Hadis Sohbetleri 43 : Eğer Siz Günah İşlemeseydiniz ...

Ukbaa

Well-known member


hhh.jpg





بِسْمِاللَّهِالرَّحْمَنِالرَّحِيم


Bu haftaki Hadis-i Şerifimiz;



[BILGI]
''Eğer siz hiç günah işlemeseydiniz, Allah Teala hazretleri sizi helak eder ve yerinize, günah işleyecek (fakat tevbeleri sebebiyle) mağfiret edeceği kimseler yaratırdı."

(Müslim)

[/BILGI]




Bu hadis-i şerifi nasıl anlamamız gerekiyor ?
Buyrun beraber mütalaa edelim. Katılımlarınızı bekliyoruz.







[NOT]Önceki Hadis Sohbetlerine ulaşmak için TIKLAYINIZ[/NOT]
 

garp

Active member
Tîbî der ki: "Hadiste, Allah hususunda aldananların vehmettikleri gibi, günah işlemekte berdevam olanlara teselli mevcut değildir. Zira, Peygamberler aleyhimüsselam, insanları günahlara banmaktan kurtarmak için gönderildiler. Hadis, Allah Teâlâ Hazretlerinin affını, günahkârları tevbeye teşvik için onlara olan mağfiretini beyan etmektir.

Öyleyse hadisten murad olan ma'nâ şöyle olmalıdır:

Allah Teâlâ, muhsin olanlara vermeyi sevdiği gibi, günahkar olanları da affetmeyi sevmektedir. Buna, Allah'ın birçok ismi delalet eder: Gaffâr, Halîm, Tevvâb, Afüvv gibi. Yahud, kullarını tek bir şe'n üzere yaratmamıştır, nitekim melekler günah işlemekten uzak olarak yaratıldığı halde, insanlar farklı meyillerle yaratılmıştır. Bir kısmı hevâya meyyaldir, onun gereklerini yapma durumundadır. Allah, bu fıtratta olanları hevaya uymaktan kaçınmakla mükellef kılar ve ona yaklaşmayı yasaklar. Hevâ ile mübtela ettikten sonra tövbeyi öğretir. Eğer ibtilaya rağmen hevaya uymazsa ecri Allah'a aittir. Eğer yolu şaşırırsa, önünde tövbe vardır." (İbrahim Canan, Kütüb-ü Sitte Tercüme Ve Şerhi)
 

teblið

Vefasýz
Allah Teâlâ, muhsin olanlara vermeyi sevdiği gibi, günahkar olanları da affetmeyi sevmektedir. Buna, Allah'ın birçok ismi delalet eder: Gaffâr, Halîm, Tevvâb, Afüvv gibi. Yahud, kullarını tek bir şe'n üzere yaratmamıştır, nitekim melekler günah işlemekten uzak olarak yaratıldığı halde, insanlar farklı meyillerle yaratılmıştır.

İşte insanı meleklerden ayıran en büyük çizgi burda gizlidir..yani günahtan sonra Rabbine tevbeyle dönüş yapıp ,o Rahmet kapısına sığınmasıdır..O yüzden meleklerden üstündür Ademoğlu ,o yüzden eşrefi mahlukattır..
 

teblið

Vefasýz
Şayet zifiri karanlıklar olmasaydı ,seherin güzelliğini bilebilirmiydik;

Tıpkı zifiri günahların ardından Rahmet yağmurlarının altında ıslanıp TEVBE kapısının tokmağının asude sesinin ulvi güzelliğini bilip anlamak gibi..
 

kýrýmlý

Well-known member
Günah işlemeyenleri Allah neden helak ediyor?

Demek ki Allah'ın bağışlaması,merhameti çok ve bizleri bağışlamak istiyor.Günah işlemeyen de belki tövbe etmeyecek bağışlanmak dilemeyecek.Helak etmesinden Allah'ın bağışlama dilememizi istediğini de anlıyoruz.

Öyleyse Rabbimizin nazarında tövbe etmeyenler,bağışlanma dilemeyenler helak edilebilecek kadar kıymetsiz.

Bu hadisi şeriften anladığım,bizi değerli kılan tövbelerimizdir.Ne kadar tövbe edersek Rabbimizin katında değerimiz artar.

Tövbe etmek Rabbimize kul olduğumuzun da bir göstergesidir.Tövbelerimiz Ona hakkıyla kul olmamızı sağlar.
 

Muvahhid1

Well-known member
Ve Allah'tan bağışlanma dile. Gerçekten Allah, bağışlayandır, esirgeyendir.' (Nisa Suresi, 106)

“Kim kötülük işler veya nefsine zulmedip sonra Allah'tan bağışlanma dilerse Allah'ı bağışlayıcı ve merhamet edici olarak bulur.” (Nisa Suresi, 110)

Hiç şüphesiz, Allah, kendisine şirk koşanları bağışlamaz. Bunun dışında kalanlar ise, (onlardan) dilediğini bağışlar.. Kim Allah'a şirk koşarsa elbette o uzak bir sapıklıkla sapmıştır. ( Nisa /116)

Bilin ki, Allah gerçekten cezası pek şiddetli olandır. Ve Allah bağışlayandır, esirgeyendir(Maide/98)
 

Bahtiyar

Active member
"Resûlullah (S.a.v) buyurdu ki: "Nefsim elinde bulunan Zat-ı Zülcelâl`e yemin olsun ki, günah işlemediğiniz takdirde ondan daha büyük olan ucb`e düşeceğinizden korkarım."

Bu rivayet, Münziri`nin et-Terğib ve`t-Terhib`inde kaydedilmiştir
 
Üst