Ana sayfa
Forumlar
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Blog
Neler yeni
Yeni mesajlar
Son aktiviteler
Giriş yap
Kayıt ol
Neler yeni
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Install the app
Yükle
Forumlar
Eğitim ve Kültür
Aile ve Yaşam
Hanimlar Fazilette Erkeklerin Ortakcisidir
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap cer
Mesaj
<blockquote data-quote="GuLSerbeti" data-source="post: 9949" data-attributes="member: 19"><p style="text-align: center"></p> <p style="margin-left: 20px"><p style="text-align: center"><span style="color: red"><u><strong>HANIMLAR FAZILETTE ERKEKLERIN ORTAKCISIDIR</strong></u></span></p></p> <p style="margin-left: 20px"><span style="color: red"></span></p> <p style="margin-left: 20px"><span style="color: red"></span> </p> <p style="margin-left: 20px"></p> <p style="margin-left: 20px"><span style="color: red">Bir gün Medineli hanımlar mutad toplantılarından birinde iken ortaya şöyle bir sual attılar: </span></p> <p style="margin-left: 20px"><span style="color: red"></span></p> <p style="margin-left: 20px"><span style="color: red">– Kadınlar mı daha faziletli, erkekler mi? </span></p> <p style="margin-left: 20px"><span style="color: red"></span></p> <p style="margin-left: 20px"><span style="color: red">– Kadınlar daha faziletli. Çünkü bütün peygamberleri onlar dünyaya getirdi. </span></p> <p style="margin-left: 20px"><span style="color: red"></span></p> <p style="margin-left: 20px"><span style="color: red">– Hayır, erkekler daha faziletli, çünkü erkekler olmasaydı, o peygamberler de olmazdı. </span></p> <p style="margin-left: 20px"><span style="color: red"></span></p> <p style="margin-left: 20px"><span style="color: red">Bu sırada bir hanımefendi daha kesin konuştu: </span></p> <p style="margin-left: 20px"><span style="color: red"></span></p> <p style="margin-left: 20px"><span style="color: red">– Bir defa kadınlar erkeklerin sevabına erişemezler, fazîletlerine yaklaşamazlar. Çünkü kadınlara Cuma farz değildir, cenazeye gitmezler, namazlarını cemaatle kılmazlar, bunlardan hepsinden fazla olarak da cihada da çıkamazlar. Bu sebeblerle kadınlar erkeklerin sevabına erişemezler. </span></p> <p style="margin-left: 20px"><span style="color: red"></span></p> <p style="margin-left: 20px"><span style="color: red">Bir başka hanım: </span></p> <p style="margin-left: 20px"><span style="color: red"></span></p> <p style="margin-left: 20px"><span style="color: red">– Neden öyle düşünüyorsunuz? Onların fıtrî ihtiyaçlarına biz muhatap değil miyiz? Çocuklarını karınlarımızda biz gezdirmiyor muyuz? </span></p> <p style="margin-left: 20px"><span style="color: red">Evlerine, eşyalarına biz bakmıyor muyuz? Biz bunları yapmazsak onlar camiyede, cihada da gidebilirler mi? Bu yüzden diyorum ki onların, bizden fazla olarak yaptıkları hizmetlerine bizler ortağız. </span></p> <p style="margin-left: 20px"><span style="color: red"></span></p> <p style="margin-left: 20px"><span style="color: red">Sohbet bu minval üzere uzarken karar verdiler ki, rahat ve güzel konuşan ablaları Esmâ gidip, bu durumu Resûlüllah’tan sorsun. </span></p> <p style="margin-left: 20px"><span style="color: red"></span></p> <p style="margin-left: 20px"><span style="color: red">Hanımların temsilcisi olarak Hazret-i Esmâ hemen Huzur-u Risâlete girdi. Herkes susmuş, mütesettire Esmâ söze başlamıştı: </span></p> <p style="margin-left: 20px"><span style="color: red"></span></p> <p style="margin-left: 20px"><span style="color: red">– Yâ Resûlâllah! Buraya toplantıda bekleyen diğer hanımların temsilcisi olarak geldim, sohbet konusu olan meselemizi sormak istiyorum izin verirseniz. </span></p> <p style="margin-left: 20px"><span style="color: red"></span></p> <p style="margin-left: 20px"><span style="color: red">Efendimiz(s.a.v.): </span></p> <p style="margin-left: 20px"><span style="color: red">– "Buyur yâ Esmâ, neymiş hanımlar cemaatinin müşkülü?" </span></p> <p style="margin-left: 20px"><span style="color: red"></span></p> <p style="margin-left: 20px"><span style="color: red">– Yâ Resûlâllah, biz hanımlar Allah (c.c.) ve Resûlüne îman ettik, imanlarımızın icaplarını da nefsimize tatbik ettik. Ne var ki bizler evlerimizin en tenha köşesinde ibadet ediyor, sizin birçok harici hizmetlerinizden mahrum kalıyoruz. Bununla beraber erkeklerin fıtrî ihtiyaçlarına muhatap kadınlardır. Çocuklarını onlar aylarca gezdirip, senelerce bakıp büyütür. Sizler cumaya, cenazeye gidince, bizleri evlere bırakırsınız, eşya ve mallarınıza biz bekçilik ederiz. Bunların hepsinden fazla olarak da sizler Allah (c.c.) için cihada gidiyorsunuz, biz bunlardan da mahrumuz. Size bu hususların hepsinde de bizler yardımcı değil miyiz? Yoksa bütün bu sevaplar erkeklerin şahsına münhasır kalır, hanımları onlardan mahrum mu olurlar? </span></p> <p style="margin-left: 20px"><span style="color: red"></span></p> <p style="margin-left: 20px"><span style="color: red">Böylece Esmâ sualini bütünüyle sormuştu. </span></p> <p style="margin-left: 20px"><span style="color: red"></span></p> <p style="margin-left: 20px"><span style="color: red">Resûlüllah’ın sualden son derece memnun olduğu besbelli idi. Nitekim ashâbına döndü: </span></p> <p style="margin-left: 20px"><span style="color: red"></span></p> <p style="margin-left: 20px"><span style="color: red">– "Dinî sual soranların içinde şimdiye kadar böyle güzel bir sual soran oldu mu?" dedi. </span></p> <p style="margin-left: 20px"><span style="color: red"></span></p> <p style="margin-left: 20px"><span style="color: red">Herkes susmuş, neticeyi merak ediyordu. Nebiyy-i Ekrem Efendimiz ağır ağır ve kelimelere basa basa şöyle müjde verdi: </span></p> <p style="margin-left: 20px"><span style="color: red"></span></p> <p style="margin-left: 20px"><span style="color: red">– "Yâ Esmâ, temsil ettiğin hanımlara söyle ki, onlar bu saydığın hizmetlerde kocalarına zorluk çıkarmıyor, yardımcı oluyorlarsa, hiç üzülmesinler, sevapların hepsine de ortaktırlar. Cumasına da, cemaatına da, hattâ Allah (c.c.) için çıktıkları cihada da, yeter ki kocalarına yardımcı olsunlar, mania haline gelmesinler". </span></p> <p style="margin-left: 20px"><span style="color: red"></span></p> <p style="margin-left: 20px"><span style="color: red">Resûlüllah’ın sözleri henüz bitmemişti ki, Esmâ yerinde daha fazla duramıyarak kalktı ve koşarak toplantı yerine döndü. Onlar ise kapıya yakın yerde bekleşiyorlardı. </span></p> <p style="margin-left: 20px"><span style="color: red"></span></p> <p style="margin-left: 20px"><span style="color: red">Esmâ, onları görünce tekbir almaya başladı. Onlar da hayırlı bir haberle geldiğini düşünerek tekbirle karşıladılar ve Esmâ aldığı müjdeyi verince birden bayram havası esmeye başladı. Hattâ bu bayram, Medine kadınları arasında </span></p> <p style="margin-left: 20px"><span style="color: red">günlerce devam etti. </span></p> <p style="margin-left: 20px"><span style="color: red"></span></p> <p style="margin-left: 20px"><span style="color: red">Bu hâdisede, hanımların beylerinin hizmetlerine ortak olmalarının tek şartı olduğu bildirilmektedir. O tek şart da, saydıkları hizmetlerinde beylerine yardımcı olmaları, başka bir ifade ile evlerindeki sorumluluklarını yerine getirerek beylerinin hizmetlerine destek çıkmalarıdır. </span></p> <p style="margin-left: 20px"><span style="color: red">Bunu yaptıkları takdirde, beylerinin bütün hizmetlerinin sevaplarına hissedar oluyorlar, hattâ at üstünde çıktıkları cihaddan bile hissesiz kalmıyorlardı. </span></p> <p style="margin-left: 20px"><span style="color: red">Bu fevkalâde ibretli ve mânalı olayda, günümüzün dindar hanımlarına elbette açık seçik dersler vardır. İhtar ve ikazlar söz konusudur. Yeter ki, ibretle düşünsünler, tefekkürle değerlendirsinler. Beylerinin hizmetlerine köstek değil, destek olsunlar. Böyle yardımcı tutumlarıyla erkeklerin hizmetlerinin sevaplarına ortak olma liyakatlarını fiilen gösterip ispatta bulunsunlar... </span></p> <p style="margin-left: 20px"><span style="color: red">Allah bütün bu yardimlarindan dolayi tüm Hanim ve Bacilarimizdan Razi Olsun.. </span></p> <p style="margin-left: 20px"><span style="color: red">(Amin) </span></p> <p style="margin-left: 20px"><span style="color: red">Allah (c.c.)' ım </span></p> <p style="margin-left: 20px"><span style="color: red">Güzelsin, güzeli seversin. </span></p> <p style="margin-left: 20px"><span style="color: red">Beni iç ve dış güzelliğine ulaştır. </span></p> <p style="margin-left: 20px"><span style="color: red">Güzel görünüp güzel düşünen, hayatı istikametle yaşayan insanlardan eyle.. </span></p> <p style="margin-left: 20px"><span style="color: red">Selam ve Dua ile..</span></p> <p style="margin-left: 20px"><span style="color: red">________________</span></p> <p style="margin-left: 20px"></p> <p style="margin-left: 20px">alıntıdır...</p> <p style="margin-left: 20px"></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="GuLSerbeti, post: 9949, member: 19"] [CENTER] [/CENTER] [INDENT][CENTER][COLOR=red][U][B]HANIMLAR FAZILETTE ERKEKLERIN ORTAKCISIDIR[/B][/U][/COLOR][/CENTER][COLOR=red] [/COLOR] [COLOR=red]Bir gün Medineli hanımlar mutad toplantılarından birinde iken ortaya şöyle bir sual attılar: – Kadınlar mı daha faziletli, erkekler mi? – Kadınlar daha faziletli. Çünkü bütün peygamberleri onlar dünyaya getirdi. – Hayır, erkekler daha faziletli, çünkü erkekler olmasaydı, o peygamberler de olmazdı. Bu sırada bir hanımefendi daha kesin konuştu: – Bir defa kadınlar erkeklerin sevabına erişemezler, fazîletlerine yaklaşamazlar. Çünkü kadınlara Cuma farz değildir, cenazeye gitmezler, namazlarını cemaatle kılmazlar, bunlardan hepsinden fazla olarak da cihada da çıkamazlar. Bu sebeblerle kadınlar erkeklerin sevabına erişemezler. Bir başka hanım: – Neden öyle düşünüyorsunuz? Onların fıtrî ihtiyaçlarına biz muhatap değil miyiz? Çocuklarını karınlarımızda biz gezdirmiyor muyuz? Evlerine, eşyalarına biz bakmıyor muyuz? Biz bunları yapmazsak onlar camiyede, cihada da gidebilirler mi? Bu yüzden diyorum ki onların, bizden fazla olarak yaptıkları hizmetlerine bizler ortağız. Sohbet bu minval üzere uzarken karar verdiler ki, rahat ve güzel konuşan ablaları Esmâ gidip, bu durumu Resûlüllah’tan sorsun. Hanımların temsilcisi olarak Hazret-i Esmâ hemen Huzur-u Risâlete girdi. Herkes susmuş, mütesettire Esmâ söze başlamıştı: – Yâ Resûlâllah! Buraya toplantıda bekleyen diğer hanımların temsilcisi olarak geldim, sohbet konusu olan meselemizi sormak istiyorum izin verirseniz. Efendimiz(s.a.v.): – "Buyur yâ Esmâ, neymiş hanımlar cemaatinin müşkülü?" – Yâ Resûlâllah, biz hanımlar Allah (c.c.) ve Resûlüne îman ettik, imanlarımızın icaplarını da nefsimize tatbik ettik. Ne var ki bizler evlerimizin en tenha köşesinde ibadet ediyor, sizin birçok harici hizmetlerinizden mahrum kalıyoruz. Bununla beraber erkeklerin fıtrî ihtiyaçlarına muhatap kadınlardır. Çocuklarını onlar aylarca gezdirip, senelerce bakıp büyütür. Sizler cumaya, cenazeye gidince, bizleri evlere bırakırsınız, eşya ve mallarınıza biz bekçilik ederiz. Bunların hepsinden fazla olarak da sizler Allah (c.c.) için cihada gidiyorsunuz, biz bunlardan da mahrumuz. Size bu hususların hepsinde de bizler yardımcı değil miyiz? Yoksa bütün bu sevaplar erkeklerin şahsına münhasır kalır, hanımları onlardan mahrum mu olurlar? Böylece Esmâ sualini bütünüyle sormuştu. Resûlüllah’ın sualden son derece memnun olduğu besbelli idi. Nitekim ashâbına döndü: – "Dinî sual soranların içinde şimdiye kadar böyle güzel bir sual soran oldu mu?" dedi. Herkes susmuş, neticeyi merak ediyordu. Nebiyy-i Ekrem Efendimiz ağır ağır ve kelimelere basa basa şöyle müjde verdi: – "Yâ Esmâ, temsil ettiğin hanımlara söyle ki, onlar bu saydığın hizmetlerde kocalarına zorluk çıkarmıyor, yardımcı oluyorlarsa, hiç üzülmesinler, sevapların hepsine de ortaktırlar. Cumasına da, cemaatına da, hattâ Allah (c.c.) için çıktıkları cihada da, yeter ki kocalarına yardımcı olsunlar, mania haline gelmesinler". Resûlüllah’ın sözleri henüz bitmemişti ki, Esmâ yerinde daha fazla duramıyarak kalktı ve koşarak toplantı yerine döndü. Onlar ise kapıya yakın yerde bekleşiyorlardı. Esmâ, onları görünce tekbir almaya başladı. Onlar da hayırlı bir haberle geldiğini düşünerek tekbirle karşıladılar ve Esmâ aldığı müjdeyi verince birden bayram havası esmeye başladı. Hattâ bu bayram, Medine kadınları arasında günlerce devam etti. Bu hâdisede, hanımların beylerinin hizmetlerine ortak olmalarının tek şartı olduğu bildirilmektedir. O tek şart da, saydıkları hizmetlerinde beylerine yardımcı olmaları, başka bir ifade ile evlerindeki sorumluluklarını yerine getirerek beylerinin hizmetlerine destek çıkmalarıdır. Bunu yaptıkları takdirde, beylerinin bütün hizmetlerinin sevaplarına hissedar oluyorlar, hattâ at üstünde çıktıkları cihaddan bile hissesiz kalmıyorlardı. Bu fevkalâde ibretli ve mânalı olayda, günümüzün dindar hanımlarına elbette açık seçik dersler vardır. İhtar ve ikazlar söz konusudur. Yeter ki, ibretle düşünsünler, tefekkürle değerlendirsinler. Beylerinin hizmetlerine köstek değil, destek olsunlar. Böyle yardımcı tutumlarıyla erkeklerin hizmetlerinin sevaplarına ortak olma liyakatlarını fiilen gösterip ispatta bulunsunlar... Allah bütün bu yardimlarindan dolayi tüm Hanim ve Bacilarimizdan Razi Olsun.. (Amin) Allah (c.c.)' ım Güzelsin, güzeli seversin. Beni iç ve dış güzelliğine ulaştır. Güzel görünüp güzel düşünen, hayatı istikametle yaşayan insanlardan eyle.. Selam ve Dua ile.. ________________[/COLOR] alıntıdır... [/INDENT] [/QUOTE]
Adı
İnsan doğrulaması
Peygamber Efendimiz a.s.v.'ın kabri nerededir? (Sadece şehir adını küçük harfler ile giriniz)
Cevap yaz
Forumlar
Eğitim ve Kültür
Aile ve Yaşam
Hanimlar Fazilette Erkeklerin Ortakcisidir
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Accept
Daha fazla bilgi edin.…
Üst