Kýrýk Testi
Well-known member
Hicrî takvim, Hz. Peygamberin Mekke’den Medine’ye hicretinin tarih ve takvim başı olarak kabul edilmesiyle belirlenmiştir. Başlangıç tarihi 1 Muharrem, (Milâdî takvime göre 16 Temmuz 622) Cuma günü olarak kabul edilmektedir.
Bu takvimin belirlenmesi hicretin ardından 17 veya 18 yıl geçtikten sonra, Hz. Ömerin (r.a.) halifeliği döneminde yaşanan bir olayın etkisiyle gerçekleşti.
Kamerî aylardan Şaban ayında ödeneceği yazılı olan bir borç senedi
davası Hz. Ömer’e (r.a.) arzedildi. Hz. Ömer (r.a.) bu senette zikredilen ayla ilgili “Bu hangi Şabandır? İçinde bulunduğumuz bu senenin Şabanı mı; geçen senenin Şabanı mı; yoksa gelecek senenin Şabanı mı?” diye sordu. Sonra Sahabe-i Kirâmı topladı ve onlarla istişare etti. Bu görüşmeler sırasında teklif edilen pek çok hâdise takvim başlangıcı olarak kabul görmedi. En sonunda Hicret hâdisesi takvim başlangıcı olarak kabul edildi.
Hicrî takvimin belirgin özellikleri şöyledir: Her bir gün, günbatımında başlayıp, bir sonraki gün yine günbatımında sona erer. Her ay, yeni Ay’ın göründüğü gün başlar ve bir sonraki yeni Ay’ın orataya çıkışı ile sona erer. Yıl 29 ya da 30 günlük 12 aydan meydana gelir.
354 günlük yıllar, belli aralıklarla (30 yıllık bir süre içinde, 2., 5., 7., 10., 13., 16., 18., 21., 24., 26. ve 29. yıllar) 355 gün olarak yaşanır. Bu artık yıllarda Zilhicce, 30 gün olarak tesbit edilmiştir. Muharrem, Recep, Ramazan, Zilkade ve Zilhicce mukaddes aylar olup, Ramazan ayında ayrıca İslâmın beş temel şartından olan oruç ibadeti yerine getirilmektedir.
Kamerî esaslı olduğundan Hicri yıllar ile Güneş esaslı takvimler arasında her yıl ortalama 11 günlük bir fark doğmaktadır. Bu yüzden mevsimlerin konumu değişir ve 33 yıllık bir dönem içinde tekrar çakışır.
Bu takvimin belirlenmesi hicretin ardından 17 veya 18 yıl geçtikten sonra, Hz. Ömerin (r.a.) halifeliği döneminde yaşanan bir olayın etkisiyle gerçekleşti.
Kamerî aylardan Şaban ayında ödeneceği yazılı olan bir borç senedi
davası Hz. Ömer’e (r.a.) arzedildi. Hz. Ömer (r.a.) bu senette zikredilen ayla ilgili “Bu hangi Şabandır? İçinde bulunduğumuz bu senenin Şabanı mı; geçen senenin Şabanı mı; yoksa gelecek senenin Şabanı mı?” diye sordu. Sonra Sahabe-i Kirâmı topladı ve onlarla istişare etti. Bu görüşmeler sırasında teklif edilen pek çok hâdise takvim başlangıcı olarak kabul görmedi. En sonunda Hicret hâdisesi takvim başlangıcı olarak kabul edildi.
Hicrî takvimin belirgin özellikleri şöyledir: Her bir gün, günbatımında başlayıp, bir sonraki gün yine günbatımında sona erer. Her ay, yeni Ay’ın göründüğü gün başlar ve bir sonraki yeni Ay’ın orataya çıkışı ile sona erer. Yıl 29 ya da 30 günlük 12 aydan meydana gelir.
354 günlük yıllar, belli aralıklarla (30 yıllık bir süre içinde, 2., 5., 7., 10., 13., 16., 18., 21., 24., 26. ve 29. yıllar) 355 gün olarak yaşanır. Bu artık yıllarda Zilhicce, 30 gün olarak tesbit edilmiştir. Muharrem, Recep, Ramazan, Zilkade ve Zilhicce mukaddes aylar olup, Ramazan ayında ayrıca İslâmın beş temel şartından olan oruç ibadeti yerine getirilmektedir.
Kamerî esaslı olduğundan Hicri yıllar ile Güneş esaslı takvimler arasında her yıl ortalama 11 günlük bir fark doğmaktadır. Bu yüzden mevsimlerin konumu değişir ve 33 yıllık bir dönem içinde tekrar çakışır.