Konuya cevap cer

                                    OTUZ BİRİNCİ SÖZ

                       MİRAC-I  NEBEVİYEYE(A.S.M.)DAİRDİR

 1.1.İHTAR

                   Mirac        meselesi, erkân-ı imaniyenin usulünden sonra terettüp eden bir neticedir.        Ve erkân-ı imaniyenin nurlarından medet alan bir nurdur. Erkân-ı imaniyeyi        kabul etmeyen dinsiz mülhidlere karşı, elbette bizzat ispat edilmez.        Çünkü, Allah’ı bilmeyen, Peygamberi tanımayan ve melâikeyi kabul etmeyen        veya semâvâtın vücudunu inkâr eden adamlara Miracdan bahsedilmez; evvelâ o        erkânı ispat etmek lâzım geliyor. Öyle ise, biz, Miracda istib’âd ile        vesveseye düşen bir mü’mini muhatap ittihaz ederek, ona karşı serd-i kelâm        edip ara sıra, makam-ı istimâda olan mülhidi nazara alıp serd-i kelâm        edeceğiz. Bazı Sözlerde hakikat-i Miracın bir kısım lem’aları        zikredilmiştir. İhvanlarımın ısrarıyla, ayrı ayrı o lem’aları hakikatin        aslıyla birleştirmek ve kemâlât-ı Ahmediyenin (a.s.m.) cemâline birden bir        âyine yapmak için, inayeti Allah’tan istedik.

       بِسْمِ        اللهِ        الرَّحْمٰنِ        الرَّحِيمِ


سُبْحَانَ        الَّذِىۤ        اَسْرٰى        بِعَبْدِهِ        لَيْلاً        مِنَ        الْمَسْجِدِ        الْحَرَامِ        اِلَى        الْمَسْجِدِ        اْلاَقْصَا        الَّذِى        بَارَكْنَا        حَوْ        لَهُ        لِنُرِيَهُ        مِنْ        اٰيَاتِنَاۤ        اِنَّهُ        هُوَ        السَّمِيعُ        الْبَصِيرُ        1

       اِنْ        هُوَ        اِلاَّ        وَحْىٌ        يُوحىٰ        - عَلَّمَهُ        شَدِيدُ        الْقُوٰى        - ذُومِرَّةٍ        فَاسْتَوٰى

وَهُوَ        بِاْلاُفُقِ        اْلاَعْلٰى        - ثُمَّ        دَنَا        فَتَدَلىّٰ        - فَكَانَ        قَابَ        قَوْسَيْنِ        اَوْ        اَدْنىٰ        -

فَاَوْحٰىۤ        اِلٰى        عَبْدِهِ        مَاۤاَوْحٰى        - مَا        كَذَبَ        الْفُؤَادُ        مَارَاٰى        -

اَفَتُمَارُونَهُ        عَلٰى        مَايَرٰى        - وَلَقَدْ        رَاٰهُ        نَزْ        لَةً        اُخْرٰى        - عِنْدَ        سِدْرَةِ        الْمُنْتَهٰى        -

عِنْدَهَا        جَنَّةُ        الْمَاْوٰى        - اِذْ        يَغْشَى        السِّدْرَةَ        مَا        يَغْشٰى        -

مَا        زَاغَ        الْبَصَرُ        وَمَاطَغٰى        - لَقَدْ        راَىٰ        مِنْ        اٰيَاتِ        رَبِّهِ        الْكُبْرىٰ        2

      

       EVVELKİ âyet-i azîmenin azîm hazinesinden, yalnız        3اِنَّهُ zamirinde bir        düstur-u belâğate istinad eden iki remzin meselemize münasebeti olduğu        için, i’caz bahsinde beyan edildiği üzere yazacağız.


İşte, Kur’ân-ı        Hakîm, Habib-i Ekrem Aleyhi Efdalüssalâtü ve Ekmelüsselâmın Miracının        mebdei olan, Mescid-i Haramdan Mescid-i Aksâya olan seyeranını        zikrettikten sonra 4 اِنَّهُ هُوَ السَّمِيعُ الْبَصِيرُ der. Ve şu        kelâm ile Sûre-i 5 وَالنَّجْمِ اِذَا هَوٰى da işaret olunan        müntehâ-yı Miraca remzedenاِنَّهُ daki zamir, ya        Cenâb-ı Hakka râcidir veyahut Peygamberedir.

       Dipnotlar - Arapça İbareler -        Haşiyeler :

       :        “Âyetlerimizden bir kısmını ona göstermek için kulunu bir gece Mescid-i        Haramdan alıp, çevresini mübarek kıldığımız Mescid-i Aksâya seyahat        ettiren Allah, her türlü noksandan münezzehtir. Şüphesiz ki O herşeyi        hakkıyla işiten, herşeyi hakkıyla görendir.” İsrâ Sûresi, 17:1.

       : “O        ancak kendisine vahyolunanı söyler. Onu muazzam kuvvetlere sahip olan        öğretti ki, kendisine gerçek suretiyle görünmüştür. O, ufkun en        yukarısında idi. Sonra indi ve yaklaştı. Nihayet kendisine iki yay kadar,        hattâ daha da yakın oldu. Sonra da vahyolunacak şeyi Kendi kuluna        vahyetti. Onun gördüğünü kalbi yalanlamadı. Şimdi onun gördüğü hakkında        onunla mücadele mi edeceksiniz? And olsun ki, onu bir kere daha hakikî        suretinde, Sidre-i Müntehâda gördü ki, onun yanında Me’vâ Cenneti vardır.        O zaman Sidre’yi Allah’ın nuru kaplamıştı. Göz ne şaştı, ne de başka        birşeye baktı. And olsun ki Rabbinin âyetlerinden en büyüklerini gördü.”        Necm Sûresi, 53:4-18.

: “Şüphesiz ki O…” İsrâ        Sûresi, 17:1.

: “Şüphesiz ki O herşeyi hakkıyla        işiten, herşeyi hakkıyla görendir.” İsrâ Sûresi, 17:1.

5        : “Kayan yıldıza yemin olsun ki…” Necm Sûresi, 53:1.

       

            Lügatler        : 


       Aleyhi Efdalüssalâtü ve        Ekmelüsselâm : en üstün selâmlar ve en mükemmel salâtlar onun üzerine        olsun azîme

       âyine :        ayna

azîm : büyük, yüce

beyan : açıklama

       cemâl :        güzellik

Cenâb-ı Hak : Hakkın ta kendisi olan, şeref ve azamet        sahibi yüce Allah

düstur-u belâğat : maksada ve hale uygun        düzgün ve güzel söz söyleme prensibi

       erkân : esaslar,        şartlar

erkân-ı imaniye : imanın şartları,        esasları

evvelâ : ilk olarak

evvelki :        önceki

Habib-i Ekrem : Allah’ın en sevdiği kul olan        Peygamberimiz Hz. Muhammed

       hakikat : gerçek,        doğru

hakikat-i Mirac : Miracın aslı ve esası, gerçek        mahiyeti

ihtar : hatırlatma

ihvan :        kardeşler

inayet : yardım

inkâr : inanmama, kabul        etmeme

istib’ad : akıldan uzak görme

ittihaz : edinme,        kabul etme

i’caz : mu’cize oluş

istinad :        dayanma

kanun-u belâğat : belâğat kanunu

kelâm :        söz

       kemâlât-ı Ahmediye :        Peygamberimiz Hz. Muhammed’in üstün özellikleri,        mükemmellikleri

Kur’ân-ı Hakîm : her âyet ve sûresinde sayısız        hikmet ve faydalar bulunan Kur’ân

       lem’a :        parıltı

makam-ı istimâ : dinleme makamı

mebde’ :        başlangıç

       medet :        yardım

melâike : melekler

Mescid-i Aksâ : Kudüs’te Hz.        Süleyman tarafından yaptırılan mukaddes mescid

Mescid-i Haram :        Mekke’de içinde Kâbenin bulunduğu büyük mescid

Mirac :        Peygamberimizin (a.s.m.) Allah’ın huzuruna yükselişi ve bütün kâinat        âlemlerini gezdiği yolculuk

       Mirac-ı Nebeviye :        Peygamberimizin (a.s.m.) Allah’ın huzuruna yükselişi ve bütün kâinat        âlemlerini gezdiği yolculuk

mü’min : imanlı, Allah’a        inanan

mülhid : dinsiz, inkârcı

münasebet : bağlantı,        ilişki

münasebet-i siyâk-ı kelâm : sözün gidiş münasebeti,        öncesiyle ve sonrasıyla olan ilişkisi

müntehâ-yı Mirac : Miracın        en son noktası

       nazar :        dikkat

râci : ait, dönük

remz : işaret

       semâvât :        gökler

serd-i kelâm etmek : söz söylemek

seyahat-i        cüz’iye : kısa zaman içindeki yolculuk

seyeran : seyahat,        gezinme

seyr-i umumî : umumi, geniş bir seyahat

       terettüp : sırası        gelme

       urûc-u küllî : genel        mânâda kâinat çapında bir yükseliş

usul : esas

vesvese        : şüphe, kuruntu

vücud : varlık

zikredilmek : anılmak,        belirtilmek

zikretmek : anmak, belirtmek

       

 


Peygamber Efendimiz a.s.v.'ın kabri nerededir? (Sadece şehir adını küçük harfler ile giriniz)
Üst