIZE=+1]<strong>Duygu mu mantık mı?</strong>[/SIZE] </p><p>İnsanlar hayatta duygu ve mantık arasında bir denge içinde yaşama eğilimi içindedirler. Belirtilen yaşlar kesin çizgiler olmamakla beraber hayat boyu insanların duygu mantık silsilesi genel olarak şöyle işler: </p><p></p><p><strong>1-12 yaş arası:</strong> Yoğun duygusal dönem </p><p><strong>13-20 yaş arası:</strong> Duygusal dönem </p><p><strong>21-32 yaş arası:</strong> Duygu-mantık dengesinin oturduğu dönem </p><p><strong>30-50 yaş arası:</strong> Mantıksal dönem <strong>50 yaş ve sonrası:</strong> Mantıktan duygusallığa doğru geçişin olduğu dönem ....</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="nuriye, post: 106023, member: 9424"] Evlilik kararı duygu mantık dengesi içinde düşünülerek karar verilmesi gereken bir konudur. Bu dönemleri evlilik düşüncesinin gelişimi açısından değerlendirelim: 13-20 yaş arası duygusal merkezli düşünce ağırlık bastığı için bu dönemde ciddi bir ilişki geliştirmek ve evlilik hayali kurmak hüsranla neticelenebilir. Çünkü kişi karşısındakini gerçekçi olarak algılayamaz. Başkalarının o kişi hakkında gördükleri olumsuzlukları o kişi göremez. Bu yaşlarda âşık olup hayatı ile ilgili önemli kararlar veren kişilerin çoğu sonradan mutsuz olabilir. Bundan dolayı bu yaşlarda belki dıştan masumca görünen kız erkek arkadaşlıkları gençler ve aileleri için sonu çok üzücü olaylara neden olabilir. Çünkü bu yaşta dünyayı yakıp yıkmak zihinde kolaydır. Neticesini düşünmeden birçok hata yapılabilir. Eğer bu yaş dilimi içindeyseniz, en iyisi eğitiminizle ve kişisel gelişiminizle ilgilenin. Diğer işleri zamanı gelince düşünün. 21-32 yaş arası duygu ve mantık bir arada çalışmaya başlar. Birisini çok beğenirsiniz; ama onun yaşantı tarzıyla sizinkinin arasındaki farkı görüp yeri geldiğinde “Yaa galiba yanlış yapıyorum.” diyebilirsiniz. Bu yüzden evlilik kararı vermek için en uygun yıllar özellikle bu dönemin ortası ve sonrası olan 24-29 yaşları arasıdır. Evlilik gibi önemli bir karar bu dönem içinde mantık ve duygu dengesi içinde verilmelidir. 33 yaş ve sonrası dönem halk arasında “Armudun sapı, üzümün çöpü” olarak bilinen dönemdir. Yani mantıksallığın yoğunlaştığı ve duygusallığın geri planda kalması nedeniyle kişinin karşısındakini fazlaca objektif algılama, bütün kusurlarını görebilme ve bu yüzden de duygusal olarak bağlanmada zorluklar yaşadığı dönemdir. Bu yaşa kadar evlenmediyseniz acele edin; her geçen gün duygusallığınızdan bir şeyler kaybedecek, çok mantıklı düşünen biri olacaksınız. Ama evlilik sadece mantıkla yapılacak bir iş değildir. [SIZE=+1][B]Duygu mu mantık mı?[/B][/SIZE] İnsanlar hayatta duygu ve mantık arasında bir denge içinde yaşama eğilimi içindedirler. Belirtilen yaşlar kesin çizgiler olmamakla beraber hayat boyu insanların duygu mantık silsilesi genel olarak şöyle işler: [B]1-12 yaş arası:[/B] Yoğun duygusal dönem [B]13-20 yaş arası:[/B] Duygusal dönem [B]21-32 yaş arası:[/B] Duygu-mantık dengesinin oturduğu dönem [B]30-50 yaş arası:[/B] Mantıksal dönem [B]50 yaş ve sonrası:[/B] Mantıktan duygusallığa doğru geçişin olduğu dönem .... [/QUOTE]
Adı
İnsan doğrulaması
Peygamber Efendimiz a.s.v.'ın kabri nerededir? (Sadece şehir adını küçük harfler ile giriniz)
Cevap yaz
Forumlar
Eğitim ve Kültür
Aile ve Yaşam
Kişisel Gelişim
Evlilik, ne zaman?
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Accept
Daha fazla bilgi edin.…
Üst