II.Milletlerarası Bediüzzaman ve Risale-i Nur Sempozyum

Hayrat Vakfı’nın tertip ettiği II.Milletlerarası Bediüzzaman ve Risale-i Nur Sempozyumu’na bu sene 80 ülkeden 100′ü aşkın ilim adamı katılacaktır.Bu yılki sempozyumun konusu “Risale-i Nur’un eğitim sistemi” olacaktır.
Toplantıda hem islam aleminin eğitim sorunları tartışılacak hem de Risale-i Nur’un eğitim usulleri tahlil edilecektir.
Tarih:6-7 Haziran 2009
Yer:Zeytinburnu Kültür Merkezi/iSTANBUL
 
II. MİLLETLERARASI BEDİÜZZAMAN VE RİSALE-İ NUR SEMPOZYUMU

“Risâle-i Nur’un eğitim sistemi”

İSTANBUL / 6-7 HAZİRAN 2009

PROGRAM

I.GÜN (6 HAZİRAN CUMARTESİ)

08.30-09.30 KAYIT

09.30-11.00 AÇILIŞ OTURUMU

* Kur’ân-ı Kerîm Tilâveti
* Sinevizyon (Hayrât Vakfı)

Protokol konuşmaları

* 1.Ali Kurt, İDSB Genel Sekreter Yardımcısı, Türkiye Temsilcisi
* 2.Prof. Dr. Ali Cuma, Mısır Müftüsü
* 3.Necmi Sadıkoğlu, İDSB Genel Sekreteri
* 4.Ahmed Azam Abdurrahman, İDSB Malezya Temsilcisi
* 5.Prof.Dr. Süleyman Osman, Sudan
* 6.Av. Abdulmejid Al Mısrı, Suriye
* 7.Prof. Dr. Sıddik Hayati, Sudan

11.00-13.00 I.OTURUM BEDİÜZZAMAN HAZRETLERİNİN EĞİTİM MÜESSESESİNE BAKIŞI

OTURUM BAŞKANI : Salih Kaya (TÜRKİYE)

* 1. Bedîüzzaman Hazretleri’nin tahsil hayatı ve bu tahsilin Risâle-i Nûr’a yansımaları Prof. Dr. Süleyman Osman (Sudan)
* 2. İslâmî Üniversite kavramı ve “Medresetüzzehrâ” örneği İdris Tüzün (Türkiye)
* 3. Risale-i Nur ışığında İslam'ın ve Avrupa Felsefe'sinin eğitim gayesi ve neticelerinin mukayesesi. Prof.Dr. Talat Muhammed Afifi Salim, (Mısır)
* 4. Risâle-i Nur irşadında akıl ve kalp birlikteliğinin ehemmiyeti Dr. Muhammed Ratıb Al Nabulsı (Suriye)
* 5. Bedîüzzaman’ın düşüncelerinin ve davasının Malezya’daki Müslüman gençler üzerinde etkisi Dr. Fadhlullah Jamil (Malezya)

13.00-14.30 ÖĞLE ARASI

14.30 - 16.30 II. OTURUM RİSALE-İ NURUN EĞİTİM USULLERİ

OTURUM BAŞKANI : Prof. Dr. Mustafa Ağırman

* 1. Risâle-i Nûr’da eğitim açısından Esmâü’l-Hüsnâ ve tecellileri Prof.Dr. Abdurrahim Ali Muhammed İbrahim, (Sudan)
* 2. İslâm dünyasında günümüzde uygulanan eğitim usulleri ve eğitimin temel problemleri Ömer Faruk Korkmaz (Türkiye)
* 3. Bedîüzzaman Hazretleri’nin İslâm’a hizmetinin ikna metodu açısından tahlîli Dr. Raşid bin Mubarek (Suudi Arabistan)
* 4. Risâle-i Nur’un tebliğ esasları Dr. Mirza inak (Türkiye)
* 5. Bedîüzzaman Hazretleri’nin düşüncelerinin ve davasının Malezya’daki Müslüman gençler üzerinde etkisi Dr. Münir Cuma (Suudi Arabistan)

-------------------------------------------------------------------

II. GÜN (7 HAZİRAN PAZAR)

10.00-11.00 AÇILIŞ OTURUMU

Protokol konuşmaları

* 1.Bülent Güner
* 2.Abdurrahim Makkawi, Sudan
* 3.Muhammed Ali Yasinu, Suriye
* 4.Abdullah Makki, Sudan
* 5.Av. Abdulmejid Al Mısrı, Suriye
* 6.Ferid Hafız, Kamboçya

11.00-13.00 III. OTURUM RİSELE-İ NUR EĞİTİMİNDEN ÖRNEKLER

OTURUM BAŞKANI : Sadık Tanrıkulu (Mısır)

* 1. Risâle-i Nur eğitim sisteminde ‘nefis terbiyesi’ ve ‘manevî terakkî Said Yavuz (Türkiye)
* 2. Bir teklif: “e-Medrese-i Yusufiye” Dr. Mazhar Huseyni (ABD)
* 3. Said Nursînin Manevî-Dinî Eğitim Felsefesi: Malezya İçin Dersler Dr. Ferid Şehran (Malezya)
* 4. Risâle-i Nur eğitim sisteminde fertlere verdiği ‘milliyetçilik’ anlayışı M.Zakir Çetin (Türkiye)
* 5. Risale-i Nur’da eğitimcinin sıfatları Ahmed Fazlullah (Sudan)
* 6. Bediüzzaman Said Nursi'nin Eğitim Politikasina Dair Görüşler, S.M.Rasheduzzaman (Bangladeş)

13.00-14.30 ÖĞLE ARASI

14.30-17.00 IV. OTURUM RİSALE-İ NURDA TOPLUM EĞİTİMİ

OTURUM BAŞKANI: Dr. Ahmed Bakcan (Fransa)

*
* 1. ‘Risâle-i Nur talebeliği’ nedir? Nur Talebesinin vasıfları nelerdir? Mehmet Köroğlu, (Almanya)
* 2. Risâle-i Nur hizmetinin toplum tabakalarını eğitim usulleri ve bu meyanda telif edilen risâlelerin tahlili Muhammed Saıd (Suriye)
* 3. Modern Arap dili üsluplarının Risale-i Nur Külliyatındaki izleri. Dr. Abdunnur Muhammed Mâhî (Suudi Arabistan)
* 4. Bir Kur’ân tefsiri olarak Risâle-i Nur Prof. Dr. Musa Kâzım Yılmaz (Türkiye)
* 5. Risale-i Nur’a Eğitim açısından bir bakış Prof. Dr. Muhammed Ata (Mısır)
* 6. Risale-i Nur'un talim ve terbiye sistemindeki ihlas sırrı ve Ahmed Hüsrev Efendi örneği Dr. Ahmed Said en-Necmi (Suudi Arabistan)

KAPANIŞ OTURUMU

* Kapanış konuşmaları
* Sonuç Bildirisinin okunması
* Kur’ân-ı Kerim Tilâveti
* Dua
 
kardeşler eğer sempozyuma gitmeye niyetlenen kardeşim olursa yardımcı olabılırım,kalma noktasındada gitme noktasındada ?
haberınız ola
 

Nurist

Well-known member
harika idi 2 oturumda
maşallah diyorum 700 kişilik salon ağzına kadar doluydu :)
3.ve 4.oturumu bekliyorum sabırsızlıkla
 

Nurist

Well-known member
II. BEDİÜZZAMAN VE RİSALE-İ NUR SEMPOZYUMU SONUÇ BİLDİRİSİ


Bedîüzzaman Hazretleri ve te’lîf ettiği Nûr Risâleleri, akıl ve kalb kanatlarıyla Kur’ân’ın engin ve zengin cevherlerini insanlığa ulaştıran ma‘nevî bir tefsîr, hem de kuvvetli bir kelâm dersidir. İslâm tefekkür dünyasının bütün zenginliklerini ihtivâ etmekle birlikte, zamanın ve istikbâlin ma‘nevî ihtiyaçlarına cevab verecek ilmî ve fikrî bir kuvvete mâliktir. Bu cihetiyle îmân hakîkatlerine karşı geliştirilen bütün i‘tirâzları izâle ve mu‘terizleri ilzâm etme kudreti bu eserlerde mevcûddur.
ustad.png


Risâle-i Nur
, ümmet-i Muhammed’i sâhili selâmete taşıyan ilahî bir gemi gibidir. Bu manada, cihanşumûl bir tebliğ, davet ve irşad hareketidir.
Risâle-i Nur, Kur’ân’dan alıp ilhamı, asrın idrakine söyletir İslâmı. Bu itibarla, bir tecdid hareketidir.
Risâle-i Nur, Kur’ân hakikatlerini ve sünnet-i seniyeyi müdafaa edip ihya eden, bidâlarla mücadele eden peygamber varisi bir dâvâdır. Bunun için bir Kur’ân ve sünnet hizmetidir.
Risâle-i Nur, islâm medeniyetinin manevî değerlerini, bakış açısını, esasını ve ruhunu ihyâ etmeyi hedef bilir. Bundan dolayı, bir medeniyet inşâsı projesidir.
Risâle-i Nur, zamanın tüm fitne ve veseveselerine muknî ve makbul cevapları ihtiva eden kur’ân’ın hakîkî ve manevî bir tefsiridir. Bu itbarla, zamanın insanı için apaçık bir rahmet ve bir tesellicidir.
Risâle-i Nur, talebelerini, “en yakın dost, en fedakâr arkadaş, en civanmert kardeş, en güzel takdir edici yoldaş” olmaya davet eder ve “fenâfil ihvan” düsturunu vazeder. Bunun için risâle-i nur, sahabelerin küçük kardeşlerini yetiştiren muhteşem bir kardeşlik hareketidir.
Risâle-i Nur, ahirzaman fitnelerine maruz nefisleri terbiye, kalpleri tatmin, ruhları ikmâl, akılları iknâ eder. Bu itibarla, Risâle-i Nur Kur’ânî bir ıslah hareketidir.
Risâle-i Nur hem kalplere tevhidi tesis etmeyi hem de muvahhid kalplerin tevhidini, ittihadını temin etmeyi hedef bilir ve gösterir. Bundan dolayı, Risâle-i Nur bir tevhid ve ittihad hareketidir.
Risâle-i Nur ne sadece doğu ilimlerinden ne de batı fenlerinden istifade ile telif edilmiştir. Doğrudan doğruya kur’ân’dan istifade ile kaleme alınmıştır. Bu itibarla, Risâle-i Nur, talebesini Allah’a, Kur’ân’a, Resûlullah’a ve sünnete ulaştıran mübarek, manevî bir köprüdür.


6-7 Haziran 2009 tarihinde İstanbul’da gerçekleştirilen ve iki gün boyunca iki binin üzerinde katılımcının izlediği II. Milletlerarası Bedîüzzaman ve Risâle-i Nur Sempozyumu’nda “Risâle-i Nur’un eğitim sistemi” çerçevesinde 21 tebliğ sunulmuş şu sonuçlara ulaşılmıştır:


1. Eğitimin merkezine ilâhî rıza ve ihlâs alınmalıdır. Allah rızası ve ihlasın esas alındığı eğitimde başarı ve neticeye ulaşmak muhakkaktır.
2. Eğitim sistemi, İslâm’ın iki esas kaynağı olan Kur’ân ve sünnete uygun olmalıdır.
3. Eğitimde sadece dünya hayatının kazanılması hedeflenmemeli, İslâm’ın çerçevesini çizdiği denge içinde hem dünya hem ahiret hayatının kazanılması amaçlanmalıdır.
4. İslâm dünyasının en büyük üç düşmanı cehâlet, zaruret (fakirlik) ve ihtilaftır. Bu üç düşmana karşı san’at, marifet ve ittifak silahıyla mücadele edilmelidir.
5. Eğitim müesseselerinde din ilimleri ile fen ilimleri birlikte okutulmalı, böylelikle talebenin inkâr ve tassuba düşmesi engellenmelidir. Zira Bediüzzaman Hazretleri’nin dediği gibi, “Vicdanın ziyası, ulûm-u dîniyedir. Aklın nuru, fünun-u medeniyedir. İkisinin imtizacıyla hakikat tecellî eder. O iki cenah ile talebenin himmeti pervaz eder. İftirak ettikleri vakit, birincisinde taassup, ikincisinde hile, şüphe tevellüd eder.”
6. Din eğitimi doğru usullerle ve doğru bir sıralamayla sürekli yapılmalıdır. Zira, Bediüzzaman Hazretleri’nin dediği gibi, din hayatın hayatı, hem nuru hem ziyasıdır. Dinin ihyasıyla ancak milletin ihyası mümkündür.
7. Eğitimde, ilimle amel etmek esas tutulmalıdır. Bedîüzzaman Hazretleri’nin dediği gibi, “Eğer biz, doğru İslâmiyet'i ve İslâmiyet'e lâyık doğruluğu ve istikâmeti kendi üzerimizde göstersek, bundan sonra insanlar efvecen efvecen (dalga dalga) İslâmiyete dâhil olacaklar, girecekler.”
8. Eğitimi verecek olan hocalar itinayla yetiştirilmeli ve seçilmelidir. Eğitimci, ilmiyle âmil olmalı, talebeye sunacağı hakikatlerin gereklerini önce kendisi yaşamalıdır. Eğitici, hazmetmediği ilmi telkin etmemeli, zamana, zemine ve muhatabın fıtratına, aklî seviyesine ve psikolojik durumuna göre telkinatta bulunmalıdır.
9. Eğitimde âile bireylerinin doğru yetiştirilmesi ve âilenin korunmamsı için uygun sistemler geliştirilmeli, özellikle âilenin temeli olan kadınların eğitimine ihtimam gösterilmelidir.
10. Kemiyetten ziyade keyfiyete önem verilmeli; kardeşlik ve samimiyetle yaşayan, ihlaslı, müsbet hareket eden, ahlâklı, siyasete bulaşmayan, doğruluktan taviz vermeyen, ümitli, şevk ve şükür içinde talebeler yetiştirilmelidir.
11. Eğitimde yüce ilimler (ulûm-u âliye) ihmal edilmemeli, âlet ilimleri (ulûm-u âliye) esas maksat yapılmamalıdır. Talebeye okutulan dersler itinayla seçilmeli, vakit ve kuvvet israfına sebep olacak ifrat ve tefritten uzak durulmalıdır.
12. Irklar ve kavimler arasındaki yakınlaşmayı temin ederek İslam kardeşliğini tesis edecek olan İslâm milliyetini akıllarda ve kalplerde hâkim kılacak bir eğitim anlayışı, tüm eğitim kurumlarında ve eğitimcilerde bulunmalıdır. Irkçılık ve menfî milliyetçiliği körükleyecek bir eğitim anlayışından şiddetle uzak durulmalıdır.
13. Talebeye, kardeşlik, birlik ve beraberlik şuuru verilmelidir. Ayrıca talebeye cihanşümul bir bakış açısı kazandırılarak her sahada ve her ölçekte İslam birliğinin tesisi için gayret etmesi temin edilmelidir.
14. Eğitimde talebeye yüksek bir ideal verilmeli, talebenin himmetinin kuvvetlenmesi temin edilmelidir. Zira Bedîüzzaman Hazretleri’nin ifade ettiği gibi “Kişinin kıymeti himmeti nispetindedir. Kimin himmeti milleti ise o tek başına bir millet gibidir.”
15. Eğitim anlayışı ‘iknâ’ üzerine binâ edilmelidir. Özellikle dinî ilimlerin tahsilinde olmak üzere tüm sahalarda akıl ve kalbe hitabeden delillerle eğitim sağlam temeller üzerine inşâ edilmelidir.
16. Din eğitiminin esasını ‘iman hakikatleri’ teşkil etmeli, İslâm’ın ‘nasıl’ yaşanması gerektiğinden önce, ‘niçin’ yaşanması gerektiği üzerinde önemle durulmalıdır.
17. Her türlü eğitimde ve eğitimin her safhasında talebenin rızkına ihtimam gösterilmeli, talebenin ‘helal gıda’ tüketmesi özellikle temin edilmelidir.
18. Talebenin ve hocanın en mühim bineği ve vasıtası olan şevk ve motivasyonun temini için manevî çalışmalar ihmal edilmemelidir.
19. Eğitimin kalitesinin artması ve yaygınlaşması için zamanın tüm teknik ve vasıtaları etkin şekilde kullanılmalıdır.
 

Nurist

Well-known member
e.jpg


GENÇLİĞİMİZ EĞİTİM MAĞDURU, ÇARE RİSÂLE-İ NUR’DA

Hayrat Vakfının 6-7 Haziran 2009 tarihlerinde organize ettiği II. Milletlerarası Bediüzzaman ve Risâle-i Nur Sempozyumu İstanbul Zeytinburnu Kültür Merkezinde gerçekleştirildi.

Kur’ân tilâveti ve duâlarla başlayan sempozyum protokol konuşmalarıyla başladı. Ana başlığı “Risâle-i Nur’un eğitim sistemi” olarak belirlenen ve iki gün süren sempozyuma Türkiye’den ve yurt dışından çok sayıda ilim adamı katılarak tebliğ sundu.

Sempozyumda “İslâm dünyasında günümüzde uygulanan eğitim usulleri ve eğitimin temel problemleri” başlıklı tebliğini sunan Ömer Faruk Korkmaz, İslâmın ilk eğitim modelinin Peygamberimiz (asm) tarafından Mescid-i Nebevi’de kurulan “Suffa” olduğunu belirterek, “Daha sonra bu model İslâm devletleri tarafından geliştirilerek devam ettirildi. Abbasiler ve Selçuklular döneminde Nizamiye Medreseleri, daha sonra Osmanlı Medreseleri, Sudan Medreseleri, Pakistan Medreseleri Suffa’nın devamı olarak kuruldu ve geliştirildi. Günümüzde eğitim veren Malezya İslâm Üniversitesi de bunlardan birisidir” diye konuştu.

Ömer Faruk Korkmaz, Osmanlı devletinin son döneminde Osmanlı topraklarında yüzlerce yabancı okul açıldığını hatırlatarak, “Bu okullar misyonerlik mânâsında belki etkili olmadılar, ama farklı kültürlerin tohumları Osmanlı toplumunun içine atıldı. Bu yabancı okullarda en çok üzerinde durulan iki eğitim şekli spor ve müzik olmuştur. Pratik dil eğitimi adı altında farklı bir kültür empoze edilmiştir. Bu şekilde İslâm dünyasında yetişmiş insanların kendi toplumuyla çatışır hâle gelmesi hedeflenmiştir. Ve bu konuda da başarılı olmuşlardır. Bu tahribata karşı hâlâ ayaktaysak bunu Risâle-i Nur’a borçluyuz. Bu tahribata karşı Bediüzzaman Hazretleri de Risâle-i Nur'un eğitim modelini ortaya koymuştur. Medresetü'z Zehra projesi tıpkı Suffa gibi bir eğitim modelidir. Bediüzzaman belki bir üniversite kuramadı, ama her evi bir üniversite hâline getirdi. Zehra Üniversitesi bir vasiyet olarak hepimizin boynunda bir borçtur” şeklinde konuştu.

Allah için bir şeyler yapan bütün Müslümanların sevilmeye lâyık olduğunu vurgulayan Korkmaz, cemaatlerin bu mânâda rahmet olduğunu kaydetti. Korkmaz, eğitimin diploma ile ölçülemeyecek kadar önemli olduğunu belirterek, “Günümüzde diplomasız ahlâklı iş adamlarımız var. Öte yandan diplomalı, teknolojiyi çok iyi kullanan ancak soygun yapan iş adamları da var. Bugün gençliğimiz eğitim sisteminin mağdurudur. Mağduriyetler Risâle-i Nur’un eğitim modeliyle aşılır” ifadelerini kullandı.


SAİD NURSÎ İMANI İHYÂ ETTİ

“Bedîüzzaman Hazretleri’nin İslâm’a hizmetinin iknâ metodu açısından tahlîli” başlıklı tebliğini sunan Suudi Arabistanlı Dr. Raşid bin Mübarek ise, “İnsanın kalbi maddî hayatının devamı için ne kadar önemliyse, manevî hayatı açısından da aynı derecede önemlidir. Bu bakımdan Said Nursî imanı ihyâ ederek kalpleri imanla güçlendirdi. İnsanın mutlu olması için kalbinin çalışması şarttır. Allah’ı tanıyan ve Allah için çalışan bir kalp ancak imanla mümkündür” diye konuştu.

Tebliğinde Muhammed İbni Vehab ile Bediüzzaman’ın hizmetlerini mukayese eden Dr. Raşid bin Mübarek, “Bu iki zat her biri farklı bölgelerde farklı iktidar şartları altında kendilerince en doğru olanı yapıp içinde yaşadıkları toplumlarda imanı ihyâ etmek için çalıştılar. Kur’ân’a ve sünnete uygun imanlı nesiller yetiştirmenin mücadelesini verdiler. Her ikisini de yaptıkları hizmetlere göre değerlendirmek durumundayız. Bediüzzaman’ın telif ettiği Risâle-i Nurlar bugün bütün İslâm toplumlarında okunup anlaşılmaya çalışılıyorsa bu eserlerin kıymeti tartışılmaz. Demek ki; Müslümanları bu eserler iknâ edip imanlarını ihyâ etmiştir” görüşlerini dile getirdi.


RİSÂLE-İ NUR’UN TEBLİĞ MERKEZİNDE İHLÂS VARDIR

Risâle-i Nur’un tebliğ esasları başlıklı tebliği sunan Hayrat Vakfı Elazığ Temsilcisi Dr. Mirza İnak, “Risâle-i Nur’un tebliğ merkezinde İhlâs vardır” dedi. Dr. Mirza İnak, Risâle-i Nur’un tebliğinde bulunan diğer tebliğ esaslarını ise şöyle sıraladı: “Lisan-ı hâl, İstiğna düsturu, Kendi vazifesini yapıp başkalarının vazifesine karışmama, Özünde iknâ ve ispat olan bir tebliğ. Misal getirerek anlatma: Temsil metodu, Gayri meşrû lezzet içindeki elemleri gösterme, Batılı tasvir etmeme, Muhatap ayırt etmeden cemaate yapılan tebliğ, Toplumun hiçbir tabakasını ihmâl etmeme, Müsbet hareketi esas alma, İzzetli ve kişilikli bir tebliğ...”

Sempozyum 7 Haziran Pazar günü yapılan kapanış konuşmalarının ardından sonuç bildirisinin okunmasıyla son buldu. Kapanışta Kur’-ân-ı Kerim okunarak duâ edildi.


KİMLER KATILDI, HANGİ TEBLİĞLER SUNULDU?

Sempozyuma Türkiye'den katılan ilim ve fikir adamları ve bazı tebliğ başlıkları şunlardı: “Risâle-i Nur’un tebliğ esasları-Dr. Mirza İnak, Risâle-i Nur eğitim sisteminde ‘nefis terbiyesi’ ve ‘manevî terakkî-Said Yavuz, Risâle-i Nur’un eğitim sisteminde fertlere verdiği ‘milliyetçilik’ anlayışı-M. Zakir Çetin, ‘Risâle-i Nur Talebeliği’ nedir? Nur Talebesinin vasıfları nelerdir?-Mehmet Köroğlu, Bir Kur’ân tefsiri olarak Risâle-i Nur- Prof. Dr. Musa Kâzım Yılmaz, İslâmî Üniversite kavramı ve “Medresetüzzehrâ” örneği-İdris Tüzün, Bülent Güner, İDSB’den Ali Kurt, Necmi Sadıkoğlu, Salih Kaya ve bilim adamları Prof. Dr. Mustafa Ağırman, Prof. Dr. Ahmed Bakcan”

Sempozyuma katılan yabancı bilim ve fikir adamları ve bazı tebliğ başlıkları şunlardı: “Bedîüzzaman Hazretleri’nin tahsil hayatı ve bu tahsilin Risâle-i Nûr’a yansımaları-Prof. Dr. Süleyman Osman (Sudan), Risâle-i Nur ışığında İslâm’ın ve Avrupa Felsefe’sinin eğitim gayesi ve neticelerinin mukayesesi-Prof. Dr. Talat Muhammed Afifi Salim, (Mısır), Risâle-i Nur irşadında akıl ve kalp birlikteliğinin ehemmiyeti-Dr. Muhammed Ratıb Al Nabulsı (Suriye), Bedîüzzaman’ın düşüncelerinin ve dâvâsının Malezya’daki Müslüman gençler üzerinde etkisi-Dr. Fadlullah Jamil (Malezya), Risâle-i Nûr’da eğitim açısından Esmâü’l-Hüsnâ ve tecellileri-Prof. Dr. Abdurrahim Ali Muhammed İbrahim (Sudan), Bedîüzzaman Hazretleri’nin İslâm’a hizmetinin iknâ metodu açısından tahlîli-Dr. Raşid bin Mubarek (Suudi Arabistan), Bedîüzzaman Hazretleri’nin düşüncelerinin ve dâvâsının Malezya’daki Müslüman gençler üzerinde etkisi-Dr. Münir Cuma (Suudi Arabistan), Abdurrahim Makkawi, Kamboçya Bir teklif: “e-Medrese-i Yusufiye”-Dr. Mazhar Huseyni (ABD), Said Nursînin Manevî-Dinî Eğitim Felsefesi: Malezya İçin Dersler-Dr. Ferid Şehran (Malezya), Risâle-i Nur’da eğitimcinin sıfatları-Ahmed Fazlullah (Sudan), Bediüzzaman Said Nursî’nin Eğitim Politikasina Dair Görüşler-S. M. Rasheduzzaman (Bangladeş), Risâle-i Nur hizmetinin toplum tabakalarını eğitim usulleri ve bu meyanda telif edilen risâlelerin tahlili-Muhammed Said (Suriye), Modern Arap dili üslûplarının Risâle-i Nur Külliyatındaki izleri- Dr. Abdunnur Muhammed Mâhî (Suudi Arabistan), Risâle-i Nur’a Eğitim açısından bir bakış-Prof. Dr. Muhammed Ata (Mısır), Risâle-i Nur’un talim ve terbiye sistemindeki ihlâs sırrı -Dr. Ahmed Said en-Necmi (Suudi Arabistan), Av. Abdulmejid Al Mısri (Suriye), Prof. Dr. Sıddik Hayati (Sudan), Muhammed Ali Yasin (Suriye), Abdullah Makki (Sudan), Ferid Hafız (Sudan), Mısır Müftüsü Prof. Dr. Ali Cuma, İDSB Malezya Temsilcisi Ahmed Azam Abdurrahman”

MUSTAFA GÖKMEN / İSTANBUL

yeni asya
 
Üst