Ana sayfa
Forumlar
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Blog
Neler yeni
Yeni mesajlar
Son aktiviteler
Giriş yap
Kayıt ol
Neler yeni
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Install the app
Yükle
Forumlar
Bilgisayar ve Teknoloji ve İnternet
Webmaster Dünyası
İnternet , Ağ ve Bilgisayar Güvenliği
Format Atma - Nasıl Format Atılır? (Resimli)
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap cer
Mesaj
<blockquote data-quote="Ruh" data-source="post: 32908" data-attributes="member: 1370"><p><span style="color: #003399"><span style="font-family: 'Verdana'"><p style="text-align: center">Format Atma Dersi SimuLatörü... </p></span></span></p><p style="text-align: center"><span style="color: #003399"><span style="font-family: 'Verdana'"></p></span></span></p><p style="text-align: center"><span style="color: #003399"><span style="font-family: 'Verdana'"></p></span></span></p><p style="text-align: center"><span style="color: #003399"><span style="font-family: 'Verdana'"></p></span></span></p><p style="text-align: center"><span style="color: #003399"><span style="font-family: 'Verdana'"><strong><img src="http://img147.imageshack.us/img147/7554/212mv.gif" alt="" class="fr-fic fr-dii fr-draggable " style="" /> </strong></p></span></span></p><p style="text-align: center"><span style="color: #003399"><span style="font-family: 'Verdana'"></p></span></span></p><p style="text-align: center"><span style="color: #003399"><span style="font-family: 'Verdana'"><strong>Windows XP Home ve Professional versiyonlarının kurulumunun nasıl yapıldığını adım adım görelim. </strong></p></span></span></p><p style="text-align: center"><span style="color: #003399"><span style="font-family: 'Verdana'"><strong>Windows XP CD-ROM'unu takın ve bilgisayarınızın güç düğmesine dokunun. </strong></p></span></span></p><p style="text-align: center"><span style="color: #003399"><span style="font-family: 'Verdana'"><strong>Not: Bilgisayar açılırken çıkan ekran sizin bilgisayarınızda biraz farklı olabilir. </strong></p></span></span></p><p style="text-align: center"><span style="color: #003399"><span style="font-family: 'Verdana'"><strong><img src="http://img147.imageshack.us/img147/4830/19zw.gif" alt="" class="fr-fic fr-dii fr-draggable " style="" /> </strong></p></span></span></p><p style="text-align: center"><span style="color: #003399"><span style="font-family: 'Verdana'"><strong>Press any key to boot from CD... mesajını göreceksiniz. Herhangi bir tuşa bastığınız anda sistem takılı olan XP CD-ROM'undan sistem dosyalarını yükleyecektir ve kurulum başlayacaktır. Eğer herhangi bir tuşa basmazsanız bir süre sonra sistem harddiskten boot etmeye çalışacaktır. </strong></p></span></span></p><p style="text-align: center"><span style="color: #003399"><span style="font-family: 'Verdana'"><strong>Kurulumdan sonra XP CD-ROM'unu cd sürücüde unutanlar karşılarına tekrar kurulum ekranı gelip şok olmasınlar diye alınmış bir önlem... </strong></p></span></span></p><p style="text-align: center"><span style="color: #003399"><span style="font-family: 'Verdana'"><strong><img src="http://img147.imageshack.us/img147/7936/29hd.gif" alt="" class="fr-fic fr-dii fr-draggable " style="" /> </strong></p></span></span></p><p style="text-align: center"><span style="color: #003399"><span style="font-family: 'Verdana'"><strong>CD-ROM'dan açılış yapılıp kurulum işlemi başladı, karşımıza ilk çıkan yazı: </strong></p></span></span></p><p style="text-align: center"><span style="color: #003399"><span style="font-family: 'Verdana'"><strong>Setup is inspecting your computer's hardware configuration... </strong></p></span></span></p><p style="text-align: center"><span style="color: #003399"><span style="font-family: 'Verdana'"><strong><img src="http://img147.imageshack.us/img147/6082/35fv.gif" alt="" class="fr-fic fr-dii fr-draggable " style="" /> </strong></p></span></span></p><p style="text-align: center"><span style="color: #003399"><span style="font-family: 'Verdana'"><strong>Bir bekleme süresinin ardından, Microsoft'un klasik mavi yükleme ekranı geliyor</strong></p></span></span></p><p style="text-align: center"><span style="color: #003399"><span style="font-family: 'Verdana'"><strong><img src="http://img147.imageshack.us/img147/893/49rb.gif" alt="" class="fr-fic fr-dii fr-draggable " style="" /> </strong></p></span></span></p><p style="text-align: center"><span style="color: #003399"><span style="font-family: 'Verdana'"><strong>Daha sonra Setup is starting Windows mesajı ve Windows XP Professional Setup yada Windows XP Home Setup ekranı:</strong></p></span></span></p><p style="text-align: center"><span style="color: #003399"><span style="font-family: 'Verdana'"><strong><img src="http://img147.imageshack.us/img147/690/53jo.gif" alt="" class="fr-fic fr-dii fr-draggable " style="" /> </strong></p></span></span></p><p style="text-align: center"><span style="color: #003399"><span style="font-family: 'Verdana'"><strong>ENTER tuşuna basarak devam edersek: </strong></p></span></span></p><p style="text-align: center"><span style="color: #003399"><span style="font-family: 'Verdana'"><strong>Windows XP Licensing Agreement yani yazılım anlaşması geldi. F8 tuşuna basarak geçelim. </strong></p></span></span></p><p style="text-align: center"><span style="color: #003399"><span style="font-family: 'Verdana'"><strong>Şimdi önemli bir adıma geldik. Diskin bölümlenmesi ve formatlama işlemi.</strong></p></span></span></p><p style="text-align: center"><span style="color: #003399"><span style="font-family: 'Verdana'"><strong><img src="http://img147.imageshack.us/img147/1154/63qv1.gif" alt="" class="fr-fic fr-dii fr-draggable " style="" /> </strong></p></span></span></p><p style="text-align: center"><span style="color: #003399"><span style="font-family: 'Verdana'"><strong>Eğer disk daha önceden kullanılmışsa veya zaten içinde başka bir işletim sistemi yüklü ise, bu ekranda varolan disk bölümü görünecektir. Ya da yukarıda olduğu gibi Unpartitioned space adı altında bölümleme yapılmamış disk alanı görünecektir. Siz duruma göre varolan bölümü(partititon) seçip Enter ile devam edebilir veya Unpartitioned space'i seçip C tuşuna basarak bu alanı bölümleyebilirsiniz. Şu anda yukarıda gözükmüyor ama bu ekranda varolan bir bölümü silme imkanı da var(bu durumda o bölümün içindeki herşey gider ona göre..). </strong></p></span></span></p><p style="text-align: center"><span style="color: #003399"><span style="font-family: 'Verdana'"><strong>Ben önce C tuşu ile bölümledim ve Enter tuşu ile devam ettim. </strong></p></span></span></p><p style="text-align: center"><span style="color: #003399"><span style="font-family: 'Verdana'"><strong>Bu ekranda ise hangi dosya sisteminin kullanılacağını soruyor.</strong></p></span></span></p><p style="text-align: center"><span style="color: #003399"><span style="font-family: 'Verdana'"><strong><img src="http://img147.imageshack.us/img147/7112/74oi.gif" alt="" class="fr-fic fr-dii fr-draggable " style="" /> </strong></p></span></span></p><p style="text-align: center"><span style="color: #003399"><span style="font-family: 'Verdana'"><strong>Eğer varolan bir disk bölümünü seçip bu ekrana gelmişseniz tekrar formatlamadan o bölümü kullanma seçeneğinizde olacaktır. Böylece o bölümdeki bilgiler de korunmuş olur. </strong></p></span></span></p><p style="text-align: center"><span style="color: #003399"><span style="font-family: 'Verdana'"><strong>Bizim ise şimdi iki seçeneğimiz var: FAT veya NTFS. </strong></p></span></span></p><p style="text-align: center"><span style="color: #003399"><span style="font-family: 'Verdana'"></p></span></span></p><p style="text-align: center"><span style="color: #003399"><span style="font-family: 'Verdana'"><strong>FAT Bu dosya sistemi DOS ve W9x'in kullandığı dosya sistemidir. Bu şekilde formatlarsanız, bir DOS disketiyle açtınızda diskinize erişebilirsiniz. Aynı şekilde eğer birden fazla işletim sistemi kullanıyorsanız, mesela bir de W98 yüklü ise, W98 ile açtığınızda bu disk alanını da görüp kullanabileceksiniz. </strong></p></span></span></p><p style="text-align: center"><span style="color: #003399"><span style="font-family: 'Verdana'"><strong>İki tane büyük dezavantajı var: </strong></p></span></span></p><p style="text-align: center"><span style="color: #003399"><span style="font-family: 'Verdana'"><strong>* Kullandığı dosyalama yöntemi diski 64KB'lık hücrelere bölüyor. Ve bir dosya en azından bir hücreyi kapladığı için, 1KB'lık bir dosya bile oluştursanız diskinizde 64KB yer kaplayacaktır. </strong></p></span></span></p><p style="text-align: center"><span style="color: #003399"><span style="font-family: 'Verdana'"><strong>* NTFS sisteminin sunduğu disk ve dizinlere hatta dosyalara erişimin kullanıcı bazında kısıtlanabilmesi özelliğinden mahrum kalacaksınız. </strong></p></span></span></p><p style="text-align: center"><span style="color: #003399"><span style="font-family: 'Verdana'"><strong>NTFS DOS disketiyle açınca ve W9x işletim sistemlerinden erişilememesi dışında güvenilir ve XP'nin özelliklerini tam olarak kullanmanıza imkan veren bir dosya sistemi. Bu arada kafanıza belki takılır diye söylüyorum, W9x tarafından erişilemez derken bu ağ üzerinden erişemez demek değil. Aynı makinada birden fazla işletim sistemi varsa bu durum söz konusu olabilir. </strong></p></span></span></p><p style="text-align: center"><span style="color: #003399"><span style="font-family: 'Verdana'"><strong>NTFS kullanmanızı öneriyorum ve bende NTFS üzerindeyken Enter ile devam ediyorum. </strong></p></span></span></p><p style="text-align: center"><span style="color: #003399"><span style="font-family: 'Verdana'"><strong>Disk formatlanıyor: </strong></p></span></span></p><p style="text-align: center"><span style="color: #003399"><span style="font-family: 'Verdana'"><strong><img src="http://img147.imageshack.us/img147/3238/81ua.gif" alt="" class="fr-fic fr-dii fr-draggable " style="" /> </strong></p></span></span></p><p style="text-align: center"><span style="color: #003399"><span style="font-family: 'Verdana'"><strong>Ve dosyalar CD-ROM'dan diske koplayalanıyor:</strong></p></span></span></p><p style="text-align: center"><span style="color: #003399"><span style="font-family: 'Verdana'"><strong><img src="http://img147.imageshack.us/img147/3950/94bu.gif" alt="" class="fr-fic fr-dii fr-draggable " style="" /> </strong></p></span></span></p><p style="text-align: center"><span style="color: #003399"><span style="font-family: 'Verdana'"><strong>Ve sistem yeniden açılacak...: </strong></p></span></span></p><p style="text-align: center"><span style="color: #003399"><span style="font-family: 'Verdana'"><strong><img src="http://img147.imageshack.us/img147/826/106be.gif" alt="" class="fr-fic fr-dii fr-draggable " style="" /> </strong></p></span></span></p><p style="text-align: center"><span style="color: #003399"><span style="font-family: 'Verdana'"><strong>Bilgisayar açıldığında Windows XP ilk defa Graphical User Interface(GUI) - Grafik kullanıcı arabirimi ile açılıyor: </strong></p></span></span></p><p style="text-align: center"><span style="color: #003399"><span style="font-family: 'Verdana'"><strong><img src="http://img147.imageshack.us/img147/108/118bj.gif" alt="" class="fr-fic fr-dii fr-draggable " style="" /> </strong></p></span></span></p><p style="text-align: center"><span style="color: #003399"><span style="font-family: 'Verdana'"><strong><img src="http://img147.imageshack.us/img147/7666/129mq.gif" alt="" class="fr-fic fr-dii fr-draggable " style="" /> </strong></p></span></span></p><p style="text-align: center"><span style="color: #003399"><span style="font-family: 'Verdana'"><strong>Bu adımlarda biz hiçbirşeye elimizi sürmüyoruz, çay, kahve, kakao, salep işte ne varsa.... <img src="http://www.msxlabs.org/forum/images/smilies/msn_happy.gif" alt="" class="fr-fic fr-dii fr-draggable " style="" /></strong></p></span></span></p><p style="text-align: center"><span style="color: #003399"><span style="font-family: 'Verdana'"><strong><img src="http://img147.imageshack.us/img147/7806/135aj.gif" alt="" class="fr-fic fr-dii fr-draggable " style="" /> </strong></p></span></span></p><p style="text-align: center"><span style="color: #003399"><span style="font-family: 'Verdana'"><strong>Şimdi karşımıza önemli bir adım geldi. Eğer Türkçe dışında bir versiyonu yüklüyorsanız(muhtemelen English olanı..) bu ekranda hem Customize düğmesine tıklayarak Türkiye'yi seçmemiz lazım, hem de Details ile Türkçe klavyeyi seçmemiz gerekiyor. </strong></p></span></span></p><p style="text-align: center"><span style="color: #003399"><span style="font-family: 'Verdana'"><strong><img src="http://img147.imageshack.us/img147/2451/142tq.gif" alt="" class="fr-fic fr-dii fr-draggable " style="" /> </strong></p></span></span></p><p style="text-align: center"><span style="color: #003399"><span style="font-family: 'Verdana'"><strong>İsminizi ve eğer bir kurumda yükleme yapıyorsanız kurum ismini yazın:</strong></p></span></span></p><p style="text-align: center"><span style="color: #003399"><span style="font-family: 'Verdana'"><strong><img src="http://img147.imageshack.us/img147/5706/153wj.gif" alt="" class="fr-fic fr-dii fr-draggable " style="" /> </strong></p></span></span></p><p style="text-align: center"><span style="color: #003399"><span style="font-family: 'Verdana'"><strong>25 haneli Product key'i girin (Windows XP CD-ROM üzerinde-kutusunda yazıyor) </strong></p></span></span></p><p style="text-align: center"><span style="color: #003399"><span style="font-family: 'Verdana'"><strong><img src="http://img147.imageshack.us/img147/8735/162vl.gif" alt="" class="fr-fic fr-dii fr-draggable " style="" /> </strong></p></span></span></p><p style="text-align: center"><span style="color: #003399"><span style="font-family: 'Verdana'"><strong>Ağda da görünecek ve ağ üzerinde her bilgisayarda farklı olması gereken Computer name değerini girin. </strong></p></span></span></p><p style="text-align: center"><span style="color: #003399"><span style="font-family: 'Verdana'"><strong>Administrator kullanıcısının şifresini girin, Confirm password karşısına aynı şifreyi tekrar girin: </strong></p></span></span></p><p style="text-align: center"><span style="color: #003399"><span style="font-family: 'Verdana'"><strong><img src="http://img147.imageshack.us/img147/6977/176ix.gif" alt="" class="fr-fic fr-dii fr-draggable " style="" /> </strong></p></span></span></p><p style="text-align: center"><span style="color: #003399"><span style="font-family: 'Verdana'"><strong>Administrator şifresini boş bırakabilirsiniz ama eğer bir şifre girerseniz bu şifreyi kesinlikle unutmayın, yoksa makinayı açamazsınız. </strong></p></span></span></p><p style="text-align: center"><span style="color: #003399"><span style="font-family: 'Verdana'"><strong>Date and Time Settings </strong></p></span></span></p><p style="text-align: center"><span style="color: #003399"><span style="font-family: 'Verdana'"><strong>Tarih ve saati kontrol edin, gerekiyorsa düzeltin. Time Zone alanında Türkiyenin GMT +2 olan saat dilimini seçin (Athens, İstanbul...gibi bir ismi var). </strong></p></span></span></p><p style="text-align: center"><span style="color: #003399"><span style="font-family: 'Verdana'"><strong><img src="http://img147.imageshack.us/img147/7522/180it.gif" alt="" class="fr-fic fr-dii fr-draggable " style="" /> </strong></p></span></span></p><p style="text-align: center"><span style="color: #003399"><span style="font-family: 'Verdana'"><strong>Eğer bilgisayarda takılı bir ağ kartı varsa, kurulum işlemi sırasında tespit edilecektir. Bu durumda size altta olduğu gibi Typical settings ile, yani varsayılan ayarlarla birşey sormadan kurulmasını veya Custom settings ile bazı ayarlar yaptırmasını(mesela IP adresini girmek gibi) seçtirecektir. Biz Typical settings'i seçiyoruz, zaten kurulduktan sonra istediğimiz gibi gidip bu ayarları değiştirebiliriz. </strong></p></span></span></p><p style="text-align: center"><span style="color: #003399"><span style="font-family: 'Verdana'"><strong><img src="http://img147.imageshack.us/img147/6709/196ay.gif" alt="" class="fr-fic fr-dii fr-draggable " style="" /> </strong></p></span></span></p><p style="text-align: center"><span style="color: #003399"><span style="font-family: 'Verdana'"><strong>Finalizing installation adımı ile kurulum işlemi devam ediyor, yine çay, kahve, kakao ve sahlep... </strong></p></span></span></p><p style="text-align: center"><span style="color: #003399"><span style="font-family: 'Verdana'"><strong><img src="http://img147.imageshack.us/img147/938/208xz.gif" alt="" class="fr-fic fr-dii fr-draggable " style="" /> </strong></p></span></span></p><p style="text-align: center"><span style="color: #003399"><span style="font-family: 'Verdana'"><strong>Restart...: </strong></p></span></span></p><p style="text-align: center"><span style="color: #003399"><span style="font-family: 'Verdana'"><strong><img src="http://img147.imageshack.us/img147/5169/217gj.gif" alt="" class="fr-fic fr-dii fr-draggable " style="" /> </strong></p></span></span></p><p style="text-align: center"><span style="color: #003399"><span style="font-family: 'Verdana'"><strong>Ekran çözünürlüğümüzü ayarlayacak. OK </strong></p></span></span></p><p style="text-align: center"><span style="color: #003399"><span style="font-family: 'Verdana'"><strong><img src="http://img147.imageshack.us/img147/1785/225ad.gif" alt="" class="fr-fic fr-dii fr-draggable " style="" /> </strong></p></span></span></p><p style="text-align: center"><span style="color: #003399"><span style="font-family: 'Verdana'"><strong>İnternet üzerinden Microsoft'un web sitesine bağlanmayı deneyecektir. Bu adımı Skip ile geçmenizde hiçbir sakınca yok. </strong></p></span></span></p><p style="text-align: center"><span style="color: #003399"><span style="font-family: 'Verdana'"><strong>Administrator özelliğine sahip olacak ilk kullanıcıları oluşturmanız istenecek. Ve XP'nin login ekranı karşınıza gelecektir. </strong></p></span></span></p><p style="text-align: center"><span style="color: #003399"><span style="font-family: 'Verdana'"><strong><img src="http://img147.imageshack.us/img147/3166/237xk.gif" alt="" class="fr-fic fr-dii fr-draggable " style="" /> </strong></p></span></span></p><p style="text-align: center"><span style="color: #003399"><span style="font-family: 'Verdana'"><strong>Eğer kurulum yapılırken sadece bir kullanıcı oluşturulmuş ve onunda şifresi yoksa, bu login ekranı çıkmaz, direkt masaüstü gelir... Hadi geçmiş olsun. </strong></p></span></span></p><p style="text-align: center"><span style="color: #003399"><span style="font-family: 'Verdana'"><strong><img src="http://img85.imageshack.us/img85/6951/241ed.jpg" alt="" class="fr-fic fr-dii fr-draggable " style="" /> </strong></p><p></span></span></p><p><span style="color: #003399"><span style="font-family: 'Verdana'"><strong>Bitti...<img src="http://www.msxlabs.org/forum/images/smilies/msn_happy.gif" alt="" class="fr-fic fr-dii fr-draggable " style="" /></strong></span></span></p><p><span style="color: #003399"><span style="font-family: 'Verdana'"><strong></strong></span></span></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Ruh, post: 32908, member: 1370"] [COLOR=#003399][FONT=Verdana][CENTER]Format Atma Dersi SimuLatörü... [B][IMG]http://img147.imageshack.us/img147/7554/212mv.gif[/IMG] [/B] [B]Windows XP Home ve Professional versiyonlarının kurulumunun nasıl yapıldığını adım adım görelim. [/B] [B]Windows XP CD-ROM'unu takın ve bilgisayarınızın güç düğmesine dokunun. [/B] [B]Not: Bilgisayar açılırken çıkan ekran sizin bilgisayarınızda biraz farklı olabilir. [/B] [B][IMG]http://img147.imageshack.us/img147/4830/19zw.gif[/IMG] [/B] [B]Press any key to boot from CD... mesajını göreceksiniz. Herhangi bir tuşa bastığınız anda sistem takılı olan XP CD-ROM'undan sistem dosyalarını yükleyecektir ve kurulum başlayacaktır. Eğer herhangi bir tuşa basmazsanız bir süre sonra sistem harddiskten boot etmeye çalışacaktır. [/B] [B]Kurulumdan sonra XP CD-ROM'unu cd sürücüde unutanlar karşılarına tekrar kurulum ekranı gelip şok olmasınlar diye alınmış bir önlem... [/B] [B][IMG]http://img147.imageshack.us/img147/7936/29hd.gif[/IMG] [/B] [B]CD-ROM'dan açılış yapılıp kurulum işlemi başladı, karşımıza ilk çıkan yazı: [/B] [B]Setup is inspecting your computer's hardware configuration... [/B] [B][IMG]http://img147.imageshack.us/img147/6082/35fv.gif[/IMG] [/B] [B]Bir bekleme süresinin ardından, Microsoft'un klasik mavi yükleme ekranı geliyor[/B] [B][IMG]http://img147.imageshack.us/img147/893/49rb.gif[/IMG] [/B] [B]Daha sonra Setup is starting Windows mesajı ve Windows XP Professional Setup yada Windows XP Home Setup ekranı:[/B] [B][IMG]http://img147.imageshack.us/img147/690/53jo.gif[/IMG] [/B] [B]ENTER tuşuna basarak devam edersek: [/B] [B]Windows XP Licensing Agreement yani yazılım anlaşması geldi. F8 tuşuna basarak geçelim. [/B] [B]Şimdi önemli bir adıma geldik. Diskin bölümlenmesi ve formatlama işlemi.[/B] [B][IMG]http://img147.imageshack.us/img147/1154/63qv1.gif[/IMG] [/B] [B]Eğer disk daha önceden kullanılmışsa veya zaten içinde başka bir işletim sistemi yüklü ise, bu ekranda varolan disk bölümü görünecektir. Ya da yukarıda olduğu gibi Unpartitioned space adı altında bölümleme yapılmamış disk alanı görünecektir. Siz duruma göre varolan bölümü(partititon) seçip Enter ile devam edebilir veya Unpartitioned space'i seçip C tuşuna basarak bu alanı bölümleyebilirsiniz. Şu anda yukarıda gözükmüyor ama bu ekranda varolan bir bölümü silme imkanı da var(bu durumda o bölümün içindeki herşey gider ona göre..). [/B] [B]Ben önce C tuşu ile bölümledim ve Enter tuşu ile devam ettim. [/B] [B]Bu ekranda ise hangi dosya sisteminin kullanılacağını soruyor.[/B] [B][IMG]http://img147.imageshack.us/img147/7112/74oi.gif[/IMG] [/B] [B]Eğer varolan bir disk bölümünü seçip bu ekrana gelmişseniz tekrar formatlamadan o bölümü kullanma seçeneğinizde olacaktır. Böylece o bölümdeki bilgiler de korunmuş olur. [/B] [B]Bizim ise şimdi iki seçeneğimiz var: FAT veya NTFS. [/B] [B]FAT Bu dosya sistemi DOS ve W9x'in kullandığı dosya sistemidir. Bu şekilde formatlarsanız, bir DOS disketiyle açtınızda diskinize erişebilirsiniz. Aynı şekilde eğer birden fazla işletim sistemi kullanıyorsanız, mesela bir de W98 yüklü ise, W98 ile açtığınızda bu disk alanını da görüp kullanabileceksiniz. [/B] [B]İki tane büyük dezavantajı var: [/B] [B]* Kullandığı dosyalama yöntemi diski 64KB'lık hücrelere bölüyor. Ve bir dosya en azından bir hücreyi kapladığı için, 1KB'lık bir dosya bile oluştursanız diskinizde 64KB yer kaplayacaktır. [/B] [B]* NTFS sisteminin sunduğu disk ve dizinlere hatta dosyalara erişimin kullanıcı bazında kısıtlanabilmesi özelliğinden mahrum kalacaksınız. [/B] [B]NTFS DOS disketiyle açınca ve W9x işletim sistemlerinden erişilememesi dışında güvenilir ve XP'nin özelliklerini tam olarak kullanmanıza imkan veren bir dosya sistemi. Bu arada kafanıza belki takılır diye söylüyorum, W9x tarafından erişilemez derken bu ağ üzerinden erişemez demek değil. Aynı makinada birden fazla işletim sistemi varsa bu durum söz konusu olabilir. [/B] [B]NTFS kullanmanızı öneriyorum ve bende NTFS üzerindeyken Enter ile devam ediyorum. [/B] [B]Disk formatlanıyor: [/B] [B][IMG]http://img147.imageshack.us/img147/3238/81ua.gif[/IMG] [/B] [B]Ve dosyalar CD-ROM'dan diske koplayalanıyor:[/B] [B][IMG]http://img147.imageshack.us/img147/3950/94bu.gif[/IMG] [/B] [B]Ve sistem yeniden açılacak...: [/B] [B][IMG]http://img147.imageshack.us/img147/826/106be.gif[/IMG] [/B] [B]Bilgisayar açıldığında Windows XP ilk defa Graphical User Interface(GUI) - Grafik kullanıcı arabirimi ile açılıyor: [/B] [B][IMG]http://img147.imageshack.us/img147/108/118bj.gif[/IMG] [/B] [B][IMG]http://img147.imageshack.us/img147/7666/129mq.gif[/IMG] [/B] [B]Bu adımlarda biz hiçbirşeye elimizi sürmüyoruz, çay, kahve, kakao, salep işte ne varsa.... [IMG]http://www.msxlabs.org/forum/images/smilies/msn_happy.gif[/IMG][/B] [B][IMG]http://img147.imageshack.us/img147/7806/135aj.gif[/IMG] [/B] [B]Şimdi karşımıza önemli bir adım geldi. Eğer Türkçe dışında bir versiyonu yüklüyorsanız(muhtemelen English olanı..) bu ekranda hem Customize düğmesine tıklayarak Türkiye'yi seçmemiz lazım, hem de Details ile Türkçe klavyeyi seçmemiz gerekiyor. [/B] [B][IMG]http://img147.imageshack.us/img147/2451/142tq.gif[/IMG] [/B] [B]İsminizi ve eğer bir kurumda yükleme yapıyorsanız kurum ismini yazın:[/B] [B][IMG]http://img147.imageshack.us/img147/5706/153wj.gif[/IMG] [/B] [B]25 haneli Product key'i girin (Windows XP CD-ROM üzerinde-kutusunda yazıyor) [/B] [B][IMG]http://img147.imageshack.us/img147/8735/162vl.gif[/IMG] [/B] [B]Ağda da görünecek ve ağ üzerinde her bilgisayarda farklı olması gereken Computer name değerini girin. [/B] [B]Administrator kullanıcısının şifresini girin, Confirm password karşısına aynı şifreyi tekrar girin: [/B] [B][IMG]http://img147.imageshack.us/img147/6977/176ix.gif[/IMG] [/B] [B]Administrator şifresini boş bırakabilirsiniz ama eğer bir şifre girerseniz bu şifreyi kesinlikle unutmayın, yoksa makinayı açamazsınız. [/B] [B]Date and Time Settings [/B] [B]Tarih ve saati kontrol edin, gerekiyorsa düzeltin. Time Zone alanında Türkiyenin GMT +2 olan saat dilimini seçin (Athens, İstanbul...gibi bir ismi var). [/B] [B][IMG]http://img147.imageshack.us/img147/7522/180it.gif[/IMG] [/B] [B]Eğer bilgisayarda takılı bir ağ kartı varsa, kurulum işlemi sırasında tespit edilecektir. Bu durumda size altta olduğu gibi Typical settings ile, yani varsayılan ayarlarla birşey sormadan kurulmasını veya Custom settings ile bazı ayarlar yaptırmasını(mesela IP adresini girmek gibi) seçtirecektir. Biz Typical settings'i seçiyoruz, zaten kurulduktan sonra istediğimiz gibi gidip bu ayarları değiştirebiliriz. [/B] [B][IMG]http://img147.imageshack.us/img147/6709/196ay.gif[/IMG] [/B] [B]Finalizing installation adımı ile kurulum işlemi devam ediyor, yine çay, kahve, kakao ve sahlep... [/B] [B][IMG]http://img147.imageshack.us/img147/938/208xz.gif[/IMG] [/B] [B]Restart...: [/B] [B][IMG]http://img147.imageshack.us/img147/5169/217gj.gif[/IMG] [/B] [B]Ekran çözünürlüğümüzü ayarlayacak. OK [/B] [B][IMG]http://img147.imageshack.us/img147/1785/225ad.gif[/IMG] [/B] [B]İnternet üzerinden Microsoft'un web sitesine bağlanmayı deneyecektir. Bu adımı Skip ile geçmenizde hiçbir sakınca yok. [/B] [B]Administrator özelliğine sahip olacak ilk kullanıcıları oluşturmanız istenecek. Ve XP'nin login ekranı karşınıza gelecektir. [/B] [B][IMG]http://img147.imageshack.us/img147/3166/237xk.gif[/IMG] [/B] [B]Eğer kurulum yapılırken sadece bir kullanıcı oluşturulmuş ve onunda şifresi yoksa, bu login ekranı çıkmaz, direkt masaüstü gelir... Hadi geçmiş olsun. [/B] [B][IMG]http://img85.imageshack.us/img85/6951/241ed.jpg[/IMG] [/B][/CENTER] [B]Bitti...[IMG]http://www.msxlabs.org/forum/images/smilies/msn_happy.gif[/IMG] [/B][/FONT][/COLOR] [/QUOTE]
Adı
İnsan doğrulaması
Peygamber Efendimiz a.s.v.'ın kabri nerededir? (Sadece şehir adını küçük harfler ile giriniz)
Cevap yaz
Forumlar
Bilgisayar ve Teknoloji ve İnternet
Webmaster Dünyası
İnternet , Ağ ve Bilgisayar Güvenliği
Format Atma - Nasıl Format Atılır? (Resimli)
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Accept
Daha fazla bilgi edin.…
Üst