Ana sayfa
Forumlar
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Blog
Neler yeni
Yeni mesajlar
Son aktiviteler
Giriş yap
Kayıt ol
Neler yeni
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Install the app
Yükle
Forumlar
Bediüzzaman Said Nursi ve Risale-i Nur Cemaati
Bediüzzaman Said Nursi
Hatıralar
Herkül de Risale-i Nur okurdu
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap cer
Mesaj
<blockquote data-quote="ABDULLAH4" data-source="post: 232626" data-attributes="member: 1004566"><p><span style="font-size: 12px"><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"><span style="color: black"><strong><em><span style="font-size: 15px">Herkül de Risale-i Nur okurdu</span></em></strong> </span></span></span></p><p></p><p></p><p><span style="font-size: 12px"><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"><span style="color: black">Güreşe meraklıydı. Sağlık memuru olarak çalıştığı Devlet Demiryollarının serbest güreş takımındaydı. Gücünü kuvvetini korumak ve katıldığı müsabakalarda başarılı olmak istiyordu.</span></span></span></p><p> </p><p> </p><p><span style="font-size: 12px"><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"><span style="color: black">1957’de Risale-i Nur’u ve Üstad Bediüzzaman’ı tanımıştı:</span></span></span></p><p> </p><p><span style="font-size: 12px"><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"><span style="color: black">– Ona gidip duasını alırsam gayeme ulaşırım” düşüncesindeydi.</span></span></span></p><p> </p><p><span style="font-size: 12px"><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"><span style="color: black">Malatya’dan Ankara’ya geldi. Orada birkaç Nur talebesiyle görüştü, Bediüzzaman’ın nerede olduğunu öğrendi ve Eskişehir’e doğru yola çıktı.</span></span></span></p><p> </p><p> </p><p><span style="font-size: 12px"><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"><span style="color: black">Bediüzzaman Eskişehir’den Isparta’ya gitmişti. Hemen trene atlayarak Isparta’ya geldi. Üstad buradan da Afyon’a gitmişti. O da peşinden Afyon’a hareket etti. Oraya gittiğinde bu sefer Emirdağ’a gittiğini öğrendi.</span></span></span></p><p> </p><p><span style="font-size: 12px"><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"><span style="color: black">Yorulmuştu, ama vazgeçmedi. Sabahleyin trenle Emirdağ’a gitti. Yine hayal kırıklığına uğradı. Bediüzzaman oradan da tekrar Eskişehir’e dönmüştü.</span></span></span></p><p> </p><p> </p><p><span style="font-size: 12px"><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"><span style="color: black">Dünyası karardı, mecalsiz ve ümitsiz bir şekilde düşüncelere daldı:</span></span></span></p><p> </p><p><span style="font-size: 12px"><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"><span style="color: black">– Herhalde Üstadla görüşemeyeceğim, dedi. Bu düşüncelerle tekrar Eskişehir’e hareket etti.</span></span></span></p><p> </p><p> </p><p><span style="font-size: 12px"><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"><span style="color: black">Eskişehir’de bir otele yerleşti. Oda arkadaşı:</span></span></span></p><p> </p><p><span style="font-size: 12px"><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"><span style="color: black">– Nereden geliyorsun, diye sordu.</span></span></span></p><p> </p><p><span style="font-size: 12px"><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"><span style="color: black">– Malatya’dan, dedi.</span></span></span></p><p> </p><p><span style="font-size: 12px"><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"><span style="color: black">– Niçin geldin?</span></span></span></p><p> </p><p><span style="font-size: 12px"><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"><span style="color: black">– Bediüzzaman’ı ziyaret edeceğim.</span></span></span></p><p> </p><p><span style="font-size: 12px"><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"><span style="color: black">Oda arkadaşı:</span></span></span></p><p> </p><p><span style="font-size: 12px"><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"><span style="color: black">– Tam yerine gelmişsin, dedi. Üstad bu otelin sahibinin evinde kalıyor.</span></span></span></p><p> </p><p> </p><p><span style="font-size: 12px"><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"><span style="color: black">Mehmet Hamit, o kadar gezdiğine sevinse miydi, üzülse miydi? İki gündür şehir şehir geziyordu. Ama şimdi Üstad hemen yanıbaşındaydı.</span></span></span></p><p> </p><p><span style="font-size: 12px"><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"><span style="color: black">Sabahı zor etti. Gece boyunca namaz kıldı, dua etti:</span></span></span></p><p> </p><p><span style="font-size: 12px"><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"><span style="color: black">– ALLAH’ım Üstad’ı bana göster, dedi.</span></span></span></p><p> </p><p> </p><p><span style="font-size: 12px"><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"><span style="color: black">Sabahleyin Bediüzzaman’ın kaldığı Odun Pazarı semtindeki eve geldi. Üstadla nihayet görüşebilecekti.</span></span></span></p><p> </p><p><span style="font-size: 12px"><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"><span style="color: black">Aklından iki şey geçiyordu: “Güreşte başarılı olmak ve güçlü kalmak!</span></span></span></p><p> </p><p> </p><p><span style="font-size: 12px"><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"><span style="color: black">İçeriye girdiğinde Bediüzzaman divanın üzerinde yarı uzanmış bir şekilde oturuyordu. Hastaydı.</span></span></span></p><p> </p><p><span style="font-size: 12px"><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"><span style="color: black">Elini öptü ve ağlamaya başladı. Hafızası silinmişti sanki; aklına bir şey gelmiyordu.</span></span></span></p><p> </p><p> </p><p><span style="font-size: 12px"><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"><span style="color: black">Bediüzzaman elini başına koydu, dua okudu:</span></span></span></p><p> </p><p><span style="font-size: 12px"><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"><span style="color: black">– Evladım, dedi. Güç hayvanda da olur. Öküz çift sürmek için yaratılmıştır ve fıtratı gereği güçlüdür. Sen güçlü olmaya değil de niçin yaratıldığına bak. Bu dünyaya niye geldin, onu düşün.</span></span></span></p><p> </p><p> </p><p><span style="font-size: 12px"><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"><span style="color: black">Mehmet Hamit, birazcık kendine gelmişti. Başını salladı. Bediüzzaman devam etti:</span></span></span></p><p> </p><p><span style="font-size: 12px"><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"><span style="color: black">– Bu asırda Yunanlı Herkül ve İranlı Rüstem bile olsaydı, Risale-i Nur’u okuyup kabre imanla girmeyi isterlerdi. Sen bu eserleri okumaya devam et! Gayende de muvaffak olursun inşaAllah.</span></span></span></p><p> </p><p> </p><p><span style="font-size: 12px"><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"><span style="color: black">Selam ve dua ile...</span></span></span></p><p></p><p><span style="font-size: 12px"><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"><span style="color: black"><strong>Ömer Faruk Paksu'nun yazısı:</strong></span></span></span></p><p><span style="font-size: 12px"><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"><span style="color: black"><em>(Bediüzzaman'la Yaşayan Öyküler kitabından)</em></span></span></span></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="ABDULLAH4, post: 232626, member: 1004566"] [SIZE=3][FONT=Trebuchet MS][COLOR=black][B][I][SIZE=4]Herkül de Risale-i Nur okurdu[/SIZE][/I][/B] [/COLOR][/FONT][/SIZE] [SIZE=3][FONT=Trebuchet MS][COLOR=black]Güreşe meraklıydı. Sağlık memuru olarak çalıştığı Devlet Demiryollarının serbest güreş takımındaydı. Gücünü kuvvetini korumak ve katıldığı müsabakalarda başarılı olmak istiyordu.[/COLOR][/FONT][/SIZE] [SIZE=3][FONT=Trebuchet MS][COLOR=black]1957’de Risale-i Nur’u ve Üstad Bediüzzaman’ı tanımıştı:[/COLOR][/FONT][/SIZE] [SIZE=3][FONT=Trebuchet MS][COLOR=black]– Ona gidip duasını alırsam gayeme ulaşırım” düşüncesindeydi.[/COLOR][/FONT][/SIZE] [SIZE=3][FONT=Trebuchet MS][COLOR=black]Malatya’dan Ankara’ya geldi. Orada birkaç Nur talebesiyle görüştü, Bediüzzaman’ın nerede olduğunu öğrendi ve Eskişehir’e doğru yola çıktı.[/COLOR][/FONT][/SIZE] [SIZE=3][FONT=Trebuchet MS][COLOR=black]Bediüzzaman Eskişehir’den Isparta’ya gitmişti. Hemen trene atlayarak Isparta’ya geldi. Üstad buradan da Afyon’a gitmişti. O da peşinden Afyon’a hareket etti. Oraya gittiğinde bu sefer Emirdağ’a gittiğini öğrendi.[/COLOR][/FONT][/SIZE] [SIZE=3][FONT=Trebuchet MS][COLOR=black]Yorulmuştu, ama vazgeçmedi. Sabahleyin trenle Emirdağ’a gitti. Yine hayal kırıklığına uğradı. Bediüzzaman oradan da tekrar Eskişehir’e dönmüştü.[/COLOR][/FONT][/SIZE] [SIZE=3][FONT=Trebuchet MS][COLOR=black]Dünyası karardı, mecalsiz ve ümitsiz bir şekilde düşüncelere daldı:[/COLOR][/FONT][/SIZE] [SIZE=3][FONT=Trebuchet MS][COLOR=black]– Herhalde Üstadla görüşemeyeceğim, dedi. Bu düşüncelerle tekrar Eskişehir’e hareket etti.[/COLOR][/FONT][/SIZE] [SIZE=3][FONT=Trebuchet MS][COLOR=black]Eskişehir’de bir otele yerleşti. Oda arkadaşı:[/COLOR][/FONT][/SIZE] [SIZE=3][FONT=Trebuchet MS][COLOR=black]– Nereden geliyorsun, diye sordu.[/COLOR][/FONT][/SIZE] [SIZE=3][FONT=Trebuchet MS][COLOR=black]– Malatya’dan, dedi.[/COLOR][/FONT][/SIZE] [SIZE=3][FONT=Trebuchet MS][COLOR=black]– Niçin geldin?[/COLOR][/FONT][/SIZE] [SIZE=3][FONT=Trebuchet MS][COLOR=black]– Bediüzzaman’ı ziyaret edeceğim.[/COLOR][/FONT][/SIZE] [SIZE=3][FONT=Trebuchet MS][COLOR=black]Oda arkadaşı:[/COLOR][/FONT][/SIZE] [SIZE=3][FONT=Trebuchet MS][COLOR=black]– Tam yerine gelmişsin, dedi. Üstad bu otelin sahibinin evinde kalıyor.[/COLOR][/FONT][/SIZE] [SIZE=3][FONT=Trebuchet MS][COLOR=black]Mehmet Hamit, o kadar gezdiğine sevinse miydi, üzülse miydi? İki gündür şehir şehir geziyordu. Ama şimdi Üstad hemen yanıbaşındaydı.[/COLOR][/FONT][/SIZE] [SIZE=3][FONT=Trebuchet MS][COLOR=black]Sabahı zor etti. Gece boyunca namaz kıldı, dua etti:[/COLOR][/FONT][/SIZE] [SIZE=3][FONT=Trebuchet MS][COLOR=black]– ALLAH’ım Üstad’ı bana göster, dedi.[/COLOR][/FONT][/SIZE] [SIZE=3][FONT=Trebuchet MS][COLOR=black]Sabahleyin Bediüzzaman’ın kaldığı Odun Pazarı semtindeki eve geldi. Üstadla nihayet görüşebilecekti.[/COLOR][/FONT][/SIZE] [SIZE=3][FONT=Trebuchet MS][COLOR=black]Aklından iki şey geçiyordu: “Güreşte başarılı olmak ve güçlü kalmak![/COLOR][/FONT][/SIZE] [SIZE=3][FONT=Trebuchet MS][COLOR=black]İçeriye girdiğinde Bediüzzaman divanın üzerinde yarı uzanmış bir şekilde oturuyordu. Hastaydı.[/COLOR][/FONT][/SIZE] [SIZE=3][FONT=Trebuchet MS][COLOR=black]Elini öptü ve ağlamaya başladı. Hafızası silinmişti sanki; aklına bir şey gelmiyordu.[/COLOR][/FONT][/SIZE] [SIZE=3][FONT=Trebuchet MS][COLOR=black]Bediüzzaman elini başına koydu, dua okudu:[/COLOR][/FONT][/SIZE] [SIZE=3][FONT=Trebuchet MS][COLOR=black]– Evladım, dedi. Güç hayvanda da olur. Öküz çift sürmek için yaratılmıştır ve fıtratı gereği güçlüdür. Sen güçlü olmaya değil de niçin yaratıldığına bak. Bu dünyaya niye geldin, onu düşün.[/COLOR][/FONT][/SIZE] [SIZE=3][FONT=Trebuchet MS][COLOR=black]Mehmet Hamit, birazcık kendine gelmişti. Başını salladı. Bediüzzaman devam etti:[/COLOR][/FONT][/SIZE] [SIZE=3][FONT=Trebuchet MS][COLOR=black]– Bu asırda Yunanlı Herkül ve İranlı Rüstem bile olsaydı, Risale-i Nur’u okuyup kabre imanla girmeyi isterlerdi. Sen bu eserleri okumaya devam et! Gayende de muvaffak olursun inşaAllah.[/COLOR][/FONT][/SIZE] [SIZE=3][FONT=Trebuchet MS][COLOR=black]Selam ve dua ile...[/COLOR][/FONT][/SIZE] [SIZE=3][FONT=Trebuchet MS][COLOR=black][B]Ömer Faruk Paksu'nun yazısı:[/B][/COLOR][/FONT][/SIZE] [SIZE=3][FONT=Trebuchet MS][COLOR=black][I](Bediüzzaman'la Yaşayan Öyküler kitabından)[/I][/COLOR][/FONT][/SIZE] [/QUOTE]
Adı
İnsan doğrulaması
Peygamber Efendimiz a.s.v.'ın kabri nerededir? (Sadece şehir adını küçük harfler ile giriniz)
Cevap yaz
Forumlar
Bediüzzaman Said Nursi ve Risale-i Nur Cemaati
Bediüzzaman Said Nursi
Hatıralar
Herkül de Risale-i Nur okurdu
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Accept
Daha fazla bilgi edin.…
Üst