müdavim
Üye Sorumlusu
Üstad lahikaların satırlarıyla sadık Nur Talebelerinin vasıflarını ve modelini çiziyor.
İşte o modele kavuşup o vasıflarla bezenmeliyiz.
Hizmette başarılı olmak için:
Anlatılan hakikatın muhatabın kalbine yerleşmesinin, sebeb-i manevi ve sebeb-i zâhiri olmak üzere iki sebebi vardır.
Sebeb-i zahirinin bazı şartları vardır:
1. Fiziki yapı: Tebliğin, sureten müessirine tesir eden faktörlerden birisi, yüzün temizliğidir. (saç sakal birbirine karışmış olmama).
2. Libas: Giyiniş. “Bir insan bir muhitte giyinişiyle karşılanır, fikirleriyle ağırlanır.”
Üstadımız onun için “Kravat takın.” demiş.
3. Yaş.
4. Şahsiyet.
5. Fiziki bakım: Dinç ve sağlıklı görünüş.
6. Lisan hakimiyeti: Müdellel (delilli, ispatlı) konuşmak, terkip kabiliyeti, cümle kurma, mantıki ve ilmi, beliğ-fasih (akıcı ve muhatabının anlayacağı seviyede) konuşmak. Bunun için ilim şarttır.
Sebeb-i mânevi şöyledir:
1. İhlâs: İvazsız (karşılık beklemeden), sırf Rızâ-ı İlahi için konuşmak.
2. Fena: Hakikatte fani olmak. “Nefsini ıslah edemeyen başkasını ıslah edemez.” Önce nefsini tezkiye et ki (kötülüklerden arındır ki), tezkiyeye vesile olasın. Önce nefsini öldür ki, nefisleri öldüresin. Anlattın, anlattın tesir etmedi, diyeceksin ki: “İhlassız anlatmışım, manen kirliyim.”
3. Salâhat: Takva sahibi oldukça sözün müessiriyeti artar. Fakat takva azaldıkça lâfızlar (sözler) kalbden çıkmaz, ıslatsa ıslatsa dili ıslatır, kalbten gelmez. Onun için mânevi hayatın, temiz ve tâhir olması şarttır.
Ceylan ÇALIŞKAN
İşte o modele kavuşup o vasıflarla bezenmeliyiz.
Hizmette başarılı olmak için:
Anlatılan hakikatın muhatabın kalbine yerleşmesinin, sebeb-i manevi ve sebeb-i zâhiri olmak üzere iki sebebi vardır.
Sebeb-i zahirinin bazı şartları vardır:
1. Fiziki yapı: Tebliğin, sureten müessirine tesir eden faktörlerden birisi, yüzün temizliğidir. (saç sakal birbirine karışmış olmama).
2. Libas: Giyiniş. “Bir insan bir muhitte giyinişiyle karşılanır, fikirleriyle ağırlanır.”
Üstadımız onun için “Kravat takın.” demiş.
3. Yaş.
4. Şahsiyet.
5. Fiziki bakım: Dinç ve sağlıklı görünüş.
6. Lisan hakimiyeti: Müdellel (delilli, ispatlı) konuşmak, terkip kabiliyeti, cümle kurma, mantıki ve ilmi, beliğ-fasih (akıcı ve muhatabının anlayacağı seviyede) konuşmak. Bunun için ilim şarttır.
Sebeb-i mânevi şöyledir:
1. İhlâs: İvazsız (karşılık beklemeden), sırf Rızâ-ı İlahi için konuşmak.
2. Fena: Hakikatte fani olmak. “Nefsini ıslah edemeyen başkasını ıslah edemez.” Önce nefsini tezkiye et ki (kötülüklerden arındır ki), tezkiyeye vesile olasın. Önce nefsini öldür ki, nefisleri öldüresin. Anlattın, anlattın tesir etmedi, diyeceksin ki: “İhlassız anlatmışım, manen kirliyim.”
3. Salâhat: Takva sahibi oldukça sözün müessiriyeti artar. Fakat takva azaldıkça lâfızlar (sözler) kalbden çıkmaz, ıslatsa ıslatsa dili ıslatır, kalbten gelmez. Onun için mânevi hayatın, temiz ve tâhir olması şarttır.
Ceylan ÇALIŞKAN