-bismillah-
-Gaflet kepenk gibi kalbi kapatmışsa (o kalp) hiç birşeyden anlamaz.
-Tefekkür imanın anahtarıdır.
-Nur-i Muhammedinin tekasüründen mevcudat meydana geldi. Taayyüni evvelde bila sebep Nur-i Muhammedidir. Zira o tecelli zatındandır. Keyfiyeti bizce meçhul. ( Marifetullah ve ilahi mevhibeler konusundan bir izah)
-Üç türlü bilgi vardır:
1-Avami bilgi: İnsanlarda bilgi çoğunlukla böyledir. Güneş doğuyor, gece oluyor vs. Tavuk da biliyor gece olacağını ve kümese gireceğini ve güneş doğduğunda kümesinden çıkacağını.
2-İlmi bilgi: Hadiselerin ilmi yönü ile bilinmesi. Güneşin dünyaya mesafesi, ışık hızı vs.
Bu ilim eğer Allah'a yaklaştırıyorsa o zaman irfan geliyor.
3-Marifet ilmi:
a)Mahlukun iradesinin ilahi iradeye mutabık olduğunun bilgisi. Bu marifet ilminin en aşağısıdır.Her oluşun Allah'tan geldiğinin bilinmesi.Halık sıfatının idrak edilmesi.Hayır-şer Allah'tan. Marifet ilmi, bunun hazım haline gelmesi.
b)'Bu fiil, hangi sıfat tecellisi ile meydana geliyor?' Bu merhalede kul rahatlıyor. Huzur hali geliyor.
c)'Cenab-ı Hak neden bu oluşa müsade verdi, Murad-ı ilahi bilgisi.
İşte kulun ilmi buraya kadar.
-İnsanın bir kimliği vardır. Parmak izi gibi. Bir de manevi kimliği var; benlik. Benlik sıfırlanırsa insan melek olur. Benlik sıfırlanmaz, terbiye edilir. Benliği tetikleyen cimriliktir. Bu sadece malda değil, her işi 'ben yaparım, ben ederim' vs. de cimriliktir.
-Hangi dalgalar içinde olursan ol, hangi med-cezirlerden geçersen geç O'ndan razı ol!
-Sen Allah'tan razı, Allah'da senden razı... Senin razı olman kafi değil, O da senden razı olacak.
-Benliği cimriliği bertaraf ettikçe kul aczini tanır.
-Tasavvuf; Allah'tan memnun olma sanatıdır. ( Bu cümleye ne denir ki, subhanallaaah!)
-İstikbali Allah verir. Nerden neyi arayacağımızı bilmek lazım, Yanlış kapıların dilencisi olmamak lazım. Ya Allah!
-Benlik en büyük imtihan malzemesidir.
-En akıllı mümin zamanı doğru teşhis eden adamdır!
-Fiziki alemde güzellik baharda! Kalbimizin baharı nasıl? İş, gönüldeki bahara kavuşabilmek...
-Bahaddin Nakşibend, Abdulkadir Geylani, Beyazid Bestami, Mevlana... her birinde tecelli farklı. Nakşibend, Mevlana olamaz, Mevlana Geylani... Hepsi Sallallahu aleyhi ve sellemin zamana yayılmış zirveleri.
-İki şey insanın kaderine dahil olur;
*insan sevdiğin insanın kaderinden pay alır
*para geldiği yerin kaderini taşır.
-Sadaka verirken tazim li emrillaha dikkat etmek lazım. Sadakayı Ahmed'in Mehmed'in eline verirsen onlara gidiyor. Sadece Allah rızası için verirsen O'na gidiyor.(Sadakaları Allah alır.)
-Şefkatinle, merhametinle cezbedersin.
-(Ledünni ilim bahsinden) Bir çok sır ehl-i cennetinde sadece bir kısmına açıklanacak.
-Muhyiddin-i Arabi hazretleri sadra söylenecek şeyleri satıra söyledi. Onların sadırda kalması gerekirdi. Bu yüzden onu anlamayanlar Şeyhul ekfer dedi, onu anlayanlarda Şeyhul ekber dediler. Vahdet-i vücudu panteizmle karıştırmamak gerek.(Tafsilat için İmandan ihsana tasavvuf kitabına bakılabilir.)
Cenab-ı Hak cümlenizi salihatu nisfandan eylesin. Cennette buluştursun. Elinizden, dilinizden, yüreğinizden istifade edilen mümineler olmanızı nasip eylesin. amin
-Gaflet kepenk gibi kalbi kapatmışsa (o kalp) hiç birşeyden anlamaz.
-Tefekkür imanın anahtarıdır.
-Nur-i Muhammedinin tekasüründen mevcudat meydana geldi. Taayyüni evvelde bila sebep Nur-i Muhammedidir. Zira o tecelli zatındandır. Keyfiyeti bizce meçhul. ( Marifetullah ve ilahi mevhibeler konusundan bir izah)
-Üç türlü bilgi vardır:
1-Avami bilgi: İnsanlarda bilgi çoğunlukla böyledir. Güneş doğuyor, gece oluyor vs. Tavuk da biliyor gece olacağını ve kümese gireceğini ve güneş doğduğunda kümesinden çıkacağını.
2-İlmi bilgi: Hadiselerin ilmi yönü ile bilinmesi. Güneşin dünyaya mesafesi, ışık hızı vs.
Bu ilim eğer Allah'a yaklaştırıyorsa o zaman irfan geliyor.
3-Marifet ilmi:
a)Mahlukun iradesinin ilahi iradeye mutabık olduğunun bilgisi. Bu marifet ilminin en aşağısıdır.Her oluşun Allah'tan geldiğinin bilinmesi.Halık sıfatının idrak edilmesi.Hayır-şer Allah'tan. Marifet ilmi, bunun hazım haline gelmesi.
b)'Bu fiil, hangi sıfat tecellisi ile meydana geliyor?' Bu merhalede kul rahatlıyor. Huzur hali geliyor.
c)'Cenab-ı Hak neden bu oluşa müsade verdi, Murad-ı ilahi bilgisi.
İşte kulun ilmi buraya kadar.
-İnsanın bir kimliği vardır. Parmak izi gibi. Bir de manevi kimliği var; benlik. Benlik sıfırlanırsa insan melek olur. Benlik sıfırlanmaz, terbiye edilir. Benliği tetikleyen cimriliktir. Bu sadece malda değil, her işi 'ben yaparım, ben ederim' vs. de cimriliktir.
-Hangi dalgalar içinde olursan ol, hangi med-cezirlerden geçersen geç O'ndan razı ol!
-Sen Allah'tan razı, Allah'da senden razı... Senin razı olman kafi değil, O da senden razı olacak.
-Benliği cimriliği bertaraf ettikçe kul aczini tanır.
-Tasavvuf; Allah'tan memnun olma sanatıdır. ( Bu cümleye ne denir ki, subhanallaaah!)
-İstikbali Allah verir. Nerden neyi arayacağımızı bilmek lazım, Yanlış kapıların dilencisi olmamak lazım. Ya Allah!
-Benlik en büyük imtihan malzemesidir.
-En akıllı mümin zamanı doğru teşhis eden adamdır!
-Fiziki alemde güzellik baharda! Kalbimizin baharı nasıl? İş, gönüldeki bahara kavuşabilmek...
-Bahaddin Nakşibend, Abdulkadir Geylani, Beyazid Bestami, Mevlana... her birinde tecelli farklı. Nakşibend, Mevlana olamaz, Mevlana Geylani... Hepsi Sallallahu aleyhi ve sellemin zamana yayılmış zirveleri.
-İki şey insanın kaderine dahil olur;
*insan sevdiğin insanın kaderinden pay alır
*para geldiği yerin kaderini taşır.
-Sadaka verirken tazim li emrillaha dikkat etmek lazım. Sadakayı Ahmed'in Mehmed'in eline verirsen onlara gidiyor. Sadece Allah rızası için verirsen O'na gidiyor.(Sadakaları Allah alır.)
-Şefkatinle, merhametinle cezbedersin.
-(Ledünni ilim bahsinden) Bir çok sır ehl-i cennetinde sadece bir kısmına açıklanacak.
-Muhyiddin-i Arabi hazretleri sadra söylenecek şeyleri satıra söyledi. Onların sadırda kalması gerekirdi. Bu yüzden onu anlamayanlar Şeyhul ekfer dedi, onu anlayanlarda Şeyhul ekber dediler. Vahdet-i vücudu panteizmle karıştırmamak gerek.(Tafsilat için İmandan ihsana tasavvuf kitabına bakılabilir.)
Cenab-ı Hak cümlenizi salihatu nisfandan eylesin. Cennette buluştursun. Elinizden, dilinizden, yüreğinizden istifade edilen mümineler olmanızı nasip eylesin. amin