Ana sayfa
Forumlar
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Blog
Neler yeni
Yeni mesajlar
Son aktiviteler
Giriş yap
Kayıt ol
Neler yeni
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Install the app
Yükle
Forumlar
İslamiyet
İslam Akaidi ve Fıkıh
İslam Ansiklopedisi
Faiz dosyasi
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap cer
Mesaj
<blockquote data-quote="FaKiR" data-source="post: 86712" data-attributes="member: 10"><p><strong><span style="font-family: 'Verdana'"><span style="color: red"><u><em>2. Gerekçe</em></u></span></span></strong><span style="font-family: 'Verdana'"><span style="color: red"><u><em>: Değer kaybına kıyasla caiz görülmüştür.</em></u></span> </span></p><p></p><p></p><p><strong><span style="font-family: 'Verdana'">Değerlendirme</span></strong><span style="font-family: 'Verdana'">: Bu kıyasın <strong>kıyası maal farık</strong> olduğu dikkate alınmamıştır.(3) Şöyle ki;</span></p><p></p><p></p><p><strong><span style="font-family: 'Verdana'">Evvela</span></strong><span style="font-family: 'Verdana'">, Müçtehitler döneminde tartışılan konu, enflasyon altındaki faizli kredi işlemi değil, zamanında ödenmemiş meşru bir alış-veriş akdinin parasal bedelinde veya uzun zaman ödenmesi geciktirilmiş faizsiz bir kredi bedelinde meydana gelen değer kaybı/yükselişi konusudur. Hiçbir müçtehidin, faizli krediyi kurtarmak için, bu yönteme başvurduğu bilinmemektedir. Müçtehitlerin tartıştıkları değer kaybı konusunun bugünkü faizli İşlemin enflasyon altına düşen faizi ile alakası söz konusu değildir. </span></p><p></p><p></p><p><span style="font-family: 'Verdana'">Dolayısıyla, faizi kesinleşmiş faizli bir işlemin, İmam Ebu Yusuf’un kabul ettiği masum bir alış-veriş akdinin veya faizsiz meşru bir kredinin uzun zaman ödenmemiş bedelinde oluşan değer kaybına kıyaslanması da elbette kıyası ma’al-farıktır.</span></p><p></p><p></p><p><span style="font-family: 'Verdana'">Binaenaleyh <strong>Ebu Yusuf'un cevaz verdiği vadeli alacağın değer kaybının farkı ile enflasyon altındaki faizli kredi faizi arasında olan farklı noktaları maddeler halinde aşağıda özetlenmiştir</strong>:</span></p><p></p><p></p><p><span style="font-family: 'Verdana'">1) Değer kaybı, meşru bir alış-verişin veya faizsiz kredinin bedelinde, sonradan oluşabilen bir zarar/kayıptır; Enflasyon faizi ise, faiz akdinden doğan ve akitte belirlenen kesin bir artıştır. </span></p><p></p><p></p><p><span style="font-family: 'Verdana'">2) Meşru alış-verişin veya faizsiz kredinin bedelinde doğabilecek kaybın miktarı, başta meçhul olduğu gibi ve hiç de doğmayabilir; Enflasyon altındaki faiz miktarı ve ödeme zamanı ise, enflasyondan değil, yapılan faiz sözleşmesinden doğan sabit ve bağlayıcı şartlı bir artıştır.</span></p><p></p><p></p><p><span style="font-family: 'Verdana'">3) Ödenmesi gereken değer kaybı, alacağın değerinde oluşacak orana göre takdir edilir ve ödeme anında değer kaybı ne ise o ödenecek, yoksa hiçbir fazlalık ödenmez. </span></p><p></p><p></p><p><span style="font-family: 'Verdana'">Ödenmesi gereken enflasyon faizinin miktarı ise, enflasyona göre değil, yapılan sözleşmeyle tespit edilen miktardır. Yukarıda belirtildiği gibi, enflasyon ister sıfır düzeyine insin isterse de %100’e yükselsin enflasyon oranı asla dikkate alınmaz, dikkate alınan ve ödenmesi gereken miktar, faizli sözleşmede kararlaştırılmış sabit faiz miktardır. Bu konuda daha ayrıntılı bilgi için bizim <strong>“İslam’da Güncel Ticari Meseleler</strong>” adlı eserimize bakılabilir.(4)</span></p><p></p><p></p><p><span style="font-family: 'Verdana'">İşte, <strong>Ebu Yusuf'un</strong> cevaz verdiği değer kaybı nerede, <strong>Ebu Faizin</strong> buna kıyas ettiği enflasyon altındaki sözleşmeli faiz nerede?</span></p><p></p><p></p><p><span style="font-family: 'Verdana'">Ayrıca, faizli kredi işleminde faiz, enflasyon oranının altına düşünce faizli işlem caiz olabiliyorsa, faizsiz kredi işlemindeki para değerinin enflasyon oranının üstüne çıkınca bu faizsiz kredi çekmenin de haram olması gerekmez mi? </span></p><p></p><p></p><p><span style="font-family: 'Verdana'">Bu fetvanın mantığına göre “evet haram olması gerekir”. Ancak, bunu diyen hiçbir içtihat yoktur. Çünkü bu işlem başta meşru olarak yapılan bir işlemdir. Şu halde, <strong>meşru bir işlem, sonucu itibarıyla gayr-i meşru bir işleme dönüşemeyeceği gibi, gayr-i meşru bir işlem de sonucu itibarıyla meşru olamaz.</strong> Genel kural budur. </span></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="FaKiR, post: 86712, member: 10"] [B][FONT=Verdana][COLOR=red][U][I]2. Gerekçe[/I][/U][/COLOR][/FONT][/B][FONT=Verdana][COLOR=red][U][I]: Değer kaybına kıyasla caiz görülmüştür.[/I][/U][/COLOR] [/FONT] [B][FONT=Verdana]Değerlendirme[/FONT][/B][FONT=Verdana]: Bu kıyasın [B]kıyası maal farık[/B] olduğu dikkate alınmamıştır.(3) Şöyle ki;[/FONT] [B][FONT=Verdana]Evvela[/FONT][/B][FONT=Verdana], Müçtehitler döneminde tartışılan konu, enflasyon altındaki faizli kredi işlemi değil, zamanında ödenmemiş meşru bir alış-veriş akdinin parasal bedelinde veya uzun zaman ödenmesi geciktirilmiş faizsiz bir kredi bedelinde meydana gelen değer kaybı/yükselişi konusudur. Hiçbir müçtehidin, faizli krediyi kurtarmak için, bu yönteme başvurduğu bilinmemektedir. Müçtehitlerin tartıştıkları değer kaybı konusunun bugünkü faizli İşlemin enflasyon altına düşen faizi ile alakası söz konusu değildir. [/FONT] [FONT=Verdana]Dolayısıyla, faizi kesinleşmiş faizli bir işlemin, İmam Ebu Yusuf’un kabul ettiği masum bir alış-veriş akdinin veya faizsiz meşru bir kredinin uzun zaman ödenmemiş bedelinde oluşan değer kaybına kıyaslanması da elbette kıyası ma’al-farıktır.[/FONT] [FONT=Verdana]Binaenaleyh [B]Ebu Yusuf'un cevaz verdiği vadeli alacağın değer kaybının farkı ile enflasyon altındaki faizli kredi faizi arasında olan farklı noktaları maddeler halinde aşağıda özetlenmiştir[/B]:[/FONT] [FONT=Verdana]1) Değer kaybı, meşru bir alış-verişin veya faizsiz kredinin bedelinde, sonradan oluşabilen bir zarar/kayıptır; Enflasyon faizi ise, faiz akdinden doğan ve akitte belirlenen kesin bir artıştır. [/FONT] [FONT=Verdana]2) Meşru alış-verişin veya faizsiz kredinin bedelinde doğabilecek kaybın miktarı, başta meçhul olduğu gibi ve hiç de doğmayabilir; Enflasyon altındaki faiz miktarı ve ödeme zamanı ise, enflasyondan değil, yapılan faiz sözleşmesinden doğan sabit ve bağlayıcı şartlı bir artıştır.[/FONT] [FONT=Verdana]3) Ödenmesi gereken değer kaybı, alacağın değerinde oluşacak orana göre takdir edilir ve ödeme anında değer kaybı ne ise o ödenecek, yoksa hiçbir fazlalık ödenmez. [/FONT] [FONT=Verdana]Ödenmesi gereken enflasyon faizinin miktarı ise, enflasyona göre değil, yapılan sözleşmeyle tespit edilen miktardır. Yukarıda belirtildiği gibi, enflasyon ister sıfır düzeyine insin isterse de %100’e yükselsin enflasyon oranı asla dikkate alınmaz, dikkate alınan ve ödenmesi gereken miktar, faizli sözleşmede kararlaştırılmış sabit faiz miktardır. Bu konuda daha ayrıntılı bilgi için bizim [B]“İslam’da Güncel Ticari Meseleler[/B]” adlı eserimize bakılabilir.(4)[/FONT] [FONT=Verdana]İşte, [B]Ebu Yusuf'un[/B] cevaz verdiği değer kaybı nerede, [B]Ebu Faizin[/B] buna kıyas ettiği enflasyon altındaki sözleşmeli faiz nerede?[/FONT] [FONT=Verdana]Ayrıca, faizli kredi işleminde faiz, enflasyon oranının altına düşünce faizli işlem caiz olabiliyorsa, faizsiz kredi işlemindeki para değerinin enflasyon oranının üstüne çıkınca bu faizsiz kredi çekmenin de haram olması gerekmez mi? [/FONT] [FONT=Verdana]Bu fetvanın mantığına göre “evet haram olması gerekir”. Ancak, bunu diyen hiçbir içtihat yoktur. Çünkü bu işlem başta meşru olarak yapılan bir işlemdir. Şu halde, [B]meşru bir işlem, sonucu itibarıyla gayr-i meşru bir işleme dönüşemeyeceği gibi, gayr-i meşru bir işlem de sonucu itibarıyla meşru olamaz.[/B] Genel kural budur. [/FONT] [/QUOTE]
Adı
İnsan doğrulaması
Peygamber Efendimiz a.s.v.'ın kabri nerededir? (Sadece şehir adını küçük harfler ile giriniz)
Cevap yaz
Forumlar
İslamiyet
İslam Akaidi ve Fıkıh
İslam Ansiklopedisi
Faiz dosyasi
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Accept
Daha fazla bilgi edin.…
Üst